22. jun 2014 Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
Kamera entusiaster - opgradering {{forumTopicSubject}}
Jeg ved der er en del herinde, som tager rigtig flotte billeder.
Jeg har for nylig købt en 70-200mm f/4.0 L USM linse, og er helt forelsket i den - KÆMPE opgradering fra min 70-300mm f/4-5.6 sigma linse!
Linsen sidder på et canon eos 1100D hus, som er det jeg er startet ud med, og jeg går nu og overvejer at opgradere, men er virkelig i syv sind.
Jeg kan godt lide at nørde og finde informationer, jeg har da lært en del i disse år, så jeg føler ikke længere jeg har behov for et decideret begynderkamera, medmindre det er her, man får mest for pengene
Jeg skyder primært hunde - meget i bevægelse, og her kan jeg godt mærke at 1100d halter en smule med det nye objektiv (mærkede det ikke på det gamle, fordi 80% af billederne var ude af fokus
), og heraf overvejer jeg at opgradere. Selvfølgelig også for at få endnu bedre kvalitet.
Jeg optager sjælden video.
Hvad ville I foreslå at opgradere til? Min første tanke var 1300d, men er gået lidt væk fra det. Så nu kigger jeg mest henad 700d, 7d (men det er jo en MEGET gammel model efterhånden) og mååååske 750d, men her er vi lidt ude af budget.
Jeg kigger på ca. 2000-2500 brugt for hus alene... Hvad vil I foreslå??
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.641
Og så vidt jeg kan forstå på kæresten (som har ok forstand på det), kan mark II fåes forholdsvis billigt på brugtmarkedet
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.110
5d mark II ligger på 3500-4000 brugt så vidt jeg kan se, det er umiddelbart for meget
apr 2008
Man kan også få et 5d mark i, men det er jo så også lidt ældre
apr 2008
apr 2008
jul 2018
Følger: 1 Emner: 16 Svar: 678
Jeg ville ikke bruge så forfærdeligt mange penge på et nyt DSLR lige nu, simpelthen fordi det er ret usikkert hvilken vej det går med dem, især i den billigere ende. Det er jo surt at investere mange penge i et system som muligvis er mere eller mindre under afvikling.
Dette gælder ikke kun Canon!
jun 2014
jul 2018
Man kan til gengæld også bare satse på at man ikke behøver det nyeste og hotteste, og glæde sig over det store udbud af billigt brugt udstyr der uden tvivl bliver tilgængeligt når dem der VIL være med på beatet, skal af med det gamle
Under alle omstændigheder ville jeg ikke vente hvis jeg får brug for en udskiftning, men jeg ville nok holde lidt igen med investeringen i forhold til det jeg ellers bruger. En god medium model, evt. brugt, er efter min mening det fornuftigste de næste par år, hvis man er til Nikon eller Canon. Alle andre mærker er allerede skiftet, så der er det noget lettere at vælge.
jul 2018
De kaldes MILC kamera. Den primære forskel er at den optiske søger er erstattet af en elektronisk, men både Canon og Nikon går tilsyneladende efter at skifte objektivfatning i forbindelse med overgangen til det nye system. Der vil selvfølgelig være adaptere til de gamle objektiver, men den slags har det med at koste på kvalitet og/eller performance.
jun 2014
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 199
Men et 7D kan tage 8 billeder i sekundet hvor et 700D kan tage 5. Det er for mig super vigtigt når jeg fotograferer hunde at kunne tage mange billeder i sekundet.
Man kan sagtens komme langt med et 7D hvis man I stedet investerer i nogle gode objektiver.
For nogle måneder siden testede jeg mit 7D ved siden af et 5D Mark III da jeg overvejede at skifte til fullframe.
Der var overhovedet ingen forskel på de billeder der kom ud af det.
Jeg testede bl.a. ISO håndteringen, og selvfølgelig var 5D'eren bedre end 7D, men det var virkelig ikke særligt meget - slet ikke nok til at jeg ville smide 8.000 kroner efter et brugt 5D mark III.
Så i stedet købte jeg et nyt objektiv i samme prisklasse, og dét gjorde en verden til forskel!
Jeg skal stadig opgradere til full frame på et tidspunkt, men jeg følte at jeg fik mere ud af at opgradere mine objektiver og så i stedet spare sammen til en af de nyere kamera modeller (fx 5D mark VI eller 6D mark II) for at kunne mærke en væsentlig forskel på ISO håndteringen som jo er mit største issue med 7D.
jun 2014
7d mark II er for dyrt, desværre.
Mange anbefaler 7d, men pointerer netop det med isoen, og det bekymrer mig lidt, for det skal da i hvert fald ikke blive værre end min nuværende
jun 2014
Kamera entusiaster - opgradering