{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Fremtidens mad ... Lyder det ikke godt og nemt ? {{forumTopicSubject}}

Fremtidens mad til folk i verden bliver nok snart .

T-celle fremstillet kylling .. muh-ko og flæske-gris i laboratorie og rullet til små tørfoder-piller … ( lige som til hunde )
Kan sikkert spises om morgenen med mandelmælk .
Til frokost drysset på grovkornet brød .
Og om aftenen ristet let på panden i olivenolie.

Vi bliver rigtig sunde … samtidig med at ingen kyllinger får hugget hovedet af mere … Ingen køer der prutter mere... og grisebasserne øffer ikke mere. …. og alle mennesker og hunde bliver SÅÅÅ lykkelige...

Alt sammen pga. en lille T-celle i et laboratorie.

PS: …. Man kan også lave " flæskesvær" og chips af fiskeskind .

Kommentarer på:  Fremtidens mad ... Lyder det ikke godt og nemt ?
  • #1   4. feb Jeg forstår ikke hvorfor laboratoriefremstillet kød skulle være ulækkert? Jeg synes da det er pisse genialt at det kan lade sig gøre, og giver muligheden for en meget mere bæredygtig produktion.

Der er vel ingen der siger at dyr skal uddø, men det kunne jo være at laboratoriekød kunne erstatte kød fra konventionelt landbrug, og at øko/friland kunne stå for resten?

• #2   4. feb Hvis det smager godt og dækker næringsbehovet er jeg aldeles ligeglad med om det er groet i en petrisskål...

Vi har et problem med vores tilgang til produktionsdyr - fint med mig at vi ryster posen..

• #3   4. feb #1 …. Jeg siger heller ikke at laboratoriekød er ulækkert... . og jeg er glad for du giver mig ret i mange ting jeg skriver , det er jeg ikke vant til … Ha ha ha

Sorry for mine …. ---- ??? …. ,,,, osv. … men det gør det nemmere for mig selv at læse … Griner højt

• Christina & Slædehundene
    Christina & Slædehundene Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2008

Følger: 7 Følgere: 232 Hunde: 3 Emner: 5 Svar: 1.273
    #4   4. feb Som svineproducent synes jeg da det er træls hehe

• #5   4. feb Christina, måske åbner det muligheder for at udvikle dyreholdet når der ikke skal masseproduceres.
    Et vaskeægte svin bliver gourmet!

• #6   4. feb Jeg fik oksehøjreb i aftes. Når man sidder med gaflen i sådan en skive, så er man slet ikke modtagelig for "gode" idéer. Heller ikke nu, hvor der stadig er en fornuftig rest i køleskabet. Slicet i strimler og stegt i chiliolie gør det til en god basis i pitabrød. Bøvs!
    Kan vi ikke arbejde på at forbyde flyvning og så lade bøfferne græsse i fred og ro?

• #7   4. feb Det lykkelige er, at det ene ikke udelukker det andet

• #8   4. feb Det der bliver mest besværligt med den nye menneske Pille-menu er nok at spise den med kniv og gaffel... der skal nok ske til.
    Prøv at tage sådan en hunde-tørfoder-pille og prøv at sætte gaflen i den og skær den over med en kniv ………… især de små runde piller er svære . ha ha ha

• #9   4. feb Lige en sandfærdig historie … ( lidt OT tråden )
    For ca. 40 år siden sad vi ude i haven en dejlig sommerdag … vi havde inviteret min mands moster til frokost .. ( hun hed Elinor hi hi )
    Vi fik noget med rejer og andre lækre ting … bla. kolde ærter.
    Moster sidder høfligt og spiser med kniv og gaffel ( som man nu gjorde , når man var gæst ) … og jagtede febrilsk ærterne med gaflen. … vupti så smuttede ærten ud på bordet og moster Elinor samlede den pænt op med fingrene … og lagde den på tallerkenen igen …. og så fortsatte jagten på ærten ellers igen … og igen … og igen … og igen … lige indtil jeg hentede en ske til hende …

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 138 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 4.661
    #10   4. feb Hele debatten om husdyr og landbrugsproduktion er overkill og blot en promille af jordens co2 forurening.
    Problemet ligger hos fossilt brændstof, og elitens misbrug af denne.
    Et godt stykke kød er almenens luksus.
    Så jeg skal have min daglige portion af kød.
    Andre kan spise hvad de har lyst til.

• #11   4. feb Kunstigt 'kød' bliver aldrig det samme som originaludgaven. Det bliver fx svært at lave kødfibre så 'hakket kød' er nok det mest sansynlige udkomme.
    Jeg foretrækker at vide at mit kød har gået og fx græsset ude inden det havnede i min fryser.
    Mennesker bliver mere og mere distancerede fra alt hvad der er naturligt. At man nu kan gro kød i petriskåle gør ikke dette bedre. Og set i sådan et lidt større perspektiv så er det jo sådan at mennesker helt generelt har svært ved at passe på noget de ikke rigtigt kender til, noget der ikke har nogen mening for dem: Skidt for vores klode.

• #12   4. feb Dette med hvad vi spiser og hvad vi synes er ulækker har nu også meget at gøre med, hvad vi er vant til at spise.

Hvis nu vi var født i Kina, Vietnam mm, så havde vi spist hund med stor appetit og velvære.
    Var vi født andre steder i verdenen, så havde der været slangeinsekter og andre ting på vores menu uden at vi ville rynke på næsen.

• #13   4. feb tja, det bliver lidt kedeligt at spise ude, men på den anden side kan det måske regulere misforholdet mellem overvægt og lande hvor de sulter .... og så bliver "rigtig" mad måske kun for de der virkelig har råd, eller til bestemte lejligheder...

så bliver problemet måske overbefolkning ...

• #14   4. feb "så bliver problemet måske overbefolkning ... " Det er det allerede

• #15   4. feb jeg går ind for "mad pillen"

der måske smager af en god rød bøf med fed hvidløgs crem fraiche sauce til og bagt kartoffel med koldt smør .

og nej jeg er aldrig sulten,men hjernen tænker på bøf og div.

• #16   4. feb #14 Mette ... ja det ved jeg godt man siger ... men på en eller anden måde tænker jeg hvordan det defineres ... er det fordi vi skal producere så meget mad, for det ville vi jo så ikke skulle mere, eller hvad er det .. for der er da store områder i verden hvor der ingen bor ...

• #17   4. feb HVIS man nu laver de her mad piller... hvad skal der så ske med alle de mennesker der arbejder og lever af madindustrien?

Fiskere, slagtere, producenter?

Hvad med alle de mennesker der ikke har andet levebrød end fiskeri b.la?

Catering firmaer, restauratører, vognmænd der kører for div. producenter?

ikke bare herhjemme men globalt?

• #18   4. feb Der er jo også nogen, der skal producere "det nye" mad..

• #19   4. feb Ja da... Men jeg kan nu ikke forestille mig andet end at en hel del af de mennesker der ikke har andet, vil falde udenfor og ramme bunden hårdt...

hvad skal vi så stille op med dem? i danmark er mulighederne da nok bedre end i malaysia. Men hvad skal der ske med dem?

• #20   4. feb #17 … Ihhh … hvor er du dog DÅÅÅM Minion …. de skal da trille pillerne i hånden … den hjemmelavede mad er bedst ved du nok.

• #21   4. feb Industrialiseringens store dilemma..

• #22   4. feb Der skal også udvikles nogle fancy drikkevarer til alle de piller der

• #23   4. feb Ja ja, jeg er da sikkert et fæhoved... Jeg kan nu sagtens se en masse fordele ved projektet, men jeg kan da ikke lade være med at tænke på de mennesker i div. u lande hvor det eneste der afholder dem fra at ende i komplet fattigdom netop er at fiske b.la...

• #24   4. feb Selvfølgelig forsvinder kødet ikke fra menuen, med mindre at man absolut insisterer. Det er bare den seneste skøre idé fra hipstersegmentet. Men god underholdning så længe "projektet" har nyhedens interesse.
    -Se mig, jeg spiser ikke kød.
    Godt, så ræk mig din ration. Du kan få et stykke selleri i bytte.

• #25   4. feb deling af arbejdsopgaverne og borgerløn ...

• #26   4. feb @24: Jeg var faktisk i overvejelser om en eller anden bagrudestreamer med et budskab i den retning efter at jeg så den fedeste bagrudestreamer i fredags, som nok kunne få et par hipstere til at få 'latten' i den gale hals: 'Jeg bruger det benzin du spare'

• #27   4. feb Ville det ikke næsten være for nemt? Hipstere er meget tyndhudede. Man sparker jo heller ikke til en gammel gigtsvag krøbling, vel?

• #28   4. feb der skal vel også være nogen til at passe insekt/orme/larve farmene, der leverer alternativer til laboratorie-kød ..

Det siges, at insekter er meget mere fremtids-,muligheden

• #29   4. feb orme,larver,insekter

må jeg få en steril pille,ja helt steril,hvid og rund,ok med lidt farvestof f.eks blåt,pænt og nobelt

• #30   4. feb Nej tak til kød fremstillet på et laboratorie !!
    Jeg er frisk på at prøve nye ting/alternativer. Men jeg er absolut ikke vild med kunstigt fremstillet mad. Jeg er bange for hvilke bivirkninger der er ?

Indtil videre viser alle undersøgelser, at jo mere bearbejdet mad er, jo mere usundt er det også. Så jeg tænker, at “kød” fremstillet i et laboratorie kan have nogle uheldige bivirkninger, som vi endnu ikke kender til.

• #31   4. feb Jeg tror, man skal forvente at der er næringsdele, der forandrer sig - vitaminer og mineraler er drønkomplekse og de påvirkes af miljø.
    Bivirkninger som sådan tror jeg ikke på, men ligesom storindustri har indflydelse på kødkvaliten vil den ganske givet også have det på kød fremstillet i et laboratorium - også selvom det er celler, der kommer fra et levende dyr.
    Man kan ikke bare tilsætte de relevante dele - samspillet næringsdelene imellem er alt for kompliceret og er stadig gådefuldt.

• #32   5. feb #30 og mange hunde lever hele livet af superbearbejdet mad...

• Dog Lover
    Dog Lover Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 2 Emner: 4 Svar: 38
    #33   5. feb Laboratorie fremstillet kød takker jeg nej til, men kan godt gå med til og prøve indsekterne.

• #34   5. feb Det her ville være lykken for mig. Mine primære måltider er havrregryn eller andre morgenmadsprodukter, da jeg virkelig ikke gider lave mad til mig selv. Tænk hvis jeg kunne få et velsmagende tørfoder!

• #35   5. feb Jeg har smagt ristede tissemyrer en gang på en udstilling i Herpetologisk Forening.
    De smager sådan set ikke af noget , men er lidt salte.
    Der skal dælme MANGE til , hvis man skal blive mæt.

• #36   6. feb Folk er bange for bivirkninger i labatoriefremstillet sterilt kød men ikke kød som bliver pumpet med alt mellem himmel og jord, pesticider og andre giftstoffer i vores afgrøder..

Om så cellekød skal pumpes med lige så meget gift som vores danske svin bliver pumpet med, så ville jeg fortrække cellekødet frem for svinet som har lidt ude hos per bonde.

Kommentér på:
Fremtidens mad ... Lyder det ikke godt og nemt ?