{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Kønsroller og fingre. {{forumTopicSubject}}

Ja, emnet lyder måske lidt mystisk, så forklaring følger smiley

Så det engelske tv-program, “Krop umulig” i aftes, hvor de kiggede på længden af fingre. Helt bestemt, længden af folks pegefinger og ringfinger.
Påstanden/eksperimentet er, at jo højere testosteron niveauet er, under opvæksten, jo længere vokser vores knogler. Ergo kan man ud fra vores fingres længde, se om vores hjerne er feminin eller maskulin, uafhængigt af køn.
Jo længere din ringfinger er, i forhold til din pegefinger, jo mere maskulin er din hjerne. Er din ringfinger kortere end din pegefinger, er din hjerne feminin. Du har højst sandsynligt også valgt job/uddannelse, som er tilsvarende din “hjernetype”.
Den maskuline hjerne er ofte ikke så god til at aflæse følelser, men er dygtig til at bygge/bruge hænder/tænke teknisk, og vælger derfor ofte typisk “maskuline jobs”, så som mekaniker, ingeniør eller lign.
Den feminine hjerne er god til at aflæse folks følelser, men knapt så god til at samle IKEA møbler, og vælger derfor ofte “feminine jobs”, altså jobs der har med mennesker at gøre.

For mit eget vedkommende, kan jeg konstatere, at teorien passer. Min ringfinger er nøjagtigt lige så lang, som min pegefinger. Jeg har en velassorteret værktøjskasse og arbejder som lokomotivfører. Min hjerne er ret maskulin.

Passer teorien på dig ? Er din ringfinger længere/kortere end din pegefinger ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsroller og fingre.
  • #1   14. jun 2018 På venstre hånd er min rigfinger længst, på højre er de næsten lige lange, men pegefingeren er længst smiley

  • #2   14. jun 2018 Hmmm, i følge det skulle jeg have en feminin hjerne, mine ringfingre er ca. 1½ cm kortere end mine pegefingre smiley

    Jeg HADER at samle møbler, jeg kan sagtens finde ud af det, men jeg har ikke tålmodighed til det, haha. Det ender altid med at min mand beder mig gå væk, fordi han ikke gider høre på min banden og svovlen mere smiley

    Nu er jeg jo ikke i job, men de jobs jeg har haft, har mest været "kvindejobs", og jeg drømte om at bllive sagsbehandler , som vel også mest er et kvindejob.

    Min personlighed er sådan ret "splittet" , ment at jeg på nogle punkter på INGEN måder er feminin, og faktisk godt kan være lidt af en "stodder" smiley På andre punkter er jeg klart mere feminin, f.eks er jeg meget følsom, god til at opfange andres følelser og bliver meget let påvirket af andre følelser/humør.


  • #3   14. jun 2018 Mine ringefingre er længere end pegefingrene, så jeg skulle være maskulin.
    Det er jeg også på mange områder, jeg er matematisk indrettet i min hjerne, elsker orden og kasser, elsker symmetri og klare resultater.
    Men af udseende er jeg feminin, og jeg er uddannet sygeplejersker - altså jeg arbejder i et kvindefag smiley og har meget empati og kan sætte mig ind i andres følelser .... så teorien passer så vist alligevel ikke på mig.


  • #5   14. jun 2018 Min ring- og pegefinger er også nogenlunde lige lange
    Det passer slet ikke på mig
    Jeg har godt nok engang samlet et par skriveborde fra jysk smiley
    Jeg er først uddannet pædagogmedhjælper, derefter lærer
    Jeg er rigtig god til at sætte mig ind i andres følelser og har ingen forstand på værktøj


  • #6   14. jun 2018 Den passer også ret godt på mig. Jeg er mega dårlig til at afkode andres følelser, er rimeligt gør det selv agtig (har ingen penge og kender stort set kun folk med 10 tommelfingre) og arbejder i kantine som kok smiley

  • #7   14. jun 2018 Mine ringfingre er ca. 10mm længere end pegefingrene. Det skulle gøre mig ufølsom! Det er noget fordrukkent sludder udtænkt af en kællingehjerne.
    Jeg kan i øvrigt lide kaos, for det behersker jeg smiley


  • #9   14. jun 2018 Jeg har heller ikke forstand på værktøj, altså jeg kan da godt selv hamre søm i væggen /hænge billeder osv op. Men skal vi over i slagbor for at hænge ting op i/på betonvægge, så står jeg af. Jeg tør sgu ikke bruge sådan et monster, jeg er også så klodset så jeg sikkert får ødelagt væggen smiley

  • #11   14. jun 2018 Lige lange smiley

    Min langemand - hedder den det? den i midten - fuckfingeren for pokker! - er skæv på begge. Gad vide hvad det betyder smiley Jeg er født med det. Det smarte er, at jeg kan stå ved siden af en idiot og give den FU tegnet uden de ser det smiley


  • #12   14. jun 2018 Fuck svanse.. smiley

    Samme som Søren- ca 10 mm længere ringfingre, og i øvrigt enig i hans betragtninger. smiley


  • #13   14. jun 2018 Jeg har åbenbart en maskulin hjerne og det passer måske på nogle punkter men alligevel ikke helt - jeg er hverken god med værktøj eller til at samle møbler osv men er tilgengæld okay til teknik..

  • #14   14. jun 2018 En veninde sagde en gang at man kan måle en mands penis længde på længden fra hans håndrod til spidsen af langemand smiley Det er derfor Trump er så sur over den snak om de små hænder!

    smiley


  • #15   14. jun 2018 Så længe langemanden er den længste så går det nok uanset...

  • #17   14. jun 2018 Begge mine ringefingre er længere end mine pegefingre smiley

    Jeg har altid været en drengepige med krudt i røven. Når vi ankom til familiefester blev jeg vist frem så alle så, at jeg havde været pæn...10 min efter hang rottehaler, der var hul på strømpebukserne og pletter på kjolen smiley

    Da jeg var barn, var jeg stort set aldrig med inde at handle. Jeg passede på bilen siddende på en sort affaldssæk fordi jeg ALTID var så beskidt smiley

    Jeg elskede at klatre i træer, lege vildt med drengene og gynge højest på gyngerne smiley

    Mine dukker sov altid til middag i mindst tre måneder smiley

    Jeg er en skovl til at læse mellem linjerne og skal helst have alting “serveret” foran næsen før end jeg fatter de skjulte hentydninger.

    Følelser går til gengæld nogenlunde...men det går endnu bedre, hvis det er andre, det drejer sig om smiley

    Jeg elsker symmetri, orden, systemer og kasser...Excel er mit allerbedste arbejdsredskab smiley

    Er uddannet cater men efterfølgende taget en kontoruddannelse, hvor jeg kan få lov at gøre brug af Excel i næsten alle mine opgaver...om ikke andet så til egne tjek skemaer smiley smiley

    Herhjemme fører jeg som regel an i samlingen af møbler og des lige...men teknik...det er ikke min boldgade. Der må manden vise sig som en mand smiley


  • #18   14. jun 2018 Tænkte nok at HG kunne ødelægge den teori smiley smiley smiley

  • #19   14. jun 2018 Folk burde få sig en hobby smiley

  • #21   14. jun 2018 Janni: Ok, jeg logger af, og hækler lidt i stedet smiley

  • #22   14. jun 2018 Fornuftigt smiley

  • #23   14. jun 2018 Er det ok, hvis jeg bliver lidt længere....vil så gerne se hvad der er sket, siden sidst ? smiley

  • #24   14. jun 2018 Åh så lad gå .. Alle de andre tosser er her jo også smiley

  • #25   14. jun 2018 Tak smiley

  • #26   14. jun 2018 smiley

  • #28   14. jun 2018 Emma: Måske det bare er de andre HG-brugere, der har mærkelige, atypiske fingre ? Så teorien passer, undtagen på en del af HG’s brugere smiley

  • #29   14. jun 2018 Min ringfinger er en smule længere end min pegefinger, men min hjerne er altså ret feminin. smiley

  • #30   14. jun 2018 Anne Julie: er sikker på at du er mega maskulin, du ved det bare ikke selv smiley smiley

  • #31   14. jun 2018 Det er selvfølgelig en mulighed. ??:p

  • #32   14. jun 2018 Mine ringfingre er længst... Synes nu jeg er rimelig god til det med følelser... smiley Lidt for god til tider.

    Til gengæld hader jeg Ikea møbler (altså at samle dem). Og jeg er alt for lidt handywoman.


  • #33   15. jun 2018 Det lyder mere og mere som om, at de der Englændere er lidt småtossede, og at deres teori ikke holder en meter smiley

  • #34   15. jun 2018 Min ringefinger er længst, men jeg er hamrende dygtig til at aflæse følelser smiley

  • #35   15. jun 2018 Jeg kan ikke gennemskue mænd smiley smiley

  • #36   15. jun 2018 Måske man skulle sende en klage, med henvisning til HG, og forklare dem, at deres teori slet ikke holder smiley

  • #37   15. jun 2018 Min pegefinger er længst. Er uddannet grå anlægsgartner og har i dén grad styr på værktøj. Har også meget tjek på følelser. Teorien falder altså her.

  • #38   15. jun 2018 på begge hænder er ringefinger længst..

    men jeg er nu ikke særlig maskulin..

    har dog engang gået til fodbold smiley


  • #39   15. jun 2018 Min ringfinger er en del længere end pegefingeren. Jeg læser økonomi og er ved at lære at gå i kjoler for at komme med varmen på kontoret.

    Inden har jeg været souschef i fakta og Føtex. Jeg gik mest i herretøj og er vild med naturen. Elsker at sove under åben himmel og fysiske udfordringer som fx hike i Norge.

    Jeg kan skifte dæk og tjekke olie og samle et ikeamøbel. Jeg aner ikke hvad en rouge er eller hvordan man bruger eye shadow.

    Jeg er ikke ret god til stereotype kønsroller og kan egentlig rigtig godt lide idéen som Sverige fik omkring at have et intetkøn omend at deres fælles bade i svømmehallen er lidt overkill. Tanken bagved er god. Liderlige mænd der bare skal glo i kvinde omklædningsrummet er desværre knap så god da grundig vask inden badning sandsynligvis bliver mindre


  • #40   15. jun 2018 Begge mine ringfingre er en smule længere end mine pegefingre, men ud over det ser jeg da vist rimeligt kvindelig ud smiley Som barn var jeg en drengepige. Spillede fodbold og klatrede i træer og deltog i ridder-turning med cykler som heste og diverse haveredskaber som lanser (godt ingen voksne så det smiley ). Pigelegene sagde mig ingenting overhovedet. I gymnasiet var jeg en af 'gutterne' og jeg passede rigtig fint ind på agronomstudiet på landbohøjskolen (dengang temmelig mandsdomineret). Jeg er ikke så god til 'bløde værdier' (jo, jeg har lært mig at kunne noget af det) og på mit skrivebord står en stak klodser fra en eller andet teambuildinghalløj hvor beskrivelsen af min interaktion med kollegaer var 'Be brief, be bright, be gone' smiley
    Jeg elsker fysisk udfoldelse og keder mig bravt med 'hyggelige' indendørs sysler. Min mor har gjort sit bedste for at gøre mig til en pige, men det er prellet lidt af: jeg er blevet tvunget til at brodere, lære at sy og strikke, har haft langt yndigt lyst har og fine skjortebluser med flæser. Jeg er blevet tvunget til at spille klaver igennem min barndom osv (OK klaveret holdt jeg fast i 12 år og var rimelig god til det). Pt kan jeg ikke huske at strikke en eneste maske og det klaver jeg har til at stå og samle støv flytter ikke med du til vores nye hus). Så snart jeg fik muligheden røg de lange lyse lokker (i 9. klasse og min mor var lettere chokeret da jeg kom fra frisøren smiley ) Jeg har været temmelig korthåret lige siden og make-up er ikke noget jeg bruger overhovedet. Jeg køber en gang i mellem i et øjebliks vanvid en kjole, men den ender som regel med at hænge ubrugt i klædeskabet. For mig er en bil lidt mere end blot en transportform fra A til B. Og det sjove er at når man som kvinde kommer ind til en bilforhandler og siger 'jeg skal have en ny bil', så antager de at man vil købe af de små 'hatteæsker' smiley Når man så siger nej, det var så ikke lige det jeg havde i tankerne så bliver de sådan lidt rådvilde. Sidste gang var der sågar en forhandler der undrede sig over at jeg ville ud og prøvekøre det valgte mærke og model med den store motor og kom med et 'jamen, det er jo en raket'. Ja, og det var så li'som den jeg kom for at prøve smiley Jeg købte min bil hos en forhandler der ikke forsøgte at prakker mig en for lille bil på smiley


  • #41   15. jun 2018 mine ringfingre er en anelse længere end pegefingrene ... jeg er ikke teknisk anlagt, kan godt male, men ellers gider jeg ikke det håndværksmæssige ... er heller ikke decideret kvindelig i faglige kompetencer, er sindssyg god til overblik og organisering, ville nok være en form for projektingeniør hvis det var i dag jeg skulle gå efter uddannelse/job ...
    sidder godt nok i et administrativt job i kommunen, men et der kræver overblik og at kunne have en del bolde i luften på en gang ...


  • #42   15. jun 2018 På min højre hånd er jeg så feminin, men på den venstre er jeg maskulin smiley
    Men det passer nok meget godt på mig, at jeg er lidt skizofren i kønsrollerne. Jeg er enormt intuitiv i forhold til at aflæse folk og følelser, men også typen, der selv lægger fliser (altså lige og meget pænt!) i badeværelset og vandskurer huset, hvis der ikke er mandfolk tilstede smiley Til gengæld er jeg uddannet i det fag, der er absolut mest udpræget kvinde-job i verden - jeg er nemlig jordemoder smiley


  • #43   15. jun 2018 Jeg tror ikke jeg er så god til at læse følelser?

    Begge mine ringfingre er længere end mine pegefingre.
    Jeg har altid godt kunne lide at være aktiv og bygge. Dog er jeg fuldstændig elendig til det smiley Altid lidt en drenge pige.

    Men læser til lærer og elsker at arbejde sammen med mennesker smiley


  • #44   17. jun 2018 Måske teorien kunne passer på englændere ? smiley

Kommentér på:
Kønsroller og fingre.

Annonce