{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.271 visninger | Oprettet:

Er det OK med øen til de afviste? {{forumTopicSubject}}

"Kriminelle udlændinge, der egentlig skal udvises, men som Danmark ikke kan sende hjem, skal fremover opholde sig på den øde ø Lindholm i Stege Bugt."

Politikens leder siger om planen:
"Selvfølgelig skal udviste, kriminelle udlændinge forlade Danmark. Det siger sig selv, men det kan først ske, når det er forsvarligt for dem at rejse tilbage til deres hjemlande. Det er kynisk og unødvendigt at ydmyge dem hele vejen ud af landet med en symbolpolitisk koldfront i ryggen."

Jeg kan ikke helt se, hvorfor det er ydmygende for de afviste kriminelle at være på en ø. Der er jo færgeforbindelse til fastlandet.
Hvad siger I?

Kommentarer på:  Er det OK med øen til de afviste?
  • #1   1. dec Jeg har lidt svært ved at se pointen må jeg indrømme...

De løser jo ikke noget problem, de flytter det jo bare.

• #2   1. dec jeg tror det umulig og beholde dem alle sammen der. tænker hvor mange politi folk skal holde øje med dem og tror det mere let og slippe derfra

• #3   1. dec nej.... men det er mere interessant at bemærke hvad det finansieres med. hvis df kernevælgere kunne se på det et øjeblik og stadig synes den nye finanslov gavner dem så vil jeg gerne se hvor med eksempler

fx mister enlige forsørgere 2000 kroner. men lad os snakke om den ø i stedet..

som sagt.. flot spin

• #4   1. dec Vi vil ikke have dem her. Nogle har fået afvist asyl, andre har begået kriminalitet. Det er for nemt at stikke af fra øen.
    Og det vil gøre vores område utrygt.
    Jeg er så (u) heldig at jeg bor lige over for den ø. Dvs på første parket.

• #5   1. dec Jeg er nu ikke så bekymret for om de bliver der... Et par stykker vil nok smutte derfra ja, men jeg går da ud fra, som borger, at sikkerheden er i orden...

Der min bekymring ligger er om Vordingborg kommunes image, kan holde til det.

Det er en kommune der har været i økonomisk modvind i mange år snart, Stege har været den primære bære af kommunen... Præstø og Vordingborg er ramt af butiksdød osv.... Hvis Stege begynder at skrante, så tror jeg kommunen dør.

• #6   1. dec De bor lige i min baghave pt og byerne omkring ER utrygge! De stjæler, overfalder ungarbejdere i fakta mv. Nej sikkerheden er ikke i orden og ja de vil stikke af fra øen. Uden tvivl.

• #7   1. dec Nicole, ved godt at sikkerheden ikke er iorden nu... men når man nu vælger at rydde en ø, for at holde dem der, så bliver jeg nødt til at forvente, at sikkerheden derude er i top når det sættes i værk...

• #8   1. dec Kan ikke se, det er ydmygende at bo på en ø. Altså, Danmark er jo sådan set et ørige, trods mange af småøerne ikke er beboet...

Badetøffel
    Er der ikke lige lovligt langt til at svømme i land fra Lindholm?

Tanken bag er vel at prøve at undgå at placere dem klods op af en lokalbefolkning, da det kan føles utrygt, når der er tale om kriminelle, der er på en slags tålt ophold.

• #9   1. dec Jeg kan ikke se pointen i at man stort set bare flytter fra det ene sted til det andet. I et land som Danmark vil altid være nogen, som kommer til at bo i "nærheden".

Mon ikke det mere er tanken, og det symbolpolitiske, i at flytte dem på en ø?
    Vi kan rigtig godt lide at tænke, at de ikke er en del af samfundet og blot er afsat på en øde ø. De er ikke en del af os, vi skal ikke forholde os til dem.
    Det gavner dog næppe noget, tror jeg.

Symbolpolitik all the way

• #10   1. dec Sarah nej det er det egentlig ikke.
    du skal meget langt ud her før det bliver dybt dvs så langt skal du så ikke svømme fra den anden side før du blot kan vade resten vejen i land.

• #11   1. dec Minion, det tror jeg ikke du skal regne med. De har også meldepligt som det er nu, SKAL være på centret om natten, der er sat hegn op hele vejen omkring og et ind og udtjekningssystem. De har fast politi derude nu. Og de ved ikke engang hvor halvdelen af beboerne er henne. Der er ingen konsekvenser ved ikke at overholde deres meldepligt. Jo i teorien er der. Men der sker ikke noget i virkeligheden. Der er jævnlig overfald derude blandt hinanden såvel som på personalet.

Og øen kan de sejle fra. Og tvivler på der kommer konsekvenser der bliver opretholdt når de ikke kommer tilbage om natten.

Jeg tror funke har helt ret. Det er ren symbolpolitik og vi flytter problemerne fra ét sted til et andet. De kommer helt sikkert til at give problemer for naboerne på fastlandet det nye sted.

• #12   1. dec Jeg kan ikke se der noget ydmygende i at de skal bo på en ø …. det er der mange danskere der gør ----> og der er dejligt på de små danske øer.
    Jeg kan heller ikke se der er et stort behov for at de skal kunne komme til fastlandet flere gange om dagen ….. Jeg er sikker på , der bliver oprettet 1-2 store butikker , hvor de kan købe de daglige fornødenheder.
    Og det bedste af det hele er … at det bliver sværere for dem at stjæle alt muligt i de forskellige forretninger og genere andre beboere , da de sikkert vil blive undersøgt , når de kommer tilbage til øen.
    Og desuden bliver der jo mødepligt for dem hver dag …. og det bliver sikkert i en bygning på øen de SKAL møde op hver dag.
    Jeg synes det skulle være gjort for 18 år siden , da det blev foreslået første gang …. så var vi sikkert sluppet for mange problemer og havde sparet en masse penge.

Og man skal jo ikke glemme …. det er jo HELT frivilligt om de vil være her … de kan jo bare rejse hjem til deres eget land , hvis øens faciliteter ikke tiltaler dem.

• #13   1. dec har i set de andre ting i finansloven som også er stemt igennem og finansierer dette?

fattige bliver fattigere

er det ok? det er den debat de helst ikke vil have folk tager. derfor laver man spin og flytter al fokus over på den her ø

• #14   1. dec Ja, har læst om de andre punkter også.

Men nu var det jo øen, Isabelle oprettede et emne om.

• #15   1. dec Jo tættere på KBH jo bedre

• #16   1. dec Ja men så kør en debat om den. Jeg synes de andre ting som rammer danskere der skal blive boende her er vigtigere

personligt går mine tanker til flygtningebørn som nu fanges i dette spil. jer der synes det er en god idé, synes i også det om børnene?

• #17   1. dec Hvor de bor er så inderligt ligegyldigt.
    Men de tanker, der ligger til grund for den type lovgivning, man laver i denne tid er så grimme.

Potentialet er møgskræmmende...

• #18   1. dec ch ja se Australien

• #19   1. dec At satspuljen afskaffes kan jeg kun hilse velkommen - men der er også lidt faldgruber i forhold til hvordan man sikrer det sociale arbejde.

• #20   1. dec her kan man se nogle kritikpunkter som man bør forholde sig til og så. Vi kan godt debattere en enkel ø men så er det nødvendigt at få med hvordan det finansieres. derfor er det også trådens emne

https://www.dr.dk/nyheder/politik/oppositionen-om-finanslov-forbudt-boern-og-et-velfaerdssvigt

er jer der er på uddannelse glade for at skulle betale den ø? hvad med pensionisterne? 30 kr må gøre en massiv forskel for jer ikk?

• #21   1. dec Lad os/en eller anden lave et emne om resten (cirka) af finansloven også, for jeg er skam helt enig, Lens, i at øen tager meget fokus - og fokus fra de seriøse ubehageligheder.

Vi kan vist ikke helt sammenligne med Australien og Nauru (hedder deres ø med flygtninge vist cirka). Her er det jo ALLE flygtninge, der anbringes. I Danmark er det de afviste kriminelle, der ikke kan sendes hjem pt.

• #22   1. dec

• #23   1. dec Alt andet lige må det være mere besværligt at komme væk fra en ø for de kriminelle.

Da ingen jo ønsker at have dem boende op af sig, så er det nok den bedste løsning.

Vi taler jo om udviste kriminelle, så integration kan jo være ligegyldig.

De få der synes der er en dårlig ide, er formodenligt dem der bor i nærheden af øen, og de få der stadig ikke rigtigt har forstået, at vi har et problem med udviste.

Dem der bor i nærheden af øen, vil over tid nok erfare, at det ikke er så nemt at slippe væk fra øen, og derved blive trygge ved løsningen.

De der slet ikke forstår at de skal altså væk fra andre danskere, er nok de få der er så langt ude på den røde fløj, at ingen argumenter kan nå ind til dem agilligevel, når det kommer til emnet.
    For dem er alting af det onde, når noget der bare ligner et borgerligt parti er involveret.

• #24   1. dec #22 …. Maj-Britt …. forskellen er bare … at Nazisterne slog Jøderne ihjel …. her i DK i dag får Muslimerne hvad de har brug for.

Jøderne kunne ikke bare "smutte" fra Nazisterne.

De kriminelle udviste Muslimer der er i DK … kan helt frit "smutte " hjem til deres eget land.

Der er STOR forskel.

• #25   1. dec Og stod det til DF og deres skødehund ( regeringen), så var der ikke en eneste muslim tilbage i DK.

Nu skal flygtninge jo sendes hjem, de skal genopbygge hjemlandet og jeg hilser da velkomment at Khader smutter til Syrien, hvor han er født.

Det er tankerne bag den øde ø, jeg giver en protest over.

• #26   1. dec Som jeg har forstået det har de fri adgang til færgen, og skal blot være på øen om natten.

I øvrigt er en stor del af dem i gang med dåbsforberedelse, og kristning, men det er så en anden snik snak.

Personligt er jeg ikke bekymret for utilpassede kriminelle, om så de tog proppen på øen.
    Husk på at det kun er de kriminelle der flyttes.
    Almindelige udviste forbliver på Kærshovedgård.

• #27   1. dec De må jo ikke spærres inde og ja de vil kunne tage færgen fra øen hver dag hvis de vil.
    Ergo har vi dem rendende her i kalvehave og viemose.
    Kalvehave er en lille havneby hvor selv brugsen er afhængig af turisterne om sommeren for at holde en fornuftig årsomsætning.
    At øen bliver beboet med udviste kriminelle som frit og kvit kan tage til fastlandet er nok ikke lige hvad turisterne bryder sig om. Mange vil nok vælge at sejle vidre til en anden havn.

• #28   1. dec #25 …. Selvfølgelig skal de flytte hjem og genopbygge deres hjemland … hvorfor skal de IKKE ??
    Og hvad er i vejen med at bo på en Ø ? … det er der mange af "os Danskere " der gør .

Danmark ER Øer … store og små.

• #29   1. dec @John.
    Man må ikke kalde det et fængsel. Altså må ikke fængsle udviste, når de har overstået deres straf.

Men vi må godt placere dem på en øde ø, og så styre hvem der tager færgen.

Det bliver reelt nok et dansk Alcatraz.

Dette er i øvrigt fremragende for økonomien i området, deres borgmester vil hurtigt erfare, at dette er deres held.

• #30   1. dec Der er ikke noget galt i at bo på en ø, det har jeg gjort i 61 år. Tanken bag er der noget galt i.

Ja, fint at de skal hjem, fint at de skal hjælpe med at genopbygge landet, jeg ser frem til at Naser Khader går forrest.

Og Inger bager nok en kage.

• #31   1. dec #30 ….. Og hvad tror du så " er tanken " bag det ?
    Jeg tror at tanken bag det er ---> at måske det kan stoppe tyverier … overfald på folk … og så måske , at få dem til at rejse hjem .

• #32   1. dec Jojo, var jeg rigtig naiv, så hoppede jeg på den.

• #33   1. dec @Badetøffel.
    JA, de kan i starten bare tage færgen, men der står ingen steder, at vi ikke må spare i det offentlige, og så forsvinder færgen nok som det første.

Så bliver eneste adgang til øen en båd med blå blink. Den båd må vi godt bestemme hvem der skal sejle med.

Hvis man har lyst, kan man godt trække en lille snor til den fremragende film "Flugt Action New York". Snake Plissken for real!

• #34   1. dec er det kun mig der får associationer til Sprogø?

• #35   1. dec #32 …. Håbet er lysegrønt … MÅSKE det virker.... hvem ved det . før man har prøvet ? …

• #36   1. dec @Funke.

Sprogø var stedet hvor man placerede kvinder der var "moralsk åndsvage".

Det er en ganske udemærket sammenligning.

• #37   1. dec Martin - er det mig du kalder Funke ?

• #38   1. dec @Hjemmegående.
    Beklager.. Ja..

Det er en hamrende god sammenligning...

• #39   1. dec Hvis ikke en ø hvordan løses så problemet med uønskede kriminelle som man har svært ved at komme af med, hvis vi skal holde os til TS tråd.

• #40   1. dec @John.
    Nu skal du ikke begynde med den slags rationelle spørgsmål. Det er sjovere at kritisere ethvert forslag, i stedet for at komme med praktiske løsninger på et reelt problem.

Du kan da regne ud, at det sidste er meget sværere og de fleste mennesker kan kun finde ud af det første.

Så jeg synes du er lidt ødelæggende for debatten!

• #41   1. dec #40
    Jo jeg har såmænd ikke løsningen, men mener da helt klart at vores første prioritet skal være de stakkels mennesker der bor klods op af et sådant center, og føler sig ladt i stikken af politikerne.

Centeret burde måske ligge tæt på beslutningstagerne.

• #42   1. dec @John.
    Ingen har løsningen.

Når en udvist har overstået sin fængselsstraf, må de ikke være i fængsel længere. Det skyldes nogen internationale regler. Så i dag må de flytte hen hvor de vil, da vi ikke kan udvise dem.

Der kan de fortsætte med deres kriminalitet.

Ved at placere dem på en ø, så overholder vi de internationale regler, og sørger for at den kriminalitet de udøver ikke er mulig længere.

Men det er godt nok en nødløsning. For det bliver reelt et åbent fængsel, som vi kender
    det fra kommunistiske og diktatoriske lande.

Forholdene bliver forfærdelige for de øh "indsatte". Åbne fængsler og stærkt kriminelle har aldrig været en god ting. Det viser historien tydeligt. Det bliver det grimmeste og mest brutale miljø nogensinde set i Danmark.

Men omvendt så sikrer denne løsning, at det i det mindste kun går ud over kriminelle, og ikke uskyldige danskere, som er så uheldige at en udvist kriminel person flytter ind i lejligheden ved siden af.

Jeg har heller ingen god løsning på udfordringen, men jeg forstår godt at man gør som man gør, og jeg tror helt ærligt ikke at der findes andre løsninger lige pt.

• #43   1. dec #28 - tror du virkelig vi stod i kø for at “genopbygge vores hjemland” eller “kæmpe for vores hjemland” hvis det betød, at der var overhængende fare for bombeangreb, voldtægt, sult, utilstrækkelig hospitalshjælp….?

Åh, man er så glad for at bruge den sætning. “Rejs nu tilbage og kæmp for jeres hjemland”. Jeg tror til gengæld størstedelen af os danskere ville være de ALLERførste til at rende langt væk, hvis det var en realitet i vores land. Altså, bedømt ud fra, at det er noget nær dommedag, når vi i vores relativt sikre land oplever langt mindre trusler…

Flygtninge skal flytte tilbage og genopbygge deres hjemland - det kan man vist kun sige, fordi man sidder trygt hjemme i sin stue og kan påstå den slags solidaritet; og man behøver ikke tage konsekvensen af den moral, fordi man ikke er på flugt.
    Eller også er det bare en rigtig dårlig undskyldning forklædt som et ringe argument.

• Ikkesomdeandre
    Ikkesomdeandre Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 9 Følgere: 39 Svar: 964
    #44   1. dec Glimrende, men først når færgeruten bliver nedlagt, vi har nok af udviste migranter som skider højt og helligt på deres meldepligt.

Jeg synes man skulle sende dem til et udrejsecenter i nordøst Grønland, der kan de ikke genere andre end hinanden, og sne, is, mørke, kedsomhed og kulde virker sikkert svært motiverende for deres frivillige hjemrejse. Og stikker de af dør de og bliver derefter til isbjørnemad.
    Win-win...

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#45   1. dec Funke,
    Hvor flygtede tyskerne hen da Tyskland blev bombet sønder og sammen under ww2?
    Eller englænderne i London?

Det er kun muslimer der stikker af. De vil skide deres shitholes et stykke, og det forstår jeg godt.

Eller rettere: Mændene stikker af og efterlader deres koner og børn. Tøsedrenge.

• #46   1. dec Jeg kan lide tanken, og vi burde gøre det samme med alle pensionister. Det vil naturligvis kræve mere plads. Så blev jeg lige mindet om, at Grønland indgår i rigsfællesskabet. Viola!

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#47   1. dec Pensionister kontra kriminelle afviste indvandrere? Igen er der ingen sammenhæng i det du skriver Søren.

• #48   1. dec Det er altid en god ide .. Altså så længe det ikke rammer en selv.
    Det er simpelthen til at brække sig over.

• #49   1. dec Hvad skal DTU så ?

At sende dem på en ø ændre jo ikke på de ikke kan rejse hjem. Men det er da os underligt de ikke kan sendes hjem til det land de kom fra. Fordi hvad ?
    For forstår ikke hvorfor de ikke har opført sig pænt så var de aldrig endt i den situation..

Og forstår da slet ikke det med færgen.,det er måske en slags lejrskole de kommer på. De skal bare være hjemme til kl21.00

• #50   1. dec Nej, det er ikke underligt at dem på tålt ophold ikke kan sendes hjem.

Dødsstraf, tortur er, hvad der venter dem.

• #51   1. dec Så er det da endnu mere dumt at forsætte den kriminelle løbebane her
    Men det er sku da smart nok... for så får de jo lov at blive

• #52   1. dec Hvad er smart?

• #53   1. dec Det er da smart at komme her og lave ballade og så er man sikker på at man ikke kan komme hjem
    Hvis de forsætter deres kriminalitet her. Så var de nok hellere ik så interesseret i at være her alligevel

• #54   1. dec Det er jo rigtigt. Det er hvad der venter mange af dem.

Men vi vil heller ikke have dem, da de i stedet begår kriminalitet i Danmark, hvilket går ud over helt almindelige danskere, som passer deres deres og ikke er skyld i andres lande's udfordringer.

Så hvad gør DK i stedet? Hvilken anden løsning end at smide dem på en ø er der?

Jeg læser kritik af løsningen, men jeg læser ikke hvad vi istedet skal gøre?

Det er reelt nok ret godt, at vi har et DF som reelt er de eneste der tager problemet sådan rigtigt op.

Ideen med øen stammer så vidt jeg husker helt tilbage fra de der skøre Glistrup dage, og vupti, nu blev den en realitet.

Det er lidt trist at det skøre rad havde ret i nogen af sine forudsigelser, men det viser også styrken ved et demokrati. Når problemerne bliver store nok, så skifter flertallet holdning, og vupti, så bliver der ekstreme løsninger på ekstreme problemer.

Jeg havde aldrig troet, at jeg nogensinde skulle kunne acceptere, at vi placerer stærkt kriminelle på en ø.

Altså jeg synes jo det som udgangspunkt er helt sindsygt at placere kriminelle på en ø.

Omvendt synes det er endnu mere sindsygt, at de skal have lov til at ødelægge almindelige borgers liv i vores land. Det giver slet ingen mening.

• #56   1. dec Jeg synes ikke indsatsen svarer finansieringen ren cost benefit.... Det overrasker mig at nogle synes det når man ser på helheden i loven.

• #57   1. dec @Lens & Majbrit.
    Det er sjovt, som i reelt ikke vel debattere emnet.

I prøver hele tiden at få det op i et lidt større perspektiv. Det er meget sødt, men nu har vi et reelt problem, og det er nogen kriminelle udlændinge som ingen vil have.

Hvad skal vi gøre ved det?

Svaret er rungende tavshed, for ingen aner det.

• #58   1. dec Det er ligegyldigt, hvor de bor, det er tanken bag: Ud på en øde ø...

https://politiken.dk/debat/art6881837/Trods-jubel-og-fadbamser-hos-DF-er-det-s%C3%A5kaldte-paradigmeskift-et-slag-i-luften

Og så er der kloge ord her.

• #59   1. dec Martin det hænger da netop sammen økonomisk. Det er umuligt at debattere en finanslov i dele.

Jeg har før skrevet herinde hvad man skulle gøre. Det kan du jo finde. men jeg kan da godt gentage det.

Dette er ikke et isoleret dansk problem. derfor skal det ikke løses nationalt men i EU regi. Det kræver et samspil landene imellem for lige nu krydser de også grænserne. mindst 5000 ved vi fx ikke hvor er pt. De forsvandt da man ville flytte den fra center til center. Det er sgu da utrygt af h til synes du ikk? og hvem ved hvor mange der kan krydse ind og ud ellers?

så den øvre lovgivning dur ikke og det vil en ø i DK ikke ændre på

at sende dem ud på en ø med en færge hvor de skal være om natten er en omgang sludder som koster de fattige i DK og studerende samt forskning en helveds masse og derfor er du nødt til at forholde dig til hvorfra pengene kommer til dette nye df eventyr

de mennesker der bor tæt ved den ø bør huske dette når de skal stemme

det er beklageligt at vi ikke har politikere med format nok til at tage problemstillingen op på højere niveau end nationalt

• #60   1. dec @Majbrit & Lens.
    Det er et dårlige argumenter i kommer med.

Kom ind i kampen og svar på spørgsmålet. I laller rundt...

Vi har X problem der kræver Y løsning? Hvordan får vi ligningen til at gå op?

Lige nu virker i mere som en politiker der svarer på en journalist's spørgsmål.

Bla, bla, bla.....

• #61   1. dec Rønn har en god pointe. når det ikke virker for det gør det ikke så står vi tilbage med en gruppe forkrøblede mennesker og børn som er vokset op under disse forhold og så er byrden større

vent og se

• #62   1. dec sikke dog en omgang sludder Martin. Du kender tydeligvis ikke emnet nok siden du skriver sådan.

Hvad mener du denne ø vil gøre af forskel på muligheden for at få dem hjem?

og gider du lige holde dig til emnet i stedet for at genere os der ikke er enige med dig? tak.

sandheden er at det ikke er et nationalt problem og derfor kan løsningen ikke findes nationalt

men okay der er folk på hg der er klogere end en tidligere minister på området og alle eksperter... Det undrer jo ikk

• #63   1. dec når det nu ikke virker hvilket er min forudsigelse synes i der er for så det er ok at børn vokser op sådan?

mener i så det er prisen værd jvf resten af finansloven?

og hvordan er hensynet til de mennesker der bor tæt ved øen? er de lige meget eller hvad?

• #64   1. dec @Lens.
    Jeg generer dig ikke, jeg forholder mig til emnet og forsøger at få dig til det samme. Det er jeg jo heller ikke den eneste der har gjort.

Vi har nogen kriminelle flygtninge som ingen vil have. Hvad gør vi ved dem?

Men nu stillede du et emnerelevant spørgsmål, og jeg svarer da gerne.

Jeg mener ikke, at sende dem på en øde ø, øger muligheden for at de kan komme hjem. Overhovedet ikke. Jeg tror endda at forholdene blive forfærdelige for dem.

• #65   1. dec Vi kunne starte med at behandle "dem" ordentligt, men så længe DF har magten, så længe har det jo lange udsigter, for de kan virkelig tale til den indre svinehund i danskerne.

Når det så er skrevet, så har jeg naturligvis ikke løsningen på, hvad samfundet skal stille op med afviste asylansøgere, der er endt på tålt ophold, og for min skyld kan de såmænd godt bo på en ø, men det er ikke noget, jeg får våde trusser over, jeg får ikke julelys i mine øjne, jeg fryder mig ikke, jeg laver ikke en kage. Jeg ønsker heller ikke at "de" skal have sat deres ydelse ned på under et rimeligt eksistensgrundlag, jeg fejrer det ikke ned jubel og fadbamser.

DF er et ulækkert parti.

• #66   1. dec https://www.avisen.dk/de-udvistes-udlaendinges-oe-tager-pladsen-paa-leders_527903.aspx?fb_action_ids=10217018273024999&fb_action_types=og.comments&fbclid=IwAR2UzQVbljaMYxg50wbMQTbnNTUpaNfwZK3fFEBW5ONsxSz1XxnihsGtd9I

Jeg fatter simpelthen ikke at danskerne finder sig i det, at det er gået så galt med mit land

Skulle nogen på en øde ø, der så fik kappet snoren, så var det DF.

• #67   1. dec @Majbrit
    VI skal lige dele tingene op.

VI taler jo ikke bare flygtninge på tålt ophold generelt. Så ska vi dælme finde en stor ø.

Vi taler kriminelle flygtninge på tålt ophold.

Det bliver jo ikke børn der skal bo på den ø.

Det bliver de flygninge der begår kriminalitet her i Danmark. Altså vi ved jo godt hvem de er. Det er dem vi læser om, som alle inderst inde nok bare ønsker ad helvede til.

At du ikke stemmer på DF er jo en politisk debat, og DF har jo deres berettigelse ligesom et parti som enhedslisten også har.

For stemmer danskerne på et parti, så er de jo en del af det danske samfund. Hvad den enkelte mener om andre partier, ender jo altid ud i en bla bla debat.

• #68   1. dec Øen er blot symbol politik. De kan færdes som de vil uanset.
    Da vi taler om kriminelle mener jeg vores sympati bør tilfalde dem det går ud over, altså de uskyldige der er så uheldige at bo nabo til en flok kriminelle.

• #69   1. dec @John.
    Til at starte med. Men lur mig, om ikke den færge bliver sparet væk ret hurtigt.

Hvorfor skal vi finansiere en færge hvis eneste berettigelse er at fragte dybt kriminelle frem og tilbage?

Jeg gad godt se den politiker der om 3 måneder vel forsvare det.

• #70   1. dec Det var en elendig ide at samle dem et sted.
    Det bliver ikke bedre af at det er på en ø

• #71   1. dec I øvrigt er udlændingeloven vedtaget med flertal i folketinget, og dette flertal viser vel hvad Danskerne ønsker skulle jeg mene.
    Demokrati kaldes det, men man er selvfølgelig i sin ret til at være uenig med flertallet, og så er det jo perfekt at et valg er snarligt forekommende.

Fakta er at der er flertal i den Danske befolkning om en stram udlændinge politik, selv hos socialkrabaterne.

Men at flytte dem til en ø viser jo blot hvor lidt realisme der flyder i politikernes hjernemasse.
    Vi har opdaget deres bedrag.
    Næ flyt dem til Københavns Kommune de har jo det hele i forvejen.
    Hellerup eller Gentofte er optimalt efter min mening.

• #72   1. dec Martin at skrive at vi laller rundt og de andre mindre pæne ting herover har sgu da ikke en skid med emnet at gøre. Det har mine svar til gengæld. at du vil være tilfreds med at afgifter på sukkervand sænkes, at pensionisterne får 35 kr mere per måned og at afgifter på yatch sænkes plus at der skal spares på uddannelse og iværksætteri plus forskning... for at df kan få en ø..... Det er mig en gåde og det virker mest som om du ikke har læst hele loven men kun de mest populistiske medier med det om øen

hvis du ikke tror det virker hvorfor i alverden skal vi dog bruge penge der så. De andre områder er for mig vigtigere og vedkommer alle os danskere

så må politikerne finde en international løsning på de udviste i stedet for at vi skal betale

jeg mener at typer som Levacovic og ham Abdullah idioten har brugt rigeligt af mine skattekroner. at placere dem på en ø gør ingen forskel overhovedet. I stedet koster det mere og de penge er taget andre steder fra

så hvis du stadig ikke kan se at jeg forholder mig til emnet så tror jeg du skal prøve at læse lidt op på hvordan tingene foregår i en finanslov. pengene kommer ikke fra intet. De tages andre steder fra

jeg kan se at jeg ikke får svar på mine tre simple spørgsmål fra fortalerne men det havde jeg heller ikke forventet.

Jeg håber flere vil overveje at det ikke er så sort hvidt med denne ø. De penge den koster er vores skattekroner og overvej om de kunne være brugt bedre. Det synes jeg og det er bestemt ikke fordi jeg har ondt af typer som Abdullah, levacovic og Kahn hvis den sidste nogensinde kommer til DK igen.

Jeg har ondt af de mennesker der rammes her, danskere.

men det er ny engang folk der selv har stemt dem ind. og husk det når det begynder at kunne mærkes. Vi har de politikere vi fortjener. I hvert tilfælde flertallet af os

jeg synes det er himmelråbende dumt at bruge penge på. om de sidder derude eller bag hegn på fastlandet er den type ligeglade med

og al den snak om at færgen skal nedlægges.... hvor i alverden har i det fra? er det fantasi eller fakta vi debattere

en sidste ting. Jeg synes godt nok også vores politi kunne bruges bedre end til dette.

Det her rammer almindelige danskere. Jeg håber folk kan se det

• #73   1. dec nå bliver det ikke børn Martin? hvor tror du børn af kriminelle afviste bør i dag da?

• #74   1. dec Ja John og så lad de der synes idéen er god betale den selv så skattekroner kan bruges der hvor de batter

der skal også spares i kommunerne pga loven forresten. Det glemte jeg lige. I kan selv slå den op og se hvorfor. hjemmehjælpere, pædagoger, lærere.... Jubii men vi fik en ø....

• #75   1. dec Jeg synes det er tåbeligt vi skal bruge yderligere resourcer på ø og færge og flytning og hvad ved jeg.
    Jeg synes også det er skræmmende at det er nødvendigt at inddrage den slags pladerpolitik i finansloven for at medierne har noget at snakke om, og vi andre lige så. Så vi måske ikke nærlæser de andre reele detaljer der faktisk påvirker dig og mig og vi to i vores hverdag.

Ja om de blev hvor de er i dag, eller flyttes til øen så vil det påvirke de lokale tæt på og deres hverdag. Hvorfor så ændre på det.. Det gør jo ingen forskel ud over at det dækker for andre tåbeligheder... At der trods alt er noget der er endnu mere tåbeligt skrevet ned..

I min optik gør det ingen forskel om de er på en ø eller ej. De er der hvis de vil være der, og ellers skrider de da bare.. Så nu flytter vi blot problematikken.

• #76   1. dec Lens: Det rammer allerede nu almindelige danskere. Ikke på et teoretisk plan, på et meget praktisk og reelt plan.

Pt. lever danskerne i området, hvor de kriminelle flygtninge bor, i konstant utryghed. Butikkerne oplever tyveri og vold, ikke engang imellem, men konstant. Togpersonalet oplever chikane og vold (hvis man ser interviews'ne med de kriminelle flygtninge, kunne de ikke være mere ligeglade, de føler de er i deres ret til at udvise den adfærd), og det at betale togbilletter er ikke noget der gøres i, så det koster os danskere dyrt også.
    Det må være frustrerende, at få smadret ens lokal samfund, leve i begrundet utryghed, og vide, at de kriminelle flygtninge kan gøre hvad det passer dem, uden de store konsekvenser.
    Hvor demotiverende må det være at tage på sit job som togpersonale, blive slået ned, og så vide, at det ikke har reelle konsekvenser for gerningsmanden, for denne er flygtning, og så er det uden konsekvens, at være kriminel i DK. At de bare griner en op i ansigtet?

Dem der bor i lokalområdet kan ikke længere sende deres børn i skole, uden konstant opsyn, eller på legepladser, hvor er hensynet til de danske børn?
    Hvis borgerne i området forsøger, at sælge deres huse, kan de ikke komme af med dem.

Hvad med at komme ind i virkeligheden, og tage hånd om et reelt problem, som Martin plæderer for, istedet for at flyve rundt ude i periferien, af det reelle problem konstant.

Jeg er ikke vild med symbolværdien af, at sende dem på en ø ... på den anden side, så håber jeg, at projektet virker. Og at det på forhånd er indtænkt, hvordan vi løser det færgeproblem, hvor personalet der, nu skal finde sig i chikane og vold, uden det får konsekvenser for de kriminelle, og hvordan vi undgår, de kriminelle får lov til at smadre lokalsamfundet omkring øen, som de gør, hvor de opholder sig nu.

Som jeg forstår det ligger det nogle år ude i fremtiden. Til den tid kan det se anderledes ud, til den tid kan det være, vi selv bestemmer, hvad den her slags "mennesker" skal have af rettigheder, og der er måske slet ikke brug for en færge, eller de er alle sendt hjem, så der er ikke brug for øen, hvem ved. Der kan ske meget ...

Man kan kun håbe færre danskere skal påvirkes direkte.

Skal jeg så betale mere i skat, så er det okay, hvis det kan tage den reelle byrde af de danskere, som rent faktisk skal gå op og ned af de her "mennesker" hver dag.

• #77   1. dec Sanne man flytter jo bare problemet fra Bording til der hvor færgen sejler til og fra.
    Man burde have kunnet forudse at det ville give problemer at samle tidligere straffede på et sted med meget lidt at tage sig til.

• #78   1. dec Jamen det er jo det...

Forstår ikke hvorfor at man ikke bare går ind og løser problemet hvor det er...

Nej nej, man sender det til en ret fattig og ressource svag kommune i "udkantsområdet" og regner med at så fungere det...

• #79   1. dec Folk er muligvis mere utrygge, men kriminaliteten er ikke en skid steget: https://www.dr.dk/nyheder/regionale/midtvest/politiinspektoer-ikke-mere-kriminalitet-ved-kaershovedgaard-end-andre

Det er alt sammen oppe i folks hoveder. En ø løser intet. Symbolværdien er fantastisk, i form af at understrege præcist hvor hobbitagtige, danskerne er. Og det løser ikke særligt meget. Det er sgu lige så morsomt som da man ville konfiskere flygtninges vielsesringe og guldplomber

• #80   1. dec Irriterende fakta = fake news

• #81   1. dec Sanne start med batdog link.

Jeg er absolut i virkeligheden. Jeg forholder mig til hele loven. ikke en ting i den

Du kan jo svare på mine tre simple spørgsmål herover. bemærk det om lokalbefolkningen.

hvorfor skal de have det skidt nu i stedet for de andre?

• #82   1. dec batdog hvor mange smykker har de taget... Det er sgu grinagtigt

og så skal vores politi rende rundt og tage burka af folk i stedet for at opklare rigtig kriminalitet

jeg vil foreslå helikopterperspektiv i stedet for kort udsyn

• #83   1. dec nå der røg færge argumentet. De skal kun svømme ca 500 m før de kan gå i land

er det stadig fantastisk?

https://ekstrabladet.dk/112/nabo-til-de-udvistes-oe-det-er-noget-svineri/7420962

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#84   1. dec 18 år tog det, før der endelig blev et flertal i folketinget som gjorde noget. Nu skal DTU lige flytte ud og så er den færge formentlig fortid.
    Men det ville da have været nemmere og billigere bare at hegne dem inde på Kærshovedgård, men det må vi ikke for nogle internationale konventioner, og så må man jo sno sig med en besværlig løsning for at beskytte ordentlige danskere, imod ligeglade kriminelle udlændinge.

Jeg mener så i øvrigt ligesom Lens at det burde være EU som løste problemet, det er jo EU der har fejlet ved ikke at beskytte de ydre grænser. En stor interneringslejr i Wir-shaffen-das-Merkels Tyskland, bygget efter gode gamle pigtrådsprincipper ville være fint.

• #85   1. dec Lens, hvem har sagt at det er fantastisk?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 7 Emner: 10 Svar: 3.363
    #86   1. dec Der er jo himmelråbende at man ikke engang vil erkende at det er et problem. Det er åbenbart noget der forgår i hovederne på naboerne til de steder. En let holdning at have når det ikke er en selv det går ud over.

Og så tror man at de skal blive på stedet som i et fængsel. Selvfølgelig skal de ikke det. Så dumme er vi.

• #87   1. dec Hvis færgen fjernes skal personalet svømme på arbejde Martin

• #88   1. dec "der skal også spares i kommunerne pga loven forresten. Det glemte jeg lige. I kan selv slå den op og se hvorfor. hjemmehjælpere, pædagoger, lærere.... Jubii men vi fik en ø.... "

Skal der spares på hjemmehjælpere, pædagoger, lærere m.fl. p.gr.af øen?
    Er det flytningen, der koster millioner? Er det driften, der er så meget dyrere end den nuværende lejr?
    Politiken har ikke skrevet konkret om finanslovens forskellige poster, men jeg vil RIGTIG gerne læse om det. Har nogen et link?

• #89   1. dec Isabelle det er en kostald der skal desinficeres og ombygges plus bemandes. Ja det koster naturligvis andre steder. hvor fremgår af loven som alle kan gå ind og læse

John politiet kan komme frem i gummibåde mm
    men de skal kun svømme 500 m så måske de vælger den løsning

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#90   1. dec Men så er det jo ikke fordi at de skal bo på en ø at det er et problem?. Det er at udgifterne skal tages andre steder fra. Uanset hvor de skal være vil det koste penge og nogen steder skal pengene jo komme fra.

• #91   1. dec Hvorfor skal vi bruge penge på at samle dem på et sted?
    Det er en dårlig løsning på noget der ikke var et reelt problem

• #92   1. dec Alene centret

"Der afsættes en reserve på 34 mio. kr. i 2019, 300 mio. kr. i 2020, 200 mio. kr. i 2021 og 225 mio. kr. i 2022 til bl.a. etablering og drift af udrejsecentret samt øget operativ kapacitet til politiets indsats. "

Fuck det er dyrt!

Hertil kommer en række skærpelser og andre tiltag

"Strafskærpelsen indebærer behov for at etablere ca. 50 lukkede fængselspladser i tilknytning til udvisningsfængslet i Ringe. Der afsættes 4,5 mio. kr. i 2019, 79,5 mio. kr. i 2020 og 37 mio. kr. årligt i 2021-2022. "

De, der genindrejser

"Strafskærpelsen kan implementeres i løbet af 2019. Der afsættes 5,1 mio. kr. i 2019 og 20,3 mio. kr. årligt i 2020-2022. "

Danske fængselspladser i udlandet
    "Der afsættes en reserve på 10 mio. kr. i 2019 og 20 mio. kr. årligt i 2020-2021"

Udsendelse af rådgiver, der skal bremse humanitære opholdstilladelser
    "Der afsættes 2,5 mio. kr. årligt i 2019-2022. "

Grænsekontrol

"Der afsættes en reserve på 95 mio. kr. i 2019 til merudgifter som følge af ekstraordinære indsatser
    i grænseområderne mv., herunder midlertidig grænsekontrol. "

"Der afsættes 2,8 mio. kr. i 2019 og 5,8 mio. kr. årligt i perioden 2020-2022 til den særlige politiindsats
    mod udrejsende kriminelle. "

"Aftaleparterne er endvidere enige om at afsætte samlet 52,5 mio. kr. i perioden 2019-2022 til
    en styrkelse af toldkontrollen af varer, der ind- eller udføres af Danmark. Det svarer til et løft
    på ca. 20 yderligere toldere og bedre udstyr, så der kan gennemføres flere kontroller. "

Men tag selv og læg dem sammen. Det starter på side 25.

https://www.altinget.dk/misc/aftale%20om%20finansloven%20for%202019.pdf

Og så hold dem op mod de steder, der spares og de beløb, der bruges på andre områder. Fx 10 miller til uddannelse - wow! Eller 6 miller til dyrevelfærd... dobbelt wow osv osv

Ellers så giv det et par dage, så skal det nok komme frem i medierne for alvor.

• #93   1. dec Max - de andre centrer skal stadig bruges jo.... af ikke kriminelle udviste. Det er ikke sådan, at man lukker det ene og åbner et nyt. Man åbner et mere - på en ø. i 2021 ca.

Ikkesom de laver danske fængselspladser i udlandet. Hvor har de ikke sagt endnu mig bekendt?

Jeg deler dog ikke din Tyske "koncentrationslejr"-drøm eller hvad det er du ønsker. Men jeg mener ikke det er et nationalt problem men et internationalt. Og at det er sindssygt så mange penge det koster. Jeg er faktisk mere rystet efter jeg fandt tallene

Her står lidt om centret. I der bor der får 125 nye naboer......

"Udrejsecenter Lindholm
    Udviste kriminelle og udlændinge på tålt ophold har ingen plads i Danmark og skal udsendes, så snart det bliver muligt.

Disse udlændinge er som udgangspunkt pålagt opholds-, melde- og underretningspligt på Udrejsecenter Kærshovedgård.

Regeringen og Dansk Folkeparti er enige om, at udlændinge på tålt ophold og udviste kriminelle ikke længere skal indkvarteres på Kærshovedgård. Regeringen og Dansk Folkeparti er derfor enige om at igangsætte arbejdet med at etablere et nyt udrejsecenter, som placeres på Lindholm i Stege Bugt.

Målgruppen for Udrejsecenter Lindholm er:

? Udlændinge på tålt ophold
    ? Udlændinge, der er udvist som følge af kriminalitet eller af hensyn til statens sikkerhed
    mv.
    ? Fremmedkrigere
    ? Afviste asylansøgere, der dømmes for overtrædelse af straffeloven, våbenloven,
    knivloven og lov om euforiserende stoffer på eller omkring et udrejsecenter.

Udlændinge på tålt ophold og udlændinge, der er udvist som følge af kriminalitet eller af hensyn til statens sikkerhed mv., er som udgangspunkt omfattet af reglerne om opholds-,
    melde- og underretningspligt. Det samme vil komme til at gælde for bl.a. fremmedkrigere.

Udrejsecenteret bliver placeret på øen Lindholm, som ligger mere isoleret end Kærshovedgård, og hvor der ikke er naboer i umiddelbar nærhed. Der vil ikke være færgedrift fra sidst på aftenen til næste morgen. Endvidere har centeret en lavere kapacitet end de
    øvrige udrejsecentre.

Kriminalforsorgen vil på vegne af Udlændingestyrelsen være operatør af centeret. Politiet vil være til stede døgnet rundt, og der etableres detentionsfaciliteter, hvor anholdte kan opholde
    sig i kortere tid, indtil de kan transporteres væk fra øen. Der etableres endvidere en tryghedsskabende polititilstedeværelse omkring færgelejet i Kalvehave på Sjælland med henblik på at yde en tryghedsskabende indsats dér og i lokalområdet. Regeringen og Dansk Folkeparti vil sikre, at politiet ved meroptag på Politiskolen får ressourcer til at løse politiets opgaver på og omkring Udrejsecenter Lindholm.

Etableringen af centeret vil ske trinvist frem mod 2021, hvor det forventes, at centret kan tages i brug. Etableringen forventes at ske i følgende etaper:

I 2019 forventes DTU at fraflytte de eksisterende bygninger (ultimo året), og forhold vedrørende dekommissionering, renovering og planlov mv. vil blive afklaret yderligere.

Dekommissioneringsarbejdet for de eksisterende bygninger forventes påbegyndt medio 2019, og Udlændingestyrelsen overtager herefter faciliteterne gradvist.

I løbet af 2020 vil der blive etableret faciliteter svarende til en centerkapacitet på 100 pladser med mulighed for yderligere 25 pladser (bufferpladser). Der vil endvidere blive etableret
    faciliteter til centrets medarbejdere og politiet.

I 2. halvår 2021 vil overflytning af de første beboere blive påbegyndt, og det forventes, at samtlige beboere vil være overflyttet inden udgangen af 2021.

Der afsættes en reserve på 34 mio. kr. i 2019, 300 mio. kr. i 2020, 200 mio. kr. i 2021 og 225 mio. kr. i 2022 til bl.a. etablering og drift af udrejsecentret samt øget operativ kapacitet til politiets indsats.

Aftaleparterne er enige om, at udrejsecenteret skal ibrugtages, så snart det er muligt, og regeringen vil arbejde for, at implementeringshorisonten er så kort som mulig. Etableringen vil
    skulle ske under hensyntagen til det forestående ekommissioneringsarbejde mv., hvorfor tidsplanen og udgiftsniveauet løbende vil blive konsolideret i takt med fremdriften i arbejdet.

Aftalepartierne vil løbende drøfte etableringen af udrejsecenteret, herunder evaluere målgruppen."

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#94   1. dec Det er da godt at du kan oplyse om og se de økonomiske konsekvenser i forhold til kriminelle udlændinge. Det er vi da mange der har været klar over længe. Alle må vil ofre sig for den fejlslagne udlændinge politik der er/bliver ført.

• #95   1. dec Max gider du styre dig... Isabelle beder om links, så jeg har siddet og brugt tid på at finde det til hende af venlighed....

Det er præcis den slags der som gør at jeg er mindre og mindre på HG. Det er SÅ demotiverende altså for en debat, der ellers forløber helt sober uanset enighed eller ej....

Altså! Øv.

Undskyld Isabelle: Ville have fundet hvad Kærshovedgaard koster dem, men nu mistede jeg sgu lysten. Måske du selv har held med at finde de tal. Sorry men det er så demotiverende når man sidder og bruger tiden for at være venlig

Jeg ønsker resten en god debat

• #96   1. dec Martin Henriksen, ( der sammen med 3 andre herrer fra DF er sprunget ud af skabet, den så jeg ikke lige komme) sagde i tv at færgen bare får færre afgange og højere pris, for de mennesker, der skal interneres på øen, de har jo ikke så mange penge.

• #97   1. dec Det er såå nemt, at lukke øjnene.
    Man kunne også lytte til de mennesker, der rent faktisk står med den her problematik, i virkeligheden.
    At sige det er noget der foregår oppe i hovedet på dem, er såå arrogant, og ret klamt.

At nogle instanser inden for politiet benægter fakta, er ikke noget nyt.

Jeg bor i nærheden af Kærshovedgård, og jeg tror på realiteterne, frem for politisk spin, i denne forbindelse.

"Henrik Engedahl, 54 år, der har boet i Bording hele sit liv og i er dag medlem af byrådet i Ikast-Brande kommune for Venstre. udtaler:
    »Det er ikke bare noget, der foregår oppe i folks hoveder. Det er meget konkret, at der er butikstyverier i Fakta og på tanken, at en medarbejder i Fakta er blevet slået ned, at der er beboere fra Kærshovedgård, som går ind i folks haver, at beboere fra Kærshovedgård skaber utryghed, når de kører uden billet i toget og så videre.«"

Jeg sakser udtalelserne fra især BT's serie omkring problematikken. BT er ikke den lødigste kilde, men det er DR jo heller ikke mere, så mon ikke det går lige op?
    Under alle omstændigheder er udtalelserne i mine øjne relevante.
    Et eller andet sted skal de kriminelle flygtninge placeres, og det skal ikke fortsat være på Kærshovedgård.
    https://www.bt.dk/samfund/socialdemokraterne-haarde-kriminelle-skal-fjernes-fra-udrejsecenter

At de så selvf. det nye sted skal forhindres i, at udvise samme adfærd, over for lokalsamfundet, burde jo være logik. Vi er nogle år ude i fremtiden, jeg håber på, at den problematik selvf. er løst, ellers er det nemlig "bare" at flytte problemet.
    Dog synes jeg ikke, at vi skal glemme, at uanset hvad, så vil flytningen af denne gruppe flygtninge, gøre livet noget nemmere for de andre ikke-kriminelle flygtninge, som pt. jo er indlogeret med dem. Så det vil både gavne dem, og danskerne i lokalområdet, at slippe af, med de kriminelle flygtninge.

"Ole Henriksen, politiinspektør og leder af lokalpolitiet i Midt- og Vestjyllands Politi, siger:
    »Det er uomtvisteligt, at der i forbindelse med oprettelsen af Udrejsecenter Kærshovedgård er sket en stigning i antallet af sigtelser i området. Tallene taler jo deres eget sprog.«"

"Han tilføjer:
    »Det er klart, at det giver anledning til bekymring i lokalsamfundet. Beboerne på Kærshovedgård har ingen indkomst, og de har ikke noget at miste. Om de sidder på Kærshovedgård eller bliver straffet på anden vis, ser nogle af dem ikke den store forskel på.«"

Den artikel i savler over, som BATDOG ligger op taler om kriminalitet med stoffer og våben, den kriminalitet borgerne klager over, er vold (uden våben), dødstrusler, hærværk, indtrængen på privat område, tyverier etc.. Så igen så er det såå fint, at henvise til hvor fine tal, der er på et område, som ikke har med den reelle problematik at gøre. Det er jo også en måde at begrave fakta.

"Statistikkerne holder heller ikke eftersom antallet af sigtelser er et minimumstal, da ikke alle beboere på Udrejsecenter Kærshovedgård har registreret adresse på Kærshovedgård. Nogle beboere på Kærshovedgård er nemlig registreret med adresse på Center Sandholm i Nordsjælland, og eventuelle sigtelser mod disse personer fremgår ikke af opgørelsen."

"»Det er et levende helvede på jord,« siger René Hagelskær, som er bestyrer i den lokale Fakta-butik i Bording.
    Samtidig fortæller Fakta-bestyrer René Hagelskær, at der sker langt flere butikstyveri fra hans butik, end der bliver rejst sigtelser. Hans bedste skøn er, at Kærshovedgård-beboere begår et-to tyverier fra butikken om ugen."

Men det er selvf. oppe i hans hoved ikke?

"Også Arriva, der kører på togstrækningen ved Bording, melder om voldelige overfald begået af beboere fra Kærshovedgård. Siden 8. september 2017 har Arriva anmeldt to voldelige overfald til politiet. I yderligere et tilfælde blev politiet tilkaldt. I fire andre sager er trusler om vold og dødstrusler mod Arriva-personale blevet anmeldt til forsikringen med henblik på eventuelle senfølger for personalet. Det viser en opgørelse, som Arriva har lavet for B.T."

Derudover har der været en hel masse klager fra passagerer, der er blevet chikaneret.
    Arriva skal nu lade de kriminelle flygtninge rejse gratis, og generelt helst hoppe på tungen for dem, alt for at undgå, at blive truet, og blive slået ned ... (de har været på konflikthåndteringskurser), det blev løsningen, lad dem te sig, som de vil ... og håb på, at du ikke bliver udsat for vold den dag, vildt frustrerende.

Borgmesteren i kommunen har længe arbejdet for, at de kriminelle flygtninge blev helt fjernet fra Kærshovedgård, da det jo ikke er de andre flygtninge, der er problemet. Og det ser ud til, at hans ønske er blevet taget seriøst nu ...
    "Hvis ikke centeret lukkes, er den næstbedste løsning, ifølge borgmesteren, at man ændrer beboersammensætningen på Kærshovedgård, så centeret fremover kun huser afviste asylansøgere, og ikke dem på tålt ophold, der er kriminelle.
    – Jeg så det helst lukket. Det skal der ikke herske nogen tvivl om, siger han til B.T."

I perioden siden centret blev oprettet i marts 2016 og frem til september i år, er der foretaget 85 sigtelser imod beboere på Kærshovedgård og sagerne tæller vold, trusler om vold, hærværk og især butikstyverier i lokalområdet.
    Så er der mørketallene ... men igen, det foregår jo kun i borgernes hoveder ... De skal lade være med at klynke og nyde berigelsen.

Derudover har Kriminalforsorgen, der driver Kærshovedgård for Udlændingestyrelsen, indberettet hele 257 kriminelle forhold og alvorlige episoder som dødstrusler og seksuelle krænkelser begået internt på centeret.

Det er så kriminalitet udover alt det borgerne i byen udsættes for ... men nårh nej, de fromme lam ... det er oppe i ofrenes hoveder, der er slet ikke et problem jo.
    Når I ikke synes hensynet til danskerne er så vigtigt, hvad så med hensynet til de flygtninge på tålt ophold, der ikke er kriminelle, som skal ligge psyke og krop til det her? Dem må I da kunne unde, at slippe af med de kriminelle flygtninge, så de ikke fortsat skal finde sig i dødstrusler, vold og seksuelle krænkelser? Eller?

Jeg synes det må være det bedste for alle, at de kriminelle flygtninge, skal samles, så de ikke kan genere hverken andre flygtninge, eller danskere, med deres tilstedeværelse. Og så må vi så finde en måde, hvorpå de ikke får lejlighed til dette. Mon ikke den også er fundet, når de bliver flyttet ...

Jeg bor i en meget lille by med flygtningecenter, dem har vi masser af, i min kommune. Og det er sjældent et problem. Så længe der ikke er kriminelle flygtninge, fungerer de ret fint, selv i det ultimative DF-land, jeg bor i
    At få skilt dem der er et problem, fra dem der ikke er, kan kun komme alle til gode.

• #98   1. dec Hvis alle de kriminelle udlændinge helt fra starten af havde opført sig ordentligt … både med hensyn til tyverier … vold … hjemmerøverier .. og hvad de ellers har fundet på... så var de ikke landet i den situation de sidder i nu.
    Det hele er selvforskyldt … og som man reder så ligger man .

Og så kan de lige så godt udøve deres tendenser i deres eget land …. for her i DK skal de IKKE. … så her i DK skal det forhindres mest muligt , og kan de ikke lide at bo på en af vores Øer , så er de jo velkommen til at tage hjem hvor de kommer fra.

• #99   1. dec Ja, hvis det var så simpelt, så var de nok sendt på første fly til deres hjemlande.

• #100   1. dec #99 …. Så har jeg en go' ide' Maj-Britt …. Kan de ikke alle sammen bare flytte ind hos dig , så kan du gå der og "nusse " om dem …. og lære dem god opførsel , for det er jo så nemt det hele.

• #101   1. dec God ide.......omend ret fortærsket.

• #102   1. dec har et spørgsmål ... hvis en dansker begår kriminalitet i udlandet og det pågældende land udviser vedkommende, kan vi så nægte at lukke personen ind i DK ...

jeg har faktisk aldrig forstået hvorfor et andet land kan nægte at tage imod deres egne statsborgere når de har afsonet den straf de nu engang har fået i DK ...

• #103   1. dec Hvad er løsningen
    Jeg spørger dem hvor sympatien er ved de kriminelle
    Jeg selv står med ofrene

• #104   1. dec Og videre på den, Hanne, når danskere laver kriminalitet i udlandet, så siger danskerne at de kan bare blive og rådne op, de ligger som de har redt, vi vil ikke have dem hjem.

Men kriminelle udlændinge i Danmark, de skal sendes hjem NU og bare synd, hvis det er til tortur og dødsstraf, de kunne jo bare lade være.

• #105   1. dec Hanne teoretisk kan vi nægte at tage imod vores kriminelle udviste, hvis de kommer fra et land vi ikke har en gensidig aftale med (det vil udfordre grundloven)
    Men giv nu ikke DF og Støjberg flere ideer

• #106   1. dec @ Maj-Britt ...men efter de har udstået deres eventuelle fængsels ophold, hvis så det pågældende land ikke længere vil have dem boende, så kan vi vel ikke nægte dem at komme hjem til det land hvor de har statsborgerskab ... jeg er med på vi ofte vender det blinde øje til mht hvor en straf skal afsones ... men efter den er afsonet ...

mener en del af de udviste kriminelle udlændinge i DK har jo først været en tur i fængsel og det er vel først når de har udstået den straf og de så skulle have den del der hedder udvisning, men hvor deres oprindelige land ikke vil have dem tilbage, at de ender på et udrejsecenter...

• #107   1. dec Tak for en masse fakta, Lens

Jeg er med på, at det kommer til at koste nogle millioner at flytte til øen, men jeg kan ikke lige gennemskue hvor mange. Der er en masse tal, der umiddelbart lyder til at handle om driften, der jo vil være der, uanset hvor disse mennesker skal befinde sig.

For mig at se må det handle om at placere disse mennesker et sted, hvor de gør mindst skade - og så kunne jeg i øvrigt ønske mig langt langt bedre forhold for alle de IKKE kriminelle flygtninge.

• #108   1. dec Vi nægter dem vist ikke at tage hjem, står det til DF, så ryger alle muslimer retur til deres tipoldeforældres hjemland.

Vi sender ikke udviste til dødsstraf eller tortur. Det skal vi heller ikke.

• #109   1. dec Har kun læst halvt om halvt, er ikke til de lange debatter pt..
    Men én ting jeg tænker er, om folk har glemt det er mennesker vi taler om?
    Tror i de her mennesker er født onde og kun har i sinde at ødelægge andres liv?
    Eller tror i de har haft et nogenlunde velfungerende liv engang som en eller anden bananrepublik har smadret godt og grundigt for dem?
    Tror i ikke der er en grund til de gør som de gør?

Jeg siger ikke vi skal have ondt af hver og en, men vi kunne dælme godt udvise lidt mere sympati med dem, jeg tror ikke de har haft det nemt
    Jeg skammer mig over vores regering pt.!

• #110   1. dec Og i samme omgang får DF dette gennemført:

https://www.dr.dk/nyheder/politik/professor-kalder-ny-ydelse-meget-problematisk-kan-vaere-i-strid-med-grundloven

Læg mærke til, hvad Henriksen gerne vil:

Nu er ydelsen nede på under 10.000 kroner. Hvis det stod til jer, hvad skulle ydelsen i den ideelle verden ligge på?

- Vi har ikke lagt os fast på et bestemt niveau. Vores mål er at få den så langt ned som overhovedet muligt. Vi har fået den sat ned af flere omgange, og nu gør vi det igen, siger udlændingeordføreren.
    **

Ulækkert parti.

• #111   1. dec Caroline, vi taler bla mordere, voldtægtforbrydere mv. Uanset baggrund har jeg ingen sympati med den slags mennesker. Om de så er pæredanske!

Men jeg synes både dét at placere dem og almindeligt udviste på kærshovedgård er en kæmpe fejl og under al kritik ift menneskelighed både overfor dem og lokalsamfundet. Og jeg ser heller ikke at øen løser noget. Det er bare at flytte problemerne. Skulle de genere mindst muligt, så skulle de nok i stedet inddrages i samfundet - som alle andre tidligere kriminelle får lov til efter udstået straf. Der kommer intet godt ud af at gøre noget utåleligt. Det gør dem da kun mere frustreret. Tidligere kriminel eller ej.

Men sympati overfor de kriminelle der har begået så grov kriminalitet at de er på tålt ophold, dét har jeg ikke et gram af.

• #112   1. dec Åh, jeg ER blevet lidt rå af at have oplevet 80'ernes og 90'ernes "det er synd for dem - vi skal hjælpe dem" kultur. Det VAR (og er) fx synd for de palæstinensiske flygtninge - og de blev hjulpet og hjulpet og forstået og forstået og hjulpet igen. De unge drenge terroriserede andre unge i min by - og fik tiltalefrafald igen og igen - og grinede højt af det danske retsvæsen. Jeg rasede - og mine venstreorienterede venner sagde, at det var synd for drengene, og jeg var racist, når jeg kaldte dem for lorteunger.
    Min datter fik tæv. Min ældste søn fik tæv. Min yngste var bange for dem, men lykkedes at holde tilstrækkelig afstand.
    Det er HELT lige som jøderne og nazisterne, siger nogle. Ja for jøderne rendte da rundt og tævede løs på folk. De kastede sten efter ambulancereddere og satte ild til biler rundt omkring. Jooo ja.

"Tror i ikke der er en grund til de gør som de gør?"
    JO afgjort.

• #113   1. dec Selvfølgelig skal de straffes når de gør noget kriminelt, fuldstændig på lige fod med andre. Men bagefter skal de bankes ned under jorden, hvor vi ikke kan se eller høre dem. Er det også sådan vi gør med vores "egne" kriminelle?

I den ideelle verden sad der vel mindst ti statsledere og prøvede at stoppe de grusomheder der foregår nogle steder i verden lige NU.
    Det er dé grusomheder der producerer så syge mennesker der laver de ting de gør, hvis i spørger mig

Apropos debatten om hvem der har det bedst.
    Hvis nu vi for alvor tog fat og stoppede de krige der er rundt omkring, lige satte vores eget på pause. Ville det så ikke frigive ufattelig mange ressourcer der kunne batte i vores velfærdsstat?

• #114   1. dec Er dit indlæg et svar på mit, Caroline?

• #115   1. dec Sådan lidt til det hele
    Er enig med dig i der burde inddrages i samfundet, at blive pakket væk og være uønsket tror jeg ikke hjælper nogle

• #116   1. dec De ER uønskede, Caroline - de kriminelle afviste, der skal ud på øen.

• #117   1. dec Men er det deres skyld de ikke kan komme hjem?

• #118   1. dec hvem forsvarer kriminelle i denne tråd?

Sanne synes du så det er fjong at sende aben videre?

• #119   1. dec Jeg synes omvendt det skræmmende hvor mange der mener at vi "bare" skal behandle dem bedre og alt det der. Skræmmende hvor let man bliver angrebet med ord som racist og nazist fordi nogle er meget villige til at forære Danmark væk i min optik.

Rummelighed er vel også at rumme folk med en anden mening end en selv? Synes det er mega dobbeltmoralsk at folk der mener de rummer flygtninge så godt kaster den ene sviner efter den anden til folk der stemmer DF eller bare ser kritisk på de emner.

Det er for nemt bare at smide de kort altså -.-'

Og for god ordens skyld så nej jeg stemmer ikke DF, men jeg forstår godt at nogle gør. Især dem der bor i omegnen at alle dem som er utilpassede og synes det ok at terrorisere andre.

Jeg synes ideen med at fjerne dem fra befolkningen er god. Dog tror jeg ikke rigtig på den i praksis.

• #120   1. dec Hvor mange personer er på tålt ophold? 60-80 personer?
    Er det virkelig klogt at bruge så meget "krudt" på dem?
    Og er der nogen der tror, der vil være mindre chance for at de begår ny kriminalitet ved at samle dem sammen, frem for at de kan leve sammen med evt familie.
    Der er tale om personer, der muligvis aldrig vil kunne sendes ud, og skal leve under disse stressende forhold i årevis.
    Det kan da kun skabe flere problemer

• #121   2. dec DF er partiet for racister:

https://www.berlingske.dk/samfund/her-er-en-raekke-af-de-mest-kontroversielle-df-bemaerkninger

Tag et kik rundt på nettet: DF og racister, det giver over 3.7 mill. hits.

Jeg kender DF vælgere og fælles for dem er: Ud med de sorte, væk med de jallaer, luk grænsen NU o.s.v.

En debat om andre emner giver dem et tomt blik i fjæset, medmindre talen falder på Dyrepoliti NU.

DF går efter muslimer, klokkerent, og deres seneste udspil omkring nedsættelse af integrationsydelse ER økonomisk racisme.

DF og deres vælger SKAL have kastet svinere efter sig, det skal de ikke tude over, de ligger, som de har redt.

Og så bor jeg i byen med 3 ghettoer, Tåstrupgård, Gadehavegård og Charlotteager.

• #122   2. dec Først: Hvad er der egentlig galt med at bo på en ø? Hvorfor er den så meget værre end den lejr, de implicerede bor i nu?

Dernæst: Det ER afgjort ikke optimalt at samle kriminelle - så hvad foreslår "I", vi skal stille op med de indsatte i landets fængsler?

Sidst: Hvad foreslår "I", der skal stilles op med de kriminelle afviste?

• #123   2. dec Rødvinssocialisterne er kun socialister, så længe friværdien ikke trues. Sjovt, ikke?

• #124   2. dec Hvem eller hvad var DEN til, Søren?

• #125   2. dec Undskyld et øjebliks manglende alvorlighed

GAKKELAK.DK:
    GRUNDLOVEN ER KUN FOR DANSKERNE!

011218 kl. 20.31

Holger Danske

Martin Henriksen fra Dansk Folkestemningsparti siger, at grundloven kun gælder for danskere. Jeg kunne ikke være mere enig. Alle muslimisterne skal ikke tro, at de kan komme rendende herop og så bare bruge løs af vores grundlov. De må bruge deres egne love, hvis de vil være her.

011218 kl. 20.33

Frihedskæmperen

Hørt!

011218 kl. 20.47

White Pride

Jeg kan så oblyse, at mange muslimer her i lanet allerede bruger shawarmaloven hvor man hugger fingrene af folg hvis de er langfingrede og serverer dem som kebab for naive dansgere uden og betale moms. Det er på tide vi dansgere vågner op!!!!!! I steden for bliver vi holt for nar!

011218 kl. 22.31

Martin_Henriksen:

Grundlovens fædre havde aldrig regnet med, at vores land blev oversvømmet af muslimer, da de skrev loven. Men det er på den anden side heller ikke i orden, at de følger deres egne love. Det er derfor, Danmark er bedst tjent med at sende dem hjem, hvor de kommer fra.

011218 kl. 22.35

Vogn 150

Efter min formening er et af de største problemer med muslimerne, at de ikke retter sig efter færselsloven og tager vores andres kunder. Det var jeg udsat for den anden dag, hvor jeg blev snydt for en tur til lufthavnen.

011218 kl. 22.41

Najatøsen

Det er enormt diskriminerende, at de hedder grundlovens fædre. Hvorfor hedder de ikke grundlovens mødre?

011228 kl. 23.02

Henrik.Marsmand

Jeg synes, debatten bør nuanceres. Det er ikke rimeligt overhovedet at sætte køn på noget så helligt som grundloven. LGBT-personer bør også inddrages.

ATS i dag

• #126   2. dec De kriminelle på tålt ophold HAR udstået deres straf her i landet, Isabelle, i modsætning til de kriminelle, der fortsat sidder inde.

Du kan se se forskellen, ikke?

• #127   2. dec Jo, jeg kan godt se forskellen. Jeg refererede til et (flere måske?) indlæg om, at det er en dårlig idé at samle kriminelle ét sted.

• #128   2. dec Kriminelle, der skal afsone, samles et sted. Når de har afsonet, så løslades de.

For min skyld kan de sende dem til en øde ø, alle kriminelle, men det er stadig tanken bag, jeg giver protest over.

Jeg så nogle tal, den her ø kommer til at koste mere end der er sat af til klima, miljø og energi.

Inger siger nej til kvoteflygtninge, godt bakket op af DF.

Vi kan simpelthen ikke være det bekendt, omend det er en anden debat.

• #129   2. dec Kan du ikke linke til de tal, Maj-Britt? Det lyder temmelig voldsomt, at etableringen af et center på øen skal koste mere end, hvad der skal bruges på klima, miljø og energi.

• #130   2. dec Jeg så den på facebook et sted og jeg skal nok lede senere.

• #131   2. dec Tak
    Jeg har prøvet at google, men ingen steder nævnes pris for etablering. Til gengæld stødte jeg på en artikel om, at DTU har været i gang med at flytte fra øen i årevis:

"Aktiviteterne forbliver på Lindholm, indtil de nye lokaler i Lyngby er klar til indflytning i 2016 eller 2017. Ifølge et notat til finansudvalget kommer det til at koste DTU Veterinærinstituttet omkring 21 mio. kr. om året at forblive på Lindholm, hvilket med en fraflytning i 2017 løber op i en samlet ekstraregning på 80 mio. kr."

• #132   2. dec https://www.facebook.com/dk.mod.df/

Lidt ned, der står påstanden, og nej, jeg har ikke tjekket det, ikke regnet efter.

• #133   2. dec Jeg fandt et af tallene

759 millioner - til etablering og drift i fire år
    Jamen det er da fuldstændig vanvittigt.

https://jyllands-posten.dk/politik/ECE11042990/overblik-her-er-hovedpunkterne-i-finansloven-for-2019/

• #134   2. dec Det fint du synes det ok at svine andre med anden overbevisning end dig Maj-Britt, men lad være med at kalde dig selv rummelig så. For du er ligeså lidt rummelig som dem du sviner til.

Og bare fordi du "kender" dfere der er sådan betyder det ikke man kan skære alle over én kam, præcis som i så ofte påpeger med muslimerne.

Der er enormt mange ældre der stemmer DF grundet deres ældrepolitik.

• #135   2. dec Ja, og de bliver taget ved næse, de ældre, af DF.

• #136   2. dec Husk lige på, at denne regering giver os billigere vin fra næste. Hele 15 ører pr. flaske sparer man. Halli halløj, så skal der fanme drikkes
    http://nyheder.tv2.dk/politik/2018-12-01-en-flaske-vin-bliver-kun-faa-oere-billigere-siger-koebmaend-efter-finanslov

• #137   2. dec Sjovt at spørgsmålet handler om, hvorvidt det er ok at sende de udviste ud på en ø, og at mange svar i stedet handler om at DF’ere er racister, de lyver og bedrager, øen koster for mange penge, vi skal hellere bruge penge på klima, ældre og enlige. Det er de samme argumenter der bliver brugt HVER gang folk ikke har rigtige argumenter - det er nemmere at sige “hvad med xxxx”.

Sjovt at det er SÅ svært at forholde sig til hvad der bliver gjort, og eventuelt kommer med forslag til hvad der burde ske i stedet. Eller pinligt, egentlig. Pinligt at visse mennesker kun kan kritisere og brokke sig.

Jeg synes et udrejsecenter er fint. Jeg synes det er glimrende at lægge sådan et center på en ø, og stod det til mig, skulle der være 0 mulighed for at komme fra øen, med mindre det er for at rejse hjem til det land de er udvist til. For min skyld behøvede det ikke være en ø, men et valg mellem en ø, en topsikret institution eller udrejse. Jeg tænker at selv de idioter vil foretrække en af de første to, fremfor at blive dræbt hvis de rejser ud.

Det ville være SÅ nemt at føje ind i udlændingeloven, at udviste skal fængsles indtil udrejse kan ske. Og personligt kan jeg altså ikke have ondt af dem. Og selvfølgelig skal de ikke integreres eller inkluderes i det danske samfund. De skal jo slet ikke være her.

• #138   2. dec @Majbrit,
    Det beløb som Lens fortæller der er afsat, lyder da meget rimeligt.

Beløbet dækker jo både etablering og drift. Når politiet skal være tilstede 24/7, så koster det mange penge.

Man skal dog huske, at langt den største del af disse penge går til lønninger. Så pengene kommer tilbage til samfundet igen.

Det er i ihvertfald billigere end at have folk i fængsel.

Alene det sidste fængsel vi byggede til at huse 250 mennesker rendte i etablering alene over en milliard. Så kommer driften oven i. Så hvordan manden lige fik regnet den ud ved jeg ikke.

Så alt andet lige, er det billigere at smide dem på en ø, end i et fængsel. Men stadigvæk, vi kan ikke smide dem i fængsel, da de jo har overstået deres dom. Så vi taler opbevaring.

Til dem der taler integration af disse mennesker, så har vi den udfordring at vi taler jo altså disse typer:

http://nyheder.tv2.dk/2018-10-10-bandeleder-doemt-til-udvisning-for-tredje-gang

Uanset hvilket parti man tilhører, så er det mig en smule uvidende at påstå at vi ikke har forsøgt alt vi kan for at få disse mennesker integreret i samfundet.

At tro at alle kan integreres er lige så uintelligent som at påstå at alle mennesker kan få et job.

Det er sjovt, når jeg blandt mine socialistiske venner møder stor opbakning når jeg taler borgerløn, mens mine liberalistiske venner er ved at brække sig. Omvendt brækker mine socialistiske venner sig, når jeg taler om dette emne og faktisk roser DF for handlekraft, og mine liberalistiske venner nikker anderkendende.

Hold kæft, hvor kunne jeg godt tænke mig at folk droppede der der rød/blå pis, og bare så realiteterne i øjnene nogen gange.

• #139   2. dec Isabelle jeg har da skrevet tallene.....

A jeg har svaret på det herover så det er næppe til mig. måske du skulle skrive hvem du tænker på så folk kan svare?

det er ikke et problem der kan løses nationalt men internationalt. og de andre emner er absolut relevante da pengene tages derfra.

men jeg er nysgerrig...hvilken effekt tror du øen vil have da på problematikken?

• #140   2. dec Uanset hvor man havde placeret dette center ville det give utryghed/omtale i lokalsamfundet. Symbolpolitikken i at lægge det på en øde ø er stor - personligt synes jeg det er helt ok og havde de købt en stor ejendom her hvor jeg bor ville jeg godt nok ikke kunne li' det men det ville være ok

Disse mennesker, der er kriminelle på tålt ophold, kan ikke sendes hjem - nogen af dem er statsløse, nogen er der en formodning om at de vil blive sendt retur til dødsstraf eller måske forfølgelse/tortur.

Jeg synes det er på tide at man strammer reglerne for deres ophold, altså at SKAL opholde sig på centeret om natten og at der er meldepligt. Hvad konsekvensen bliver hvis de ikke gør ved jeg ikke men jeg formoder, uden at have undersøgt det, at det kan give en fængselsstraf at bryde dette.

Vi kan ikke sætte folk på tålt ophold i fængsel til de vil rejse - I DK fængsler vi kun hvis folk har begået en forbrydelse og disse kriminelle på tålt ophold har jo udstået deres straf for den forbrydelse de end måtte have begået.

Alt i alt - så ser jeg ingen nemme løsninger for disse kriminelle der er i Dk på tålt ophold - denne løsning er i mine øjne fin

• #141   2. dec @Lise
    De skal mange gange opholde sig på centeret om natten.

De skal de også i Bording, men det er bare så nemt at smutte hvis de vil, og så være tilbage igen om morgen. Specielt når andre normale flygtninge kan gå og komme som det passer dem (90 procent er jo søde og rare mennesker).

Reglerne er tilstede, de er at sikre at de bliver overholdt der er en udfordring i Bording.

På øen bliver det alt andet lige meget nemmere at holde øje med om nogen forlader stedet. Plus, at alle skal blive hjemme om natten.

• #142   2. dec Det ved jeg Martin og derfor er det fint at disse afviste kriminelle på tålt ophold skilles fra og får deres "eget" sted - jeg har ingen kvaler ved dette. For personalet bliver det også nemmere at overskue omend det sikkert bliver et hårdt miljø at arbejde i... Jeg håber dog at man bliver bedre til at sikre sig at reglerne overholdes...

• #143   2. dec Min sympati er hos beboerne tæt på centeret, de kriminelle har aldrig haft min sympati.
    Tror ikke at selve øen gør en forskel, udover at de "almindeligt uønskede" får fred for ballademagerne.

Hvis man er bekymret over prisen kunne en teltlejr måske være billigere.

• #144   2. dec Hvis de skal ud på en ødeø, så forlanger jeg en vært, der på dramatisk vis råber
    Men i år bliver det endnu vildere

Hassan stortyv og yassir voldslå skal i dødskamp.

Sidste på øen får statsborgerskab

Ej det er selvfølgelig en joke, de skulle kæmpe om, hvem der opfører sig bedst, undlade at stjæle, slå uskyldige, huske at betale færgebillet, læse op på dansk lov, emma gads takt og tone, og kunne genfortælle mindst 7 hca eventyr, SÅ kan det komme på tale, at få lov til at blive i dk

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#145   2. dec Drop bare al snak om penge. Vi bruger allerede 644 millioner kr på ikke-vestlig indvandring - om UGEN.

Så 759 millioner til etablering OG drift i fire år er jo småpenge.

• #146   2. dec Bruger vi 644 mio kr om ugen ?

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#147   2. dec Jeps.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#148   2. dec Tallet fremgår af Danmarks Statistiks opgørelse.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#149   2. dec 84 milliarder kr om året i bruttoudgifter.
    Minus "skatteindtægter" fra overførselsindkomster og dem som arbejder.

= 36 milliarder årligt / 644 millioner pr. uge.

• #150   2. dec Det er nok denne beregning der tænkes på.

https://www.fm.dk/nyheder/pressemeddelelser/2018/05/ikke-vestlig-indvandring-og-efterkommere-koster-varigt-33-mia-kr

Ja, det er meget dyt med flygtninge. Derfor smiler jeg også lidt, når det lige pludselig er økonomien der debatteres i det link som Majbrit lagde ind.

Øh hallo, hvordan kan nogen som helst tro, at lige DF er ved at opføre en luksuslejr til de kriminelle på tålt ophold? Det virker simpelthen, ja, det er ikke høfligt at skrive, men det virker ganske enkelt dumt.

Men husk nu, at de fleste penge går til lønninger af almindelige danske statsborgere, og det bliver der betalt skat af, og er dermed til at holde hjulene i gang i DK.

Så netto regnskabet er et andet.

Men naturligvis kan man argumentere for, at de penge også kunne bruges i omsorgsektoren til at hjælpe vores ældre borgere.

Jeg tror dog personligt ikke, at man kan se så simpelt på tingene. For tager du lige DF, så er de samtidigt store tilhængere af at skære i vores støtte til ulandene, og gæt hvad, det skaber flere flygtninge, og derved er samme parti med til at skabe de udfordringer vi har.

Det er et meget komplekst emne!

Derfor ønsker jeg af hele mit hjerte, at samtlige partier droppede deres indgroede rød/blå børnehave, og reelt forsøgte at skabe nogen større brede aftaler på tværs af partier. Til fordel for ulande, indvandrere og danske statsborger....

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#151   2. dec Martin, skemaet fra Danmarks Statistik som jeg hentede og gemte for et år siden, siger 36 mia i 2015.
    Nu regner man med 33 mia om året fremover, og det vil jeg gerne se holde i længden. Men ok, vi har jo mindsket indvandringen takket være DF, så måske bliver det lidt billigere fremover.

Edit: De 36 mia er alle grupper sammenlagt. Så det må være 35 mia ikke-vestlige kostede den offentlige kasse i 2015.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#152   2. dec "Jeg tror dog personligt ikke, at man kan se så simpelt på tingene. For tager du lige DF, så er de samtidigt store tilhængere af at skære i vores støtte til ulandene, og gæt hvad, det skaber flere flygtninge, og derved er samme parti med til at skabe de udfordringer vi har. "

Jeg tror ganske enkelt ikke på at nedskæring af ulandsbistand giver flere flygtninge. Havde verdenssamfundet droppet al ulandsbistand til Afrika f.eks, så havde de ikke været så mange Afrikanere i dag. Nu eksploderer befolkningstallet og Afrika bliver det folkerigeste kontinent i verden inden år 2100. Vi taler en firedobling på 80 år.
    Men det er komplekst, det ved jeg godt.

Jeg synes vi skal droppe asylbegrebet, kun modtage kvoteflygtninge som IKKE skal have permanent ophold og så hjælpe resten i nærområderne hvor vi kan hjælpe uendeligt mange flere for de samme penge. Og uden at ødelægge vores samfund.

• #153   2. dec Lens, må jeg ikke kommentere, uden at skrive navne på? Efter 140 indlæg?

Og så lige for at være helt skarp: Der bor altså ikke børn på den type udrejsecentre. Der bor børn på de centre hvor afviste asylansøgere bor, men ikke på det i Ikast. Det er bare dårlig stil at putte børn ind i en debat, for at vinde sympati.

Men nu har Martin og Ikkesom smidt nogle tal på bordet. Hvordan synes du alle de milliarder passer ind, Lens og Majbrit? I forhold til nedskæringer i ældrepleje, sygehuse osv? Er det rimeligt over for mennesker, der har boet her og arbejdet et helt liv?

Pudsigt nok synes jeg faktisk at det er helt ok at smide en masse penge i flygtninge, uanset hvor de kommer fra. Men at poste penge i hygge og fine forhold til udviste, nixen! De må opføre sig ordentligt, eller smutte. Og for min skyld kunne det fint være i telte eller barakker, bare de har det tåleligt (tålt ophold, høhø).

• #154   2. dec A jeg har svaret på det herover så det er kun en gentagelse. du kommer lidt sent i debatten. det er ikke fordi jeg ikke viæ skrive det hele igen men det er ligesom allerede sagt en gang da debatten var varm.

detektor har øvrigt set det det seneste tal. Det kan jeg anbefale at man tager med i sine overvejelser

der er ingen der forsvarer de kriminelle. men en finanslov skal ses som en helhed. statskassen er ikke bundløs. pengene kunne bruges bedre mener jeg.

Jeg savner stadig svar på hvordan i tror en ø vil virke og om hensynet ikke er til lokalbefolkningen i området der?

jeg har da set børn på kærshoved. hvis forældrene er der er de da også A? Jeg tror du tænker på uledsagede mindreårige måske?

• #155   2. dec http://www.ikast-brande.dk/media/10350689/Faktaark_Udrejsecenter_Kaershovedgaard-_090216.pdf

2.
    Hvem skal bo på Kærshovedgård?
    a.
    Voksne kvinder og mænd , der har fået endeligt afslag på asyl
    og hvis udrejsefrist er overskredet (persongruppen har i dag ophold på asylcentre over hele landet eller Udrejsecenter Sjælsmark).
    b.
    Personer, der er udvist ved dom ( persongruppen har i dag som helt overvejende udgangspunkt ophold på Center Sandholm).
    c.
    Personer, der er på tålt ophold (persongruppen har i dag som helt overvejende udgangspunkt ophold på Center Sandholm).
    De øvrige personer i udsendelsesposition bliver indkvarteret på Udrejsecenter Sjælsmark (det vil være familier med børn, der har fået endeligt afslag på asyl, og
    personer, der har fået afslag efter en særlig procedure, fordi asylansøgningen er anset for åbenbart grundløs, samt personer, der skal tilbageføres til et andet land efter Dublin-
    Forordningen med henblik på at få behandlet asylsansøgningen i dette land).

Det ser umiddelbart ikke ud som om at der er børn på kærshoved

• #156   2. dec Udrejsecenter Sjælsmark
    er til familier med børn, der har fået endeligt afslag på asyl,

edit Fru green kitschen var quickere på the tastatur.

Så er den Fake News elimineret

• #157   2. dec @Lens.
    Jeg har da svaret dig på dine spørgsmål. Du kunne bare ikke lide svarerne.

Det andet du beder om at man skal forholde sig til er hele finansloven.

Øh, så vidt jeg har læst, er at finansloven består af en pengebunke på lidt over 1100 milliarder kroner om året.

Jeg må indrømme, at selvom jeg forsøgte, så hverken kan eller vil jeg bare forsøge at vurdere om jeg er enig i alle punkter af den. Jeg har ikke uddannelsen eller viden nok til det.

I mine øjne, så er det så mange områder og store beløb, at jeg må indrømme, at jeg altid siddder tilbage med den fornemmelse af, at nå folk påstår at den har de lige læst og sat sig ind i den slags, så må jeg indrømme at jeg ikke tror dem. Eller de mangler evnerne til at forstå, at de ikke kan.

Jeg kan kun forholde mig til punkter i en finanslov, at overskue fordelingen af over 1100 milliarder, tror jeg kun folk der ikke arbejder med andet kan.

Så at svare på dit spørgsmål er ikke mig muligt.

Heldigvis, så har vi et demokrati, hvor vi vælger nogen der skal sidde med det arbejde.

Vi andre kan så hygge os med at debattere de områder vi til nøds kan overskue.

• #158   2. dec Jeg ser ikke ideen i en ø, hvis de, der skal anbringes der, frit kan tage ind til "fastlandet".

Så kan de ligeså godt fortsætte med at bo iblandt os. Skal de deporteres på den ø, skal de blive der indtil de skal hjemsendes.
    Det andet giver imo ingen logik.

• #159   2. dec df vil skære ned på færgen, gøre den dyrere at tage, og gøre den mere besværlig, ved at fjerne afgange.

Er det ikke meningen, at der skal være ansatte på det sted på øen? Skal de så også betale overpris for færgen, og hvordan med deres arbejdstid? Kan de komme hjem med færgen, når de har fri?

• #160   2. dec @Salla.
    Bare rolig, de ansatte skal nok blive sejlet frem og tilbage.

Hvis ikke det er muligt hver dag, så har samme finanslov, dog lige givet 200 kroners ekstra fradrag om dagen.

• #161   2. dec Man må ikke fratage den rettighederne for at forlade øen, men men kan gøre det så dyrt de ik har råd til rejse med færgen.

Det er godt nok mange penge ikk som

• #162   2. dec Lens, nu har jeg igen læst ALLE dine indlæg, og ikke ét eneste sted skriver du hvad du kunne foreslå i stedet. I samtlige indlæg drager du andre ting ind, taler bør, pædagoger, pensionister, forskning, iværksættere osv. Og skriver at de allerede har kostet nok, dem der laver ballade.

Mener du at de par milliarder der skal bruges på det nye center, batter imod de 33-34.35 mia om ÅRET på udlændingeområdet?

Hvad tænker du ville være en økonomisk og holdbar løsning, i stedet for et center på en ø? Sådan helt konkret.

Hvordan så du gerne dine skattekroner forvaltet i forhold til udviste kriminelle?

• #163   2. dec Jeg håber bestemt ikke, at der er børn på Kærshovedgård, og det er heller ikke mit indtryk, da de så uundgåeligt, vil en den af denne statistik:

"Derudover har Kriminalforsorgen, der driver Kærshovedgård for Udlændingestyrelsen, indberettet hele 257 kriminelle forhold og alvorlige episoder som dødstrusler og seksuelle krænkelser begået internt på centeret."

Derimod kan dem der bor på Kærshovedgård modtage besøg af deres familier, så mon ikke ikke det er i denne forbindelse, der ses børn?

• #164   2. dec #162 … A med Bomstærk
    Alle de udviste kriminelle flytter bare hjem til Lens og Maj-Britt , som så går og nusser om dem , så de bliver noget så lovlydige.
    Og selvfølgelig afholder L + M alle udgifter til opholdet.

Sådan helt konkret

• #165   2. dec Præcis, Nittib. Det er nemt nok at synes at alle forslag er dumme, uden selv at skulle forsøge at komme med forslag. Måske vil de to hellere nøjes med aaaaaaalle de børn, der er på centrene. Det er nok en mere overkommelig opgave

• #166   2. dec Deres forslag er vel status quo. Ikke at gøre noget som helst. Lade en helt masse, både uskyldige flygtninge, og danskere, lide, helst i stilhed.
    Hvis ikke de skal tage stilling til disse, så er alt jo godt, så er der slet ingen problemer, hvilket de jo også prøver, at overbevise dem selv, og alle andre om ved: "Det foregår oppe i deres hoveder".

At gøre ingenting, er jo også det nemmeste ...

• #167   2. dec Jeg har lige et spørgsmål til de kloge her i denne debat.
    Får de udviste kriminelle overhovedet nogen penge? Altså en form for bistand eller lommepenge.
    Bent her siger at de kun får mad og intet andet.
    Dvs ingen penge eller tøj.

• #168   2. dec Jeg hørte i går på TV2 NEWS . at de får Kr. 30,- om dagen i lommepenge …. men ved ikke om det er rigtigt.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#169   2. dec Det er rigtigt nok NITTIB. Jeg mener dog kun det er 27 kr, men sat op til 30 kr kan også godt ske.
    Under alle omstændigheder har de ikke råd til mange færgeture og der bliver politi både på øen og i havnen på land. Så de skal spare op hvis de vil til fastlandet.

Og svømme 500m og komme gennemblødte og kolde i land.. nej vel? Desuden er det med livet som indsats, på nær om sommeren.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#170   2. dec Og 500m kan ikke gøre det, der er 1,5 km den korteste vej til land. Måske kan man vade noget af vejen, dog ikke når det er højvande.

• #171   2. dec Oh vi er lige tegnet ind på kortet kan jeg se.
    Der er sgutte langt fra os af at de banditter skal bo

• #172   2. dec Såvidt jeg lige kan google mig til, får de afviste flygtninge ingen lommepenge.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#173   2. dec Jeg har læst noget andet Isabelle, men hvis de slet ingen penge får så er færgen jo ikke noget de kan benytte sig af. Fint, meget fint.

• #174   2. dec
    FASE 3 (hvis du er afvist og ikke medvirker til udrejse):
    • Flytte til hjemrejsecenter Avnstrup, og derefter muligvis til udrejsecentrene Sjælsmark eller Kærshovedgård (drevet af Kriminalforsorgen)
    • Ingen lommepenge/penge til madlavning
    • Ingen praktik
    • Risiko for fængsling i Ellebæk fængslet og deportation
    • Ugentlige møder hos politiet

http://refugees.dk/fakta/asylproceduren-i-danmark/asylprocedurens-tre-faser/

• #175   2. dec så er det måske gæster.. Det må det være?... Tak for at forklare det. Jeg har som sagt set børn der så jeg vidste ikke bedre.

det er jeg glad for at høre.

A jeg har svaret.... Det er et internationalt samarbejde og løsning der skal til. Jeg mener ikke at placere dem andre steder løser noget og at det er synd for lokalbefolkning der. hvilken international løsning tør jeg ikke sige men det vil kræve en række markante ændringer i love for at kunne sende ud. som jurist har du måske et bud for det er omfattende og derfor haster det med at politikerne viser noget format som jeg skrev for alene EU har jo spillet helt fallit i det her.

ikkesom når de lokale siger man kan svømme ind så vælger jeg at tro på dem. Jeg aner ikke hvor farlige eller syge disse folk på øen er men jeg har et indtryk af dem fra de typer vi ser i pressen. om lidt vand vil holde dem tilbage må vi håbe

De får 27 kr om dagen ja.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#176   2. dec "ikkesom når de lokale siger man kan svømme ind så vælger jeg at tro på dem."

Jeg skulle fa'me ikke ud og svømme hverken ½-1 eller 1½ km i vand som det meste af året er under 10 grader varmt.
    Det kan man dø af.

• #177   2. dec Hvis jeg havde en badering og en våddragt (når det ikke var sommer), kunne jeg nok godt svømme turen

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#178   2. dec Og de har selvfølgelig våddragter på øen?

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#179   2. dec " Jeg aner ikke hvor farlige eller syge disse folk på øen er men jeg har et indtryk af dem fra de typer vi ser i pressen. om lidt vand vil holde dem tilbage må vi håbe"

Ja det må vi håbe, for menneskerettighedskonventionerne tilgodeser jo ikke landenes egne borgeres sikkerhed. Ellers havde et hegn været nok - og 100% effektivt.
    Men vi må nøjes med en ø.

• #180   2. dec Min kollega sagde de fik 400kr hver 14 dag.
    Det stemmer meget godt med de 30kr om dagen

• #181   2. dec Lens, fedt nok bare at smide aben videre, og sige at det skal løses uden om Danmark. Men de skal bare sendes til et andet EU land? Hvorfor i alverden skulle nogen som helst gide stille op til det? At lave et “internationalt samarbejde” med deres hjemlande, er nok utopi. Jeg mener, hvis de er ok med at vold, tortur, krig og børnedrab er hverdag (eller nakke diplomater på ambassader), så tror jeg muligvis er der er temmelig langt til at overholde internationale konventioner og aftaler.

Så lad os antage at der ikke KAN laves et “internationalt samarbejde” der løser problemet. Hvad skal vi gøre nationalt, herhjemme i vores lille, trygge smørhul, med diplomati, finanslov, sygehuse og pensionister? Som ikke indbefatter at spærre dem inde i et udrejsecenter?

• #182   2. dec A jeg forstår ikke dit indlæg tror jeg.... ? måske taler vi forbi hinanden for du virker som om du farer meget op over mine svar. Det forstår jeg ikke....

men hvis der var en lige til løsning havde mange lande jo grebet den. Jeg mener så ikke en ø gør det som en løsning. og da slet ikke for de folk der bor der og er kede af det. min sympati er ved dem. Jeg mener politikerne skylder deres befolkninger at sætte sig sammen og finde en løsning

det er jo ikke en jeg kan komme med. Den må de kloge udvikle sammen via dialog og måske lovændringer

jeg siger ikke aben skal videre men at jeg savner at politikerne viser noget format og tager reel hånd om det.

Jeg kan slet ikke se hvad forskel en ø gør ved problemet som jo er af international art

vi to kan jo tro en masse men vi har nogle folkevalgte som har fået en opgave. Den mener jeg de skal løse i stedet for alle de lappeløsninger jeg ser

Ja Saudi Arabien kan slippe afsted med alle mulige ting men jeg tror ikke de kommer derfra? og hvis politikerne turde sige nej til disse magter og stå sammen med format så ville selv Saudi Arabien naturligvis kunne presses

men problemet er at de ikke presser en dyt. I stedet har vi fået en regning mere og en ø og nogle utrygge borgere.... Det er jeg utilfreds med

• #183   2. dec Savner stadig svar på hvad man skal gøre med de kriminelle udviste hvis de ikke skal afsondres fra os andre.
    Deres dom er jo ikke fuldbyrdet så det er vel naturligt at de frihedsberøves.

• #184   2. dec Der er ingen nemme løsninger.

Øen her, er det sidste store tiltag, som de kloge har brygget sammen. Om det så virker må vi se ad.

Det bliver spændende at følge, for en ting er sikkert, medierne skal nok følge tiltaget til tops. Plus, det er jo på kant med nogen af de internationale regler/forordninger/krav som DK nu har tilsluttet sig, og derved ender tiltaget helt sikkert i x domstol om x tid.

Amnesti er jo allerede ude og rasle med sablen.

Så må vi se om vi vinder eller taber.

Der er med garanti andre lande der følger meget interesseret med i tiltaget, for hvis det juridisk viser sig at være acceptabelt så vil andre lande lynhurtigt følge op med noget lignende.

• #185   2. dec Jeg farer ikke op, men jeg forstår ikke den der “jeg synes det er dumt, men det må nogle andre fikse”. Og derfor forsøger jeg at finde frem til 1. Hvorfor er ideen med øen så slem? 2. Hvis ikke øen, hvad skal der så ske i stedet?

Og jeg forventer egenlig at folk enten har format til at sige at de synes det er dumt, men at de ikke har bedre alternativer, eller at de synes det er dumt og de har et andet forslag. I stedet for at pakke det ind i udenomssnak og drage ting ind, som ikke har noget med debatten at gøre (fx børn).

Jeg forstår stadig ikke hvorfor den ø er så slem en ide, ud over det med at de måske kan komme derfra. Hvis de ellers får den sikret, og der er tilstrækkelig sikkerhed for personalet, så kan jeg ikke se problemet. Synes beboerne på øen at det er et problem, så ligger der jo allerede en betalt flybillet til dem, og det står dem frit for at smutte.

• #186   2. dec A gider du ikke holde dig til bolden i stedet for personerne? Jeg gider ikke debatter på det niveau mere nemlig så hvis jeg skal svare så må indlæg altså holdes til emnet. at sidde og sige at jeg savner format og laver uden om snak gider jeg ikke simpelthen. så er det spild af min tid. mit indlæg om børnene overser du helt. Det er for meget op af bakke for mig må jeg erkende.

jeg tror vi stopper her for jeg synes jeg har svaret dig et par gange nu.. og på en venlig måde uden at få efter dig som person. direkte eller indirekte. nu kan du så komme med en ny personlig kommentar hvis du vil. Du må gerne få det sidste ord. Det betyder ikke noget for mig mere med hg

Martin ja det bliver spændende. folkeretten er blandt andet nævnt og det er jo ellers en meget dansk ting vil jeg mene... så den bør vi værne om . Det bliver spændende at følge

• #187   2. dec Hvis Danmark tabte i Haag så ville det godt nok være mærkeligt hvis vi ikke tog dommen til efterretning. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige at det vil være utænkeligt.

Men sådan en sag vil formodentligt tage en del år, og alt efter afgørelsen, så retter vi jo ind på de felter der eventuelt skulle gå over kanten.

Være er det som ikke.

Plus, vores kloge hoveder mener jo at de ikke går over grænsen, så helt forkert er det nok ikke.

Men spændende bliver det da.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#188   2. dec "Hvis Danmark tabte i Haag så ville det godt nok være mærkeligt hvis vi ikke tog dommen til efterretning. Faktisk vil jeg gå så langt som at sige at det vil være utænkeligt."

Hvis Danmark taber sådan en sag, så må vi tage det til efterretning og fratræde de europæiske menneskerettighedskonventioner.
    Så kan vi også nøjes med at hegne de afviste inde, og så vil selv Lens være glad. (#179).

• #189   2. dec @Ikkesom....
    Så stort et flertal tror jeg aldrig DF vil få.

Den slags er ikke bare lige at gøre, og bærer mange konsekvenser med sig.

Mem det er en anden debat.

• #190   2. dec Den Europæiske menneskeretsdomstol er ikke i Holland. Den er i Strasbourg
    Men ja DF, Støjberg og ikke mindst deres konkurrenter i Det Nye Borgerlige, vil gerne overgå hinanden i hvor umenneskeligt man kan foreslå at behandle personer, som vi alle kan have svært ved at have sympati for.
    Men man skyder godt nok gråspurve med kanoner, når man vil lave den her slags symbol politik der gælder 20-100 personer

• #191   2. dec Haag det er krigsdomstolen der ligger der

• #192   2. dec bare det ikke ender i Haag alligevel.... uanset hvor uenige vi er

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#193   2. dec Tænk sig at man vil prøve at have opsyn med 70-80 mennesker der har begået kriminalitet. Flere af dem med alvorlige sager bag sig. Det giver ellers god mening i min verden.

De skal da bare have lov at leve videre i samfundet og så må de næste det går ud over betale prisen. Det kan godt være det ikke er perfekt men man prøver i det mindste at gøre noget.