{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.284 visninger | Oprettet:

Det kommende folketingsvalg {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan siddet og fililosocife, nej filosifo, nej tænkt over mulige udfald af det kommende valg. På mig virker det som om, at vi får valget mellem at skyde os i venstre fod eller i højre ditto. Umiddelbart fremstår de fleste råvarer så fordærvede, at det forekommer usandsynligt, at der skulle kunne kreeres noget, der bare minder om et gourmetmåltid.
Har du gjort dig nogle tanker, og/eller synes du også, at det hele virker lidt visionsløst?
Jeg har flere indspark til debatten, men vil ikke tømme magasinet i første forsøg smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det kommende folketingsvalg
  • #2   10. mar 2019 Ja jeg ender nok med vådeskud eller enhedslisten

  • #3   10. mar 2019 Hvis …. Venstre … Socialdemokratiet … og Dansk Folkeparti går i regering sammen ... + evt. Konservative … ( de minder alligevel så meget om hinanden , at man næsten ikke kan se forskel ) så KUNNE det måske ende " lykkeligt " …. Hvem ved ???

    Så slap vi for " klappe kage og lad os feste " partier
    "kravle op i træer " partier ( dem er der jo 2 af nu )
    " bare giv alle migranter en hel masse penge uden at vide hvor pengene skal komme fra og slip kriminelle ud i samfundet " partier .
    Og " kør 6 minutter hurtigere med tog fra Kbhvn til Ålborg " partier.

    Og så dukker jeg mig lige for rådne tomater ... ha ha ha smiley smiley smiley



  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #4   10. mar 2019 Jeg er ikke stærk i politik - men jeg er dælme også ved at være led og ked af dansk politik, og det med at finde et passende sted at sætte et kryds, virker håbløst.

    Der er langt i mellem dem der virker til at ha' en finger i jorden, og vide hvordan tingene reelt er ude i samfundet, og ingen af dem kan samarbejde om hver deres kompetence områder - og alt skal spares spares og spares, men ingen af dem går forrest selv.

    Jeg kan godt lide mange af de ting Enhedslisten står for, - men problemet er at de har et fint fokus på tingene, men måske bare ikke rigtig en løsning...
    - Mens andre partier helst tilgodeser folk der har rigeligt, på bekostning af dem der intet har.

    Godt jeg ikke er politiker, tænk at skulle blive enige hele vejen rundt - og tilgodese et helt land, så alle er tilfredse smiley


  • #7   10. mar 2019 Jeg er fuldstændig blank, når det kommer til, hvad der skal stemmes på. Jeg kan ikke rigtigt få øje på en mulighed der er bedre end de andre... eller bare ikke helt så dårligt som de andre. Virker som om dansk politik mest af alt handler om at overgå hinanden i tåbelige forslag.

  • #8   10. mar 2019 Ja jeg kan ikke sige jeg ikke også tænker mit om udbudet i butikken. Havde Butikken ligget i udkantsdanmark var den gået konkurs forlængst med det udbud.

    Jeg skal se opstillingslisten for kredsen før jeg tør sige helt precist hvor jeg lander. Men det bliver som altid venstre for midten.


  • #9   10. mar 2019 Ginne - det er også lidt der jeg står. Venter og ser, hvad der kommer på listen. I sidste ende kan man jo blive nødt til at stemme blank.
    Hvis man kunne stemme for at afsætte hele banden og så starte forfra med helt nye kandidater, så ville jeg gøre det.

    Eller hvad med lodtrækning blandt hele den danske befolkning - sæt nogen krav for deltagelse, smid alle navne i en hat og træk et folketing op af hatten... kan ikke blive ringere, end det vi har.


  • #10   10. mar 2019 Hvad med Riskær smiley

  • #11   10. mar 2019 Jeg er så træt...

    To store bekymringer - om det bliver blåt eller rødt flertal er jeg bange for at værdierne er skredet så meget, så intet ændres.
    Den anden - at Nye Borgerlige og DF får held til at bruge folketinget til gensidigt overbud af modbydeligheder..

    Synes sgu ikke perspektiverne er særligt opløftende...
    Hvis min stemme ikke bliver blank, lander den nok på SF.



  • #12   10. mar 2019 Jeg stemmer som jeg altid har gjort. smiley

    Og så tror jeg at DF vil gå markant tilbage, da der er rigtig mange af deres vælgere der er utilfredse med at de ikke har fået gennemført mere af deres politik. At det kræver 90 mandater for at få gennemført sin politik er der rigtig mange der ikke kan forstå.

    De stemmer DF mister kommer desværre til at gå til Ny Borgerlige, som kommer ind i folketinget. Alternativet ryger sandsynligvis ud, det samme gør enhedslisten måske.
    Klaus Riskjær kommer nok ind, og Ny Alliance kommer nok også til at miste en del stemmer, og så tror jeg, at vi får en rød regering.


  • #13   10. mar 2019 Enhedslisten har vind i sejlene, de ryger ikke ud.

  • #14   10. mar 2019 Jeg tror ikke at de får flere mandater.

  • #16   10. mar 2019 Anni - jeg tror så ikke alle mistede DF-stemmer går til NB. Op til sidste valg kom DF jo med rigtig mange løfter og hensigter om det gode de ville gøre for ældre, syge osv. De kom OGSÅ med deres sædvanlige udlændinge-opråb, og de der stemte DF udelukkende pga udlændingepolitikken vil formentligt gå over til NB. Men der må da også være nogen, der stemte DF pga "alt det andet", og dem kunne må da forestille sig ville lande på et af de røde partier... måske...
    Eftersom DF jo endte med kun at fokusere på at gøre livet surt for udlændinge, så kan det være svært at huske, at de talte om andet før valget, men det gjorde de altså.


  • #17   10. mar 2019 "De stemmer DF mister kommer desværre til at gå til Ny Borgerlige, som kommer ind i folketinget. Alternativet ryger sandsynligvis ud, det samme gør enhedslisten måske.
    Klaus Riskjær kommer nok ind, og Ny Alliance kommer nok også til at miste en del stemmer, og så tror jeg, at vi får en rød regering."

    Anni, du forudsætter og konkluderer lidt selvmodsigende. Du dømmer "røde" partier ude og mener så, at vi får en "rød" regering.
    Jeg forstår ikke lige rationalet smiley


  • #20   10. mar 2019 Jeg lider af en grum omgang politikerlede. Er sindssygt skuffet over Socialdemokraterne. Ikke fordi jeg sætter mit kryds der, men fordi, det er dem, der skal bære en rød regering, og jeg synes i den grad, at de har “failet”.



  • #21   10. mar 2019 Hvis folk ukritisk går fra DF til NB, så er det da fordi de ikke bruger hovedet.
    NB er ultraliberale og det er da et enormt stykke fra DF.
    De har udelukkende tanker om udlændinge til fælles - men det har de efterhånden med de fleste partier.
    DF'ere med rød baggrund hører i højere grad til hos S end hos NB.

    Hvad alternativet angår synes jeg ikke der er noget der tyder på at de ikke skulle komme ind. Til gengæld annullerer Riskjær lidt blå stemmer..

    Radikale - ja, det bliver nok svært.


  • #23   10. mar 2019 Jeg efterlyser visioner og handlekraft på klima- og miljøområdet. De gamle partier har en hel masse forchromede idéer og påfund. Fælles for disse er, at de først skal gennemføres langt ude i fremtiden. Der mangler politisk mod til at tage tyren ved hornene.
    Jeg læste lige, at Danish Crown havde en målsætning om være klimaneutrale i 2050. Latterlige fjolser.
    Jeg planlægger at løbe 7 maratonløb på en uge. Det forventes at finde sted i 2080. Hey, stik mig lige et stykke chokolade mere!


  • #25   10. mar 2019 Jeg synes det er svært.
    Udover jeg nægter at stemme på DF eller Venstre, så ved jeg ikke om det bliver S eller SF.
    S har dog gjort mig så gal i skralden efter svinestregen over for lærerne i 2013, at jeg nok ender med at stemme på SF - bare for ikke at stemme blankt.

    Uanset hvor dum og hvor lidt jeg føler for en forbryder som Riskjær, så har jeg læst hans partiprogram, og jeg kan overraskende se jeg er enig i flere ting.

    Don´t get me startet med Ny Borgerlige....jeg ser rødt, når det afskyelige kvindemenneske træder frem på skærmen. Godt nok mente jeg Pia Kjærsgaard var et frygteligt menneske, men Pernille Vermund tager prisen. Mage til skræmmende holdninger og uhyggeligt menneskesyn, skal man da lede længe efter.
    Jeg har meddelt min kæreste, at hvis han stemmer på den kvinde og det parti, så er det "ud af min butik" - de holdninger de mennesker har giver mig kvalme... SÅ stramt har jeg det med dem.


  • #27   10. mar 2019 # 12
    Sorry, skrev enhedslisten - det var de Radikale jeg mente. smiley


  • #30   10. mar 2019 Tror jeg ender med at stemme SF som jeg plejer. Kan godt lide Pia Dyhr og Jacob Mark smiley og er enig i langt de fleste ting de siger.

  • #31   10. mar 2019 En ting er, hvad de siger. Stemmer på afgives efter hvad de gør smiley

  • #32   10. mar 2019 Som jeg ser det er det pt lidt pest eller kolera, jeg tror ikke der bliver den store forskel uanset om det så bliver rød eller blå blok der vinder valget. Jeg sætter dog stadig mit kryds der hvor jeg plejer smiley

    Jeg syntes det mest spændende er om de to nye partier der stiller op også kommer ind, og også hvor mange stemmer nye borgerlige tager fra DF. Jeg er ikke tilhænger af nogen af de 3 partier, men derfor syntes jeg stadig resultatet bliver spændende, og måske også skræmmende smiley


  • #33   10. mar 2019 Jeg synes egentligt det er lidt ærgerligt, hvis man stemmer på et parti "bare fir i det mindste ikke af stemme blankt". Tænk hvis nu ALLE os, der synes udvalget er håbløst stemte blankt, der ville få sende et signal - ikke at det er realistisk det sker, for det ville jo kræve, at det vitterligt var noget rigtig mange gjorde.



  • #34   10. mar 2019 jeg er led og ked af politikere, synes det har glemt hvem det er de skal "sørge" for når stemmerne er fordelt .... det hele er blevet et stort økonomisk fokus hvor vi da for guds skyld skal betale for lidt i skat, og virksomheder og storkapital endelig ikke skal trædes for nær og bedes om at spytte i kassen ... de kan så betale deres fornødenhder selv, vi andre kan se den førhen fælles velfærd kun blive forringet, men hvad f.... det er jo bare de almindelige der har brug for børnepasning, folkeskole, ældrepleje, sundhedsvæsen og et håb om at der også om nogle år er ordentlig luft, vand og jord ...

  • #35   10. mar 2019 CH - Men sådan er det med dem alle og er stadig mest enig med SF.

  • #36   11. mar 2019 Jeg har det på samme måde som flere andre her vist har det. Denne gang ved jeg faktisk ikke rigtigt hvad jeg skal stemme og der er mange af partierne hvor man skal vist bruge elektronmikroskop for at se forskellen. Ingen af partierne er specielt visionære og ingen af dem har mod på sådan for alvor at lave tiltage, der for alvor kunne batte i forhold til klimaet: Det der for alvor kommer til at betyde noget i vores allesammens fremtid. Istedet fedter de rundt i den evindelige debat om flygtninge og andre udlænding. Den debat er så fortæsket og jeg gider jeg ærlig talt ikke hører et suk om det emne mere. Set i et større og længere perspektiv er det så inderligt ligegyldigt.
    Jeg er egentlig borgerlig og næsten altid stemt borgerligt, men jeg tror faktisk at min stemme havner hos Alternativet denne gang.


  • #37   11. mar 2019 For første gang i de snart 22 år jeg har haft stemmeret, er jeg ikke nervøs for om de røde vinder. Faktisk går jeg en lille smule og håber at det sker. Dels for at der forhåbentlig kan komme et lidt tiltrængt fokus på de pressede pengekasser i omsorgsfagene, dels for at få lukket munden på alle dem, som tror at det faktisk vil gøre en kæmpe forskel, når regeringen skifter.

    Jeg må dog erkende at jeg bliver lidt træt ved tanken om Mette Frederiksen som statsminister. Hendes stemme får mine ører til at bløde smiley

    Jeg sætter mit kryds samme sted som altid.


  • #38   11. mar 2019 Vores lille demokrati er særegent netop fordi der helt traditionelt er et ret kort politisk spænd mellem venstre og højre.
    Med undtagelse af de sidste 18 år har der også været en stærk tradition for at undgå blokpolitik på de væsentligste områder og fordelen ved det er jo, at der har været meget stor politisk stabilitet.
    Og det er der stadig - men lige nu er den næsten FOR stor.

    Når den politiske midte består afcsamtlige store partier og der reelt kun er et parti på hver sin fløj, som ikke engang helt skiller sig ud, så bliver det dælme svært som vælger - ihvertfald hvis man ikke grundlæggende er tilfreds med de prioriteringer vores folketing laver og har lavet de sidste 20 år.

    Hvor fanden går man hen, hvis man ønsker noget andet og ikke vil spilde sin stemme?

    Nøj, hvor vi trænger til at få rystet posen så vi kan få nogle øjne på de ting, der er vigtige og ikke alt det forbandede symbolpolitik.

    Vi har et sundhedssystem, der er i krise, et asocialt socialsystem, et fuldstændig ignoreret klimaproblem, et undervisningssystem, der er udhulet, et skattesystem fuld af fusk og fejl, et beskæftigelsessystem, der gør folk syge og handlingslammede....og sådan kunne jeg jo blive ved...
    Næ, vi skal koncentrere os om hvordan 200 kvinder går klædt.
    Det er opkastinducerende!

    Gid vi alle havde så meget røv i bukserne som de gymnasieelever forleden, der ikke bare agerede nikkedukker..







  • #39   11. mar 2019 Det er snart som at vælge mellem mcd og burgerking. Stort set uegnet til menneskeføde, men vha smart markedsføring fremstår det som et særdeles godt køb.
    I øvrigt er jeg enig med A. Mette F giver mig nervøse trækninger og øget mavesyre. Stadig er hun at foretrække fremfor lille-lars, som nok er den mest patetiske mandsling, som dette lille 14 l akvarium kan byde på.


  • #40   11. mar 2019 Søren, lige en sideting - Isabelle vil gerne byde ind i tråden, men det ser ud til at hun er på filter.
    Hun er i tvivl om, om det kan være en fejl smiley


  • #41   11. mar 2019 Det er det ikke. Hun forsøger at bestemme, hvad jeg skal skrive i hendes tråde. Den situation vil jeg ikke stå i igen.
    Og tak fordi du skriver det her og ikke i en PB


  • #43   11. mar 2019 Skræmmende!
    Jeg var kun 94 % point fra at skulle stemme på bilagskongen smiley


  • #46   11. mar 2019

    profilbillede
  • #47   11. mar 2019 Jeg er jo nok ræverød smiley

  • #48   11. mar 2019 Problemet med de forbandede tests der er, at de er så hamrende unuancerede..

    I virkeligheden synes jeg de er røvdårlige til at bruge som værktøj til at finde sit parti.
    Der er også en hulens masse strategi i spil.

    Man kan jo være 100% enig med Riskjær, men stadig "blive nødt til" at sætte kryds andet sted for ikke at spilde sin stemme.


  • #49   11. mar 2019 Hvis man kan "sælge" idéen om, at 200?? tildækkede kvinder udgør et større problem end landbrugets massive ødelæggelse af miljøet, så fortjener man næsten et folketingsmandat. Især da i disse så liberale tider, hvor enhver er sin egen lykkesmed.

  • #50   11. mar 2019 Jeg synes de tests er ubrugelige. De er snæversynet og når ikke omkring særlig mange emner som jeg ofte finder mere vigtigt end dem de vælger en del spørgsmål til.

  • #51   11. mar 2019 Høhø, 56% enig med Konservative og DF smiley 50% med venstre, og sølle 6% med Enhedslisten smiley

    Jeg stemmer i øvrigt ikke DF - jeg har vist engang gjort det til noget EU-halløj? Eller noget kommunalt....?


  • #52   11. mar 2019 Hun forsøger at bestemme, hvad jeg skal skrive i hendes tråde. Den situation vil jeg ikke stå i igen.

    Jeg anede i øvrigt ikke at du var til den sarte side. Jeg mener, skal jeg nu være bekymret for om du er blevet krænket af stegepande-snak (selvom det teknisk set var dig der startede det)? smiley


  • #53   11. mar 2019 Jeg har altid været sart. Desuden klarer jeg mig uden tanke- og stavepoliti. Er folk i tvivl om, hvad jeg mener - så spørg!
    I øvrigt gider jeg ikke diskutere en navngiven person herinde. Du er velkommen til at sende en PB


  • #54   11. mar 2019 Hurra - ifølge testen har jeg sat mit kryds rigtigt hidtil - og det I også nok igen på liste Ø

  • #55   11. mar 2019 smiley smiley
    Jeg tør slet ikke skrive hvad mit resultat blev. Ikke på vilkår om de får min stemme.


  • #56   11. mar 2019 Det må da give anledning til lidt refleksion, hvis man er meget enig med et parti, man tager afstand fra smiley

  • #58   11. mar 2019 #56
    Nej. Det gør det faktisk ikke. De ting jeg lægger mest vægt på, dem blev der slet ikke stillet spørgsmål til, og de havde vist et HELT andet billede så.


  • #59   11. mar 2019 Som sædvanligt var der en overvægt af udlændingefokus og det er klart at de i høj grad tegner retningen.
    Og så udelades andet møgvigtigt.



  • #60   11. mar 2019 Min top 3 hedder: Enhedslisten ( 63 % ), Alternativet ( 63 % ) og Radikale venstre ( 56 % ).

    Det passer meget godt med hvor jeg plejer at sætte mit kryds, har altid stemt rødt, og næsten altid Ø smiley

    I bunden er : Venstre ( 19 % ) , Dansk folkeparti ( 13 % ) og konservative ( 13 % ) , det passer også meget godt med partier jeg aldrig kunne drømme om at stemme på, det er alle de blå der ligger i den "dårlige" halvdel på mit testsvar smiley

    Jeg syntes virkelig også det er en skam at miljøet åbenbart er så ligegyldigt for de fleste på borgen. Det er sgu da 500 gange vigtigere end skattelettelser, billigere luksus biler, bestemme hvad folk må have på , gøre livet så surt som muligt for flygtninge osv osv.



  • #61   11. mar 2019 Sjov test.

    De to nederste partier for mig, var sjovt nok de to store modsætninger.

    Liberal Alliance og Enhedslisten.

    Begge partier hører i mine øjne ikke hjemme i DK, da de er for rabiate og urealistiske i hver deres ende af skalaen.

    Tilgengæld var det sjovt at de Konservative vandt med 1 procent over Socialdemokratiet som jeg stemmer på. smiley


  • #62   11. mar 2019 Puha. ifølge testen så er jeg Radikal smiley
    Det er jeg godt nok ked af smiley


  • #63   11. mar 2019 smiley Ja, Enhedslisten bliver det aldrig, men Alternativet kunne godt gå hen og få min stemme.

    Jeg mangler dog allermest et parti, som ikke markedsfører sig på at andre er idioter eller mindreværdige. Det er måske nok en lille del af den reelle politik, men fra et rent menneskeligt perspektiv har jeg meget meget svært ved at fatte sympati for nogen, der bruger den retorik om medmennesker. Det er ikke hvad jeg ønsker som magt i landet.


    profilbillede
  • #66   11. mar 2019 stemte Alternativet sidste gang ... det har jeg godt nok fortrudt, synes Uffe har haft nogle vældigt kedelige sager, som jeg netop troede ham for god til, der er lidt for meget sprælle/fest mand og for lidt seriøsitet ... og et par af dem jeg så som seriøse politikkere har valgt at få fra partiet, det tæller heller ikke som plus i regnskabet ...

  • #69   11. mar 2019 jeg stemte også på dem fordi de slog sig op på at prøve at sige at tingene kan gøres anderledes ...synes virkelig der er brug for nogen der vil vende op og ned på meget ... men synes ikke de har sat nogen aftryk overhovedet ..

    og så havde jeg lige overset deres EU begejstring sidst og den er altså alt for stor til min smag ...


  • #71   12. mar 2019 Jeg har de samme tanker som jer. Men jeg ved ikke rigtig, hvad det ellers skulle være - kunne meget vel ende med at stemme blankt.

  • #72   12. mar 2019 Der er (heldigvis) kommet en større fokus på den enkelte politiker og i mindre grad på partiet. En person som Henrik Sass Larsen, der jo tidligere slog sig op som "stærk" mand, har jo netop vist sit værd. Han bliver presset lidt og trækker så sygdomskortet. Hvor ynkeligt. Var han syg, hvilket jeg betvivler, så ville det klæde ham at melde det ud fra start og så i øvrigt afholde sig fra at lave tv med Søren Pind. Kunne han arbejde lidt på trods af sygdommen, kunne den indsats passende have været leveret i statsrevisionen - var det vist.

  • #74   12. mar 2019 "Det kan simpelthen ikke være rigtigt vi skal have et samfund hvor det er tilladt at høvle hinanden ned og sparke på dem der ligger ned."
    Hvem beskriver du her? Medierne eller de såkaldte regeringsduelige partier.
    Det er bare så helvedes dansk at komme med dårlige undskyldninger, når man ikke leverer. Bare hør sportsudøverne, når de har tabt. Nu kan jeg nok ikke skjule det længere, men jeg afskyr jammer og ynk.


  • #75   12. mar 2019 Ajjj … Her vil jeg nu give Søren #72 ret.

    Hvis man f.eks har sit dyrt betalte arbejde i Folketinget og er sygemeldt / el. ikke passer det … så kan da ikke tillade sig at tage et bi-job med Søren Pind.

    Det ville da være det samme som at hvis jeg havde et job som f.eks sygeplejerske … sygemeldte mig …. men sad i kassen i Netto hver eftermiddag.

    Kan man ikke arbejde med det man er ansat til og bliver betalt for …. kan man da ikke bare lade være … og arbejde med noget andet. ………. ( og hæve løn begge steder ) …. det er da umoralsk og forkert. ………….. Uanset hvem man er .


  • #76   12. mar 2019 "Det kan simpelthen ikke være rigtigt vi skal have et samfund hvor det er tilladt at høvle hinanden ned og sparke på dem der ligger ned."

    Nej vel.... smiley Men men men

    Host host.... Ang den kære Sass... før vi falder helt på halen over hvor synd det er. Så lad os kigge lidt på mandens ageren tidligere omkring psykisk sygdom. Medierne husker jo ting og sager....Lad os gå tilbage til 2005. Intregrationsordføreren hed Anne Marie Meldgaard. Hun forhandlede - med sit bagland bag sig troede hun - en aftale på plads med V og K. Svend Auken ville ikke være med, og fanden var løs.... Hvad skulle man gøre... Så Sass gik ud i medierne og sagde, at Anne Marie Meldgaard var "uligevægtig".
    Det smadrede hendes karriere total, og hun trak sig - stemplet fulgte hende. Hun var ikke syg.... Så før vi falder helt på halen over Sass, så lad os lige overveje om manden er så ren som sne smiley

    Hvis man har en depression, så melder man sig syg. Så kommer EB og andre ikke og banker på ens dør. Bom.

    Den altid dygtige Anna Thygesen har fundet lidt om Meldgaard sagen - https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/annathygesen/ECE11239565/tilfaeldet-sass/

    Og ellers kan I google den uligevægtige socialdemokrat som hun blev kaldt siden.

    Så rend og hop Sass. Dyb respekt for mennesker med psykisk sygdom, men er du syg, så meld dig syg i stedet for at blive væk og få penge for ikke at komme til dine møder. Og så er vi altså nogle, der godt kan huske tilbage til 2005...…


    https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/meldgaard-skuffet-over-sin-næstformand

    Jeg har intet problem med psykisk syge, men jeg har et stort problem med politikere, der trækker kortet for at smadre andre... Som jeg ser det, var det det, han gjorde i 2005.

    Så jeg kan da godt forstå hvis han går og har det skidt med sig selv...Men det har mange nok glemt, og så må nogle jo lige minde dem om det

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/meldgaard-skuffet-over-sin-næstformand


  • #77   12. mar 2019 Sass Larsen er skidt person. Det er trist, at Mette Frederiksen kan blive statsminister, men det er decideret skræmmende, at Sass Larsen i så fald står til en ministerpost. Føj for et sølle mandfolk.

  • #79   12. mar 2019 "Man skal nærmere se på persongalleriet og deres morale."

    Og du stemmer venstre. Mon ikke du skulle få kalibreret din dømmekraft? smiley


  • #80   12. mar 2019 .... og så kan man da også lige skæve til partiprogrammet og se det er noget man er sådan nogenlunde enig i smiley Jeg prøvede også en af testene og endte på enhedslisten (formegentlig fordi jeg er ret ligeglad med indvandre og flygtningepolitik). Der er bare så mange grundlæggende ting jeg ikke enig med det parti i, så de får altså ikke mit kryds.
    Partiprogramer kan findes på partiernes hjemmeside smiley
    De test der er i medierne om hvem man er enige med er lige til at stikke derop hvor solen ikke skinder og jeg håber at folk sætter sig en smule mere ind i tingene inden de stemmer og ikke bare bruger de tests råt.


  • #82   12. mar 2019 Så er der kun eet at gøre … vi må simpelthen enten stemme på UFFE …. så bliver vi alle sammen såååå Crazy Happy … salatblade grønne og køerne holder op med at prutte.... og vi klapper hinanden i " nummeren "
    Alt andet er totalt ligegyldigt … bare vi er lykkelige.

    Ellers stemmer vi på Klaus Riskær …. Ham kan vi alligevel ikke følge med i … oppe i vores hoveder … og så skal alt nok gå godt … Han stopper bare alle pengene i egne lommer og opfinder bare et eller andet han kan gå konkurs med. … igen … igen … denne gang bliver det såmænd bare hele Danmark.


  • #83   12. mar 2019 Ups …. Jeg glemte da lige Anders Samuelsen … og Pernille Vermund.
    De to er da også gode at "lege med" …. vi bygger bare nogle huler oppe i træerne sidder der og kigger på at alle de gratis biler der kører forbi … og ser om vi kan ramme et par migranter med en slangebøsse … eller med et sugerør med gule ærter i .

    Hold da op en regering vi kan få , hvis vi stemmer på de 4.

    Uffe … Klaus Riskær … Anders Samuelsen … og Pernille Vermund … weeee …. smiley

    Men vi skal da lige have Morten Østergård med til at holde dem lidt i ørerne … smiley


  • #86   12. mar 2019 Jeg stemmer V fordi det sagde mor jeg skulle

    Jeg stemte V til stor sorg for min far, han gjorde ellers en ihærdig indsats for at jeg skulle stemme S.


  • #87   12. mar 2019 Mine forældre stemmer (stemte) hhv. SF og Radikale. Min bror og jeg er hhv. V/K og DF/Nye Borgerlige smiley smiley

    Min far sagte engang: "tænk at to socialister kan få to så underlige børn - den ene er racist, den anden er hundetosse" smiley smiley smiley

    Jeg fandt aldrig ud af hvorfor han mente at man kunne sætte lighedstegn mellem racisme og hundetosse smiley


  • #88   12. mar 2019 Det må være ordet tosse, der er det gennemgående, A smiley smiley

  • #89   12. mar 2019 Ja, det håber jeg sgu! Jeg fandt bare ikke helt ud af hvordan hunde kunne blandes ind i politik smiley



  • #90   12. mar 2019 apropos sygemeldinger i folketinget ...

    de kan langtidssygemelde sig via en mail og være i fred, ingen opfølgning fra jobcenter, og ingen dokumentation ... optjene deres eftervederlag selvom de ikke har virket i det de er valgt til ... jo jo en ting gælder for dem, en anden ting for pøblen ...

    Henrik Sass bliver en klods om benet for Mette F og jo før hun indser det jo bedre ..... måske manden har haft en depression, måske ikke ... men dårlig dømmekraft har han udvist flere gange ... noget med en rockerrelation og en brandert der gik på landsdækkende tv .... og ja jeg mener godt vi kan tillade os at kræve noget af folkevalgte politikkere der for skattepenge sidder og bestemmer både over egne og "folkets" løn-arbejds- og pension vilkår ...


  • #91   12. mar 2019 http://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/pia-k-vil-have-opg%c3%b8r-med-politikernes-frynsegoder/ar-BBUF7aT?li=BBr5MK0

    synes der er nogle modsigelser i dette ... når vælgerne er arbejdsgivere og de er valgt til at forvalte "vores" penge, hvorfor skal man så ikke kunne sidde og se på fx en lægeerklæring, så å de finde en der er den der skal have det ansvar, og hvorfor er de så anderledes fordi de for en periode er derinde ... det er noget fis ...


  • #93   12. mar 2019 nej det er der ikke noget at sige til ... og jeg må sige jeg har nogen mistænkt for bare at holde lav profil fordi de selv profiterer af det ... der er ligesom INGEN der kæmper hårdt for at få anderledes forståelige vilkår igennem ...

  • #96   12. mar 2019 Jeg lander i de tests et eller andet sted imellem DF (44%) og Enhedslisten (38%)... Hvilket kan synes ret pudsigt, (når de på nogle områder er meget langt fra hinanden, så er nemt at glemme, at de også en del gange er enige på andre områder, hvis man hiver de sort/hvide briller af) men giver okay mening, når man ser på de ting de rent faktisk er enige om.
    Ud af/mindre EU og fx. det med ligestilling af pensionsalder og lavere lønninger for politikere ... etc.


  • #97   12. mar 2019 Jeg er top skuffet over at det åbenbart kun er SF der vil have bedre minimums normeringer for vuggestuer og børnehaver.

  • #98   12. mar 2019 Anya: Det var enhedslisten der startede med at ville have det, men de andre partier var ikke med på ideen, så den blev nedstemt da der var en rød regering. Nu har både SF og Radikale Venstre rykket sig, og går også ind for det. Så det er altså ikke kun SF smiley

  • #100   12. mar 2019 Rikke - pas, kunne ikke drømme om at stemme på EL så jeg følger ikke med der smiley

  • #102   12. mar 2019 Anya: Det kan godt være du ikke vil stemme på enhedslisten, jeg ville skam bare rette den opfattelse du havde af, at det kun er SF der vil have min. normeringer smiley

  • #103   12. mar 2019 Holder mig til den mf'er (Mette Gjerskov) som jeg har stemt på siden, jeg var 18 :).




  • #104   12. mar 2019 Jeg synes egentlig at tråden her afspejler politikerne meget godt. Ingen er for fine til at lange ud efter andre, hvad andre gør, hvad de burde gøre og ikke mindst hvor forkastelig deres moral er.

    Politikere er mennesker, ikke? De har alle engang været små, søde børn med drømme. Og i dag er de voksne, og har skabt sig en karriere i politik. Det har de, fordi der er mennesker (som os her i tråden) der har stemt på dem.

    Intet parti i DK kan ramme plet på alt. Men de kan ramme det meste for mange. Og derfor har vi forskellige partier med forskellige partiprogrammer. Og så kommer den der krølle med mandater og magt. Som gerne i et eller andet omfang skulle afspejle den måde vi, befolkningen, har stemt.

    I stedet for at lange ud efter en der er syg, en der stjæler af kassen, en der er dum og en der er grim, skulle man så ikke gribe i egen barn og gøre noget? Man kunne blive medlem af en partiforening, og arbejde for at gøre det parti man stemmer på, endnu bedre? Eller man kan selv stille op. Man kan blande sig i debatterne, dér hvor det rykker noget.

    Demokrati er pisse irriterende, når man ikke er med flertallet. Men er der et bedre alternativ?

    *bøvs*


  • #106   12. mar 2019 Ida: Men S har så heller ikke på nogen måde lagt skjul på, at de IKKE ønsker minimumsnormeringer, at det er noget de (helt urealistisk) mener, at kommunerne selv vil kunne administrere.
    På den måde viser de jo kun, at de rent faktisk står ved hvad de siger, ved at stemme sådan også ...
    Hvis de gik med, ville de alt andet lige stå ekstremt meget bedre, da det er et område, der er vildt mange stemmer i ... Jeg forstår ikke prioriteringen overhovedet, og var ret paf da de meldte så klart ud, omkring dette, til åbningstalerne.


  • #109   12. mar 2019 Jeg var medlem af SF ungdom en del år. Det var før, at SF blev Socialdemokratiet light smiley

  • #111   12. mar 2019 jeg har i mange år øvet mig på at være fuld af holdninger uden parti smiley

  • #112   12. mar 2019 Prøv at forestille Jer at samtlige Danskere kun stemte på eet eneste og samme parti …

    Hvem af nedenstående partier tror i så ville kunne styre Danmark ???? ... kunne løse ALLE problemer .. både indenlandske og udenlandske … sociale … folkeskole … sundhedsvæsen … Flygtninge … migranter … pædagoger … læger … sygeplejersker … plejehjem … ældrepleje … hjemmehjælp … skatterod … snyd … kriminelle O.S.V.

    Enhedslisten...…………... Statsminister Pernille Skipper
    Radikale ……………………. Statsminister Morten Østergård
    Alternativet ………………. Statsminister Uffe Elbæk
    Socialdemokratiet ……. Statsminister Mette Frederiksen
    Liberal Alliance …………. Statsminister Anders Samuelsen
    Konservative ……………. Statsminister Søren Pape Poulsen
    Venstre ……………………. Statsminister Lars Løkke Rasmussen
    Dansk Folkeparti ………Statsminister Kristian Thulesen Dahl
    Socialistisk Folkeparti ..Statsminister Pia Olsen Dyhr
    ( Klaus Riskær ) ……….. Statsminister Klaus Riskær
    ( Ny Borgerlige ) ………. Statsminister Pernille Vermund
    ……………………………………..
    Jeg tror nok jeg ved hvem jeg ville vælge … én som kan tale med om det hele og ikke KUN have én ting ( evt 2 ) på programmet .
    Og hvis man bare kan få sin vilje der , så løser ALT andet sig nok hen ad vejen.
    Man skal selvfølgelig også kunne stille samtlige ministre op fra sit eget parti.

    Bare en tanke jeg sad og fik …. smiley


  • #114   13. mar 2019 #113 …. Tja …. det er jo det … Hvordan vil de gøre det de lover de vil ?
    Det er jo derfor vi stemte på dem , fordi vi tror de kan det de siger..... ( men KAN de ? )


  • #115   13. mar 2019 Nu kræver det jo altså et flertal, for at kunne få gennemført noget i folketinget smiley
    Så derfor vil der jo aldrig være nogen garanti for at partierne får gennemført det de gerne vil .


  • #116   13. mar 2019 Interessant liste i #112
    Hvem, der kan styre landet , er vanskeligt at vurdere, men vi ved nu, hvem der ikke kan.


  • #117   13. mar 2019 Eyvind Vesselbo beskriver så fint årsagen til at politik er så betændt som det er for tiden.

    Den demokratiske proces er sat i stå og politik dannes af holdningsoligarker...
    Brug en halv time på dette gode og tankevækkende indslag.

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10156453272428051&id=44360438050


  • #118   13. mar 2019 Vesselbo var også en efterhånden sjælden vare i venstre. Partiet består i dag mestendels af populister, prokuratorer og småfiflende lystløgnere. En udvikling, der startede under Fogh, og som den lille mand fra Græsted har videreudviklet til noget nær perfektion.

  • #119   13. mar 2019 @ Ida #95 .... ja men det er det jeg mener med at der er nogen der holder lav profil, de kan jo nemt sige at de ville stemme for, de ved jo det ikke sker grundet alle de andre, men de arbejder da ikke særligt aktivt for at få det promoveret, ville de det nok kunne de råbe op og gøre noget, det kunne såmænd nok give stemmer ...

    #103 Nissen .... hun er da også en af de bedre ... så hun får ikke magt og indflydelse ...


  • #120   13. mar 2019 #115 … Hvis det er mit indlæg du svarer på …… så læs hvad jeg skriver.

    Jeg skriver jo netop …. at hvis ALLE Danskere stemte på det SAMME parti , så ville de jo have flertal. og derfor kunne gøre som de vil ...…… men KUNNE de gennemføre det de siger de vil . uden lander ville gå " rabundus "


  • #121   13. mar 2019 #116 … Søren … men du kunne jo give et bud på , hvilket parti DU mener kan styre landet helt alene med deres "politik" …. hvis hele landets befolkning KUN stemte på dem.

    Er det UFFE ? …. er det Morten Østergård ?… er det Pernille Skipper ? ..Riskær ? … Vermund ? … eller ?


  • #122   13. mar 2019 Hvorfor give bud på det, Nittib?
    Det er jo komplet useriøst og har intet med virkeligheden at gøre...




  • #123   13. mar 2019 Jeg er virkelig i vildrede - og der er så mange utroligt vigtige emner at tage hånd om - og så forfærdeligt meget kaos at rydde op i!

    Da jeg så Riskjærs pr video måtte jeg indrømme at jeg havde svært ved at være uenig i ret meget, men hans opførsel i medierne er der bare for meget Trump-light over - han bliver så tøsefornærmet - undskyld udtrykket piger - no offense intended smiley istedet for at argumentere sagligt og det er næppe nogen god egenskab når man vil være i politik.

    Jeg har i grunden altid været mest til den røde side, men jeg synes bare ikke de 'røde' poltikere overbeviser mig - i alle tilfælde er det sjældent. Desværre synes jeg også der er en tendens til at politikere er fornuftige og virker handlekraftige inden de får en taburet. Når de først er kommet ind på borgen så viser de sig fra en helt anden side.

    Jeg kan godt lide Jakob Ellemand - men han er jo fra Venstre og dem kan jeg dælme ikke stemme på - umuligt smiley

    Og hvis der er noget jeg gang på gang bliver chokeret over, så er det hvor mange af vore politikere der bor i fuldkommen ekstravagant dyre boliger, og altså enten må være stinkende rige eller også have nogen kæmpe lån (men så har man jo ofte også en indtægt som kan betale de enorme afdrag) - sådan nogen har jeg bare ikke lyst til at betale mine skattekroner til. Har man for meget så giver man for lidt! Og sidder man reelt i noget man ikke har råd til, så er man dårlig til at styre økonomi. Det udelukker jo så en hel del politikere så vidt jeg kan se smiley

    Jeg har ikke noget imod nogen har mere end andre, og dem som arbejder hårdt skal da bestemt også kunne nyde frugterne. Men jeg synes det er rimeligt at dem som har mest giver til dem som har det sværest - og der er bare så mange der har det svært - og jeg synes ikke det er rimeligt at det er middelklassen som skal bære det store læs. Og hvis vi skal bibeholde et samfund med så forholdvist lav kriminalitet, og med så stor tillid til vores medmennesker, så er vi nød til at holde hånden under de svageste.

    Dyrevelfærd og miljø er det allervigtigste for mig, problemet er bare at jeg ikke er overbevist om at den vej vi for længe siden er slået ind på er den bedste! Jeg tror i virkelighede nok at vi skal finde en balance mellem teknologi/fremskridt og så en tilbagevenden til lokale værdier. Jeg har boet 2 km fra en vindmøllepark på 12 gigamøller - og der er INGEN af dem som vil stille flere landmøller op som får MIN stemme! Jeg fik tinitus, kunne ikke sove, svimmelhed og koncentrationsbesvær!!! NU bor jeg på en lille ø og det er altsammen gået væk, bortset fra en lille smule øresusen...så IKKE FLERE LANDVINDMØLLER! Vi kan simpelthen ikke være det bekendt overfor dem som skal bo i nærheden. Og med de produktionsomkostninger vindmøller ha er jeg ikke overbveist om at regnskabet i sidste ende er så fornuftigt. Det skal lige nævnes at jeg er IKKE typen der generelt lider af 'ufoklarlige' symptomer og jeg går ikke med 'søvpapirshat' - mener dog der faktisk er nogle mennesker som er meget sensitive og er overbevist om at WIFI, G4, G5 osv det har fanden skabt! Men praktisk er det jo smiley

    Klimadebatten synes jeg er kørt heeelt af sporet - ikke fordi klimaet ikke er vigtigt - det er SUPER vigtigt!!! Men jeg nægter simpelthen at tro det er klodens redning hvis vi allesammen begynder at ernære os af sojabønner, som bliver dyrket i Sydamerika med GMO og pesticider og fløjet ind sammen med advocadoer, bananer og papaya... smiley Vi skal holde op med at flyve så meget, vi skal dyrke vores jord økologisk og spise overvejende lokale fødevarer, som er produceret ansvarligt... og vi skal spare på energien og naturligvis bruge/forske i vedvarende energi.. tage cyklen når det lader sig gøre osv...

    Summarummarum - hvad er der tilbage??? smiley Gode råd modtages med kyshånd smiley

    Når jeg har været ude med vuffel så må jeg prøve den test og se hvad der kommer ud af det smiley


  • #124   13. mar 2019 Morten Østergård og Pernille Skipper kan. Jeg tror også, at Pernille Vermund kan, men bare ikke på en måde, som jeg vil bryde mig om. De tre nævnte er i mine øjne begavede mennesker, der ikke lider af narcissisme, som de to sidste gør.

  • #125   13. mar 2019 Personerne er jo komplet ligegyldige - især i perspektivet af det embedsmands- og kommentatorvælde Vesselbo beskriver.

  • #126   13. mar 2019 #122 … *CH* …. Der er så meget , der bliver skrevet herinde , der er useriøst .. så hvorfor er det så så forkert at jeg laver et lille " eksperiment " ?

  • #127   13. mar 2019 Jeg siger ikke det er forkert, jeg siger det er useriøst.
    I mine øjne spild af tid, men det skal da bestemt ikke forhindre dig eller andre...

    Jeg reagerer blot på det.


  • #128   13. mar 2019 Morten Østergård har sagt mange fornuftige ting men i den seneste tid har han vist sig fra en mindre sympatisk side synes jeg - på mig virker det som om han er blevet anregebet af magtfuldkommenhedssyndrom og det er jeg desværre allergisk overfor...

  • #129   13. mar 2019 BATDOG - jeg er SÅ meget enig med dig.

  • #134   13. mar 2019 Behold 'Batdog'! Det lyder også bedre end 'gåsepigen Gertrud'. smiley

  • #135   13. mar 2019 #115 netop ... så jeg gider næsten ikke ... de ting der måske virkelig kunne ændre noget, de har så mange hensyn der skal tages, og så mange rygklappere og bidragsydere der skal tilgodeses så muligheden for flertal nærmest er ikke eksisterende ...

  • #137   13. mar 2019 Haha
    Du kan glemme det. Ordbøgerne er sat på plads.
    NB! Og der var ikke flere hengemte guldkarameller. Skulle man smutte i brugsen? smiley


  • #141   13. mar 2019 Sorry smiley Skulle vist have skrevet # ved nummer indlæg. Men BATDOG ramte lige essensen vedr mine forbehold ved Sass.

Kommentér på:
Det kommende folketingsvalg

Annonce