{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.122 visninger | Oprettet:

Søndagstanker: Løbetidstæve, blod, hanhunde og mennesker. {{forumTopicSubject}}

Vi har nu fornøjelsen af at have en løbetidstæve og en kastreret hanhund. Det har været meget lærerigt.

Jeg vil nok sige, at det er på trods af at hanhunden er kastreret, er det en lettere anstrengt oplevelse.

Vil tro, at gennem de sidste 2 uger, har jeg nok måtte blande mig, en 45-50 gange fordi, at hanhunden forsøger at hoppe på tæven.

De sidste par dage, render hun endda rundt og forsøger at gøre sig til hele tiden. Denne lille "Slut"

Det er ikke fordi at han er umulig at pille af, de fleste gange kan jeg nøjes med et nej, og så glor han som om at jeg fatter hat. Dette har jeg naturligvis fuld forståelse for!

I øvrigt, hold kæft hvor er det ulækkert med sådan en tæve i løbetid. At rende rundt og skifte bind på en hund, er en yderst barsk og blodig oplevelse. Nøj, hvor er det bare klamt.

På klamhedsskalaen fra 1-10 der nærmer vi os altså en 8 stykker.

Hvorfor så mange vælger at eje en tæve i stedet for en hanhund er mig en ubegribelig gåde.

Derfor er det nu min konklusion og dermed bevist, at hanhunde er på alle punkter tæver overlegen.

Dermed kan det som en afledt effekt, også konkluderes at hanhunde ejere, er mere rationelle og praktiske anlagte mennesker.

Samtidigt har jeg også konkluderet, at hundes kønsmæssige interaktion minder en del om mennesker.

Kvinder gør sig til, og mænd lider under det.

Med disse kloge og lærerige tanker, vil jeg hermed ønske alle en God søndag!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Søndagstanker: Løbetidstæve, blod, hanhunde og mennesker.
  • #2   9. dec 2018 @Isabella.
    Nu er det jo en stor dame vi har. Jeg kan love dig for, at droppede vi de yderst sexede trusser (ifølge min hanhund), så ville vi vores hus ligne en slagmark fra anden verdenskrig.

    Nej, tak. Når man skal vælge mellem to onder, så vælger jeg som rationel mand den nemmeste. smiley


  • #4   9. dec 2018 @Isabelle.
    Du har muligvis ret, men jeg kan altså ikke med blodpletter rundt omkring. Jeg får løst til at lægge mig i fosterstilling og græde.

    Desuden, er konklusionen jo også at hanhunde er nemmere at eje. Så behøver man jo slet ikke at bekymre sig om den slags..... smiley


  • #7   9. dec 2018 @Bodil:
    Tja, men nu lever vi alle forskelligt, og jeg kan ikke med blod i mit hus. Så den del ændrer sig nok ikke. smiley

    @Isabelle.
    Nu vi jeg aldrig vælge en race, der normalt har udfordringer med andre hanhunde. Hvis jeg endelig fik en, så ville jeg helt sikkert aldrig lade den løbe rundt frit, hvor der var risiko for at møde andre hanner.

    Så det argument er lidet velovervejet. smiley


  • #9   9. dec 2018 @Isabelle.
    Nu kommer jeg dog meget i vores by's lille hundeskov.

    Jeg har måske oplevet 5-10 gange på 5 år, at folk kommer i skoven med en aggressiv hanhund. De få gange har de alle forladt stedet ret hurtigt, i det jeg har bedt dem pænt men bestemt om at smutte.

    I øvrigt er de typiske racer hvor jeg har oplevet problemer Rottweilere, store blandingshunde og Huskier (specielt den sidste race er slem synes jeg). Så hver gang jeg ser en af disse "racer" komme, så kalder jeg min hunde til mig og afventer.

    Skulle en af dem komme løbende for at angribe, så ville jeg gå i mellem og få det stoppet. Synes personligt, at det er ret nemt at aflæse, om en hund er aggressiv, så jeg føler at jeg har god tid til at afværge ballade.

    De fleste hunde der kommer i en hundeskov, er normalt meget venlige hunde (ligeså ejerne). smiley


  • #12   9. dec 2018 I ligger da som i har redt.... husk det til næste tæve konen får

  • #13   9. dec 2018 Helt enig Martin. Kæft de tæver er klamme og det er nemt med jer der har langhårshunde. Os med korthårshunde har bare blod OVERALT. Dette uanset om det har lært at gøre sig rent, men en bevægelse og så er der en klat. Og når de så ryster sig, så har man også blod på væggene. At den så også er snot hamrende dum i 3 uger, gør det bestemt ikke bedre. Neeeej en hanhund ved man hvor man har og forhudsbetændelse lyder som forkert foder. Mine hanner har ikke rigtig problemer med snask og ellers er det klaret efter et par dage med rens.

    Og inden at vi så kommer til det der med at strejfe eller skal pisse på hvert hjørne, så er min tæve klart den værste. Min kærestes tæve har tendens til at pisse hvor hannerne har været og selv hvis kæresten vælger haven fremfor kloakken, så pisser hun også ovenpå det.

    Hanhunde fremfor tæver, altid!


  • #14   9. dec 2018 Martin, jeg er enig med alle de andre. Hvorfor ikke lade tæven lære at gøre sig selv rene.

    Og når nu du synes at tæver er så klamme, så kan jeg virkelig ikke forstå hvorfor du har anskaffet dig en tæve, du vidste jo på forhånd at de kommer i løbetid, og du burde kende dog selv så godt, at du burde vide, at du synes at det er klamt.
    Men Pia har jo løsningen til dig i # 11 smiley

    Hvorfor så mange vælger at eje en tæve i stedet for en hanhund er mig en ubegribelig gåde.

    Tja, hvis man har givet tæven en chance for at lære at gære sig selv ren, så er det jo ikke klamt, for så opdager man det slet ikke.

    Hanhunde kan til gengæld døjes med forhudsbetændelse, det kan blandt andet udarte sig til at der ligger klamme gulgrønne pletter over det hele, på gulve, kurve, møbler skabe mm.
    Det synes jeg så til gengæld er mega klamt, for hanhunde med forhudsbetændelse lærer jo ikke at gøre rent efter dem selv.

    Jeg synes fordele, ulemper og klamhedsfaktorer er de samme om man nu har en tæve eller en han.

    Jeg har forstået det sådan, at Broholmeren er konens hund. Så er det jo også konen der må skifte de klamme bind smiley


  • #16   9. dec 2018 Nu har jeg altid haft korthårede hunde og jeg har aldrig oplevet at der har været blod over alt.
    Hvis ikke det var fordi de var hævet i bag, så ville jeg ikke have opdaget at de har været i løbetid.


  • #17   9. dec 2018 @Trine.
    Ucharmerende vedhæng? Siger du også det til din mand? smiley

    @Pia.
    Det ville helt sikkert gøre det nemme. Omvendt vil det nok gøre det sværere at avle på hende, og det vil nok betyde at min bedre halvdel ville i et momentalt anfald af raseri, ville gå efter at kastrare mig. Gevindst vs risiko er for lille.

    @Kennel Hijacks.
    Helt enig. Hanhunde er så nemme.

    @Lens.
    Hun narrede mig. Hun sagde at hun nok skulle klare alt det bøvlede omkring løbetid. I praksis er jeg desværre nød til at hjælpe til viser det sig. Ja, jeg er blevet narret. Kvinder siger jeg bare!

    @Anni.
    Jeg tror ikke på, at hun ikke vil dryppe. Nogen siger noget andet, men jeg har gså læst at nogen påstår at de aldrig har oplevet at deres hanhund har haft forhudsbetændelse. Jeg tror ikke på nogen af tingene. Jeg tror mere at det afhænger af, at vi alle er forskellige når det kommer til at opdage den slags klamme ting.

    Det er helt sikkert hendes køter. Hun er fuldstændigt forgabt i den store dumme race.

    Det er dog hende der skifter bind. Desværre er det allerede sket 3 gange, at jeg var nødt til at gøre det, da hun var ude og handle og jeg opdage at det har nødvendigt at skifte. Frygtligt.

    Men ok, som mand må jeg jo tage ansvar, og hjælpe hende med at sikre, at hun har sørget for at bindet er skiftet og hunden er tisset af inden hun tager afsted, så jeg ikke skal bøvle med den slags fremadrettet.

    Tak for inputtet! smiley


  • #18   9. dec 2018 # 16 - samme her

  • #19   9. dec 2018 Martin, du ville ikke klare dig som kvinde ret længe smiley

    Det er hvér måned, i en hel uge, og det skiftes flere gange om dagen smiley

    Hvor er mænd dog sarte, jeg har en mandlig kollega, der kan finde på at fortælle om hans dårlig mave mens jeg spiser-jeg holder ikke op med at spise...men du skulle ha set ham, da jeg sagde menstruation smiley smiley


  • #20   9. dec 2018 Altså nu kan man jo også godt gøre sit for at mindske blodpletterne - vi gjorde altid Freja opmærksom på, hvis der var en plet, hun havde overset, som hun så slikkede op.
    Det skabte da helt sikkert en vane. Nej det kommer ikke nødvendigvis naturligt, men man kan hjælpe på vej.

    Løbetid behøves ikke at betyde hundeble og det er da svært at vide, hvordan det kommer til at være, hvis ikke man har prøvet uden smiley


  • #21   9. dec 2018 Og Martin - vi har hvide flisegulve i hele huset og jeg har rengøringsvanvid , så jeg vil love dig for, at jeg ville opdage blod

  • #22   9. dec 2018 Kastration forhindrer ikke parring, så I må skille hundene ad.
    Mht bukser er det at skyde sig selv i foden. Tæven lærer aldrig at gøre sig selv ren med bukser på.


  • #23   9. dec 2018 Martin, mine hanhunde har nu hellere aldrig haft forhudsbetændelse, og forhåbentlig får Gaddafi det hellere ikke.
    Men en af mine veninder havde en Schæfer, kræet var virkelig klam. Den havde konstant forhudsbetændelse, den var så klam, at de måtte hive gulvtæppet af i stuen.
    Min veninde kunne så hellere ikke selv få rense, så i perioder måtte jeg køre forbi hver dag og rense kræets forhud.

    Jeg er ret sikker, hvis du havde en han med sådan en fæl forhudsbetændelse, så ville du synes at en han er mere klam end en tæve.


  • #24   9. dec 2018 her hjemme har vi begge køn og ELSKER min tæve kun bløder 2 gange om året og drypper konstant som min hanhund gjorde med hans forhudsbetændelse ??

    min tæve har trusser på (mere når hun ligger i sofaen) ellers holder hun sig selv ren, sidste gang fandt jeg en blodplet på gulvet.

    ang at hoppe på tæven. så gør min det kun i haven hvis vi ikke holder øje, han kunne ALDRIG drømme om det inden for. ??


  • #25   9. dec 2018 Jeg må være heldig, fordi Nicki ryddede pænt op efter sig selv fra anden løbetid (vi ejede hende ikke i første løbetid). Eneste forskel hos os var, at hun fik sit eget tæppe at ligge på i sengen under løbetider, men hun blødte altså ikke ret meget. Vi havde gulvtæppe i soveværelset, men fik ikke en eneste blodplet på det, trods hun både var alene hjemme i soveværelset, sov derinde mv.

    Omvendt har Easy aldrig har forhudsbetændelse - tror jeg ?? smiley


  • #26   9. dec 2018 *Host* Jeg har 3 intakte tæver, og 1 snippet han smiley Ingen problemer her hjemme

  • #28   9. dec 2018 Jeg er så meget med dig, Martin!
    Jeg er IKKE fan af løbetid! Og jeg prøvede standhaftigt at lade tævetøsen klare tingene selv, men nej, det gjorde hun ikke - det var et blodbad, løbetid efter løbetid. Hun bløder bare igennem og jo, hun gør da sporadisk rent, men virkelig kun sporadisk. Så da hun var fire år blev løbetidsbukserne introduceret og både hende og vi er MEGET gladere! Hun bryder sig slet slet ikke om, at det løber.....

    Og stanken! Helt ærligt, der lugter af sur ***** i de rum, hun opholder sig i under løbetiden og tæpper skal vaskes fra morgen til aften...

    Nix - hanhunde er dem, der er lette at have...


  • #29   9. dec 2018 Jeg er bestemt også større fan af hanhunde smiley går stadig og pusler med tanken om, om Emma ikke bare skal steriliseres, men jeg er bekymret for om hendes pels bliver noget møg.
    Men det er fandme ulækkert når de bløder ud over det hele, op af vægge og alt muligt smiley og Emma har tydeligvis ikke lært at gøre sig ren, for hun fatter ikke en brik af det, og er totalt forvirret over det hele. Så når Emma er i løbetid og på ferie hos sviger, så får hun hendes løse løbetidsbukser på, sviger er glad, Emma er glad, og hun kan stadig rengøre sig dernede. Er slet ikke fan af de tæver, efter jeg har fået hanhund og opdaget at det er meget nemmere smiley især når de også kommer i møblerne. Ikke lækkert at sætte sig i en blodklat, iiirkk


  • #31   9. dec 2018 Isabelle kom op til et gulv med diarré pletter i morges.... aslan havde haft virkelig dårlig mave... Det var sgu klamt. Enig...

  • #32   9. dec 2018 Jeg foretrækker ingen af delene på gulv og møbler..

  • #34   9. dec 2018 smiley smiley

  • #35   10. dec 2018 @Salla.
    Jeg er en meget følsom mand. Jeg kan hverken tåle snak om dårlig mave eller menstrations blod når spiser...

    Omkring det med trusser og forhindre hunden i at holde sig ren.

    Jeg tror faktisk at vores tæve er relativt god til at holde sig ren. Til dem der tror at hun ikke kan gøre sig selv ren fordi at vi giver hende sådanne trusser ved vist intet om store hunde.

    Det er jo ikke stram latexheldragt vi har påmonteret køteren. Det er sådan en stofhundetrusse. Vil hun gøre sig ren, så løfter hun da bare snuden ind under og fixer sig. Det gør hun da tit. I skal usle med vores race, er man nødt til at nøjes med at gøre ting hunden 100 procent accepter. For gnaver noget, irreterer, gør ondt eller bare er for meget i vejen, så bider eller flår de bare tingene af. Det kan man altså ikke forhindre.

    Men når hun så har fixet sig. Føj.

    For så har man tilgengæld den udsøgte fornøjelse, at få en skøn dunst af mensblod (kan dårligt skrive det, for jeg hader den stank) lige i hovedet, hvis man lige har overset at hun lige har fixet sig, og lige springer op i sofaen for at sin kærlighed. Yrk. smiley

    Så droppe trussen, vil simpelthen være for klamt, med det blødende monster.

    @Hjemmegående.
    I er heldige. Vi har ubehandlet trægulv. Ikke optimalt, men det var huset nu engang udstyret med da det blev købt.


  • #36   10. dec 2018 Sippe smiley

  • #37   10. dec 2018 @Malene.
    Jeg tror du har misforstået noget. Jeg har aldrig skrevet modsat.

    @Isabelle.
    Alt hvad du har nævnt er lige klamt. Mensblod stinker ligeså grimt som de andre ting. Jeg gør badeværelse rent, da mine drenge har lært at stå op at tisse (på godt og ondt :-)).

    Men den klamme damespand den rører jeg ikke. Kvinderne her i huset fylder den selv med kategori 8 klamme ting, og derfor tømmer også selv, den kategori 10 klamme spand. Jeg rører den ikke. Slut prut finale.


  • #40   10. dec 2018 Min Quila er kommet i løbetid for første gang, onsdag. Hun er ret god til at holde sig selv ren. Jeg vasker pletter af gulvet, når jeg ser dem og de er nået at tørre ind. Ellers klarer hun det selv. Jeg har måske vasket pletter af 3-4 gange i løbet af hele weekenden.

    Jeg havde bøjet mig, og sagt at hun kunne få trusser på om natten, da hun ligger i vores seng, men der er faktisk ikke noget at se, og vi har lagt et ekstra dynebetræk, hvor hun ligger det meste af tiden.

    Så jeg kan heldigvis holde fast i det, jeg ALTID har sagt. Ingen løbetidstrusser i mit hjem!


  • #41   10. dec 2018 Hvad er det, der er slemt ved løbetidstrusser?
    Her hos os har de været en stor hjælp, ikke mindst for Bels, som er langt mindre generet af, hvad der sker bagtil, når hun har dem på.


  • #42   10. dec 2018 Hahaha jeg må jo for en gangs skyld indrømme, at jeg er ret enig med Martin.
    Ikke fordi jeg synes, det er klamt med løbetid og blod, men bare fordi hanhunde er SÅ meget nemmere smiley


  • #43   10. dec 2018 ….. altså løbetid på hunde generer mig ikke, men jeg er dyb taknemlig for, at mine søer ikke bløder når de er i brunst. smiley

  • #45   10. dec 2018 Jeg har flere gange konstateret at der er meget stor forskel på, hvor meget tæver bløder.
    Skulle der komme en plet - den formulering er ret sjov i vores perspektiv - var det dog bare en plet smiley
    Det sejler, når Bels har ligget lidt. Der er blod på vægge og skabslåger.
    Vi kan sagtens vise hende pletter og dem tager hun også - også en masse andre, men på ingen måde alle.
    Der er afsmitning på hundetæpper og de tæpper vi pakker vores møbler ind i. De vaskes naturligvis dagligt.
    Vores seng - gammelt sengetøj på, lagen på lagen så madrassen beskyttes og igen - vask...

    Nej, det er virkelig meget lettere at vaske løbetidsbukser sammen med anden vask en gang i døgnet.
    Og Bels holder op med at fokusere på hvad hun kan mærke bagtil og gør sig bare ren lejlighedsvis - det forhindrer buksen ikke.

    Vi har ikke oplevet svamp - der kommer jo også normalt luft til hver gang hun er ude at huset.

    Det største problem jeg har med det er, at husbonden ikke er flink til at pakke indlægget ind inden det ryger i skraldespanden - han har ikke lige lært hvad unge piger lærer tidligt smiley :D



  • #46   10. dec 2018 Jeg ville nu mene, at det var grundlæggende naturligt for en tæve at få spredt budskabet om løbetid godt og grundigt, så man kan få lokket nogle gode hanner til smiley
    Jeg tænker også, det er grunden til, at mine tæver strinter langt mere, når de er i løbetid end ellers.

    De fleste af mine tæver har holdt sig rimeligt rene og også fjernet de fleste pletter inden døre. Resten fjerner jeg.


  • #48   10. dec 2018 Arh... det drejer sig om tre uger hver 6. måned..
    Jeg kan godt høre at der er ret store forskelle på tæver.

    Gad vide, om der også er deciderede raceforskelle...

    Jeg kan ihvertfald høre at nogen af jer slipper virkelig billigt over løbetid..
    Stænk her og der... jøsses, I wish!


  • #50   10. dec 2018 De schæfertæver, jeg kender på nær hold har løbetider, der ligner Belsens med lidt variation.

    Det er under alle omstændigheder ret langt fra det, du beskriver, Pia smiley



  • #51   10. dec 2018 Det kalder på en afklarende tråd!

    Coming up!


  • #52   10. dec 2018 CH, der er i hvert fald forskel i forhold til størrelse af tæver, men der er også forskelle inden for racer. Jeg har da haft nogen tæver, der blødte mere end andre, men det du beskriver virker voldsomt selv for store hunde. I hvert fald hvis det er hver løbetid.

    Jeg har haft tæver, der har blødt voldsomt i første løbetid, og så været mere almindelige i de efterfølgende løbetider. Jeg har haft 2, der har blødt virkelig voldsomt - værre end det du beskriver - i deres sidste løbetid og det blev deres sidste løbetider, for det endte i livmoderbetændelser. Jeg har så også haft et par tæver, der pludselig har fået meget små blødninger, det er også endt i livmoderbetændelser.

    Så jeg foretrækker helt klart jævnt middel, hvilket med store hunde er mere end stænk her og der, men heller ikke ligefrem søer, når de har ligget. Nu tager bukserne - ikke løbetidstrusser men pelsbukserne - så en del af blodet på mine og det kan skylles af.

    Har du selv indtryk af, at Bels løbetid er typisk for schæfere ? Jeg har haft venner, der havde et par schæfertæver og opdrættede lidt, og jeg mindes ikke, det var specielt voldsomt, men det er mange år siden, så jeg kan huske forkert.



  • #53   10. dec 2018 Bels' er bestemt til den kraftige side, men ikke ekstremt afvigende i forhold til andre schæfertæver.

    Hun skal steriliseres på et tidspunkt fordi hun er stærkt hormonpåvirket og det kalder på en livmoderbetændelse.


  • #54   10. dec 2018 Jeg har også oplevet variationer indenfor samme race, Ghini er steriliseret nu, men blødte voldsomt og længe, hendes 2 døtre her i huset bløder moderat.


    Jeg bruger ikke løbetidsbukser, Cala rykker dem simpelthen af og Bianchi er ekstremt dygtig til at holde sig ren + det hun ikke selv klarer, klarer enten mor eller søster. Det er kun på tæpper, som de ikke kan slikke rene, at der er pletter, men de ryger bare en ekstra tur i vaskemaskinen


  • #55   10. dec 2018 Min tæve var bare mega klam og hvis jeg viste hende pletterne, så gloede hun bare underligt på mig. Absolut ingen interesse i at fjerne egne spor. Hun bakkede ligefrem også op af væggen med dåsen for at sætte klatter, rystede sig så skabslåger og andet fik røde stæng, og humpede endda drengene så de havde røde pletter overalt.
    Hun fik trusser på efter anden omgang uden at have vist interesse for rengøring og det hjalp. Også praktisk når vi var til indendørs træning, for så var hun jo ligeglad med trusserne


Kommentér på:
Søndagstanker: Løbetidstæve, blod, hanhunde og mennesker.

Annonce