{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.622 visninger | Oprettet:

Transkønnet partner - kunne du? {{forumTopicSubject}}

Der var en ret interessant debat i Mads og Monopolet i dag. En fyr var født som pige, men havde levet som mand i 6 år. Han havde taget hormoner de sidste år, fået fjernet bryster og ligner en mand. Men han manglede lige at få lavet dilleren.

Kunne du date/forelske dig i en transkønnet? Før og/eller efter operation?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transkønnet partner - kunne du?
  • #3   10. nov 2018 Nej, det tror jeg ikke. Men jeg ved det ikke.

  • #4   10. nov 2018 Helt ærligt - nej.

  • #6   10. nov 2018 Ja, det tror jeg godt, at jeg kunne smiley

  • #7   10. nov 2018 Jeg tror, jeg ville have ret svært ved det.

    Jeg er heterosexuel, og selvom en transkønnet fra kvinde til mand vil opføre sig som en mand og alt hvad det indebærer, så ville vi ikke kunne få børn, og det er noget, jeg virkelig gerne vil.


  • #8   10. nov 2018 tror jeg også godt jeg kunne ... hvis det bare lige var det menneske jeg fuldstændig klikkede med

  • #9   10. nov 2018 Det tror jeg ikke.. Slet ikke før operation.

  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 6 Emner: 49 Svar: 1.010
    #10   10. nov 2018 nej, det kunne jeg ikke.

  • #11   10. nov 2018 Som Pansexuel - ja det ville jeg sagtens kunne.
    for mig handler det ikke udelukkende om det sidder en diller mellem benene eller ej.
    for mig er det personligheden der er vigtig.


  • #13   10. nov 2018
    Bi sexuel er hvor du både er til mænd og kvinder.
    Pan - der er det oftest slet ikke kønnet du kigger på. men personen i sig selv. - kærligheden du "tænder" på.
    en pansexuel kan også blive forelsket i andet end mand eller kvinde.
    fx trans kønnet eller intet kønnet personer.


  • #17   10. nov 2018 Har selv en veninde der er født dreng. Fik hormoner fra hun var 7 og blev operert da hun var 18.
    Må sige at jeg synes det hele er meget specielt, og har lidt svært ved at forestille mig selv blive tændt på det.
    Jeg synes min veninde er en fantastisk sød og dejlig person, med utrolig mange gode kvaliteter. Men samtidig er jeg lidt uenig i at man kan diagnosere en 7 årig nok til at påbegynde så ekstrem forvandling. Det blev gjort ved hende så tidligt for at hun aldrig skulle udvikle manlige træk som hun senere havde skullet operere væk.
    Jeg føler alle skal kunne gøre hvad de selv føler er rigtigt for sig selv, men jeg tror jeg ville have meget svært ved at have en partner der havde været igennem det. Tror aldrig jeg ville kunne relatere til personen på en måde der ville tilfredsstille mig.


  • #18   10. nov 2018 nej

  • #19   10. nov 2018 Ja, det kunne jeg.

    Har været "små-kærester" med en transseksuel i en årrække. (Kvinde der var født som mand, og jeg var med igennem det meste af processen omkring operation)
    Det blev ikke os for alvor, men det havde intet med transseksualiteten at gøre.





  • #20   10. nov 2018 sagtens - men tror også jeg kunne leve med en kvinde

  • #21   10. nov 2018 Aaaaaarh, siger jeg bare. Kan jeg ikke få et musikspørgsmål i stedet for?

  • #22   10. nov 2018 Jeg tror egentlig godt at jeg selv kunne - hvis altså det var efter operationerne, og alt var på plads. Hvis det var en jeg mødte og stadig havde lyst til at se efter et par dates, tror jeg ikke det ville gøre en forskel for mig. Før operation, nixen!

  • #24   10. nov 2018 23 i Danmark er man - men i Sverige og sikkert andre lande er der nu en accept for at man ikke befinder sig tilpas med hverken at være mand eller kvinde.

  • #25   10. nov 2018 Ja det tror jeg godt jeg kunne hvis resten var der mht kærlighed

  • #26   10. nov 2018 Lars du er selvfølgelig født med noget dernede ja.

    men som intet køn - definere du dig hverken som mand eller kvinde.


  • #27   10. nov 2018 Intetkøn (intersex) indebærer også de som er født tvekønnede, så de er hverken det ene eller det andet.

  • #28   10. nov 2018 Nej, det kunne jeg nok ærligt ikke..

  • #31   10. nov 2018 Umidlbart nej, men man bestemmer jo ikke selv hvem man bliver forelsket i.

    Men jeg tror dog ikke jeg ville indlede et forhold med en..

    Min kæreste er ret typisk mand med far-krop.

    Tror jeg ville syntes det var underligt hvis "legetøjet" manglede smiley

    Dog har jeg ikke noget imod folk der er trans smiley


  • #34   10. nov 2018 Det ved jeg simpelthen ikke. Det må komme an på personen. At forelske sig i én transkønnet betyder jo ikke at man ville kunne date samtlige transkønnede.

  • #36   10. nov 2018 arh 30 køn tror jeg ikke.

    officielt mener jeg der er 9 køn (hvilket jo også er ret meget)

    Akønnet
    Ciskønnet
    Genderfluid
    Intergender
    intetkønnet
    transkvinde
    transmand
    Transkønnet
    Transeksuel

    men der findes sikkert mange mange andre ja. men det er vist ikke direkte officelt et køn.




  • #38   10. nov 2018 Ciskønnet er du, når du definerer dig som det køn, du blev tildelt ved fødslen smiley

  • #40   10. nov 2018 Nej.

  • #41   10. nov 2018 Jeg tror det faktisk ikke. Selvfølgelig kan man aldrig udelukke en forelskelse men..
    Har flere venner og bekendte der er transkønnet, og jeg har flere gange overvejet om jeg kunne det deres kærester og samlever kan.
    Og jeg tror simpelthen ikke jeg ville kunne, der er både hele delen med at omverdenen og hvad andre folk mener og synes osv. Men også ind i mig selv er jeg faktisk en ret gammeldags type hvad køn angår. Jeg er ret meget homo, og kunne ikke være sammen med en der ikke var kvinde. Så det skulle være hvis jeg faldt for en der har skiftet..
    Men hvad nu bliver det jo ikke aktuelt smiley er lykkelig og glad afsat smiley


  • #46   10. nov 2018 En kvinde der vil være en mand? Det bliver et nej tak herfra.

    Omvendt? Hmmm. "If it walks like a duck"...


  • #48   10. nov 2018 Hvis man luger synonymerne væk, er der vist ikke meget mere end de 9 Malene nævner. Det er da også rigeligt!

  • #49   10. nov 2018 Umiddelbart nej... men hvem ved... nu er det ikke ligefrem fordi man er så voldsomt eksponeret af folk med transkøn og da jeg heller ikke falder for gud og hver mand så er det da svært at udelukke med sikkerhed... kemi er noget sært noget

    Solva det giver god mening med din veninde synes jeg -en skam det er umuligt i dk, der er andre lande altså lidt foran. Jeg er dog ret ambivalent med det stramme system vi har i dk, for det piner vores transkønnede - men der er simpelthen så mange som ikke reelt er transkønnede men som har andet psykisk der går ind og forvirrer og tror det er løsningen smiley


  • #50   10. nov 2018 Nej. Det ville jeg simpelthen blive alt for forvirret over.

    Og når jeg så læser at der findes flere "køn" end de 2 jeg lige umiddelbart kan se...så bliver jeg nok bare nød til at erkende, at godt nok har jeg et åbent sind, men falde for én der skifter køn? Nej tak.


  • #51   10. nov 2018 mange af de genders er jo i og for sig de samme.
    fx alle Trans kønnene der er - er jo i og for sig bare Transkønnet.

    Jeg må indrømme jeg har svært ved at forstå alle de køn der skal være...
    ligesom behovet for at sætte navn på os (der identificere os som det vi er født) ciskønnet...
    især indenfor furry fandommen, bliver du som ciskønnet ofte faktisk set ned på.

    men det måske bare fordi jeg aldrig selv har haft en køns identitets problem, at jeg ikke kan se det.
    jeg synes det bliver for "se mig jeg er speciel" agtigt.


  • #52   10. nov 2018 Malene K - jeg kan SÅ meget følge hvad du mener.

  • #53   10. nov 2018 jeg har fuld respekt for transkønnede.
    jeg har mange transkønnede venner.

    og jeg har fuld respekt for man identificere sig som intetkøn (selvom jeg har svært ved at forstå den)

    men 50-60 forskellige køn ? stop nu


  • #54   10. nov 2018 det er efterhånden snart svært at finde ud af hvad man skal kalde folk

    ham, hende, den, dem, du, den...
    og kommer man til at sige noget forkert - så er helvet løs.


  • #55   10. nov 2018 Hvis jeg uforvarent kom til at kalde en af intetkøn for kvinde eller mand, og vedkommende blev tosset over det, så må vedkommende vel for fremtiden bære et skilt eller lign, så vi andre der ikke kan se det pågældende køn tydeligt, ikke tager fejl.

    Det første jeg spørger en person om, når jeg møder vedkommende, er da ikke: "Goddag mit navn er...., hvad køn er du?" ...

    Jeg respektere at der findes mennesker, der føler sig anderledes eller udenfor normen, men flertallet af os er altså "bare" mand eller kvinde., og vi kan ikke læse tanker eller følelser vedr. hvilket køn man føler sig som.


  • #56   10. nov 2018 Før operation helt sikkert ikke. Uanset hvor fantastisk et menneske det var, så mangler der altså noget ret væsentligt, i hvert fald for et forhold med mig smiley
    Efter operation tror jeg det umiddelbart ikke, men nu er det jo langt fra reglen, at man kan spotte en kønsskiftet person (eller måske det bare er en gammeldags vestjyde som mig, der ikke rigtigt kender andet end mænd, kvinde, homo og bi... og så de dragqueens der af og til optræder på en lokal cafe smiley ), og det ville ikke lige være noget der faldt mig ind at spørge om på en date, så spørgsmålet er vel, hvornår man opdagede det?

    De mange køn fatter jeg ikke behovet for - hvorfor opfinde et ord for en mand, født som mand, som også føler sig som mand? Kunne vi ikke bare kalde ham for...... MAND ? smiley


  • #57   10. nov 2018 Det lige netop det #55
    jeg kan jo kun gå ud fra det jeg ser (og det mener mange jo så fra LGBT er diskriminerende)
    at jeg går ud fra personen er et vis køn ud fra det jeg ser.

    kalder jeg nogen noget forkert, er det mere end velkommen til at sige "hey jeg fortrækker faktisk at blive kaldt..." og så acceptere jeg det også.
    men når folk bliver total fornærmet.. det har jeg svært ved.. helt ærligt. slap af.


  • #59   10. nov 2018 #56 lige netop

    hvorfor behovet for ordet Cis ?.

    jeg kan forstå du identificere dig som transkønnet fx.
    men nogen vil ligefrem gerne have man kalder dem transkønnet kvinde fx.
    jeg forstår det slet ikke... altså var jeg transkønnet og blev mand.. så ville jeg da gerne kaldes mand.. og ikke transkønnet mand - og konstant blive mindet om jeg er transkønnet.



  • #60   10. nov 2018 ingen af mine venner fortrækker at blive kaldet transkønnet.
    de ønsker bare at være "helt normale" og blive identificeret som det de føler sig om.


  • #61   10. nov 2018 #60 det kan jeg også fint forstå. Hvis man føler sig som mand og også har skiftet køn til mand, så giver det da mening at blive kaldt mand. Hvad har man ellers gjort det for?

  • #62   10. nov 2018 Hvorfor ikke bare tre typer defineret ud fra foretrukne køn af partner? Til kvinder - giggedy, til mænd - nixen bixen eller til begge køn smiley

  • #63   10. nov 2018 Ja, det tror jeg godt, at jeg kunne, både før og efter operationen. Altså han skulle være så langt i processen, at han lignede en mand, men jeg kunne godt leve med, at udstyret ikke var helt på plads endnu. Tror jeg. Det er svært at sige.

    Var det omvendt, kunne jeg til gengæld ikke. Jeg havde en veninde, hvis mandlige kæreste sprang ud som transseksuel og begyndte på kønsskifte. De blev sammen i en længere periode efter at "han" var begyndt at identificere sig som en kvinde. Det ville jeg ikke kunne. Jeg ville stadig holde af personen og være der som en ven, men jeg kunne ikke være kærester med en kvinde.


  • #64   10. nov 2018

    profilbillede
  • #65   10. nov 2018 Amalie - det kunne jeg heller ikke. Hvis han gerne vil være hun, så er det altså uden mig som kæreste. Har set et program engang hvor de fulgte nogen transkønnede og der var faktisk flere koner der forblev gift med mændene også efter de begyndte at leve som kvinder. Det kunne jeg godt nok ikke.

  • #66   10. nov 2018 Jeg er afsindig hetero, men hvis resultatet af et kønsskifte er at vedkommende er mand i sind og, hvis ikke i originalt skind, så tillempet og ihvertfald hormonelt, så kan jeg ikke med min logiske sans se, hvad transkønnetheden i sig selv skulle udelukke i forhold til forelskelse.

    Jeg tror nok bare at jeg er så tilpas fordomsfuld at jeg på forhånd ville afvise muligheden, fordi jeg formoder at der med den transkønnethed følger nogle identitetsissues, som jeg ikke ville gide at deale med.


  • #67   10. nov 2018 #65
    Jeg forstår på en måde godt de kvinder, og min veninde, for de er/var jo sikkert forelsket i deres mænd, og den følelse forsvinder ikke bare fra den ene dag til den anden. Jeg tror dog stadig ikke, at jeg selv kunne gøre det. Det ville være en meget underlig situation.


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #68   10. nov 2018 Ja det kunne jeg sagtens. Jeg er jævnt ligeglad med hvad folk har mellem benene eller hvad de gerne vil kaldes.

    Jeg identificerer ligesom en anden i tråden som pansexuel


  • #69   10. nov 2018 Det tror jeg godt at jeg kunne, i mine yngre dage ( haha kæft jeg lyder gammel smiley ) , var jeg faktisk kærester med 2 piger, altså ikke på samme tid smiley Den ene boede jeg også sammen med en periode.

    Jeg er nok også panseksuel, da det netop er personligheden jeg bliver forelsket i, og ikke kønnet.


  • #70   10. nov 2018 Nope.
    Jeg er for meget kassetænkende til den slags.
    Det passer ikke ind i min verden smiley


  • #71   10. nov 2018 Det handler da heller ikke om at have et åbent sind, men at vide, hvad man er tiltrukket og ikke tiltrukket af. Åbensindethed kan gøre meget - men tiltrækning kan du ikke ændre på, og det er vel fair smiley

    At der er behov for at have et begreb for ciskønnede er jo netop, så man kan skelne. Især fordi ciskønnede har nogle privilegier, som transkønnede ikke har. Ligesom heteroseksuelle har nogle privilegier, som aseksuelle osv ikke har. Hvorfor skulle vi ikke have et begreb for det?


  • #73   10. nov 2018 Funke - fordi det går helt over gevind. Mand/kvinde beskriver da meget godt en, der er det køn, som de ser ud eller er født som. Føler man sig som noget andet, så giv den gas med navngivningen. Men kald dog tingene hvad de er: mand/kvinde. Er du født kvinde , men er nu mand, ja så passer det vel stadig fint bare at kalde dig mand - det ville jeg da gøre, hvis jeg mødte "Sådan en". Vil han så kalde sig noget andet, jamen fint med mig - hvorfor betyder det, at jeg så også er nødt til at begynde at kalde mig et eller andet løjerligt.

    Hvorfor opfinde et NYT begreb - for et begreb har vi jo allerede og har haft det i temmeligt mange år.


  • #74   10. nov 2018 Du behøves ikke at kalde dig selv alt muligt løjerligt, Michelle, men hvis man taler om forskellige kønsopfattelser så er det nu rigtig rart at have en eksakt og kort betegnelse for "at definere sig som kønnet tildelt ved fødsel" = ciskønnet. Netop for at alle er med på, hvad man mener, og for at undgå misforståelser. Sådan er det da med rigtig, rigtig mange ting.

  • #75   10. nov 2018 jeg er ciskønnet.

    Jeg kan godt lide ordet faktisk

    tak for forklaringen funke. Det giver mening

    PS hvad betyder cis?


  • #76   10. nov 2018 Og så ér der nogen, som hellere vil kaldes trans mand end bare "mand". Det giver måske ikke særligt meget mening for os udenforstående, men det er ikke alle, for hvem man bare kan kalde sig mand, kvinde eller intet.

  • #77   10. nov 2018 Jeg har ikke noget imod termet ciskønnet, men bruger det ikke selv, da det af nogle bruges som et nedladende begreb. Det er ærgeligt.

  • #78   10. nov 2018 lidt i tråd med emnet

    så en doku om aseksuelle. Det var skisme spændene og meget tabu


  • #79   10. nov 2018 Nej. Jeg køber heller ikke en boremaskine uden at købe passende bor med også smiley

    Nej, undskyld ... det skal ikke opfattes groft.
    Jeg kan da ikke udelukke, at jeg kunne falde for en transkønnet, men det ville så på trods af evt. (overfladisk) forelskelse til at starte med så kun kunne blive til et platonisk forhold. Det samme, hvis han ikke kunne acceptere min hund og mit rod.
    Det ville være anderledes, hvis den mand jeg elsker i forvejen og har elsket i mange år af en eller anden grund mister brugen af eller hele "værktøjet" Så vil jeg da fortsat elske ham betingelsesløst.
    (Jeg er ikke i et forhold).


  • #81   10. nov 2018 har set en kat få penis fjernet så jeg ved hvordan det gøres den vej... De lavede en skede åbning.... den korte forklaring....som at skrælle en banan... Ja jeg har en veninde der er dyrlæge og det var total blokeret urinrør, så åbning eller døden. Han lever stadig penis løs og glad smiley men han var jo også kastrat før...

    men hvordan pokker laver man en penis der virker... og vil jeg vide det?


  • #82   10. nov 2018 Funke - og det skal de være så velkommen til at kalde sig. De må for min skyld sådan set kalde dig hvad de lyster, så længe jeg ikke forventes at kunne gætte hvad der mon er politisk korrekt at kalde dem nu om stunder og derfor blot ville omtale dem som mand/kvinde Hvis jeg af en eller anden grund for behov for at putte en label på og ikke ved om Hugo elle Petra nu foretrækker trans eller en af de 1000 andre nye kønsbetegnelser der popper op hele tiden.

    Det er sgu lidt som bogstav-diagnoserne, der bliver flere og flere og en del af dem beskriver faktisk bare forskellige nuancer indenfor normen eller beskriver noget, som allerede er beskrevet i en anden bogstav-kombination smiley


  • #83   10. nov 2018 Aslan - har tænkt det samme, om hvordan sådan en fætter kan komme til at virke. Har da jeg tog uddannelse set, at man kan sætte en slags pumpe ind, der kan hjælpe en impotent mand med at få rejsning. Måske det er sådan noget vi er ude i?

    Ift. aseksuelle ville det også være no go her. Sorry men uanset hvor meget man kan holde af en personlighed, så er den fysiske del af et forhold altså ikke ligemeget for mig.


  • #84   10. nov 2018 #81
    Jeg læste en gang en biografi om en transkønnet mand. Jeg mener, at det blev beskrevet ved, at han fik indopereret et plasticrør under huden i armen, og så kunne de 'gro' en penis der, som så kunne sættes fast det rigtige sted senere. Så brugte han en penis pumpe af en art, til at få den op at stå.
    Det er mange år siden, at jeg læste bogen, så måske husker jeg ikke helt korrekt.


  • #85   10. nov 2018 Lens - der er flere måder at kreere en ny penis på, phalloplasty eller metoidioplasty er dem jeg har hørt om, og der er selvfølgelig diverse sundhedsrisici forbundet med indgrebene, især ift. eventuel omarrangering af urinrør (av, tænker jeg bare)

    Og jeg ser nu, at jeg misforstod dig. Ja hvordan man laver en der virker, det kommer jo an på, hvordan man definerer at den skal kunne virke... (og kommer igen an på, hvilken slags operation du har fået lavet)


  • #86   10. nov 2018 Er 'ciskønnet' ikke bare overflødigt? Enten er man en med en af de (for mig i flere tilfælde nye og ukendte) betegnelser, eller også er man bare som folk er flest – enten mand eller kvinde. Det kan i min lille hjerne også blive for indviklet.

  • #87   10. nov 2018 Miemiv - netop.

  • #88   10. nov 2018 De fleste her i Danmark er heteroseksuelle, men dem kalder vi jo heller ikke bare "seksuelle" fordi der så er homoseksuelle, aseksuelle, panseksuelle osv.

    Jeg tænker det er helt fint med en betegnelse for en norm, de fleste mennesker går under (og faktisk enormt brugbart at få konkretiseret i visse tilfælde). Det er ikke fordi, at jeg går rundt og kalder mig selv ciskønnet særligt ofte, men lige når situationen påkræver en klarhed, så er det nu meget rart, at der findes den betegnelse.

    Jeg tror virkelig ikke det er særligt meget anderledes end alle mulige andre ting, vi også har betegnelser for, selvom det er normen smiley


  • #89   11. nov 2018 Ja, det kunne jeg godt finde på smiley

  • #90   11. nov 2018 Kunne du date/forelske dig i en transkønnet? Før og/eller efter operation?

    Hell to the naw. Hverken før eller efter. Det ville stadig være en mand i mit hoved, eller "shemale", og sådan noget er jeg slet ikke til.

    Men hver sin smag. Alle de der kønsbetegnelser må folk også selv om. Dog synes jeg det er sygeligt når transforældre presser deres "kønsforvirring" ned over ungerne (som man ser i Sverige). Lad dem nu bare være børn for helvede.


  • #91   11. nov 2018 Hmm. Om jeg kunne forelske mig? sikkert nok. Man bestemmer jo ikke hvem man forelsker sig i. Men jeg ville aldrig kunne date en.

    Jeg tror simpelthen aldrig jeg ville kunne slippe tanken om at det har været en kvinde rigtigt, og det ville genere mig.
    Jeg har fin respekt for transkønnede osv, men for mig ville det aldrig.. niks. Jeg ville aldrig kunne slippe det 100%.

    Men forelskelser? hah! smiley Det ville sgu bare være én i rækken af forelskelser. Dem er der sgu så mange af smiley


  • #92   11. nov 2018 Lige præcis begrebet cis-køn er et, der kan bruges til noget, synes jeg.
    Det er i mine øjne ikke uvæsentligt om man føler sig som det køn man er født som - og et begreb, der præciserer den "tilstand" kan være ret så anvendeligt, specielt for dem, der ikke er ciskønnet.
    For alle os andre er det en selvfølgelighed og behøver jo så ikke at beskæftige os med begrebet - men det gør det hverken overflødigt eller uanvendeligt for alle.


  • #93   11. nov 2018 Selvfølgelig skal der da også være et kort og koncist navn på det allerstørste køn.

    Hvis man er som folk er flest, kommer man sikkert aldrig til at bruge betegnelsen (indtil denne diskussion havde jeg ingen anelse om at den fandtes) men hvis man beskæftiger sig med, eller omgås mennesker der har problematikken inde på livet, er det da ret praktisk at kunne sige "jeg/han/hun er cis-kønnet" i stedet for "jeg/han/hun er det samme køn som jeg blev født med".


  • #94   11. nov 2018 det er sjovt - jeg ville betegne mg selv som heteroseksuel og er da også gift med en mand. Men har faktisk været forelsket i kvinder og er slet ikke i tvivl om, at jeg ville kunne leve med en kvinde eller en transkønnet eller whatever. Men sådan rent 'identitetsmæssigt' ville jeg aldrig betegne mig som biseksuel, selvom det vel egentlig er det jeg er.

  • #96   11. nov 2018 hvor stort tror du skyggetallet for voldtægt er i DK?


  • #98   11. nov 2018 hvorfor Lars? jeg spørger oprigtigt for jeg forsøger at forstå hvad samtykke er præcist. Jeg savner et klart svar men umiddelbart må det betyde at bevisbyrden flyttes til den anklagede? Ellers forstår jeg ikke hvad det er

    ang tallet frit efter hukommelsen er det vist 5000


  • #100   11. nov 2018 Lige netop samtykke loven mener jeg vi bør have i DK.
    Der er langt flere voldtægter i DK, som IKKE anmeldes end der meldes, netop pga gerningsmanden går fri. Og kvinden bliver konstant set på som: "Det er også din egen skyld"...


  • #101   11. nov 2018 Problemet jeg ser med ordet ciskønnet, er måden det bliver brugt på.
    teoretisk set, kan jeg godt se det giver mening. at have et ord - ligesom hvis du er hetro.
    men det bliver brugt forkert.

    vi går ikke og spørg folk - er du hetro ? er du bi ? hvad er du.
    men med lgbt oplever jeg meget at blive sat i bås.

    jeg skal respektere og forstå at de ønsker at blive kaldt noget bestemt. men mit ønske om at blive kaldt noget, bliver overset.
    jeg har flere gange oplevet, at udtale mig som at være kvinde. og derefter blive påduttet
    "ja men hvad er du?" - igen jeg er kvinde...
    "ja ja men er du født som kvinde ?" - ja.. "nåh men så du ciskønnet kvinde...."
    nej... jeg er kvinde.
    det bliver brugt som et nedladende og diskriminerende ord, om os der føler os som det vi født som. og jeg synes ikke det ok.

    jeg respektere at en transkønnet ønsker at blive kaldt kvinde/mand - what ever.
    men det bliver ikke respekteret omvendt (hvertfald det jeg indtil videre oplever)
    jeg skal påduttes at jeg er cis.


  • #102   11. nov 2018 #101

    Det er vel ikke ordet i sig selv der er problemet? Det er vel snarere det faktum at de pågældende mennesker er lige så fordomsfulde som alle dem de selv påstår har fordomme.

    Det er jo faktisk ofte sådan, at dem der kræver åbenhed hos andre, desværre ikke selv kan leve op til det.


  • #103   11. nov 2018 korrekt nok. det er ikke ordet i sig selv nej.
    men det bliver ofte brugt helt forkert. i hvertfald i det miljø jeg er i.


  • #104   11. nov 2018 Undskyld hvad, jeg skal lige forstå #95?

    Kvinden har ikke samtykket til samleje, og manden er derfor retmæssigt blevet dømt for voldtægt - og det vil vi ikke have til Danmark, for så gør man fredelige mænd til kriminelle, hvis man ikke kan have samleje uden modparten indvilliger i det??

    BEGGE parter skal sikre sig samtykke. Er man det mindste i tvivl, om modparten nu reelt har lyst, så spørger man.


  • #105   11. nov 2018 #104

    Jeg kan godt se hvor Lars vil hen. Hvordan skal man bevise at man har fået et lovlig gyldigt samtykke, hvis man ikke optager det, eller render rundt med en samtykkeformular og lige har et par vidner til at medunderskrive?

    Det tager nok lige toppen af romantikken...


  • #107   11. nov 2018 #106
    Går Du ud fra at det er normal adfærd hos mænd, at vi bare tager det som en selvfølge at alle kvinder der ikke skriger og sparker, er med på at vi bare kan hoppe på?

    Uanset hvor man placerer bevisbyrden, bliver det vanskeligt, men at give et frikort til at man bare bagefter uden videre kan erklære at man ikke har sagt klart og tydeligt JA, og derfor er et offer for voldtægt, er jo helt hen i hegnet.





  • #110   11. nov 2018 Linket virker kun hvis man abonnerer på Politiken. Jeg er dog godt klar over at der må ligge mere i det end det jeg har skitseret ovenfor. Jeg tror bare ikke rigtig på at man kan lovgive sig ud af den problematik, at mange "voldtægter" simpelthen skyldes kommunikationssammenbrud. Så længe der er kvinder der nyder at "spille spillet" og mænd der gider at være med på det, eksisterer risikoen.

    Her ser jeg naturligvis bort fra de tilfælde hvor afsporede personer simpelthen overfalder kvinder. De tilfælde er vist også dækket rimelig godt ind i loven som den er nu.


  • #112   11. nov 2018 Nu er der altså ingen, der taler om at flytte bevisbyrden til den anklagede, det er stadig anklager, der skal bevise, at der fandt en voldtægt sted.
    Forskellen består i, at man ikke længere kun definerer en voldtægt som at man tiltvinger sig sex via vold eller trusler om vold. Nu vil man udvide det til også at indbefatte de sager, hvor man tiltvinger sig sex på anden vis (f.eks. ved at knalde en bevidstløs der jo er yde af stand til at give samtykke).
    Pointen er, at gerningsmanden ikke længere skal kunne bruge som undskyldning, at fordi hun var ude af stand til at sige nej, så troede han, st hun gerne ville.
    Vi har jo f.eks. haft en sag herhjemme, hvor en pige var beruset og med lavt blodsukker (diabetiker) og helt ude af stand til at sætte sig til modværge. Det udnyttede nogen fyre, før i den tilstand må man naturligvis forvente, at hun ville have sagt ja til sex, hvis hun kunne ikke?

    Hvis en lov om samtykke skulle blive vedtaget herhjemme, så ændrer det intet ved hvor bevisbyrden er. Men det betyder at en masse tilfælde, hvor sex helt tydeligt ikke har været med samtykke, også bliver kriminaliseret, og det kan jeg da kun være tilhænger af.


  • #113   11. nov 2018 #111
    Så vidt jeg ved, er netop det at have sagt fra, allerede grund nok til at sagen regnes for at være en voldtægt, også her i DK?

    Den eneste forskel er, at man i DK skal kunne bevise det, hvorimod det i Sverige åbenbart er nok at man bagefter påstår at have sagt det?

    At der er kvinder der nyder ideen om at være blevet forført, er hverken ny viden eller særlig opsigtsvækkende. At der også er mænd der synes det er spændende er lige så triviel viden. En klar udmelding ville jo garantere at alle er på samme side (og ville være velkommen hos de af os mænd, der finder hele seancen pænt kedelig i forhold til en kvinde der ved hvad hun vil).

    #112
    Det giver god mening. Selvfølgelig er det kriminelt at benytte sig af at partneren (i mangel af bedre ord) er ude af stand til at protestere, men er det ikke allerede dækket af den lov vi har nu?


  • #115   11. nov 2018 Kim - det har jo vist sig ikke at være tilfældet. For nyligt blev en flok unge mænd frikendt for voldtægt på baggrund af, at (de sagde) de troede hun gerne ville. Disse mænd havde dopet pigen først og ja, det er bevist. Den ene blev dømt for at have dopet hende men hele flokken gik fri for den efterfølgende voldtægt.

  • #116   11. nov 2018 Er der virkelig stadig mænd, der tror på, at nej er en del af et spil?
    Ja, det er der. Og kan man ikke få ja, første gang, så skal man liiige prøve på at overtale lidt mere. I stedet for at fatte et nej første gang så bliver der kørt på og på.


  • #118   11. nov 2018 #114
    Problemet er jo, at nogle mænd har lidt svært ved at opfatte når "Nej" ikke længer betyder "du må anstrenge dig noget mere", og ligeledes er der kvinder der har svært ved at give et klart "nej" i situationen, men bagefter føler sig forulempet. Når man har indledt hele forførelsesseancen, skal der jo også gives klart udtryk for at den afsluttes. Der er det nok, på begge sider, nogle gange der sker fejl.

    #115
    På den baggrund er der naturligvis brug for en ændring/stramning af loven.


  • #119   11. nov 2018 #116
    Er det din påstand, at ingen kvinde kunne finde på at der liige skal gøres lidt modstand på skrømt, inden man giver efter?

    Jeg kunne godt tænke mig at høre reaktionen, hvis alle mænd simpelthen bare rejste sig og gik, hvis kvinden ikke bare sagde ja med det samme smiley


  • #120   11. nov 2018 Amnesty har faktisk en rigtig god video, der forklarer, hvordan samtykkelovgivningen udvider definitionen af en voldtægt - hvordan der kommer mere fokus på, at det ikke bare handler om offerets modsættelse. Jeg kan bare ikke lige linke den fra mobilen.
    Og det har intet at gøre med hverken underskrifter, dokumenter, stemmeoptagelser eller lignende.


  • #121   11. nov 2018 Jeg får en lille smule kvalme af den konstante hetz mod mit køn. Det er de færreste mænd, der gider duske en modvillig pige, og for de resterendes vedkommende er der allerede en gældende lov. For mig svarer det til, når "man" kæfter op om stramninger ift indvandrernes kriminalitet. Den er allerede omfattet af den nuværende lov - så stop dog den evindelige symbolpolitik.

  • #123   11. nov 2018 Mht #115 så behøver det da ikke være loven, der er noget galt med. Jeg kender ikke retssagens forløb, men der kan sagtens have været begrundet tvivl eller mangelfulde beviser. Vi lever stadig i et retssamfund, hvor man er uskyldig indtil det modsatte er bevist, og det lykkedes så ikke at løfte den bevisbyrde. Derfor kan mændene principielt godt være skyldige. De kan bare ikke dømmes uden bevis eller tilståelse

  • #125   11. nov 2018 Det står dig frit for at fortolke mit indlæg, som det passer dig. Den slags gider jeg imidlertid ikke bruge energi på.

  • #126   11. nov 2018 Min første tanke var egentlig nej. Men så tænker jeg tilbage på mit sidste lange forhold. Havde hun sagt efter jeg havde lært hende at kende, at hun var født som en dreng, så tror jeg da ikke jeg ville ende forholdet. Hun ville jo stadig være den samme person, som jeg faldt for.
    Snakker vi om en der endnu ikke er opereret, så tror jeg svaret ville være nej.
    Men synes det er svært at svare på, men samtidig et smadder interessant spørgsmål smiley


  • #128   11. nov 2018 Ja, det kunne jeg da - jeg har forelsket mig i en del igennem årene, uden at jeg fik lov til at kigge på deres diller. Så måske har jeg i virkeligheden allerede gjort det ? Altså forelsket mig i en pige, der var på vej til at blive mand.

    Forelskelse har imo intet at gøre med vedhæng, hverken for oven eller neden .. om jeg ville have lyst til at kæreste med en, med "påsat" diller - det skal jeg ikke kunne sige ? Det ville formentlig komme an på, hvordan den virkede .. kunne jeg forestille mig ....


  • #130   11. nov 2018 Hvad er det så, rent juridisk, Isabelle ?
    Jeg spørger, fordi jeg ikke ved det.


  • #132   11. nov 2018 Radar
    Du kommer så bare til at fodre den voksende forargelses- og offerkultur, vi er vidner til. smiley


  • #135   11. nov 2018 #119

    Nej, overhovedet ikke! Lidt modstand er sundt nok... men ikke indenfor sex. Der bør ikke være modstand eller behov for overtalelse - i min verden ihvertfald.


  • #137   11. nov 2018 #136

    Okay, tak for svar.


  • #138   11. nov 2018 Martine
    Så fik du da lidt information at arbejde med smiley


  • #140   11. nov 2018 Jeg forstår det stadig ikke helt.... for mig at se ville det batte at flytte bevisbyrden og hørte et langt indslag om det på podcast forleden.... men i siger det ikke er det?

    så kan jeg ikke se hvad forskel loven gør? der er jo oftest kun to til stede...


  • #144   11. nov 2018 Jeg kunne ikke date en transkønnet nej, og jeg tror desuden heller ikke på at man selv kan bestemme sit køn, eller at børn skal opfostres kønsneutralt. Det er noget pjat.
    Det er desuden kommet frem at mange, efter kønsskifte operation, fortyder noget så inderligt og blive "fanget" i deres nye krop, derfor mener jeg heller ikke at man bare skal kunne skifte køn udadtil eller at børn skal have lov at bestemme, hvad de er.


  • #145   11. nov 2018 Må gerne printes ud ….. smiley smiley smiley


    Kan bruges af ALLE … uanset køn .


    profilbillede
  • #148   11. nov 2018 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om dem der flejner helt ud ved tanken om samtykkelovgivning, mon aldrig har oplevet hvor harmløst det er at sige "har du lyst til at..." / "er det okay" / "kan du lide at..."

    Samtykke kan gives på andre måder end at sætte sin underskrift på en kontrakt for derefter at give hånd på det. De fleste gør det forhåbentlig helt ubevidst. Jeg kan slet ikke se behovet for modstanden mod noget, der er ganske harmløst og uformelt, men som kan ændre på det ensidige og unuancerede syn på voldtægt.

    Indforståethed er nøgleordet.
    Modstand kan sagtens være en del af forførelse og sex - og et "nej" også - for nogen personer, og det er der absolut intet galt i, så længe det er indforstået med begge parter.
    Men indforståelse og samtykke skal der være.

    Og nu vil jeg nyde et glas cola og stoppe det sidste irrelevante indlæg i denne tråd - sorry smiley


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #149   11. nov 2018 Radar: Sådan lidt groft sagt:

    Bisexuelle er til mænd og kvinder.

    Pansexulle er til alt i de to kategorier, i mellem og udenfor.

    Jeg identificerer som pansexuel fordi køn simpelthen ikke kunne betyde mindre for mig. Jeg er ligeglad så længe du er en person jeg godt kan lide. Hvad jeg har forstået på bisexuelle jeg har talt med (og indrømmet det er lidt et begrænset udvalg af mennesker) ville de f.eks. ikke nødvendigvis kunne være sammen med en transperson eller en ikke-kønnet.


  • #150   11. nov 2018 Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan samtykkeerklæringen skulle anvendes i praksis. Det skulle nødigt ende ud i ord mod ord. Skal man medbringe en advokat, notarius publicus eller tre vitterlighedsvidner, og vil det ikke være dræbende for romantikken? Hvorfor kan man ikke løse et problem uden at køre langt ud ad en tangent.
    Jeg ser voldtægt som et stort problem og falske anmeldelser ligeså. Dvs, jeg prøver at anskue problematikken fra begge sider.


  • #151   11. nov 2018 Prøv at betragte det samtykke som en hjælp i situationen i stedet for et tungt juridisk redskab.
    Jeg er sikker på at der er ret så mange mennesker M\K, der har prøvet at være i en situation, hvor sex var en fejl - og så enten stå med en dårlig fornemmelse over at have deltaget selvom lysten ikke var der eller at have dårlig samvittighed fordi man i sidste ende godt kunne fornemme at partneren hellere ville være fri.

    At skulle give aktivt samtykke beskytter begge parter - det kræver at man rent faktisk reflekterer et øjeblik og kommunikerer med andet end rasende hormoner.




  • #152   11. nov 2018 @NITIB.
    Hvis man printede 100 eksemplar ud af din seddel, og så gik rundt og delte den seddel ud til kvinder på gågaden, gad vide om man så kunne blive anklaget for sexchikane? smiley


  • #153   11. nov 2018 #147
    "En større andel"?

    Der er vel omkring 2 millioner mænd i DK som ville være i stand til at voldtage nogen, så den "større andel" er, selv hvis siger at de "op til 10000" faktisk alle ER voldtægter, latterligt meget mindre end f.eks. andelen af kriminelle indvandrere i forhold til det totale antal, hvor man vel godt kan sige at stemningen her på HG (som jeg i øvrig er enig med) klart giver udtryk for at der ikke skal laves lovgivninger om.

    Ingen fornuftige mennesker har vel noget imod at der laves tiltag til at mindske antallet af voldtægter, men omvendt er der vel heller ingen der har lyst til at se uskyldige dømt?

    Spørgsmålet er så, om den foreslåede lov kommer til at påvirke noget af betydning, andet end det sædvanlige "vi sender et signal....", men en udvidelse af hvad der opfattes som voldtægt er til gengæld åbenbart nødvendigt.


  • #155   11. nov 2018 I den her verden takker jeg for, at jeg ikke tiltrækkes af usikre kvinder (og formentlig vice versa). Det vanskeliggør nok en scoring, da man på den måde har udelukket en stor procentdel smiley

  • #156   11. nov 2018 Et verbalt JA eller NEJ er uvægerligt noget lettere at tolke - og dermed også at stå til ansvar for - end "jeg fornemmede" og "hun var våd" og "han var hård"..

    Påstand mod påstand og mennesker, der lyver er en udfordring ved alle forbrydelser med kun 2 tilstede..



  • #157   11. nov 2018 Radar

    en bi seksuel er til mand eller kvinde - altså tiltrukket til kønnet de ser.
    som en hetero er tiltrukket til en af andet køn.

    en pan seksuel ser slet ikke på kønnet(hvertfald oftest sådan) - det er ikke personens køn der definere om de bliver tiltrukket af dem.men derimod personligheden/personen i sig selv - kærligheden du er tiltrukket af.


  • #158   11. nov 2018 fx - så er det hverken min kærestes udseende, eller grundet han har en diller - at jeg er tiltrukket af ham og er sammen med ham.

    jeg er tiltrukket af ham på grund af hans personlighed, hans være måde, hans kærlighed til mig.
    det er det der tiltrækker mig - ikke hans diller eller hans udseende.


  • #160   11. nov 2018 men derimod personligheden/personen i sig selv - kærligheden du er tiltrukket af.

    Man kan altså sige præcis det samme, når man er hetero.
    Man tiltrækkes bare kun af det modsatte køn - det sker aldeles automatisk, man reflekterer ikke lige hurtigt over køn og vælger til og fra.


  • #162   11. nov 2018 Altså hvad sker derfor de der ideer om falske anmeldelser for voldtægt - helt sikkert forekommer det, det sker jo ved al slags kriminalitet. Men der er absolut INTET der tyder på, at det skulle ske hyppigere ved voldtægt end andre forbrydelser, og det er immervæk ikke ret ofte.
    Samtidig er det ret svært at få dømt nogen for voldtægt, fordi der sjældent er vidner og langt fra altid er tydelige skader der viser, at der er brugt magt og/eller at offeret sætte sig til modværge. Så risikoen for at uskyldige bliver dømt er altså ikke enorm.
    Det vil den heller ikke være med den nye lov. Det skal jo stadig bevises at der har fundet en voldtægt sted. Det kræver blot ikke længere vold eller trusler før det er voldtægt, nu er det nok, at offeret er bevidstløs eller på anden vis i en tilstand, hvor der ikke kan gives samtykke.

    Søren - i den sag jeg omtaler har man dokumenteret at en af gutterne har bedøvet kvinden. Man har dokumenteret, at gruppen efterfølgende har haft sex med hende (der har mændene også selv erkendt). Blot mener mændene jo så, at hun gerne ville, før hun sagde jo, i sin bedøvede tilstand, ikke nej. Pigens advokat fik ikke medhold i, at hendes bedøvede tilstand i sig selv betød, at hun hverken kunne sige ja eller nej, og det derfor var voldtægt.

    Så lovgivningen er i mine øjne ikke tilstrækkelig selvom jeg da er helt enig i at LANGT de fleste mænd (og kvinder) formentligt foretrækker en partner der deltager frivilligt.


  • #164   11. nov 2018 Jeg synes det er så sjovt med alle de køn.

    Jeg forstår ikke at det overhovedet skal være noget andre tager stilling til. Folk kan kalde sig, føle sig og opføre sig aliens, grønkålshoveder eller bare blå mænd hvis de vil.

    Men hvad det har med de to køn der at gøre, forstår jeg ikke. Der findes mænd og der findes kvinder. Det er fakta. Alt andet er noget populistisk pjat i mine øjne, der udelukkende har fundet sit berettigelse fordi at at vi skal være så politisk korrekte i øjeblikket.

    Når jeg møder et menneske, så vurder jeg om det er en mand eller en kvinde. Slut, prut finale.

    Om jeg så forelsker mig i personen, det afhænger af, først og fremmest af, om de har det køn som jeg kan lide eller ej, der efter personligheden.

    Skulle det være en opereret transseksuel person, ja, så ville jeg nok aldrig lægge mærke til det alligevel, så teoretisk set kunne jeg godt forelske mig i en, for så er de ikke trans men kvinde.

    En ikke færdiglavet?

    Nej, jeg kunne ikke være med en transeksuel der ikke var færdiggjort, da jeg godt kan lide kvinder. smiley


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #166   11. nov 2018 Radar, ja det er ikke helt korrekt. I forhold til sex og at der skal være tiltrækning er du nok mere ovre i demisexualitet for at det skal være rigtig besværligt med flere termer smiley

    Jeg kunne (nok ligesom en del bisexuelle) godt have sex med folk jeg ikke kender eller er forelskede i. Jeg tiltrækkes bare ikke specielt meget af udseende eller et bestemt køn. Køn spiller med andre ord ikke en rolle for mig.
    Jeg ser attitude, væremåde og personlighed som det første. Det tager mig ikke mange sekunder at bedømme om jeg potentielt kunne være interesseret i en person.


    Demisexuel er hvor sexuel tiltrækning først opstår når man kender en person rigtig godt, f.eks. gode venner eller lignende.


    http://thepbhscloset.weebly.com/a-list-of-genders--sexualities-and-their-definitions.html


  • #167   11. nov 2018 Men Dea, hvor er forskellen fra en biseksuel, de ser jo (går jeg udfra) heller ikke han/hun, men blot en person som de så er tiltrukket eller ikke tiltrukket af.


  • #168   11. nov 2018 Dea, hvis du tager de to små sætninger som jeg har fremhævet ud af citatet, så er den lige så sand for heteroseksuelle...

    Jeg kunne (nok ligesom en del bisexuelle) godt have sex med folk jeg ikke kender eller er forelskede i. Jeg tiltrækkes bare ikke specielt meget af udseende eller et bestemt køn. Køn spiller med andre ord ikke en rolle for mig.
    Jeg ser attitude, væremåde og personlighed som det første. Det tager mig ikke mange sekunder at bedømme om jeg potentielt kunne være interesseret i en person.


  • Dea
    Dea Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 2 Svar: 211
    #169   11. nov 2018 Michelle, at bisexuelle (som jeg har forstået det) ikke nødvendigvis ville kunne være sammen med en transperson, en ikke-kønnet og lignende. Det er i hvert fald årsagen til at jeg identificerer mig selv som pansexuel og ikke bisexuel smiley

    CH, ja? Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med det? Hele forskellen på sexualiteter er vel netop hvad køn man er tiltrukket af eller ikke tiltrukket af og hvad der skal til for at man er tiltrukket?
    Jeg siger jo ikke at en hetero person ikke ser personlighed først, men at for dem betyder køn noget. Det gør det ikke for mig som pansexuel smiley


  • #170   11. nov 2018 #160
    ja og nej Ch.. for som hetero trækkes du kun af det andet køn.
    for ja. du kan sagtens have tiltrækningen af din anden halvdels personlighed osv - men som hetero vil det kun være til det modsatte køn.

    du bliver stadig seksuelt tiltrukket til en mand - fordi han er en mand.

    det er ikke sådan som panseksuel.
    der er køn fuldkommen ligegyldigt. - det er ikke wow - den mand er lækker ham er jeg tiltrukket til seksuelt.

    biseksuel er stadig som hetero - tiltrækningen af kønnet - altså kvinde eller mand.
    pan seksuel er alt. alle køn - kønnet er ligegyldigt.


  • #171   11. nov 2018 MIchelle

    en bi seksuel har typisk en præferance - fx er de mere til mænd end til kvinder - men kan stadig falde for kvinder.
    men for en biseksuel er det det samme med med hetero - tiltrækningen at kønnet.
    biseksuel og pan er ikke det samme


  • #172   11. nov 2018 Det er altså ikke en pind anderledes for heteroseksuelle.
    Man tiltrækkes bare kun af modsatte køn....
    Hvad man tiltrækkes af er fuldstændig individuelt og kan være alt fra hårfarven til vedkommendes væsen og personlighed.

    Ikke at blive tiltrukket af eget køn er på fuldstændig på samme linje som ikke at blive tiltrukket af hr Mortensen eller Frk. Nielsen. Det sker bare ikke.

    Medmindre panseksuelle tiltrækkes af alle, så er der ikke den store forskel på hvordan og af hvad man tiltrækkes af...


  • #173   11. nov 2018 Skåret i pap. Man tiltrækkes ikke af kønnet. Man tiltrækkes af personen. Det sker bare kun med det ene køn...

  • #174   11. nov 2018 Hvad fanden er der blevet af 'mand børster kvinde i gennem onsdag aften'? smiley
    Jeg føler mig (endnu mere) unormal smiley


  • #176   11. nov 2018 Jeg er altså ikke tiltrukket af min kæreste fordi han har en penis smiley Kender ingen der kun tiltrækkes af det..

    Hvis man skal kunne holde ud at være i et forhold med en, må der immervæk ligge mere til grund end det.


  • #177   11. nov 2018 Nevermind. det kan åbenbart ikke forståes som jeg vil forklare det.
    så må i jo læse om det på google hvis i vil vide mere om det.



  • #180   11. nov 2018 hvor mange panseksuelle er det så også i handling?

    for jeg tror de fleste der er i forhold tænder på de ting der


  • #182   11. nov 2018 Malene, jeg tror egentlig det er den anden vej rundt - at der er noget du har misforstået omkring det at være til et køn smiley

    Når man spørger:
    Hvorfor er du tiltrukket af din partner, så er svaret aldrig: fordi han/hun er mand/kvinde - men alt muligt andet.
    Kønnet er ikke i sig selv noget, der tiltrækker.
    Den tror jeg vist du har fået galt fat i.


  • #183   11. nov 2018 Radar
    Slap nu af. Det er så tæt på, at det er os hetero'er, som er de specielle smiley


  • #185   11. nov 2018 Hvad er intetkøn? Og dyrker de så ikke sex? Som i overhovedet?

  • #186   11. nov 2018 Jeg tror så tilgengæld ikke at jeg kunne date en biseksuel, intetkønnet, panseksuel eller alt det andet fancy. Men der tror jeg mere det er personligheden end kønnet der ville stoppe det - det er simpelthen bare for sært til at jeg ville kunne rumme det smiley

  • #187   11. nov 2018 CH

    jeg har ikke misforstået det, jeg tror bare ikke jeg kan forklare mig korrekt på det.


    min mening var blot at ja du forelsker dig stadig i personen - deres personlighed osv.
    men kort og det lange så ville du kun gøre det med en af det modsatte køn.
    ergo er det stadig et bestemt køn du er tiltrukket til.
    så selvfølgelig er det afgørende hvad der er dernede - det har de fleste jo herinde jo tydeligvis fortalt med deres svar.
    så selvom du stadig er sammen med en person fordi de er søde, dejlige osv - så er det stadig afgørende hvad den persons køn er.
    det er det jeg mener med seksuel tiltrækning. - seksuelt er du tiltrukket til det andet køn (forelsket og kærlighed er du føler for personen)
    en af samme køn kunne være nok så dejlig og nok så sød. - men du ville aldrig være sammen med personen - fordi de ikke er det modsatte køn.


  • #188   11. nov 2018 at du er intetkønnet har intet med din seksualitet at gøre.
    du kan som intet kønnet da stadig være tiltrukket af noget.
    men som intet kønnet - ser du dig bare ikke selv som hverken kvinde eller mand fx.


  • #190   11. nov 2018 Det der med fysisk tiltrækning er da ikke bare noget med kønsdele. Kvinder er ujævne på den mest fantastiske måde. Det synes en heteromand er rart at føle på

  • #191   11. nov 2018 tænker jeg også.
    at en person er bi eller pan, gør dem vel ikke sære eller mærkelige ?
    de vel personen som alle andre - der bare har en bredere "smag"


  • #192   11. nov 2018 for mange har det da tydeligvis også noget med kønsdelene af gøre smiley
    eftersom man ikke vil være sammen med en transkønnet mand - når han ingen penis har smiley


  • #193   11. nov 2018 Malene
    Jeg skrev ikke, at det ikke havde med kønsdele at gøre


  • #194   11. nov 2018 Men kønnet ER ikke vigtigt, Malene.
    Det er ikke noget man overvejer. Det sker bare ikke.
    Ligesom det ikke sker med sin søster eller bror..

    Og det har da bestemt INTET med kønsdele at gøre!


  • #195   11. nov 2018 #175 ……. Ny sweater til JOhN ----> med de lange pa**** … smiley

    profilbillede
  • #196   11. nov 2018 #189: To much drama! Og jo, det er et sorteringskriterie hvis en mand har dyrket sex med en mand. For så er der simpelthen bare noget jeg ikke kan give ham. På samme måde som jeg ikke vil være sammen med en kvinde - det er bare ikke for mig. Jeg skal have en mand der er mand indeni og udenpå. Hvis han så har været kvinde engang, og er færdigopereret og nu er lige så meget mand udenpå som han føler sig indeni, så er det (måske) fint med mig. Men ikke alt det andet.

  • #199   11. nov 2018 #198

    Jep - sippe smiley


  • #200   11. nov 2018 Hvad mon Nonner og Munke ville tænke , hvis de læste denne tråd ?
    Mon de ville tænke … nååårh ja ,,, og hvad så ?
    Ville de falde besvimet om ?
    Eller ville de læse den med stor interesse ?

    Mon der egentlig er computer i et kloster … og hvis der er , ville de så Google det ? … smiley


  • #202   11. nov 2018 Freddie Mercury var i et langt forhold med Mary Austin og hun var hans livs kærlighed. Han skrev love of my life til hende.

    Hun elskede ham og omvendt til hans død og sikkert stadig. Hun bor i hans hus og overtog hans katte.

    Det er en utrolig smuk historie om kærlighed.

    Han mente han var biseksuel. Hun at han var homoseksuel. men deres kærlighed var ud over dette.

    hvis jeg havde en partner der sprang ud på den måde ville jeg også kunne bevare en kærlighed. derfor er jeg ret sikker på at trans ikke ville betyde noget for mig. Jeg er heller ikke gift med min mand pga hans penis

    her er sangen. den er utrolig smuk. den rummer og så frygten for at springe ud og ønsket om at være 'normal'


    se filmen hvis i får muligheden selvom den desværre ikke giver det homoseksuelle nok plads så er historien fantastisk smiley

    https://youtu.be/sUJkCXE4sAA



  • #203   11. nov 2018 Jeg bliver godt nok noget forvirret her? Der er åbenbart en rimelig glidende overgang mellem at have et fysisk køn, og så det at man føler at man har det. Det sidste lyder mistænkeligt meget som noget man lige så godt kunne kalde sexuel præference?

    Omkring det med UDELUKKENDE at være tiltrukket af en persons personlighed/intelligens/følsomhed; Det får desværre min BS-alarm til at bimle i hvert fald på halv kraft. Jeg skal ikke udelukke at det drejer sig om manglende forestillingsevne fra min side, men der må da være NOGET som gør at man trækker over mod en ukendt person, frem for andre i samme lokale?


  • #207   11. nov 2018 Minion said it! smiley

    For lige at præcisere; Jeg tror ikke at nogen forsøger at bilde MIG noget ind, men at de måske narrer sig selv lidt.


  • #208   11. nov 2018 når jeg spørger om panseksuelle og handling er det netop fordi jeg tænker at folk godt kan sige de er det men uden at være det. men det rejser jo naturligvis spørgsmålet om man skal have sex for at have en bestemt seksualitet... og det skal man vel ikke ergo er det lige meget om folk bare siger de er det uden at være sammen med andre køn end hetro er....

    Det kom jeg frem til på hundetur før.

    endelig kan det jo være mig lige meget bare folk ikke skader andre eller tvinger min seksualitet i en boks som jeg er uenig i så må de kalde sig hvad de vil for min skyld


  • #209   11. nov 2018 Men Batdog, det er muligt at det er sådan for dig. Men jeg begrænser mig til at være en heteroseksuel ciskvinde, som vil nøjes med at give mig i kast med heteroseksuelle cismænd, og måske (MÅSKE) en jeg-ved-ikke-hvad-det-hedder postopereret/færdigfikset mand, der er født som kvinde (er han så egentlig hetero-, homo- eller transseksuel?).

    Jeg er ikke helt sikker på hvorfor det er så meget mere forkert end KUN at ville have en mand der altid har været mand, eller ditto kvinde?


  • #210   11. nov 2018 Jeg har en biseksuel veninde og jeg tror dælme man ville få sig noget af en overraskelse, hvis man tror, at det gør hende "sær" eller med en underlig personlighed.

    Det er da overhovedet ikke noget man ANER, med mindre man altså er sådan én der som det første spørger ind til modpartens seksuelle orientering?

    Jeg tror lige vi skal skrue forventningerne lidt ned her. Der er en rimelig stor chance for at man som individ er stødt på biseksuelle, aseksuelle, panseksuelle osv uden overhovedet at vide det.

    Ens kønsopfattelse er jo ikke bestemt af ens seksualitet (og derfor kan du altså sagtens støde ind i en biseksuel, der har præcis den samme binære og snævre kønsforståelse som du selv har)


  • #212   11. nov 2018 Jeg har da også biseksuelle venner. Men de er venner, og jeg er af god grund ikke i et forhold med dem. Det er bare sådan det er for mig. Det er nok mere panseksuel, intetkøn og de andre “fluffy” begreber, hvor jeg tænker at der er en del personlighed knyttet op på.

    Hvad er i øvrigt forskellen på panseksuel og omniseksuel?


  • #213   11. nov 2018 Jamen altså 'pan' er en forstavelse, der betyder noget i retning af 'al(t)' Så en panseksuel er med andre ord een, der vil humpes for alt i verden smiley

  • #217   11. nov 2018 Nej, du er da ikke snæversynet, fordi du ikke kan skille forskellige seksualiteter ad, Minion.

    Det jeg mener, når jeg snakker om en snæver kønsforståelse, er opfattelsen af at der kun findes to køn, og kun biologisk defineret - mand og kvinde - og absolut intet andet.
    Det er ikke ment nedladende, men det er en snæver definition af køn smiley


  • #218   11. nov 2018 Jeg synes og så bi og pan er svære at skille ad

  • #220   11. nov 2018 Batdog, jamen jeg kommer jo tydeligvis til at støde nogen.

    Jeg er ikke helt overbevist om at pan- og omniseksuel er andet, end noget der er opfundet for at skille sig ud fra helt almindelige, kedelige biseksuelle. Så dér er dramaelementet. JEg er simpelthen ikke overbevist ind i hjertet om at der er en forskel.

    Og allerede der udelukker de sig selv, for jeg kan/vil ikke en biseksuel. Bum! Lige som at jeg heller ikke vil være sammen med en mad der knepper hunde, køer eller høns. Det er bare en helt kedelig og personlig grænse. Visse former for seksualitet kan jeg ikke rumme at knalde med, og mænd der dyrker (eller har dyrket) sex med andre mænd, er bare ikke mig.

    Og andres seksualitet er kun en faktor for mig, hvis det er en jeg er i et forhold med. Alle andre er jeg helt åben overfor - bare ikke i et forhold med mig. Ja, og så lige undtagen det med omni-, pan- og biseksuel, som jeg altså heller ikke ser nuancerne i.


  • #222   11. nov 2018 Det er dælme heller ikke nemt at følge med i denne tråd … Det eneste der dukker op her er .
    Er Peter ---> Pan ? … eller er det at være Bi ---> Fy … ? … smiley
    Ajjj … sorry . smiley


  • #224   11. nov 2018 Men for nemheds skyld KAN jeg godt nøjes med at begrænse mig til at være heteroseksuel ciskvinde som vil have en heteroseksuel cismand. Det er åbenbart nemmere at rumme, end at være en lille smule åben for noget der afviger fra det smiley

  • #225   11. nov 2018 når jeg googler lens seksuelle får jeg links til psykoterapi hahaha

    okay Google tak for lort! lool


  • #226   11. nov 2018 Når det er svært at skelne bi og pan er det vel fordi de fleste af os kun ser to køn - han og hun. Og eftersom bi dækker dem begge og de to er lig med alle, så bliver pan og bi det samme.

    Det, jeg synes roder rundt her er
    1. Køn
    2. Seksualitet
    3. Beskrivelse af eller baggrund for køn eller seksualitet

    Det gør ikke debatten enklere.


  • #227   11. nov 2018 A seksuelle findes... Hahaha men det tror jeg ikke A er

    og minion lad være med at klikke på linket hvis du googler

    smiley


  • #228   11. nov 2018 Men pan, bi, omni og mange andre hedder jo seksuel, altså knytter det sig til seksualitet - det man tænder på seksuelt.

    Det har jo ret beset ikke noget med kønnet at gøre. Så hvis panseksuel er noget andet end seksualitet, er det jo ikke et rammen udtryk (nu føjer de lige 40 flere begreber til listen i morgen) smiley


  • #229   11. nov 2018 Nu kunne man sagtens forledes til at tro, at al den snak om sex ville gøre een horny. Lige her er der altså ikke hejst flag endnu, og jeg synes, at diskussionen kører lidt i en gal retning smiley

  • #231   11. nov 2018 Søren, vil det sige at du ikke er A-seksuel? smiley

  • #232   11. nov 2018 BATDOG - Jack hedder han da vist. Og han er ikke pan- men omniseksuel mindes jeg der blev sagt i et afsnit engang smiley

    Så forskellen på pan og omni må være, at sidstnævnte ikke bare knalder begge køn, men også er frisk på aliens mm. smiley


  • #233   11. nov 2018 A
    Jeg må blive dig svar skyldig. Måske er jeg til OCD-ramte kenyanske veganertrunter med dværgvækst og strutrøv i ascendanten. Det ved man vel ikke, får det er afprøvet.
    Dit ordspil preller af på mig


  • #235   11. nov 2018 Men hvis alien’en har en fed personlighed, så er den panseksuelle vel også en mulighed?

  • #238   11. nov 2018 Måske A smiley

    Gad vide om man kan være alien-seksuel?


  • #239   11. nov 2018 Puh, John, nu er du på glatis igen! Had er der nu i vejen med en stor røv, små bryster og en slap huha? smiley

    I øvrigt, hvis du nu overvejer muligheden med en transseksuel, så kan du jo nærmest være med til at bygge kroppen fra starten - så bryster og huha kan man vel godt vælge ..... størrelse på?


  • #243   11. nov 2018 Tæt på Sandheden dr2 snitter lige emnet

  • #244   11. nov 2018 smiley smiley smiley

    Jeg er stået af for længst. Måske jeg er blevet for gammel til at kunne forholde mig til alle de former for seksuelle præferencer. Mener ellers jeg var godt "med" på en forståelse for noget jeg ikke selv er stødt på efter at have læst "50 Shades"....Gad vide om bi- pan- og de andre former for seksuelle præferencer (nu det ikke er det enkelte køn de tænder på) overhovedet forstår de bøger...


  • #245   11. nov 2018 Hold nu kæft en tråd smiley smiley smiley Man lærer sgu meget herinde på HG smiley
    Jeg vidste f.eks ikke, at jeg er cis-kønnet heteroseksuel kvinde....heldigvis her jeg levet lige lykkeligt af den grund smiley

    Og nej, jeg kunne ikke være i et forhold med en transkønnet, mest af alt, fordi jeg tænder på store, brede, maskuline mænd.
    En transkønnet mand, vil nok have svært ved at blive helt maskulin nok, til at jeg ville blive fysisk tiltrukket af ham, uanset operation eller ej smiley

    Kunne jeg flirte med en transkønnet ? Ja, sagtens smiley Jeg flirter med “alle” smiley


  • #246   11. nov 2018 smiley smiley ha ha Anne-Marie... Jeg ved hvad du mener.
    Bortset fra det med store, brede, maskuline mænd...Det tændte jeg også på og at de skulle være mørkhåret- lige indtil jeg mødte min kæreste.
    Han er alm højde, slank og rødhåret smiley måske jeg har ændret seksuelle præferencer iflg alle de hersens nye " seksuelle præferencer" der debatteres i tråden.


  • #247   11. nov 2018 Ejer af: Er sikker på, at hvis du Googler det, så kan du garanteret finde et ord for, at du nu har skiftet type smiley

  • #249   11. nov 2018 Sorry, skal nok huske at flirte med dig, næste gang Minion smiley smiley
    Medmindre altså, at der er ænder tilstede smiley smiley smiley smiley


  • #250   11. nov 2018 smiley smiley smiley
    Jamen det må jeg så søge. Problemet er bare, at vises de store, brede og mørkhåret mænd på tv (du ved de dersens skuespillere) så er jeg ikke gået bort fra typen...
    Mon den præference bliver for indviklet?
    Og dog, den minder om nogle af de andre der er nævnt smiley smiley smiley


  • #252   11. nov 2018 Ejer af: Nu bliver det kompliceret....men det hedder garanteret noget med pan, bi og seksuel, resten må du google dig til smiley

  • #253   11. nov 2018 der er også en kvinde som skal giftes med et spøgelse....

    Hun må være spiritus seksuel.

    Jeg troede ellers det var det alle i Esbjerg midtby var lørdage kl 4... men man lærer hele livet


  • #254   11. nov 2018 smiley smiley smiley smiley
    Spirituel seksuel, mener du vel?? Med mindre hun har indtaget spiritus undervejs...
    Ej, det er simpelthen for skørt!


  • #255   11. nov 2018 Var der ikke også en kvinde, der blev gift med et træ?
    Hvad hedder det så?


  • #256   11. nov 2018 nej spiritus smiley ment som en joke af ordene fordi de ligger lidt for tæt på hvis man kan latin og det har altid moret mig



  • #257   11. nov 2018 Ah på den måde smiley smiley

  • #258   11. nov 2018 Jeg ved ikke med træet men jeg har hørt de blev skilt fordi han var noget af en træmand og ret tør i sin humor....



  • #259   11. nov 2018 Der er jo rimelig stor forskel på at være til "enten mand ELLER kvinde" og at være til "alle køn og alt derimellem".

    Og så tror jeg virkelig det er de allerfærreste, der har hverken en kønsidentitet eller seksualitet uden for normen pga. "se mig jeg er speciel" og for at få opmærksomhed.

    Generelt er folk så vanvittigt nysgerrige, og grænsen for normal respekt og høflighed glider ud - de føler det er i orden at spørge om en transkønnet mand nu også er fuldendt dernede.. hvad den person man lige har mødt som hverken definerer sig som mand eller kvinde, nu også er født som.. hvad har du reelt mellem benene.. spørge ind til om den aseksuelle nu også har mødt/prøvet den rigtige.. spørge transkønnet persons partner om, hvordan sexen fungerer.. dette alt sammen eksempler fra det virkelige liv.

    Så ja, der skal da nok være nogen som ELSKER at folk spørger ind til langt mere private og grænseoverskridende ting end forventeligt.
    Men jeg tror faktisk ikke der er nogen, som oprigtigt ønsker den skepticisme og snagen som mange (ikke alle), oplever, hvis de falder uden for normen med deres seksualitet eller kønsforståelse.


  • #260   11. nov 2018 Men Fünke, er det et eller andet sted ikke bedre at folk rent faktisk er nysgerrige og spørgende, med muligheden for at lære noget ?
    Fremfor at ignorere og undgå emnet, af frygt for at støde nogen ?


  • #261   11. nov 2018 Ja helt klart Ann-marie, men der er flere måder at være nysgerrig på, og nysgerrighed bør ikke overtrumfe helt almindelig respekt og grænser for privatliv.

    Det er jo ikke, for eksempel, den transkønnede mands pligt at fortælle vidt og bredt om sit køn og sexliv blot fordi andre er nysgerrige.


  • #262   11. nov 2018 Næ, de har ikke pligt til det. Ligesom jeg heller ikke har pligt til at forklare nysgerrige folk, om hvorfor jeg har fravalgt at have børn.
    Spørgsmål er en del af livet. Og jeg foretrækker personligt, at folk spørger, fremfor at gætte.
    Det er jo også tilladt at sige: “det rager ikke dig”, hvis spørgsmålet bliver for personligt smiley


  • #263   12. nov 2018 Spørg en gravid, om de er interesseret i at fremmede spørger dem om ømme bryster eller grænser på deres mave... Jeg tror ikke man skal se det som mangel på respekt for den gruppe, men bare ret udbredt menneskelig opførsel, så smart noget ikke lige er helt som flertallet

  • #265   12. nov 2018 Gramser, gramser for f*nden smiley

  • #266   12. nov 2018 Jeg havde ikke noget imod folk mærkede på min mave da jeg var gravid, hvis de vel og mærke spurgte først.

    Det var somom at jo ældre person jeg mødte jo større sandsynlighed var der for at få en hånd på maven uden at blive spurgt.


  • #267   12. nov 2018 folk mærkede ikke på min og så var de også døde hahaha

  • #268   12. nov 2018 Jeg kom i tanke om en leg, vi legede i skolegården da jeg var lille "pigerne efter drengene" - kæft, får lige nogle billeder om en masse små unger, der løber forvirret rundt på må og få og desperat forsøger at huske på hvad det nu var de SELV var - og hvem de forventes at spæne efter, af de 35 andre køn / grupper, der også er i skolegården.

    Det vist meget godt, man er gået væk fra at lege smiley


  • #271   12. nov 2018 Åh gud, Martine - tak for det indre billede og grinet smiley

    Vi fik også pige- og drengelus, nu er der jo så nok også et utal af andre lus smiley


  • #272   12. nov 2018 Nu er der så mange begreber, og jeg bliver altid forvirret.

    Hvis en mand skifter køn til kvinde, og er sammen med en mand, er han så hetero- eller homoseksuel? Og holder man op med at være transkønnet/transseksuel, når man er færdigopereret?

    Jeg kom til at google “transgender men naked”, og jeg blev sådan lidt .... paf. Det er åbenbart en ting, en fetich, at mænd dyrker sex med mænd med tissekoner smiley Men altså, hvilken kasse putter man dem i? smiley

    Deres tissemænd (altså dem der har skiftet helt køn) ligner ret meget de der stress-pølser man kunne få i Tigerbutikken - bare så I ikke alle sammen begynder at google smiley


  • #273   12. nov 2018 Nu bliver man da for alvor fristet! Jeg tror dog lige jeg står over, i anledning af at jeg sidder ved en arbejdscomputer med keylogger...

  • #274   12. nov 2018 Hvis du er kvinde og kun til mænd, så er du heteroseksuel.

    Men om man holder op med at være transkønnet når man er færdigopereret, det er nok ret kompliceret og jeg tror det afhænger enormt meget af individet. Nogen ser dem selv som transkønnede forevigt. Andre ser bare dem selv som mand eller kvinde (eller derimellem). Det tør jeg ikke svare på. Hvad er dine egne tanker?


  • #275   13. nov 2018 Fünke, jeg ved det sgu ikke, det er derfor jeg spørger smiley

    Altså, mit bud vil være at man er hetero (eller homo, afhængigt af præferencer), når man er færdigopereret. Altså en der er blevet til kvinde, som tænder på mænd, er hetero. Og ham der fra familien med de store numser, er homo.

    Men den der fetich forvirrer mig. Jeg synes det forplumrer begreberne. Og jeg synes det må være frustrerende for dem der vitterligt ER transseksuelle, at der er personer som gennemgår en halv forandring, og derefter sælger sin krop til fetichsex. For de kan i mit hoved ikke være transseksuelle, når de fortsat bruger deres kvindelige kønsdele.

    Men jeg aner ikke hvilken kasse man skal putte deres partnere i. Altså de mænd, der dyrker sex med en mandekrop med ladyparts smiley Måske passer de slet ikke i kasser, eller måske er de omniseksuelle? Måske dyrker de bare en fetich? Jeg ved det ikke.


  • #276   13. nov 2018 Det her er altså noget rod! Det kan da ikke være op til individet bare selv at bestemme hvilket fysisk køn man nu synes man er.

    Man kan vælge efter forgodtbefindende hvad man fysisk vil være, hvilket er helt fint i min verden og jeg betaler som en del af samfundet gerne regningen, men så må man da også acceptere resultatet af sit valg!

    Et eller andet sted må man jo sætte en fysisk grænse og give personnummeret et lige eller ulige ciffer til sidst. Om det skal afgøres af om der er et vedhæng eller ej, eller måske bare være noget med om vedkommende har XY-kromosomer / må nøjes med XX skal jeg ikke kloge mig på.

    Hvad man før/efter selv føler man er, kan man jo selv rode med som man lyster, men det ændrer jo ikke på at man er havnet i enten den ene eller anden fysiske krop.


  • #277   13. nov 2018 Det kan være mega forvirrende, men det er måske desto mere grund til ikke at putte alle disse individuelle køn og præferencer i kasser - og se køn og seksualitet som et spektrum? smiley

    Mit bud på, hvorfor det kan være så forvirrende, er fordi man netop prøver at sætte et helt spektrum af mega individuelle og varierende forhold på formel.

    Nogen føler ikke et misforhold til deres kønsorgan og gennemgår ikke en operation, men opfatter sig stadig som en mand. Andre har det anderledes.

    Det gør det måske lettere at sluge, hvis man bare accepterer, at "jeg behøves ikke forstå de små detaljer og bevæggrunde, for det vedrører faktisk ikke mig, kun at du ligger på spektret et eller andet sted"


  • #278   13. nov 2018 Du har muligvis ret. Men så må jeg erkende at jeg ikke forstår behovet for at lave 50+ begreber for variationer af seksuelle præferencer og køn? Jeg mener, det er næppe kedelige vaniljetyper der har set et behov for alle de begreber.

  • #279   13. nov 2018 Jeg tænker, at det er fordi folk også gerne selv vil sætte sig på formel. Der er et eller andet sted også noget tryghed i at vide, at man tilhører en kasse. At man hører under noget og ikke er "intet". Jeg ved det ikke - men det kan være, at det forholder sig sådan for mange.

  • #280   13. nov 2018 Hvis en person officielt har behov for at skilte med egen seksualitetstilhørsforhold, så er det i mine øjne kun mht selviscenesættelse og ikke en skid andet. Du kan opføre seksuelt, som du vil, under hensyntagen til gældende lov, men behøver jeg at vide om det? Om få år er der sikkert flere tusinde "specielle" seksuelle orienteringer. Se mig, jeg er så unik.
    Kan I huske, da folk fik tatoveringer for at skille sig ud? De eneste, der skilte sig ud, var de få, der forblev utatoverede. Snart er jeg speciel, fordi jeg bare har lyst til kvinder. Nice, som min søn ville udtrykke det smiley


  • #282   13. nov 2018 Det er fint nok at man ønsker at give en beskrivelse af sin helt egen identitet, men man bliver også nødt til at indse at man er en del af et samfund, som man i rimelig grad skal passe ind i.
    Vores samfund skelner altså officielt kun mellem han og hun, så der bliver man bare nødt til at vælge den kasse der passer bedst. Hvad man derefter vælger at sætte på, er selvfølgelig valgfrit, og så kan omverdenen, alt efter interesse og behov, jo selv vælge hvor dybt de vil gå i titlerne.



  • #285   19. nov 2020 Haha -
    Men så kan jeg også svare her to år senere.

    Jeg hørte faktisk det dilemma med min mand dengang - jeg sagde, at jeg ville godt kunne forelske mig i en transkønnet - både før og efter - men jeg har også været forelsket i kvinder: jeg forelsker mig ikke rigtig i et køn men i en person.

    Min mand svarede også - at han slet ikke var i tvivl om at jeg kunne. Han kunne ikke. Ville min mand pludselig gerne være en kvinde ville jeg virkelig også være helt ok med det.

    Min yngste søn har i over et halvt år kun ville have pigetøj på. Muligvis er det bare en fase, muligvis ender han med, at føle sig som en pige/kvinde. Og så håber jeg, at han møder en som mig smiley


  • #287   19. nov 2020 Hov - så så lige jeg OGSÅ havde svaret for 2 år siden smiley

  • #288   19. nov 2020 Har aldrig overvejet 'hvad jeg var'. Er ret ligeglad med hvad det hedder det jeg føler smiley men det er da sikkert rigtig.

    Som Osvald siger, hvis nogen spørger om han er en dreng eller en pige : jeg er bare Osvald smiley
    Kloge ord fra en 4-årig som mange kunne lære noget af smiley


  • #290   19. nov 2020 Havde fuldstændig glemt alt om jeg nogensinde havde oprettet sådan en tråd. Haha. Lidt heldigt jeg ikke modsiger mit fortidige mig selv smiley

  • #291   24. nov 2020 Samtale ml min søn på 4 (O) der kun går i pigetøj), mig og min søn på 6 år (F) her til aften smiley

    O: “jeg tror snart jeg bliver en pige!

    Mig: hvorfor tror du det?

    O: fordi det ØNSKER jeg mig

    F: ej det kan man altsa° ikke blive - na°r man er født som dreng er man en dreng!

    Mig: *længere forklaring om kønsidentitet og transseksualitet osv*

    F: nu HAR jeg det - sa° kan du ønske dig at blive en pige, na°r du ser en stjerneskud!!

    O: Jahhhh jeg elsker det! DET vil jeg ønske mig. *danser lidt rundt i glæde*

    Mig: sikke en god ide F... O- hvorfor ønsker du dig at blive pige?

    O: fordi jeg elsker det.

    Mig: okay....


  • #295   25. nov 2020 Elisabeth - der er vel ikke ret mange, der forelsker sig i kønnet (Kan man overhovedet det - altså forelskes i et køn, ikke en person af det køn?). Det betyder ikke, at kønnet er ligemeget - jeg forelsker mig da absolut også i personen - men jeg forelsker mig ikke i en af samme køn. Personens køn er en del af den pakke, jeg forelsker mig i, der er jo forskel på mænd og kvinder - men det er altså ikke kønnet i sig selv, jeg forelskes i.

    Og ift at være sammen med en før operation er det et helt klart nej herfra... det er muligt, at han er mand indeni, men udenpå er han kvinde og jeg er mega hetero, der er intet ved kvindekroppen der tiltrækker mig, så det ville blive et noget akavet forhold.


  • #296   25. nov 2020 Linda - det håber jeg også - for hans skyld. MEN hvis det ikke er en fase, skal han i hvert fald aldrig have følt, at det var noget, der gjorde ham forkert i vores øjne. Han er mit dejlige barn uanset hvem han ender med at være smiley

Kommentér på:
Transkønnet partner - kunne du?

Annonce