{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  KBHs politi og deres hunde
  • #1   12. feb Det lyder helt vildt... den der ned rockere og stikkere... øv smiley

• #2   12. feb Med lidt held betyder omtalen at der rent faktisk sker noget.

Nogen må jo tage ansvar.

• #3   12. feb På metoderne omkring træning af de hunde, næppe.

Der står meget i stampe fra slut 70 / start 80.

• #4   12. feb Jeg kan umuligt blive ved med at blive overrasket over hvor totalt ensporet, du anskuer det her, MB. Og så alligevel..
    Det giver sig selv, at ryger de gamle hoveder, der står for at presse nye hundeførere til at træne med lortemetoder ud, så reguleres metoderne.
    Det er faktisk ret logisk.

Jeg er klar over at du betragter brugshundeejere som djævlen selv, men der ER faktisk forskel.
    Havde det, der foregår der været normalt, havde der aldrig været en sag.

• #5   12. feb Ja, ryger de gamle, og nogle af de unge, der tror fuldt og fast på de gamle, så ser det lysere ud.

Bliver dette debatteret på div. træningspladser, så de unge, der ikke tror på 70er træningsmetoder tør sige fra, så lysner det måske.

Det samme gælder i mange jagthunderacer.

Og så er det jo selvsyn oplevet, CH, de voldsomme metoder, både på brugshunde og jagthunde.

Jeg gjorde det selv i slut 70, start 80, i PH Amager og senere Tåstrup, og jeg skammer mig over, hvad jeg udsatte min stakkels schæfer for, og uhyggeligt at jeg har set samme træningsmetoder i dag.

• #6   12. feb Interessant information om at tjenestehundene er ekstra aggressive. Jeg bor tæt på en gammel mand, som avler schæfere til politiet, hans hund angreb først min hund og derefter løb den knurrende efter mig tilbage i november. Heldigvis nåede jeg udenfor flexlinens radius, inden den nåede mig. En meget chokerende oplevelse, jeg troede politiets hunde havde bedre hoved, men det bekræfter artiklen så ikke er tilfældet...

• #7   12. feb MB - din erfaring med området stammer fra en svømmehal...
    Come on.

A-S. Politiets hunde er ikke avlet anderledes end mine sofakartofler - men de metoder noget tyder på de bruger i KBH giver frustrerede og pressede hunde, der reagerer med aggression.
    Det er et lokalt problem.

• #8   12. feb Arh, jeg har mødt rigtig mange af politiets tjenestehunde i svømmehallen, ikke en eneste har på nogen måde vist sig aggressiv.

• #9   12. feb Ja, det burde også være godt nok, CH. Når jeg så ret voldsomme metoder, hvor der var andre, der så på, så kan jeg kun tænke på, hvad der sker, når ingen ser det.

Det samme gælder en del jagthundefolk.

• #10   12. feb Åh.. nej, når MB har set det i sin svømmehal, så er det sådan det er smiley

Det gør dig ca så kvalificeret til at udtale dig som en vis blomsterbinder fra Faxe..

• #11   12. feb Vil du have listen med overgreb i en PB, CH? Med navne på fører og hund??

Stødhalsbånd er da ellers forbudt, men måske politiet har speciel tilladelse??

• #12   12. feb Jeg synes du skal offentliggøre det i stedet - hvis du altså for alvor er på hundenes side.

• #13   12. feb Nope, det kommer aldrig til at ske.

• #14   12. feb Tænkte jeg nok.
    Men svine til i øst og vest uden at ane hvad du taler om - no problem.

Det kaldes vel internetkriger...

• #15   12. feb Så det jeg og andre ser er ikke virkeligt smiley

• #16   12. feb Nu er det både dig og andre?
    Hvilke andre?
    Jo flere jo bedre - det giver en indberetning vægt.

For tro det eller lad være, men vi er faktisk ret mange, der har interesse i at lortemetoder stoppes.
    Det er eddermame tarveligt at sidde med viden og dokumentation og så ikke gøre en skid.

• #17   12. feb . Klagen indeholdt blandt andet historier om, at ledende medarbejdere skulle have beordret hundeførere til at bruge stødhalsbånd på deres hunde

Folk var nødt til at tæve hundene på træningsbanen for at kunne styre dem.

- Hvis man ytrede sig kritisk til ledelsen om arbejdsmetoderne, blev man verbalt sat på plads, fortæller Jack.

Udfordringerne skyldes gnidninger mellem de unge hundeførere og den ældre garde af medarbejdere. Der er også uenigheder om træningsmetoderne med tjenestehundene, erkender Rikke Laulund, stabschef i Københavns Politi.

Det er især de yngre hundeførere, der må lægge øre og hån til meget. Specielt, hvis de modsætter sig eller sætter spørgsmålstegn ved arbejdsgange og metoder med hundetræningen, fortæller hun.

• #18   12. feb Øh - jo. Det står i artiklen...
    Om en afdeling med helt sindssyg kultur.
    Det bliver der taget hånd om.

Det du vedbliver med at fremføre at have hørt og set tager du 0 ansvar for sker?
    Hundeven?
    Men råbe op om det her i sikkerhed så snart der er en lejlighed.. jo jo..

Hykleri. Noget jeg for få år tilbage aldrig havde tiltroet dig, MB.

• #19   12. feb Du kan kalde det, hvad du vil smiley

Jeg er ikke ansvarlig for, hvordan politiet træner deres hunde, hvordan jagthunde trænes, om de smides rundt på ryggen, får vredet ører rundt, er i stødhalsbånd whatever, hvad syge førere kan finde på.

Jeg kan ikke ændre på noget som helst, for sådan træner de bare hunde.

• #20   12. feb Hykleri...
    Det er, hvad jeg kalder det.

Du lever i en sær alternativ virkelighed med kun sort og hvidt.

• #21   12. feb CH:
    Der står direkte i artiklen at man udvælger og går efter ekstra aggressive eksemplarer/linjer hos politiet, når man indkøber hvalpe, det var kun derfor jeg skrev.. Jeg tænker at en sådan holdning gør at en mand med sådan nogen hunde, som jeg har mødt her, har nemt ved at sælge sine hvalpe der...
    Men har som sådan ikke nogen holdning til politiets hunde, (andet end at jeg synes det er en fejl at købe hvalp hos den gamle mand nær mig ;))

• #22   12. feb Det ødelægger ikke min dag, igen kald det, hvad du vil.

Men jeg har ikke skyklapper på.

• #23   12. feb A-S - der står mobbeofferets mening om det - og meget lidt detaljeret.
    Hvalpe bliver valgt ud af kuld når de er 7 uger og aggression er bestemt ikke noget, man går efter, tværtimod.
    Det ses ikke på så ung en hund.
    Aggression er noget man "fremelsker" via træning.

Det har ham Jack ikke forstået - og det er svært at regne ud hvad han mener er alternativet.

• #24   12. feb Ikke skyklapper, nej

smiley smiley smiley smiley smiley

DKK - hvide smukke hatte, ikke så meget som et støvkorn at finde.

Brugshundeejere - soooort hat med strømhalsbånd i tasken.

Slet ikke skyklapper...

I mit gamle fag kaldes det splitting og bliver medicineret mod.

• #25   12. feb Men jeg tænker bare at han må vide det i og med at det er/var en del af hans arbejde. Arbejder du i politiet, CH? Altså, ikke for at lyde træls, men mon ikke politiet selv ved det bedre end en privatperson?

Agression er da i høj grad noget man kan avle efter, hvis man vælger linjer, hvor dyrene er mere aggressive, så får man vel rimeligt sikkert en mere aggressiv hund end så mange andre..

• #26   12. feb A-S jeg er jo så heldig at have leveret hvalpe til politiet og har overværet processen.

Jeg kender et ton af hunde hvis søskende er tjenestehunde og kender de grundlæggende egenskaber.

Aggression er IKKE ønskeligt i avlen. Tværtimod, man ønsket bred nerve, mod og belastbarhed.

• #27   12. feb Lad mig minde om at tjenestehundene bliver pillet ud af ganske almindelige kuld, som skal fungere i normale familier.

• #28   12. feb

Pas nu på , det kunne være en plantet historie fra Sjælsmarks venner smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 2.202
    #29   12. feb "Ifølge Jack blev han på mødet pålagt at benytte kvælning og stødhalsbånd på sin hund og acceptere den racisme, han blev mødt med af kollegaer hver eneste dag. Kvælning er ifølge Jack en træningsmetode, der er udbredt i sektionen. Man giver hunden en nærdødsoplevelse for at opnå kontrol over den."

Det er jo sygt over alle grænser hvis det er rigtigt smiley

• #30   12. feb CH,
    Nå ja, kan godt du havde hvalpe for et års tid siden:) Jeg håber det du får fortalt er korrekt så:)
    Jeg håber den gamle mand med den tossede hund snart stopper med avl, det kommer nok. Han trak i hvert fald kuld på den både i august og her i december, måske han lige kan nå et til om nogle måneder igen..:-/

• #31   12. feb Hvis at kvæle en hund er så effektivt.... Så skal jeg hjem og kvæle en eller to smiley

• #32   12. feb M.h.t. at det er lokalt problem; I så fald er det vist et lokalt problem flere steder.

Jeg har da haft lejlighed til at se træningen af politihunde i Farum, og det var faktisk ikke så rart.

Politihundeforeningen her på Falster træner også "civilister", men hvis de metoder de præsenterer der, også gælder for deres egne hunde, er de altså ikke helt med på beatet. Jeg trak Luffe ud efter nogle ret kedelige optrin, og jeg var langt fra lige så sart dengang som nu.

• #33   12. feb A-S det er altså ikke fysisk muligt at trække et kulp på en tæve i august og så i december..

• #34   12. feb A-S, det er ikke så meget noget der er fortalt - det er jo noget har set og har oplevet de sidste 13 år ude i virkeligheden smiley
    Når man er så meget på schæfertræningspladser fyldt med brugslinjehunde som jeg er, skal man ikke være meget nørdet for at man finder ud af, hvad der er ønskværdigt i brugshundeavlen.

Jeg har kun set hvalpe blive testet af politiet denne ene gang, men der var ikke de store overraskelser.
    De bedste to blev valgt og det var de to, der havde det største mentale overskud til hverdag og i testen.

Hvad aggression i avlen angår, så ville opdrættere skyde sig selv i skoen ved at fremme det, for de hunde ville ryge i væsentests inden de ramte en avlskåring.

• #35   12. feb Kim, der er masser af tudsegamle mænd, der ikke har rykket sig en tomme.
    De bliver heldigvis langsomt skiftet ud.

Det er ikke fair at tage alle brugshundefolk som gidsler af den grund.
    Der sker en masse - og det er positivt.
    De gamle røvhuller må udfases naturligt smiley

Men det, de laver i den afdeling lyder organiseret og sygt.
    Det nægter jeg at blive taget til indtægt for alene på baggrund af valg af race og sport.

• #36   12. feb Hearthitter:
    Sorry, det er forkert formuleret: Hunden havde store hvalpe gående i august, og i november var den drægtig igen.

• #37   12. feb CH,
    Men er det ikke ligesom når jeg ejer af en lille hund skal lægge øre til tonsvis af fordomme om små, hidsige, gøende "rotter"..?
    Hvis det er det folk ser, så er det det, de tror det er.

Jeg tænker istedet for at sige "de gamle tosser må udskiftes naturligt", at man skulle prøve at være lidt fremme i skoene og forsøge at ændre på tingene nu her. Ellers må man jo netop acceptere at folk udefra kun kender det typiske, gammeldagsbillede af situationen.

• #38   12. feb Ja alt efter hvor gamle de store hvalpe så er, kan det jo så godt lade sig gøre..
    de fleste store hunde kommer ikke i løb før ca 1/2 år efter hvalpe. Mine egne gik 11-12 mdr mellem løbetiderne.,

Men laver han et kuld mere vil det indbefatte at han får en fy fy skamme af DKK.. Det kan han sådan set også risikere allerede med 2 kuld i streg, hvis det er store kuld..

Jeg ville også mene at jo flere der indberetter dårlige trænere, hundeførere osv, og sætter navn på disse til de instanser der skal tage sig af det, jo bedre..
    det rykker måske endda mere at menig mand gør det, fremfor noget der kan opfattes som en forsmået kollega..

• #39   12. feb A-S - mit ydmyge ønske er, at folk nøjes med at udtale sig om det, de ved noget om.
    Det ville løse meget.

Der er ekstremt meget mytedannelse og når folk japper derudaf som om fordommene var skinbarlige sandheder, så bliver man træt.

Hvad de gamle klaphatte angår - problemet løses stille og roligt indefra - det kan godt være det ikke tilfredsstiller alle udenforstående her og nu, men det må både de og vi jo leve med.

• #40   12. feb NOGET lettere ville det jo i øvrigt være, hvis dem, der så skidt rent faktisk handlede på det - men det når sjældent længere end til tastaturet.

• #41   12. feb Hearthitter:
    Jeg taler ikke med klaphatten efter det cirkus han skabte en torsdag aften tilbage i november, så jeg aner ikke, hvordan det er gået. Jeg ved bare han fortalte mig ugen før (uden hunde til stede;)) at hans hun var drægtig igen.
    Og jeg skal indrømme, at jeg bare tænkte mit og så gik livet videre.

• #42   12. feb Én ting er, hvad der er ønskværdigt i hundene - en anden ting er, hvilke uhensigtsmæssige valg der træffes. Og der bliver jo tydeligvis truffet valg i den sektion, som ikke er ønskværdige i det store og hele, men som alligevel sker. Det er vel ikke utænkeligt, at flere ting er rådne... smiley

• #43   12. feb #40
    Hvad mener du at man som civilperson kan "handle"? I mit tilfælde trak jeg min hund ud af træningen, og gav højlydt udtryk for hvorfor. Det jeg overværede i Farum var der ingen hemmeligheder i, Dem som kunne gøre noget ved sagen var også tilstede.

Vi taler om mennesker der har det her som profession. Hvis jeg lavede noget på mit arbejde som var uønsket og ikke ændrede adfærd når jeg fik det at vide, blev jeg fyret, og det er den magt alle ledere har overfor ansatte der ikke forstår at rette ind.

At skyde ansvaret over på udenforstående og bruge manglende "handling" fra deres side, er ærlig talt uværdigt for en organisation som Politiet.

Jeg har i øvrigt intet mod ejere/trænere af brugshunde, og har fuld forståelse for at deres metoder til en vis grad kan være nødt til at være lidt mere kontante end de mere pyssenyssede familiehundeejere normalt vil bruge smiley

• #44   12. feb Fünke, hvis du tænker at man bevidst træffer uhensigtsmæssige valg for at lave aggressive hunde til denne ene sektion, så tror jeg trods alt det er at trække den langt.
    Der ville komme 1-2 kuld og så ville dårligt ry begynde at arbejde.
    Hvis der er noget en kennel ikke kan tåle, så er det hvis afkommet har væsensmangler.

Der kommer jo et helt kuld ud af det og dem, der ikke skal til politiet skal andre steder hen.
    De kommer ud i familier, der enten ikke træner, er i PH, DcH eller laver IPG.
    Uanset vil nedarvede væsensfejl i hele kuld afsløre sig.
    Og så går det stærkt ned ad bakke.

Dem, der er kloge på individer vil se det allerede ved kuldplanlægningen.

• #45   12. feb Kim, ansvaret ligger først og fremmest hos den, der ikke behandler hunden ordentligt. Herefter autoritetspersoner, der er bekendt med det og derefter alle andre.

Uanset om andre burde gøre noget men undlader, så er man ikke bare ansvarsfri.

Og ja, det er en lortesituation at stå i. Og nej, ingen handler altid lige efter bogen. Undladelsessynder er vist ret udbredte smiley

Dit sidste afsnit - det bliver man nødt til at erkende.

• #46   13. feb Sørgeligt hvis tingene er så grelle, som beskrevet smiley
    Så håber jeg virkeligt, at der bliver ryddet seriøst op !!

Omvendt, så er det ofte sådan, at der findes flere versioner af sandheden. Den ene side af sagen, den anden side af sagen, og så sandheden, som sikkert ligger et sted midt imellem.

• #47   13. feb Og jeg har gået i klasse med overlægen, ændrer det noget? smiley

• #48   13. feb Det er jo grotesk at det foregår på en voksen arbejdsplads. Endnu mere grotesk at det er hos politiet der (i mine øjne) gerne skulle 1. Overholde loven og 2. Have en vis etisk standard ifht både dyr og mennesker!

• #50   15. feb Super duper..
    men der er mange af sådanne tilbage, og det vil der blive ved med at være længe.. Jeg sad lige talte hunde med min chef igår, hun fortæller så hvordan hun og hendes datter, da mandens jagthund var yngre, havde problemer med at den knurrede af dem. Min chef løste problemet ved at sætte sig på hunden og bide den i øret(!!) og det anbefalede hun så sin datter (hun er altså kun omkring 30år) som også gjorde det, da hun passede den og oplevede det samme. Og det virkede jo!

Hvad siger man lige i sådan en situation.. jeg sagde at jeg aldrig havde haft behov for den slags, men fik svaret at selvfølgelig havde jeg ikke det, jeg har jo en lille hund og det er en tæve, det var jo en super forklaring på det...... smiley

• #51   15. feb Ja A-S - det er jo det fandens ved den type metoder. Det virker... smiley

• #52   15. feb Vil lige sige at jeg kun har smidt linket ind. Har ikke deltaget i debatten. Så bare linket på fb.

• #53   15. feb Karina,
    Og de går åbenbart i arv...

• #54   15. feb Det vil der nemlig blive ved med at være, for de unge lærer af de gamle.

Fandens synd for de hunde, der lider under at deres ejere tror på dominans, magt og kampe smiley

• #55   15. feb Jeg er så glad for, at jeg fandt frem til hundefora på internettet i mine første år som hundeejer. Jeg voksede op med dominansteorier og en total mangel på forståelse på hunde og deres adfærd. Kæft, trit og retning og alt det der. Det var skønt at finde et alternativ, for selvom jeg godt kunne mærke i maven, at det ikke var rart, så vidste jeg ikke, hvad jeg ellers skulle gøre. Og hvis jeg ikke havde lært noget andet, så ville jeg måske have fortsat på den måde.

Og når folk så i dag kører løs med alt deres fis med at hunden skal kende sin plads og bla bla bla, så kan jeg kun tænke mit. Det er ikke mig, som må jagte mine hunde rundt midt på vejen og tværs gennem folks haver, fordi deres indkald er så dårligt. Det var ret tydeligt, at de der hårde metoder kun virkede på de to hunde, så længe de var så tæt på ejeren, at han kunne nå dem.
    Til gengæld var det min hund, der stod pænt ved siden af mig og ventede, fordi jeg havde sagt, at han ikke måtte gå - og fordi han havde lyst. I sådan nogle situationer kan jeg kun være glad for, at jeg fandt en anden vej at gå.

Nå, det var et sidespring. Jeg ville egentlig bare sige, at jeg håber flere og flere unge mennesker melder sig til træning et godt sted, så de ligesom mig finder ud af at det er så meget sjovere og giver et meget bedre tillidsforhold, hvis man ikke hele tiden skal være hård og dominerende. Især for hundenes skyld.

• #56   15. feb mor sagde altid:
    tro ikke på alt der står i avisen

• #57   15. feb Nej, de to damer, der er omtalt er på ingen måde eksperter, så gad vide, hvordan avisen har fået den ide??

• #58   15. feb Karina det er da også kun fordi det er relativt bløde hunde, bag det larmende ydre.
    En helt del af de mere potente racer, havde siddet lige i smasken på rumpen, når den havde mulighed for det.

• #59   15. feb CF.
    Næ, selv de mest potente racer holder ualmindeligt meget at deres ejere, og det helt uden hensyn til hvordan de bliver behandlet.

Den eneste forskel mellem de potence racer (hvad det så end er) og almindelige hunde er, at hvis det endeligt går galt, så er skaderne størere.

• #60   15. feb Arh der bliver i sgu alligevel klogere.
    Det er absolut ikke korrekt at man kan bide samtlige racer i ørerne og forvente kindkys bagefter. Det er virkelig naivt.

En potent selvstændig hund mister fuldstændig tilliden til sin ejer, hvis man begynder på det pjat.
    Det kan da godt være at i slipper godt for det første eller anden gang. Men det der finder den sig sgu ikke i.
    Prøv du det der pjat med en rottweiler en tre fire gange, så tager vi den lige op igen smiley

Det ville ikke engang nogle af de gamle hård ruhårede hønsehunde finde sig i.
    Jeg har engang set en tyk ruhåret bide pulsåren over ejerens ene arm, fordi han lige mente at han skulle daske den en på lågen, i opdragelsen.
    Sæt du bare bisserne i øret, så ser vi ad smiley

• #61   15. feb Det er da ikke utænkeligt at en hund finder på at bide igen første gang, men finten er jo bare den, at metoden bliver brugt fra hunden er hvalp, og den lærer derfor fra starten, at det bare betyder endnu værre straf at modsætte sig.

Derfor er det helt korrekt, når Martin skriver, at alle racer lærer at indordne sig selv de mest hårdhændede metoder, for de opfatter det som "normal adfærd" fra ejerens side.

Jeg kan kun tilslutte mig det Therese skriver. Det bedste jeg har fået ud af internettet, er ideen om at hundeopdragelse kan have mange former, og selv om man ikke nødvendigvis får den evige sandhed f.eks. her på HG, giver det stof til eftertanke og lyst til at finde ud af mere.

• #62   15. feb Det vil jeg nu alligevel mene er uvidenhed.
    Der bliver vi ikke enige smiley

• #63   15. feb Jeg har trænet med flere hundeførere fra Østjyllands politi, der var der ihvertfald ikke noget at sætte en finger på. Der var ikke forældet trænings metoder eller noget som helst andet end dygtige hunde og engageret førere.

• #64   15. feb For at straf virker, skal det jo være med korrekt timing OG tilstrækkelig intensitet. Og det betyder jo reelt, at de mere potente racer, bliver behandlet endnu mere hårdhændet end de bløde, hvis det er den vej, man går...

• #65   15. feb Ja Karina det det er da klart at du kan tæske hunden med en jernstang (For nu at bruge en syg metaforer)
    Men så stopper samarbejde for de mere selvstændige racer. Og derfor gider den type mennesker der, ikke bruge dem i træning. Det er simpelthen for besværligt.

• #66   16. feb @CF
    En Rottweiler er altså ikke være end mange af andre af de store racer.

Den er i mine øjne så heller ikke en af de rigtigt potente racer. Der tænker jeg mere Kangal, Tibetansk Mastiff, Fila osv.

Men selv de to sidste racer, har jeg desværre set blive slået, og deres reaktion lignede alle andre kuede hunde. De stoppede med det de var i gang med, som ejeren ikke lige mente de skulle.

Plus, i gamle dage var det jo meget normalt at slå en hund. Jeg kan huske nogen af de gamle jæger da jeg var knægt, og der fik køteren lidt rap med en kæp hvis der var noget med den. Hunde der er kuede agerer ens uanset race tror jeg.

Egenligt sjovt at tænke på, for i dag ville folk jo nærmest slå en mand ihjel, hvis man så ham slå en hund. Der er sker meget de sidste 40 år, åbenbart så ikke i Kbh` s politi.

• #67   16. feb Martin, ja, de fleste steder er der sket en masse, og en del steder er der ikke sket en skid.

• #68   16. feb Og sådan noget som det her ses heldigvis ikke på en dansk træningsplads:

https://www.youtube.com/watch?v=_PG2vBIwZUA

• #69   18. feb https://www.avisen.dk/betjent-i-struben-paa-kollegaer-der-sker-ting-i-poli_536665.aspx

Her er der lidt uddybende interview af “Jack” betjenten..
    Nogle af de ting han siger, synes jeg slet ikke hænger sammen med at han skulle være erfaren hundefører og uddannet figurant.
    Bla nævner han at de schæferhunde der bruges er så hårde at de er svære at arbejde med. Derfor har han selvsøgt om at få en Malle, da den skulle være nemmere smiley

• Jinx
    Jinx Tilmeldt:
    jan 2014

Følgere: 8 Emner: 16 Svar: 2.202
    #70   18. feb Jeg læser det som om han mener at de schæferhunde de bruger er bims i bøtten og hakker for meget i øst og vest hvis de føler for det..... han mener en malle er mere tilregnelig og deraf nemmere at styre.

• #71   18. feb Det var oppe i seneste afsnit af Politiradio på Radio 24Syv:
    https://www.24syv.dk/programmer/politiradio/44241560/voksenmobning-i-politiet-og-sejt-at?start=0

Kommentér på:
KBHs politi og deres hunde