{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det nye sort: kælegrise
  • #1   7. dec 2018 Man skal ikke lægge sig ud med sit svin, i modsætning til hunde så bærer de nag. smiley
    Jeg har jo en gris og ham er jeg nu glad for kun er inde på besøg. Ikke at han skider og pisser inde for det gør han ikke, men det er som et tre års barn, der skal helst hives og gnaskes i alt hvis han keder sig. Jeg kan godt opdrage på ham, men det gør ham bare gnaven.. smiley


    profilbillede
  • #2   7. dec 2018

    profilbillede
  • #4   7. dec 2018 Det gør min også når vinden kommer nede fra folden af. smiley

    Men grisen selv er 100% lugtfri, om man så gnubber den mens den er våd, så lugter ens hænder overhovedet ikke.
    Og heller ikke når den er tør.


  • #5   7. dec 2018 Ikkesom, du bliver nød til at anskaffe dig en gris mere, da det er ulovligt kun at holde en gris.

    De behøver ikke at gå sammen, men de skal gå sådan, at de har trynekontakt med en anden gris.


  • #6   7. dec 2018 Anni, det gælder ikke kælegrise.
    Tror heller ikke Arnold gider en anden gris, så skulle det da være en hungris i brunst..

    En intakt han er ikke skide social.


  • #7   7. dec 2018 Ikkesom, det gælder også kælegrise.
    Der er ikke lavet en speciel dyreværnslov for kælegrise.

    En intakt han er også social, det ser jeg hver dag,


  • #8   7. dec 2018 Det gælder IKKE for kælegrise.

    Min besætning er registreret i CHR-registret som een enkelt gris.


  • #9   7. dec 2018 Hvis jeg putter en fremmed gris ind til ham, så kanøfler han den, eller bedækker den hvis den vil.
    Og så kan den ellers rende ham et vist sted bagefter.


  • #11   7. dec 2018 Og de er faktisk dyreverdens svar på arrogante røvhuller

    smiley smiley smiley


  • #13   7. dec 2018 At din gris er CHR registreret har ikke noget med dyreværnsloven at gøre.
    Alle klovbærende dyr skal være CHR registreret.

    Men jeg vil gerne se et link som henviser til en speciel dyreværnslov for kælegrise.

    Og en kælegris har samme behov som alle andre grise...…


  • #14   7. dec 2018 Jeg gider ikke argumentere og finde links for at bevise hvad jeg selv undersøgte inden jeg fik min Arnold.
    Reglerne gælder kun produktionsgrise, ikke kælegrise. For kælegrise får deres sociale liv tilgodeset igennem kontakt med deres menneske.


  • #15   7. dec 2018 At din gris er CHR registreret har ikke noget med dyreværnsloven at gøre.

    Nej det ved jeg godt, men myndighederne ved jo ligesom godt at jeg kun anskaffede mig een gris.
    Og tilmeldingen skete mundtligt via telefonen.


  • #18   7. dec 2018 Her er Viola smiley 16 år - så de kan åbenbart også blive gamle.

    Hun er skøn men kræver en del pasning synes jeg.

    Min veninde har reddet hende fra et lortested, så nu nyder hun sin alderdom smiley Hun har tabt sig allerede, men skal helst tabe lidt mere. Da hun kom var hun i en skrækkelig tilstand

    Og alligevel så sød....

    Det er et klogt dyr. Viola er ikke arrogant. Hun er noget så kærlig smiley Hun lunter efter min veninde som en hund

    Men jeg synes ikke folk skal få dyr uden at vide noget om det dyr. Det gælder grise og hunde og katte og.... ja

    Viola bor alene, fordi hun er reddet ud fra det sted. Der stod hun i mørke i en lille bur uden halm og fik småkager..... smiley

    Det er sgu synd: Men nu lever hun et godt liv smiley


    profilbillede
  • #19   7. dec 2018 #16

    Nej det skal de ikke.

    Jeg kunne da godt unde Arnold en makker, men en hun bedækker han og så kommer der smågrise. (kunne selvfølgelig bruge dem til barf smiley ) En steriliseret hun ville han kanøfle og bedække alligevel imod hendes vilje eller også bliver der slåskamp dagligt. Og en anden han, kastreret eller ej ville blive kanøflet - og bedækket selvom det er en han. smiley Medmindre Arnold taber, så er det ham der må lægge røv til.


  • #20   7. dec 2018 Ikkesom er de samme race mon? Synes Viola er meget større, men det kan snyde, hvis hun er misrøgtet måske? Og det er hun eller var. Nu går hun og hygger jo smiley

    Hun synes rigtig godt om Zara og omvendt smiley Den gris er noget så venlig simpelthen. Jeg kan fortælle mange sjove historier om hende, fordi hun er så rar og sjov. Og der er en aftale om, at ingen må sige hun er grim, for hun er smuk nemlig smiley Og de få gange nogle har sagt det, går hun ind i sit hus og ligger med ryggen til. Så sidder Ann og mig og lokker og siger Du er smuk! Kom ud! Det er mennesker der er verdens grimmeste dyr

    smiley JA vi er skøre med den gris smiley

    Den dag Viola ikke er her mere, så tuder jeg i 100 dage!


    profilbillede
  • #21   7. dec 2018 "Ikkesom er de samme race mon?"

    Jeg tror Arnold er en skønsom blanding af minigris, men Viola ligner hans søster som også er en del større og tykkere end ham.


  • #22   7. dec 2018 Jeg synes det er tydeligt at se at Viola har haft det hårdt, når man ser Arnold. Sikke fin han er i forhold til! smiley

    En af vores venner spurgte hvorfor vi var så gode venner Viola og os? Jamen vi spiser hende jo ikk! Og det gør Ann heller ikke - hun er veganer!

    hahaha smiley Virkeligheden overgår fantasien.

    En skam hun er så gammel Ikkesom. Ellers kunne de danne par - Viola og Arnold! smiley Det er guld! smiley

    Ved du hvor gamle de mon bliver? Jeg håber du svarer 250 år! Men jeg frygter du svarer omkring 16.....


  • #23   7. dec 2018 "En skam hun er så gammel Ikkesom. Ellers kunne de danne par - Viola og Arnold!"
    Ja så er der da hurtigt masser af barf til hundene.. smiley

    Minigrise bliver op til 20 år. Jo større jo ældre bliver de.


  • #24   7. dec 2018 puha så har vi forhåbentlig nogle år endnu

    hahaha det går Ann aldrig med på lool men idéen var god


  • #25   7. dec 2018 Viola går alene.... Hun har to køer som nabo og ejerne....Jeg er ret sikker på at det er ok for Ann er verdens største dyreven

    de to køer fik hun reddet fra slagtning. De hedder moe og barbas smiley de er ikke helt tamme overfor andre end ejerne


  • #26   7. dec 2018 som en kat eller en hund.... hvilken en af delene? i min bog, er der da lidt forskel. men jeg ved heller ikke så meget om katte

  • #27   7. dec 2018 Ja, man skulle synes der var lidt forskel på kat og hund. Og gris... Men tænker at folk er virkelig blanke, når de ser et utætte dyrebarn smiley

    Anni, ked af det, men jeg holder med Ikkesom og Christina i det med kælegrise som alenegrise.


  • #28   7. dec 2018 Hvad er et utætte dyrebarn? smiley

    Jeg har arbejdet med grise i mine unge år, så jeg vidste præcis hvad jeg gik ind til da jeg fik Arnold. Og hvis det ikke gik kunne jeg altid lave ham til bacon. smiley


  • #29   7. dec 2018 Vi har to hængebugsvin på den gård, hvor jeg arbejder. De er så skønne og pisseirriterende, laver ikke andet end at æde, sove eller ballade. Jeg synes, at det er hyggeligt, at gå og snakke og klappe lidt på dem, men aldrig om de skulle med mig hjem. De havde da splittet det hele ad i løbet af ingen tid.

    Jeg forstår altså ikke, at man ikke sætter sig mere ind i tingene, inden at man anskaffer sig et dyr. Folk er utrolige...


  • #30   7. dec 2018 Ejmenforhelvede, jeg er træt og autocorrect synes jeg er en nar (og vice verca) - utætte dyrebarn er ..... ehhh.... et nuttet dyrebarn, tror jeg at jeg ville skrive smiley

  • #31   7. dec 2018 Ah ok. De fleste dyrebørn er jo utætte i en eller anden grad, men jeg tænkte nok du mente noget andet. smiley

  • #32   7. dec 2018 smiley smiley smiley

  • #37   8. dec 2018 Ikkesom - undskylder for min urigtige påstand, men egentlig forkastelig, at man fratager kælegrise retten til at omgås artsfæller.

    Hvor stor er din kælegris ?
    Mange af minigrisene bliver jo over 100 kg, hvilket kommer bag på folk.


    Christina - tak for linket.


    Amen folk er jo gale, der er jo rigtig mange, som også køber hund med hovedet under armen.
    Selv om folk er "sofakartofler", så køber de jo alligevel den der flotte Husky.

    En ting er at købe gris uden at ane det mindste om, hvad sådan en kræver, men en anden ting er, at opdrætterne lyver bare for at sælge.
    Enhver opdrætter burde være interesseret i at ens afkom bliver solgt til ordentlige hjem.


  • #41   8. dec 2018 Kennel - der er masser af eksempler på, at minigrise kan veje op til 100 kg.

    JOhN - Jeps, der er mange der holder dem inde som en hund eller kat, så ligger de i fine lyserøde kurve og må ikke gøre sig beskidt.
    Det er jo netop der det går galt, for hvis ikke de får noget at "rode" med, så finde de selv noget, måske de afmonterer parketgulvet og begynder at æde polstringen af møblerne.....


  • #43   8. dec 2018 Kennel - nej, det er ikke bare grise, det er minigrise. Grise vejer betydelig mere, en voksen so vejer mellem 280 og 400 kg.


  • #45   8. dec 2018 Anni, han vejer nok 25 kg eller deromkring. smiley

  • #47   8. dec 2018 Anni nu er det altså karma for du plaprer lool smiley drille drille

    Skal lige prøve at spørge hvad Viola vejer


  • #48   8. dec 2018 # 47
    Jeps Lens - men jeg siger også undskyld, hvis jeg har været forkert på den. Det er der visse andre der ikke gør...…….


  • #49   8. dec 2018 Anni grin nu lidt af dig selv og en sjov sitiation. det er sgu da sjovt smiley og ikke andet

    til emnet

    der er flere der får en hund tror jeg eller en kat end en gris... uden at vide noget om dyret


  • #50   8. dec 2018 Hvis man kan finde på at skaffe sig gris til at bo i lejlighed, så kan man ikke have sat sig ret meget ind i grises behov. Og hvis man kan finde på sælge grise til lejlighedsliv, så er man ikke ret interesseret i grisens kommende velbefindende, og for så vidt heller ikke i købers.

    Grise kan da være rigtig søde og kælne, de er intelligente og er renlige, hvis de får mulighed for det. Men det kræver da, at de i første omgang får opfyldt deres behov, f.eks. i form af gode velindhegnede udendørs områder med hus til. Så kan de komme ind i ejerens hus "på besøg". Det tror jeg alle er bedst tjent med.

    At påstå overfor evt. købere, at det er ligesom at have hund eller kat, er simpelthen dårlig stil.


  • #54   10. dec 2018 Jeg kender kun grise fra landbruget og må tilstlutte mig Christina i @10: Grise er rent faktisk arrogante røvhuller smiley De er enormt lærenemme, gode problemløserer, renlige osv osv osv. Men de er altså hverken som hund eller kat; de er som grise smiley
    Og nej, at have en orne sammen med andre grise er ikke nødvendigvis særlig lykkeligt. I naturen er det på ingen måde et særsyn at kønsmodne orner lever alene og kun er sammen med søerne, når der er en i brunst. Orner er ikke nødvendigvis specielt venligtsindede overfor artsfæller, der ikke lige lugter af brunst.


Kommentér på:
Det nye sort: kælegrise

Annonce