{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.635 visninger | Oprettet:

At komme når man er inviteret - eller ej {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg har indimellem nogle snakke omkring hvad man kan tillade sig, og hvad man ikke kan - hvad der er høfligt, og hvad der ikke er.

Denne gang handler det om, hvorvidt man kan tillade sig ikke at møde op til fx en fødselsdag i familien. Og hvad der er vigtigt nok til, at man "må" vælge fødselsdagen fra.

Et eksempel kunne være, at vi er inviteret til en fødselsdag i den nærmeste familie (ved en af vores forældre, bedsteforældre, søskende eller disses børn). Samtidig er min kæreste blevet spurgt om han vil spille en fodboldkamp samme dag.

Kan man tillade sig at melde afbud til fødselsdagen, for at spille kamp? Jeg mener, at medmindre man allerede har en anden aftale, når man får invitationen, så møder man op. Min kæreste mener, at man kan vælge til og fra som man lyster, og at han derfor godt kan tage til fodbold. Han siger i øvrigt, at han jo i princippet har en anden aftale, da han fik invitationen - fordi kamptiderne offentliggøres et stykke ud i fremtiden.

Jeg synes det lugter lidt af "mig, mig, mig", og at det er respektløst overfor den der inviterer. Jeg bryder mig ikke om den der "jeg kommer, medmindre der dukker noget bedre op", som jeg synes det her er. Og gør man det, synes jeg i øvrigt ikke man kan forvente, at andre gider prioritere ens egne invitationer, så man skal ikke blive skuffet, hvis ingen dukker op til ens egen fødselsdag.

Min kærestes synes derimod ikke det er respektløst, for vi ses jo ofte med familien udover fødselsdage. I øvrigt er vores familie stor, så i perioder er vi til fødselsdage flere gange om måneden - hvorfor han føler at det "låser" ham, fra at kunne lave andre aftaler.

Hvad synes I? Det er en snak vi har haft on/off i stort set alle de 10 år vi har været sammen, og vi bliver ved med at være uenige - hvilket helt sikkert bunder i, at vi er opdraget på hver sin måde.


Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
At komme når man er inviteret - eller ej

Annonce