{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.400 visninger | Oprettet:

Hele Danmarks Ghita {{forumTopicSubject}}

Har I hørt interviewet på 24/7?

Hvis ikke - GØR det! smiley

https://www.24syv.dk/programmer/24syv-dokumentar/49576480/hele-danmarks-ghita-1

HVIS I gider, vil jeg super gerne høre jeres mening efterfølgende.
Det er det mest bizarre interview, jeg nogensinde har hørt. Kæft, hun er grov den Ghita - og sjov - og vildt grænseoverskridende - og absolut ikke uden pointer smiley

Kommentarer på:  Hele Danmarks Ghita
  • #1   13. mar Jeg er HELT med Ghita..
    100%
    Jeg kan fuldstændig følge hende, og hun har helt ret.

• #2   13. mar "Interviewet med Ghita Nørby er i mine øjne interessant, fordi det på en måde dekonstruerer hele autenticitetsidealet, som er så dybt indgroet i den moderne psykologiske kultur, i biografier, dokumentarer og interviews, hvor vi partout skal ”bag facaden”, ”smide maskerne”, ja, ”helt ind i sindet”. Journalister spørger i dag næsten altid personligt og er interesserede i det selvoplevede frem for det principielle. I individualiseringens tidsalder handler det om, hvad individet føler, oplever, erfarer, synes, tænker.
    Når vi så endelig hører et menneske, der vitterligt lyder autentisk, udtrykker sine tanker højt og ufiltreret og manifesterer et generelt ubehag ved et andet menneske og hele den interviewpraksis, der er blevet så gængs, at vi har glemt, hvor ny den egentlig er, så er det ikke til at holde ud. Vi krummer tæer, fordi det er pinagtigt at høre sådan noget offentligt. Det var altså ikke lige dét, vi mente med at være autentisk! Der er tydeligvis rigtige og forkerte måder at være autentisk på. Og Ghita Nørbys måde var forkert.
    Det er pinligt, men det er også sjovt, fordi det afslører, hvor koreograferet vores autenticitet bør være. Akkurat på dette punkt er jeg enig med Žižek, når han siger: ”Jeg har altid troet på masker, og aldrig troet på det frigørende potentiale i at tage maskerne af.” Når vi tager maskerne af, er resultatet ofte ydmygelser, sårede følelser og decideret mobning. Ned med autenticiteten – ind med værdigheden!"

Jeg elsker Svend Brinkmann smiley

• #3   13. mar Jeg mener ikke, at det så vigtigt i dette tilfælde, hvem der har ret / uret, men hvem som opfører sig som en uhøflig, ubehøvlet, ubehagelig idiot med storhedsvanvid.

• #4   13. mar Bum bum, Brinkmann....
    Hovedet på sømmet...

Jeg finder dog dette maskefald sælsomt befriende..

• #5   13. mar Karin, spørgsmålet er så bare, om der kun er en, der er ubehøvlet?

Jeg kaster op over falskhed og påtaget sødme - det synes jeg er ubehøvlet smiley

• #6   13. mar Ja hørte det i morges smiley hun vinder hos mig

• #7   13. mar Men Ghita kunne have håndteret det på så mange andre og bedre måder. Hun kunne f.eks. have takket nej til interviewet til at starte med. Hun virker uligevægt og barnlig i mine ører. Ikke som en som faktisk forsøger at få en pointe omkring interview-stil igennem.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 36 Svar: 3.298
    #8   13. mar Jeg har (endnu) ikke hørt hele interviewet, kun brudstykkerne de afspillede i morgenradioen.

Jeg skal være ærlig og sige at jeg morede mig kongeligt! Men altså kritik og ærlighed, fint nok, men at sidde og kalde nogen dum og åndssvag det er altså for personligt og perfidt til min smag.

• #9   13. mar CH, hvordan ved du at radioværten var falsk og påtaget sød? (Jeg gætter på at det er det du mener)

• #10   13. mar Jeg fik selv stritpels af at høre på hende.
    Min reaktion var præcis den samme afstandstagen som Ghitas.
    Jeg ville sikkert ikke have sagt fra, men gennemført med et totalt hostilt mindset.

Og ja - der kunne være sagt fra pænere..
    Hun valgte så at tale lige ud af posen..

• Ida og Figo
    mar 2017

#11   13. mar Man siger altid "gå efter bolden, ikke manden" og der synes jeg Ghita fejler nogle gange.

Men altså Iben Maria Zeuthen er nok ikke blevet traumatiseret af det, så det går nok. Underholdende er det i hvert fald smiley

• #12   13. mar Jeg hører bare ikke en, som er ved sine fulde fem (altså Ghita) Hun virker ikke på mig som om, hun har det mindste styr på hvad hun siger og hvorfor. Det er to professionelle som mødes til et i forvejen aftalt interview. Hvis Ghita virkelig har det så stramt med sådanne interview, så kunne hun have stillet nogle betingelser på forhånd, så det kunne have fået den drejning, som hun ønsker. Alt hendes ævl er efter min mening helt og absolut unødvendigt.

• #13   13. mar Karin, så lytter du ikke til, hvad hun siger..

Hun er helt skarp og ganske sammenhængende.
    Hun ønsker en gensidighed i mødet med Iben og dermed et møde med personen og mennesket Iben. Det foregår trods alt i hendes hjem i 7 timer.
    Men det får hun bestemt ikke - hun møder hende ikke som menneske, men som interviewer. Hun kunne have sendt et spørgeskema.

• #14   13. mar Uanset hvad, så synes jeg at det dér er en virkelig ubehagelig og grænseoverskridende måde at tiltale andre mennesker på. Hun (Ghita) har bestemt nogle gode pointer, men hendes måde et formidle dem på og i det hele taget møde at andet menneske på - synes jeg er direkte ækel, og mere respektløst end hvad end intervieweren har gjort.

• #15   13. mar CH, vi hører bare ikke det samme smiley

Tror Ghita virkelig, at hun opnår noget fornuftigt ved at reagere som hun gør? Hun er på krigsstien fra første øjeblik og giver ikke interviewet en chance. Hun er ikke konstruktiv men brokker sig bare over udstyr og andet ligegyldigt. Hun kunne da bare styre samtalen derhen hvor hun synes det giver mening i stedet for at overreagere fuldstændig.

Jeg hører stadig kun en primadonna med storhedsvanvid som er helt ude af kontrol.

Men igen, interessant hvordan vi alle kan få så forskellige opfattelser af det samme "interview" smiley

• #16   13. mar Jeg er enig I at det er en vild reaktion.. men dejligt at se hele mennesket

selvom jeg måske tænkte pas nu på du ikke ligner din egen mor for meget smiley du ved.. jaloux på ungdom osv

• #17   13. mar Hun forsøger sgu da at få en reaktion frem fra den døde sild, der.
    Hun er bare sukkersød og glat.
    Hun udviser nada menneske.... send et brev næste gang.

• #18   13. mar Jamen, nu tror jeg at ideen med interviewet var, at det skulle handle om Ghita - ikke værten. Der er værter nok, som har travlt med at få sig selv i fokus hele tiden selv om der er indbudte gæster i studiet.

• #19   13. mar Man får ikke en åbenhjertig dialog på 7 timer, hvis det kun er en part, der er åben.
    Der må intervieweren altså give noget tilbage.
    De par spørgsmål, hun stillede, kunne hun have sendt skriftligt og fået svar på via mail.

7 timers SAMtale.. ikke 7 timers forhør.
    Hun kunne have sendt en sukkersød robot.

Når man er 84 er livet sgu for kort til pis smiley

• #20   13. mar I starten var jeg ved at falde ned af stolen. Jamen sådan KAN man da ikke opføre sig overfor et andet menneske smiley Ghita var aggressiv, barnlig, småvanvittig at høre på.
    Langsomt begyndte jeg at LYTTE til hende og fornemme, hvad hun mente - og det gav mening og var befriende.
    Journalisten VAR røvkedelig, ikke tilstede og virkede temmelig ligeglad med Ghita. Hun havde sit projekt i tanke og hjerte.
    Jeg fik også ondt af hende og fandt Ghita FOR grov i starten. Men mit summasummarum er en tak til divaen med både nykker og hjerte og visdom smiley
    Tak for at udstille ligegyldigheden, der desværre er så fremherskende her og der og allevegne smiley

• #21   13. mar Jeg er ikke overrasket over Ghitas opførsel. Der har været masser af lignende historier om hende i et stykke tid. F.eks. At hun svarer fornærmet hvis nogen ønsker hende en god fødselsdag, så det er vist bare hendes "stil"... Det er måske det eneste, som jeg kan kritisere værten for - at hun (tilsyneladende) ikke var forberedt på at Ghita opfører sig sådan. Men igen, hatten af for at værten holder hovedet forholdsvis koldt. Jeg ville nok være skredet smiley

• #22   13. mar Nemlig, Isabelle!

• #23   13. mar Det var aftalt på forhånd at det skulle vare syv timer. Reelt varede det kun et par timer. Ghita kunne bare have sagt nej hvis hun var utilfreds med aftalen.

• #24   13. mar Det var ikke aftalen, der fejlede noget, men journalistens tilgang og opførsel.

Prøv at lyt til hvad hun siger..

• #25   13. mar Længden var aftalt på forhånd.

Selv om man synes at journalisten er kedelig, så er det da en totalt overreaktion fra Ghitas side.

• #26   13. mar Jeg tror ikke helt, du har fanget Ghitas pointe...

Det handler ikke om tid eller om kedelig eller ikke kedelig.
    Prøv at lyt til hende...

• #27   13. mar Har kun hørt lidt af det, men der var bare noget ved hende Zeuthen der virkelig irriterede mig. Den måde hun grinede af Ghita når hun sagde noget var da virkelig nedladende.
    Givet Ghita kunne muligvis have taklet det bedre, eller eventuelt bare have stoppet interviewet.

Derfor foretrækker jeg sådan nogle som Christian Fuhlendorff når han laver interview med folk i hans podcast. Det føles som en samtale hvor man sidder ved bordet og hører efter hvad to mennesker taler om, ikke indstuderet med en masse spørgsmål der bliver læst op.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.522
    #28   13. mar Tilgang og opførelse?. Det hører vi da ikke meget til før hun bliver ubehagelig. Pinlig opførelse. Må da håbe det er alderen der spiller ind.

Sjov?. Uhøflig og snobbet er de ord jeg kommer på.

• #29   13. mar Snobbet? Hvad bygger du det på, Max?

• #30   13. mar Jeg kan stadig ikke høre andet end en hystade, som reagerer helt vildt og ekstremt.
    Tror stadig at både journalisten - og selv jeg - ville have fattet Ghitas pointe (hvis der altså er en) hvis hun havde formuleret sig anderledes og opført sig med kontrol og værdighed.

• #31   13. mar Men CH, måske kan du forklare Ghitas pointe? Jeg kan ikke finde nogen fornuft i hendes ævlerier...

• #32   13. mar Hvis jeg kunne det, Karin, så tror jeg du havde fanget den nu.

Det er bare at høre hvad hun siger..

• #33   13. mar Ok. CH, så kommer vi nok ikke videre smiley

• #34   13. mar Hvis Ghita virkelig syntes at denne interviewer var SÅ forfærdelig, at det på nogen tænkelig måde kunne undskylde en så pinlig opførsel, så var der kun én løsning, og det var at sige tak for i dag. Uanset hvor dum man synes en samarbejdspartner er, så har man altså pligt til at opføre sig bare nogenlunde ordentligt.

Jeg er rystet over at folk ligefrem synes Ghita skal hyldes for det her smiley Jeg synes hun skulle i skammekrogen, og derefter til udredning for demens - det er den eneste undskyldning for at opføre sig sådan.

• #35   13. mar Nogle gange må nogen sgu protestere mod falskhed, facade og overflade...

Så skid hul i ordentlighed. Det må være en 84 årigs privilegium.

• #37   13. mar Nej, CH, det er lige præcis det modsatte! Man skal ALTID starte med at opføre sig ordenligt. Og kan man ikke trænge igennem med det, må man takke af. Virker det heller ikke, må man for min skyld gerne te sig som en modbydelig kælling. Men alt andet skal være prøvet først.

Det er slet og ret dårlig opdragelse og dårlig dømmekraft. Pinligt!

• #38   13. mar Jeg mener afgjort, at Ghita opfører sig ad h.... til. Hun er øretæveindbydende provokerende, grov og alt muligt andet mindre høfligt. Men jeg tror på, at den slags indimellem skal til, når forlorenhed, overfladiskhed mv. skal afdækkes. Et høfligt "tak for i dag", havde ikke gjort noget som helst - og da heller ikke for journalisten, der så ikke havde fået en udsendelse overhovedet.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#39   13. mar Det er da ingens privilegium at tale grimt til folk der passer deres arbejde. Hun har jo frivilligt valgt at deltage.

• #40   13. mar Fuldstændig enig, Isabelle.

• #41   13. mar Min første tanke var netop at hun må være på vej mod en demens-diagnose med den opførsel...

Det er jo heller ikke første gang, som en anden nævner, har hun før opført sig unødvendigt aggressivt overfor folk.
    Og sine nærmeste har hun vidst fået skubbet godt til side efterhånden, så hvem skulle egentlig tage hånd om det, hvis det så var snigende demens el.lign..?

• Ida og Figo
    mar 2017

#42   13. mar Selvfølgelig må Ghita gerne italesætte kritik og frustration over journalistens opførsel og manglende tilstedeværelse, men altså "Jeg synes, du er dybt åndssvag" og "Du er så dum" det er altså over grænsen synes jeg. Det er bare at være led.

• #43   13. mar Isabelle, så Ghita gør faktisk journalisten en tjeneste?

Det her er Haarders risengrødskommentar x1000, Prins Henriks se mig-skandaler x100, og folk synes det er fedt?

Men ok, hvis dem der synes det er fedt, ville finde sig i at blive talt til på den måde, så be my guest. Jeg tænker at der må være en form for komplekser, hvis man bifalder sådan noget.

• #44   13. mar Jeg er ganske enig i, at det er en ubehagelig, respektløs og grænseoverskridende opførsel. Det tror jeg måske, vi alle er enige i?

Spørgsmålet er så, om man synes den var nødvendig - det er den vel nogle gange. I dette tilfælde mener jeg ikke, den er det. En alternativ afvisning behøves vel ikke nødvendigvis bestå af påtaget sødme og høflighed?

• #45   13. mar Fünke, hvornår er det ret beset nødvendigt at være SÅ modbydelig over for et andet menneske?

Jeg er med på at det kan ske i ophedede diskussioner, men det her er langt fra nødvendigt eller undskyldeligt.

• #46   13. mar Jeg kunne ikke holde ud at høre det færdigt!
    Jeg synes Ghita er dybt ubehagelig at høre på.
    Hun er nedladende, sarkastisk, grov og urimelig - enten har hun primadonna nykker og storhedsvanvid ellers er hun begyndende dement og kan ikke gøre for det.

Journalisten gør ikke noget forkert, var jeg hende, så havde jeg drejet om på hælen og var gået min vej, sådan vil jeg ikke tales til.

• #47   13. mar A, nej, jeg synes heller ikke det her er nødvendigt.

• #48   13. mar Arj. Dement er hun dælme ikke, hun er fuldstændig klar, skarp og observant.

Kunne man ønske at hun havde sagt fra på en anden måde? Ja da. Men gudske tak og lov for, at hun ikke bare sætter sig og æder det der stiltiende.

• #49   13. mar Hun minder mig forfærdeligt om de kunder, netop som hendes slags - ældre, nedladende, mega tarvelig, sur fordi man ikke kan få sin vilje eller forstår hvorfor ting er som de er, også skal man stadigvæk stå, smile og være serviceminded... smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#50   13. mar Men modparten skal bare tage imod?. Her kunne man jo også mene hun har alt muligt ret til at sige fra. Utroligt at hun finder sig i det. Respekt for ikke at komme ned på samme lave plan.

• #51   13. mar Hun kan sagtens være begyndende dement - jeg har flere eksempler på, at demens starter sådan. Se på Prins Henrik, han begyndte også at blive urimelig på samme måde, det samme gjorde min gamle mormor iøvrigt.
    De kan godt snakke om det der sker omkring dem, men de begynder at få en manglende dømmekraft og blive urimelige, de ændrer humør og adfærd og deres personlighed forandres.

Om hun er begyndende dement kan jeg jo ikke vide, men jeg synes hun har en besynderlig adfærd og hendes opførsel er helt utilstedelig.
    Var hun utilfreds med noget i opsætningen af interviewet, så kunne hun jo bare på en neutral måde trække sig.

• #52   13. mar Ej, jeg får helt lyst til, og den ligger altså lige til højrebenet... smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=nGr-rbkdbIE

• #53   13. mar Jeg er enig med #14.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 1.496
    #54   14. mar Men hun fik da skudt en god historie, sikke en omtale smiley

• #55   14. mar Max, hvem siger at modparten bare skal tage imod?
    Jeg er ret sikker på, at det er NETOP en menneskelig reaktion Ghita søger - havde hun IKKE taget imod tror jeg hun havde opnået en helt anden respekt.

At hun ikke siger fra fatter jeg simpelthen ikke, det forstærker i den grad den glatte, robotagtige, ikke-menneskeagtige fornemmelse.

• Kennel Hearthitter
    Kennel Hearthitter Online Tilmeldt:
    jul 2017

Følgere: 8 Emner: 14 Svar: 2.501
    #57   14. mar Jeg ELSKER Ghita smiley

Jeg tror jeg ville dø hvis jeg skulle høre hende Zheuten i et program.. Hun er da totalt intetsigende.. og langsommelig..

• #58   14. mar Ghita Nørby har vist overskredet sidste salgsdag for et stykke tid siden. Dette er næppe nogen overraskelse for journalisten, som her har fået en nem historie foræret.

Personligt havde jeg som journalist (håber jeg da) haft integritet nok til at lade interviewet gå i glemmebogen og finde på noget andet, i stedet for at udstille en gammel kone, som tydeligvis ikke længere spiller med et helt sæt kort, på denne måde.

Det er desværre en del af vores nye "åbne" omgangstone, at vi ikke har mod nok til at sige stop til mennesker der ikke selv er i stand til det, inden de får ødelagt deres eget eftermæle. Et par episoder mere af denne slags, vil effektivt sikre at det er det, og ikke alle de blændende gode ting hun har leveret i sin karriere, vi kommer til at huske hende for. Det er måske "ærligt", men også ærgerligt!

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#59   14. mar Det er da så tydeligt at når Zeuthen bringes ud af sin rolle/forberedte skjold, så bliver det så meget mere levende og autentisk..
    Ghita har alle dage været megaskarp.. Hun brænder så meget igennem og siger sin mening..
    Det alene hvis intervieweren havde været rigtig forberedt og netop menneskelig giv-og- tag, så havde hun jo haft en helt anden tilgang og fået langt mere ud af sit interview..

• #60   14. mar Jeg håber så sandelig at hvis de på 24/7 havde været den mindste tvivl om, at Ghita er ved sine sansers fulde brug, så havde de tilbageholdt programmet.

Ja, hun er gammel - og måske derfor er hun færdig med at bruge tid på mennesker, der kun vil tage, ikke give.

Jeg ville få myrekryb af at have sådan et menneske, som Zeuthen lyder til at være, i mit hjem.
    Det stritter overalt.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#61   14. mar Fuldstændig enig med CH.. Bare de første par minutter hvor hun lige indleder med beskrivelsen af det interview fik mig til at blive irriteret på hende. Fuldstændig blottet for indlevelse.. Hvordan hun overhovedet kan have et radioprogram undrer mig i den grad, for hun er jo bare monoton at høre på.. Den langsommelighed i hendes stemme virker karikeret og påtaget..

Jeg tror hun ville være god til et aftenprogram der hed fald i søvn til Zeuthen.. Hun ville tydeligvis kunne få mig i drømmeland, selv i mine søvnløse perioder smiley

• #62   14. mar Hun er en ret kold type ja...
    sundt at blive hyler ud af den nogle gange smiley

• #63   14. mar Men journalisten kommer jo ikek som veninde - de har jo forskellige roller.
    Ghita bliver irriteret over allerede aftalte ting. Aftalen var, at båndoptageren skulle køre fra start, allerede i døren bliver Ghita irriteret over den måde mikrofiónen ser ud på - og så begynder balladen, det er jo helt weird!

Så allerede inden journalisten er kommet i gang, så er Ghita på tværs, journalisten får jo ikke en chance for at komme ordentlig fra start.
    Lige meget, hvad journalisten foreslår eller prøver at forklare omkring god lyd, så er Ghita nedladende og hånlig - jeg synes hendes opførsel er helt utilstedelig.

• #64   14. mar Jeg kunne ønske at det interview gav anledning til lidt refleksion, men jeg tvivler. Ghita rammer plet med ordet selvhøjtidelig - det er fuldstændig rigtigt.
    Selvhøjtidelig og højtidelig. Kunstigt og påtaget.
    Mærkeligt højstemt - men rammer aldrig mennesket, hun interviewer.

Man lulles i søvn i pæn lyd med fuglekvidder og kaffe, der hældes i kopper...

Ydrk.

Go Ghita!

• #65   14. mar Zeuthen har valgt det forkerte emne til sit pæne program, simple as that.
    Hun vil ikke vise Ghita Nørby, hun vil lave Zeuthen radiokunst.

Der havde hun gjort regning uden vært. Ghita er ikke pæn og har aldrig været det.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 1.496
    #66   14. mar For mig er hun bare en ligegyldig gammel tosse, men det sjove er at hun går amok smiley

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#67   14. mar SPOT ON CH smiley

• #68   14. mar præcis ch.

Det debatteres i faget... skal man give noget eller være kold objektiv.... Jeg giver alt smiley jeg græd med Merles far da medicinen virkede og pigen gik for første gang i sit liv, jeg skraldgrinede da en tyk mand rettede sin titel fra hal til hel inspektør og jeg svedte med Mustafa da han fortalte om hvordan familien var flyttet til Viborg.

jeg er før, og så herinde, blevet kaldt uegnet til mit job men det er jeg ret ligeglad med når jeg pga empati kan lave artikler som rammer læserne og få dem til at sende mig en mail med tak. og set på antal klik kan i tro mine chefer og så er ret ligeglade med objektivitet smiley

ham her møder man fx ikke bare op med en mikrofon hos og laver en historie om

https://www.viborgnyt.dk/viborgnyt/Bare-spoerg-Mustafa/artikel/384271

den slags tager tid, jeg mødte ham hver uge i næsten et halvt år før han havde tillid nok og jeg både handlede der, fortalte om min mand, min tro og min fascination af mennesker der kan noget til trods for modstand. I dag er vi blevet venner. dybt uprofessionelt ikk smiley

men det vil jeg skide på heldigvis. og der er mange journalister der arbejder sådan. heldigvis.

Det interview med Ghita er et af de bedste denne journalist har lavet. der er et menneske bag facaden og det menneske er sårbart og usikkert og helt som os andre... og hvor er det dog dejligt at få lov at se. ganske som det er dejligt at se at selv stjerner er mennesker som kan te sig og være sure og grine og give op.

når titlerne forsvinder er vi alle ret ens. kan jeg finde det spejl når jeg sidder med en kilde så har jeg en forside næste dag. men det kræver at jeg kommer som menneske og ikke som journalist.

Ghita underviser denne journalist fra radioen i livets skole. og det ender med at blive et af de bedste interview nogensinde.

Det er aldrig sjovt at få sin maske pillet af... I går stod jeg med en mand på en opgave hvor jeg var sendt ud vupti af en chef. Jeg vidste ganske lidt... for lidt. han kunne mærke det og bad mig tage hjem og læse op på mine ting! det var da flovt... pludselig var jeg menneske... helt sårbar, dum uforberedt... men jeg gjorde havd han sagde og overlevede smiley

Den slags skal man som journalist kunne tåle. og gid flere kilder ville sige til og fra!

smiley

• #69   14. mar Et tankeeksperiment.
    Se for jer at Zeuthen dukker op med kæmpemikrofon og enorme ørebøffer på inde på Amalienborg hos Margrethe.
    "Hvilken tale er den bedste, de har holdt?"
    "Skal vi lave en kop te"?
    "Jeg vil gerne have at man kan høre fuglekvidder i baggrunden"

Dronningen havde set igennem hende på et splitsekund og endnu en livslektion ville blive Zeuthen læst smiley

Kloge gamle damer smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#70   14. mar Men kan man ikke sige fra uden at bruge personlige angreb som 'dum' og 'åndsvag'?

Jeg er helt enig i at meget af det hun siger er helt berettiget, men jeg synes også hun går over stregen for anstændig opførsel nogle gange.

• #71   14. mar Fünke, derfor spørger jeg hvornår det er nødvendigt at opføre dig på den måde. Det er ikke her, hvornår er det så?

Lens, hvordan udviser man empati og medfølelse i det her interview? Bliver lige så modbydelig som Ghita?

• #72   14. mar Jo da, Ida. Og det burde hun da have gjort.

The flipside af det er, at der ikke var kommet et program i radioen og Zeuthen ville gå tomhændet derfra.

• #73   14. mar "Isabelle, så Ghita gør faktisk journalisten en tjeneste?"

Ja da smiley

"Jeg tænker at der må være en form for komplekser, hvis man bifalder sådan noget."

Ja det MÅ der da være. Super godt argument smiley

Journalisten behandler Ghita som et lille barn (heller ikke skal behandles) - lader som om, hun ikke HØRER grovhederne, følelserne, reaktionerne - spørger/taler videre som en død robot. "Skal vi gå en tur i haaaven?" er skisme en tynd og totalt fraværende reaktion på, at Ghita ikke kan holde den glatpolerede overflade ud.
    TÆNK, hvis den tamme journalist havde turdet/ønsket at forholde sig til Ghita - turdet satse noget - turdet have sagt "hold KÆFT, hvor er du grov, kone" smiley

• Ida og Figo
    mar 2017

#74   14. mar Arh jeg tror nu ikke Zeuthen er så retarderet at hun ikke forstår Ghitas pointer uden de ondskabsfulde personangreb smiley

• #75   14. mar Hun reagerer bestemt ikke som om, hun forstår dem....

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#76   14. mar Den reaktion kommer jo til sidst hvor der ikke ER mere at tabe. Så kommer indlevelsen og hun forholder sig til Ghita og giver noget.. I max 10 min, så er hun tilbage i gængen igen og bliver totalt monoton og intetsigende igen..
    Det der burde Zeuthen klart tage med sig i fremtiden. Er sikker på hun vil blive bedre til sit erhverv, hvis hun bare tager en brøkdel med sig..

• #77   14. mar Men hvorfor er det Ok at være nedladende og hånlig overfor et andet menneske CH - hvis Ghita er utilfreds, så kan hun jo bare på en ordentlig måde sige, at hun ikke ønsker noget interview, hun behøver da ikke blive personlig på sådan en grov måde.

Jeg hørte kun det første af interviewet, så kunne jeg ikke holde ud at høre mere, der var Ghita gået langt overgrænsen for, hvad jeg synes er anstændig opførsel.
    Når man skal lave en lang radioudsendelse, så bliver journalisten da nødt til at bruge det bedste udstyr, der er da ingen der gider høre en timelang udsendelse, hvis lyden er dårlig.
    Og hvad ved du CH om Dronning Margrethes reaktion - jeg er slet ikke overbevit om at hun havde forlangt dårlig teknik, tvært imod er hun så professionel, at det hun deltager i skal være kvalitet, og det kræver ordentlig teknisk udstyr, så jeg tror IKKE hun havde reageret sådan - men egentlig er det jo også en ligegyldig diskussion, for det aner vi intet om.

Jeg synes vi skal behandle hinanden ordentlig, vi skal tale pænt til hinanden, jeg kan ikke fordrage primadonnanykker og selvhøjtidelighed - så min respekt for Ghita er da helt røget sig en tur, succesen er vist gået hende til hovedet og så mener hun, at hun er i sin gode ret til at trampe andre ned.
    .

• #78   14. mar Hører du, at Zeuthen forstår, Ida?
    I mine ører lyder det til, at hun ikke fatter en centimeter.

• #79   14. mar Det er mystisk - Zeuthen tilvælger formen selvom hun så tydeligt får at vide at hun ikke har sit emne med sig.
    Hun får at vide, at hun ikke holder det ud.
    Hvorfor fa'n smider hun ikke bøfferne og mikrofonen, læner sig tilbage, ånder ud og giver lidt af sig selv, når det nu så tydeligt efterlyses?
    Hun vægter sit koncept højere end det menneske hun sidder hos og den historie hun kan fortælle.
    Det er ren selvsabotage.
    Dårligt journalstisk arbejde - og det er Ghita, der bliver pålagt ansvaret for det mislykkede projekt.

Der er virkelig noget for Zeuthen at lære i det der.

• #80   14. mar Kennelmor, skriver jeg at det er ok at være nedladende?

• #81   14. mar Når man kan forsvare Ghita opførsel - hvor hun er nedlanden og grov - så ja.

• Ida og Figo
    mar 2017

#82   14. mar Nu er Zeuthen jo ikke en praktikant sendt i byen, hun er prisvindende journalist og foredragsholder, men vi kan jo høre hendes næste interviewprogram på 24syv og se om hun har taget Ghitas råd til sig smiley

• #83   14. mar Et hypotetisk spørgsmål: Tror I, at Ghitas budskab var nået ud til "folket", hvis hun havde været høflig og ikke det mindste grov?

• #84   14. mar Det er aldrig for sent at lære, Ida...

Jeg holder ikke til hendes programmer, hun giver mig creeps, så jeg må leve med perspektivet om aldrig at få at høre om hun lærte noget..

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#85   14. mar Overhovedet ikke Isabelle. Når ikke engang Zeuthen fatter budskabet og trods alt ser reaktionen via kropssprog osv, så er der ikke ret meget håb..

Jeg kender ikke til hende Zeuthen og det er ikke nødvendigt for mig at høre hende mere.. Netop fordi jeg synes hun er ualmindelig intetsigende..

• #86   14. mar "Nu er Zeuthen jo ikke en praktikant sendt i byen, hun er prisvindende journalist og foredragsholder"

smiley smiley smiley

smiley

• #87   14. mar De har begået det mest hørte program nogensinde på 24/7.
    Takket være Ghitas grovhed...

Mon de ærgrer sig ret meget?

• #88   14. mar jeg tænker at hun skulle have mødtes med Ghita først. informeret om at mikrofonen er tændt fra første sekund og fortalt noget om sig selv. Det er ikke raket videnskab... selvom nogle i faget gerne vil gøre det til det smiley

det er bare et håndværk smiley

jeg kender ikke journalisten så kan ikke sige hvad hun skulle have givet men mon ikke hun har oplevet en indre rejse selv? ellers er det da virkelig trist... den mest spændende historie om Ghita handler for mig om hendes mor og det oprør. sidder du med hende i ro og med mikrofonen slukket og tager en rolig snak om det tema og måske ens egne oplevelser med at sige fra eller bryde ud så mødes man som to mennesker i stedet for to titler.

nogle rigtig gode interview på kanalen er en mand som jeg bare ikke kan huske navnet på pt... han mødes med kilderne til flere samtaler. og det er tåkrummende menneskeligt.

mennesker er pinlige nogle gange. Det er en del af det at være menneske. men det er sjældent rart at lytte til fordi det stiller krav til modtageren også.

jeg er ikke overrasket over reaktionen. Det er ret o overfladisk research hvis man kan overraskes over at Ghita er skrap og bramfri smiley

• #89   14. mar »Der er udkommet tonsvis af biografier om Ghita, og vi har set et hav af interviews, som tegner det samme stærke og storblomstrede billede. Her ser vi nogle andre sider af en ekstremt interessant person, som stiller nogle store krav til livet, og som ikke er bange for at fremstå usympatisk. Og det lykkes jo rigtig godt. Det er ikke et superkærligt, sympatisk menneske, vi møder. Selvreflektion er tilsyneladende ikke hendes spidskompetence. men jeg tror, den slags mørkere og vildere farver er en del af billedet af os allesammen, ikke mindst af Ghita Nørby.«

Morten Kirkskov - skuespilchef på Det Kongelige Teater.

Jeg er SÅ enig med ham.

• #90   14. mar præcis. Hun er menneske. tænk sig smiley

• #91   14. mar - Og så er der denne vinkel, som ikke er såååå positiv overfor Zeuthens motiver til at fortsætte interviewet trods grovhederne:

"Der er imidlertid også dem, der sætter spørgsmålstegn ved, om interviewet overhovedet skulle have været sendt. Som mener, at Iben Maria Zeuthen med fuldt overlæg lader Ghita Nørby »kaste sig under bussen«, som det hedder på moderne dansk."

Begge citater fra: https://www.berlingske.dk/kultur/morten-kirkskov-om-hele-danmarks-ghita-man-sidder-jo-med-livet-i-haenderne

• #92   14. mar Jeg tror faktisk at selvrefleksionen er ok.
    Hun er bare totalt afklaret med sine grænser.
    Ellers er det svært at være uenig, Isabelle smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 4 Følgere: 9 Emner: 27 Svar: 1.890
    #93   14. mar I mine øjne skulle det interview aldrig være bragt.

Det er underholdning for pøblen.

Synes det er synd for Ghita. VI kan alle blive provokeret af x person eller x situation, og det er der ingen grund til at udstille det for familien Danmark.

Minder mig om dengang hvor Bertel Haarder blev rasende på en journalist. Den slags skulle heller aldrig være bragt.

Men hvad, det understreger i mine øjne også bare, at nogen journalister vil gøre alt for ussel mammon, og nogen mennesker svælger i andres ulykke eller uheldige situationer.

Naturligvis skal Ghita overhovedet ikke tale sådan, selvom hun blev voldsomt provokeret at journalisten. Journalisten skulle have erkendt de var bare ikke var et "match", trukket sig og lært af det.

Det skal da ikke gøres til underholdning. I mine øjne er den slags sygt.

• #94   14. mar Zeuthen laver en Milan smiley smiley

• #95   14. mar Ghita har sagt ok for at det bringes så hun deler ikke din skam Martin... hvilket også ville være en overraskelse hvis man kender personen bare lidt

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#96   14. mar @Lens.
    Det er sagen underordnet om hun har givet lov eller ej.

Det er altid journalisters ultimative ord. X gav lov.

Ja da, men det ændrer da ikke på, at det laveste fællesnævner af elendig journalistik.

• #97   14. mar Har du hørt interviewet, Martin?

Det er langt mere og større end bare underholdning. Det er lige til at blive klogere af smiley

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#98   14. mar Tænk jeg synes netop det er godt at det interview er blevet bragt og det faktisk er blevet det helt store taleemne..
    For det viser jo netop at selv personer som der ses vældig meget op til på begge sider af bordet, er så herligt uperfekte.. De er bare mennesker..

Ghita er totalt superstar for mig.. Har set masser af udsendelser med hende og hun har altid fremstået som en stærk selvstændig kvinde der siger sin mening uden omsvøb.
    Derfor er et mig totalt ubegribeligt at hun håndteres på den måde, af en der har researchet i måneder..
    Hun er hverken værre eller bedre end hun altid har været.. Det er ikke uden grund hun har været gift mange gange...
    Hun er nok bedre i dag til hurtigere at sige fra, netop fordi hun med alderen nok er pænt træt af bullshit og dårlig journalistik..

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#99   14. mar @Isabelle.
    Man skal være meget lidet orienteret for ikke at have hørt det interview i går.

Det er underholdning! Ikke noget som helst andet. Men hvis det kan forsvare ens svælgen i den slags, så kan jeg jo ikke gøre noget ved det. Jeg forstår det bare ikke.

• Ida og Figo
    mar 2017

#100   14. mar Jeg kender mest Zeuthen fra Den Korte Radioavis og der er jeg ikke enig med Ghita i at hun er uden humor smiley smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#101   14. mar Undskyldninger er der nok af. En ubehagelig måde at være på. Det er det der står tilbage.

• #102   14. mar "Man skal være meget lidet orienteret for ikke at have hørt det interview i går."

Mange har nok hørt OM interviwet - men ikke hørt det (hele).

"Det er underholdning! Ikke noget som helst andet. Men hvis det kan forsvare ens svælgen i den slags, så kan jeg jo ikke gøre noget ved det."

Det er ikke underholdning. Det er en hel masse andet. Men hvis du ikke kan se det, så kan jeg jo ikke gøre noget ved det (man kan jo ikke forstå noget for andre) smiley

• #103   14. mar "Undskyldninger er der nok af. En ubehagelig måde at være på. Det er det der står tilbage."

- hos dig. Hos mange af os andre står der virkelig meget andet tilbage. Sådan er vi mennesker så forskellige.

• #104   14. mar Det er det der står tilbage

Ja, hvis man har skyklapper på..

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#105   14. mar @Isabelle.
    (man kan jo ikke forstå noget for andre) smiley

Meget enig i den sætning! smiley

• #106   14. mar tænkte det nok, Martin smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#107   14. mar Sørgeligt at man prøver at forsvare den slags opførelse. Men hun er kendt og så må man godt være ubehagelig over for andre. Det er ligefrem andres skyld at hun er som hun er.

• #108   14. mar Du har ikke forstået ret meget, Max

Men altid klar på en stråmand.

• #109   14. mar Sørgeligt, at du ikke kan lide Ghitas hårfarve, Max - og beskylder frisøren for at have brugt en for gammel tube smiley

smiley

• #110   14. mar Når man kun hører det lille sammendrag så lyder Ghita jo hård og modbydelig, men når man hører det fulde interview, så forstår man hende da 100%
    Jeg syntes hun er fantastisk. Hun er i den grad levende, humoristisk og ægte. Selvom hun er hård.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#111   14. mar Hold nu op. Det er ikke nogen stråmand.

Læs dog hvad du selv skriver. Selvfølgelig har jeg ikke forstået det. Det kun dig der har det. Som altid.

• #112   14. mar Ooog en til.. dygtig!

• #113   14. mar Har DU hørt (hele) interviewet, Max?

• #114   14. mar Okay jeg indrømmer gerne; jeg har hørt OM interviewet, men jeg har faktisk ikke HØRT det - hverken i afkortet eller hel form.

Men alligevel, så må jeg tilstå at jeg hælder til at have fuld forståelse for Ghita. Især med tanke på hvordan dansk journalistik i dag alt for ofte mangler en eller anden, - jamen, stolthed for sit værk nok? Det handler om at få det næste fix, den næste gode historie, kvanitet over kvalitet, og så skid hul i resten. Sådan virker det, alt for ofte.
    - Tror det var BT i går der bragte noget om det, med overskriften at Ghita gik "helt amok" - og så er det dét folk ser, og tager til sig.

Som sagt, har ikke hørt interviewet - men hvis intervieweren er den type, der bare er så kunstig høflig, sød etc. - nogle mennesker synes det fungerer. Andre, ser igennem det og bliver træt af det. Den der påtagede facade. De tomme floskler. Så kan jeg sgu godt forstå sådan et interview bliver opad bakke smiley

• #115   14. mar Prøv i det mindste bare lidt at høre starten, så kan du fornemme, på hvilket grundlag balladen begynder.

• #116   14. mar Prøv at hør det hele.
    Konteksten er temmelig vigtig..

• #117   14. mar Jeg har vel hørt halvdelen nu, og jeg er splittet.
    Jeg kan godt forstå Ghitas harme, for den journalist er da virkelig blank at høre på. Hun taler som den nye pædagog på en institution, som er bange for at ungerne ikke kan lide hende - Eller som om Ghita var retarderet. Det er sgu nedværdigende.
    Samtidig synes jeg så også at Ghita går over stregen. Alt hun behøvede at sige var om de ikke kunne få noget mindre udstyr på bordet, så det virkede mere personligt, og så bede journalisten snakke til hende, som hun ville snakke til alle andre mennesker - Venner og familie inkl.

Det lidt komiske er så, at jounalisten minder om Ghitas karakter i "Charles Tante" smiley

• #118   14. mar Journalist i starten (da Ghita åbner døren): "Der er masser af hunde".

OK - én smiley

Journalisten fortæller, at optagelsen ER startet (da hun står i døren). Ghita spørger hvorfor.

"Hvis jeg skal lave en start af en dokumentar, er det godt at have lyden af en dør" smiley smiley

Men jeg siger som CH - hør hele interviewet smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 8 Emner: 19 Svar: 2.216
    #119   14. mar "Skal smiley ... viiii smiley ........... lave en kop TE smiley ? " Hahaha smiley :D smiley

Jeg morede mig kosteligt, og kan ikke sige mig fri for at sidde og småfryde mig over, at den pisseirriterende, overselvbevidste journalist fik et par sandheder at høre.

Det er ok at sige sin mening. Men at vrænge og gøre nar, og ligefrem håne smiley et andet menneske, der ikke har gjort stort værre forbrydelse end at tale med irriterende fedtemær-stemme og medbringe en mikrofon, synes jeg dog er for groft - også selv om man er den "folkekære", slagfærdige Ghita Nørby. Vorherrebevares smiley

Men ret specielt interview der kom ud af det. Underholdende, provokerende og vækker til eftertanke.

Er journalisten naiv og tykpandet? Eller er hun skidesmart? Jeg kan ikke gennemskue, om hun er lammet af usikkerhed og sidder fast i at gennemføre sit eget projekt, eller om hun er helt bevidst om, hvad hun laver, når hun bliver siddende og "fremturer" i stedet for at gå sin vej.

-"Jeg synes, vi skal slutte vores samtale!"
    ....
    .........- "Synes ...... du..... det er en samtale, vi har?"

• #120   14. mar Jeg har ikke læst alle kommentarene i denne tråd, men det jeg tænkte igennem interviewet var at journalisten var nedladende i sin optræden. Som Gita selv er inde på, er det langt fra en ligeværdig samtale. Jeg synes det er ok at reagere som hun gør, jeg selv havde smidt hende ud senest da journalisten spørger om de skal drikke en lille kom te
    Tonefald og sætning er i den grad nedladende eller gør at man tænker hun taler til en hvor forstanden er væk

• #121   14. mar hahaha

https://youtu.be/AZ4U8o2xqko

• #122   14. mar Er vild med da Ghita fortælle om sit møde med Karen Blixen med antydninger til aktuel interwiew. Jeg var for dum, ung og dum og vidste ikke hvad jeg sad overfor. Den griber Zeuten ikke. Tænker der er flere steder hun kunne have stillet mere åbne nysgerrige spørgsmål til der bliver sagt istedet for dem hun har planlagt.

• #123   14. mar Jeg vil medgive at Ghita er meget direkte og lettere uforskammet, i sit forsøg på at få journalisten til at være tilstede i nuet og deltagende.
    Men det der har altså ikke noget med demens at gøre. smiley Så kunne hun slet ikke køre journalisten rundt sådan der. Fordi det er netop det hun gør. Hun kører hende rundt, for at fremprovokere en reaktion fra hende, så hun kan mærke hende som menneske, bag det opstillede, pæne, overfladiske og iscenesatte.

Men journalisten forstår det simpelthen ikke. Hun aner simpelthen ikke hvordan man er deltagende, ægte og hvordan man giver af sig selv. Selvom hun sikkert er dygtig teknisk.

Ghita har altid været sådan der. Sådan var hun også for tyve år siden (lang demens) smiley
    Nogle journalister frygter at interviewe hende af den grund, fordi hun giver intet, hvis hun intet får (mærker)
    Hun føler sig oprigtigt latterliggjort, hvis hun bliver mødt som en håndboldspiller der skal redegøre for en stregtaktik.

Så kan man mene at det er arrogant. Det er det måske, hvis man ikke forstår hvad det er hun prøver på. Det kan jeg måske nok følge. Men jeg kan nu sagtens følge Ghita her.

• #124   14. mar Super beskrevet, C F!

• #125   14. mar Kan man ikke mene, det er arrogant, selvom man godt forstår, hvad hun prøver på? Jeg synes nu ikke det ene udelukker det andet.

• #126   14. mar Jeg kan kun se det pinlige for Zeuthen.
    Det er godt nok ringe interviewet.
    Ghita er så interessant og så indlevende når hun fortæller. Det må være en ære at bare sidde og høre om hendes oplevelser og livshistorie.
    Zeuthen misser det totalt pga hendes plan og fordi hun vil styre processen 100%. Istedet for blot at læne sig tilbage og nyde tilstedeværelsen af en af Danmarks allerstørste stjerner. Og bare snakke sammen.

• #127   14. mar Danmarks største stjer eller ej, så kan man godt snakke pænt, er min holdning smiley

• #128   14. mar Det havde bare intet rykket, Caroline.
    Hun forsøgte at trænge igennem og få en reaktion men det var helt tydeligt umuligt.

• #129   14. mar Hvis Ghita altid har været sådan, så gør det da næsten kun situationen værre, så har hun jo ingen undskyldninger for sin opførsel - at føle sig så overlegen, at man kalder andre mennesker dumme, fordi de ikke reagerer som man forventer, det er da arrogance.

De to har nok gået ind til det interview med forskellige forestillinger om, hvad det skulle munde ud i og på hvilke præmisser det skulle foregå.
    Men at starte med at brokke sig over det udstyr journalisten har med, det er jo grotesk, selvfølgelig tager journalisten det bedste udstyr med, som de har, netop for at gøre det så godt som muligt.

Hvis Ghita ikke kunne lide journalistens fremgangsmåde eller måde at være på, hvis deres kemi simpelthen slet ikke passede sammen, så kunne Ghita så nemt som ingenting have sagt, at hun gerne ville trække sig fra intereviewet, da det ikke levede op til de forventninger hun havde.
    Så var den skid slået i al mindelighed og på en respektfuld måde overfor det menneske hun står overfor.

• #130   14. mar Meget heldigt for Zeuthen og 24/7 gjorde hun ikke det..

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

• #132   14. mar Klikkede lige ind på dit link, KH:
    Interviewet med Stig Møller gik mildest talt i hårknuder, da sangeren mente, Iben Maria Zeuthen stillede ham dumme spørgsmål, og kommenterede, at årsagen til, 'hun ikke aner noget som helst, jo nok er, fordi hun lige har fået en unge'.

Ja, hun har helt klart et problem. Eller måske, lige med det du vælger at linke til, bærer hun nok ikke skylden helt alene smiley

• #133   14. mar Arj, det er simpelthen sket 2 gange...
    Vildt.

• #134   14. mar var det hende der interviewede Riskær egentlig?

• #135   14. mar Zeuten er noget mere menneskelig i interviewet med Stig Møller. Det er da lige før, hun bliver sur smiley
    Han er i øvrigt noget dum at høre på.

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#136   14. mar Der er vi enige Isabelle.. hun er ikke så glat og upersonlig ved Stig..
    men hun er sgu godt nok en Karen Kedelig at høre på i radioen..

• Ida og Figo
    mar 2017

#137   14. mar Nej Lens, det var Tinne Hjersing Knudsen fra 55 Minutter på 24syv.

• #138   14. mar Helt enig, KH - keeeeeeeeeedelig.

• #139   14. mar Det mest skræmmende ved det her, er at jeg er enig med Birthe Rønn Hornbech smiley

https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/birtheroennhornbech/ECE11253563/er-ghita-noerby-beruset-dement-eller-bare-ondskabsfuld/

• #140   14. mar Der findes en del apokryfe historier om Nørbys krukkeri og uforskammethed, og nogle af dem findes i min familie hos nogle folk, jeg stoler på. Så der er intet i den historie, der overrasker. Befriende/uforskammet. Denne tråd viser tydeligt, hvordan skønhed afhænger af øjet som ser. Og fred være med det.

• #141   14. mar Ghita er i den grad fejlcastet til det program.

• #142   14. mar En af kommentarerne til Birthe Rønn:

"Hørte store dele af det interview den anden formiddag i bilen. Det er af de mest autentiske, skarpe nedskydninger af påtaget indføling jeg længe har hørt. Hatten af for Ghita Nørby! Det var hverken demens eller alder, der var en kejserinde af en journalist der fik at vide at hun ikke havde noget tøj på, men hun jamrede over at hendes plan var gået i stykker. Det var vildt underholdende! Tak Ghita! Journalisten og 24-7 vinder lidt tilbage ved at bringe det. Så også tak til dem. Det var kunst og kunstneren mod det forstilte."

• #143   14. mar Har lige hørt noget af det sammen med kæresten, og han var også ved at brække sig af grin...Jamen så blank har man da næsten ikke lov til at være.
    Efter Ghita har gjort grin med hendes "Skal vi lave en kop te?", og journalisten så spørger "Skal vi gå en tur i haven?"...Jamen det gav jo nærmest hjernekramper.

Jo, det kunne have været sagt pænere (og lettere forståeligt), men hvordan kunne hun ikke fange pointen? Slap af og vær dig selv, og lad være med at snakke til damen som var hun andet end et helt almindeligt menneske.

Det fede ved Ghita er netop, at hun netop ikke forventer særbehandling, men derimod ønsker at blive talt til som den person hun er.

• #144   14. mar Jamen Birthe Rønn Hornbech udtrykker det da så præcist - og hende plejer jeg da ellers ikke være stor fan.

• #145   15. mar Jeg er med på, hvad GN prøver at få frem, men jeg er uforstående overfor måden og tidspunktet.

Hvorfor benytte et i forvejen aftalt interview til at lave et statement? Hvorfor lave et interview med en journalist om ens egen liv, hvis man enten inden eller imens finder ud af, at man da hellere vil sende et budskab om ægthed hos mennesker ud, til både "folket" og journalisten? Hvorfor ikke takke nej til igangværende interview og aftale et nyt, enten med pågældende journalist eller en anden, og på forhånd tilkendegive, hvad ens intention er?

For mig er GN for meget i sine følelsers vold, og det er der for så vidt intet galt i, men at hun i dén grad ikke kan formulere sin kritik på en sober, imødekommende og konstruktiv måde, er imo en falliterklæring, og pinligt.

Det er muligt, at GN gerne vil tales til, som det menneske hun er og at hun ikke har divanykker, men så burde hun dælme tale ordentligt, så hun kan blive behandlet ligesådan.

"What goes around, comes around..."

• #146   15. mar Det handlede ikke om, at Ghita ville sende et budskab. Hun ville "bare" være et ægte menneske og ikke proppes ind i den kasse, Zeuten kom med til hende.
    Dernæst følte hun det ubehageligt og intimiderende at skulle samtale med et menneske med store hørebøffer på og en "kæmpe" mikrofon - som ikke er en skid nødvendig, da der findes bitte små af slagsen (til fx at sætte i kraven), der giver fin fin lyd.
    Måske BRUGTE Zeuten sit voldsomme udstyr til at skabe distance? Ghita oplevede det ihvertfald sådan, og Zeuten var eeeeevigheder om at fatte dette - snakkede om fuglekvidder, der var vigtigt at få med smiley

• #147   15. mar "What goes around, comes around..."

Spot on. Zeuten lå, som hun havde redt - høstede, hvad hun havde sået smiley

• #148   15. mar men Isabelle.... skal vi gå en tur i haven?

hahaha altså

hørte i den korte radioavis lavede et spoof på det? det var sgu sjovt. Det ligger online

• #149   15. mar Jeg syntes tydeligt man kan høre på Ghitas stemme at meget af det hun siger i starten er for sjov. For at bryde isen. Men Zeuthen fanger den overhovedet ikke og gør situationen meget akavet.
    Ghita ; Jeg vil ikke fortælle noget ind i den kæmpemikrofon og når du sidder med store ørebøffer på.
    Zeuthen; Jeg vil have fuglenes kvidren ude fra haven med på optagelsen......
    smiley
    De to er nok det værste match af mennesker for de er næsten fra hver deres planet. Så forskellige de er.

Jeg er LANGT fra enig med Birthe R Hornbech som altid smiley

• Kennel Hearthitter
    jul 2017

#150   15. mar What goes around, comes around.
    Igen, havde Zeuthen researchet ordentligt, havde hun ikke mødt Ghita på den måde.
    Men jeg er så småt begyndt at tænke om det lige netop var formålet. For hold da op hvor er hun da blevet berømt på det interview..
    Nu ved alle da hvem den selvfede kost er..

• #151   15. mar Hm, Ja det kunne faktisk være derfor at Zeuthen driver det helt derud. Og derfor blot overhører hvad Ghita siger.
    Hun er jo næsten berømt nu. Den lille stakkels journalist der blev ondt behandlet af slemme Ghita.
    Selv dem der mener Zeuthen er ret underfrankeret ved hvem hun er nu

• #152   15. mar der er 1 ilder!

lyt fra starten den 13. marts hahaha

https://www.24syv.dk/programmer/den-korte-radioavis

• #153   15. mar #147; Hører du nogle steder, at Zeuten taler ned til GN og kalder hende diverse mindre heldige ting, som dum, åndssvag m.v.?

Nej, det gør hun nemlig ikke og bl. a. derfor er det helt uhørt, som GN tiltaler journalisten.

Engang, da jeg startede på et nyt arbejde, kom jeg i "klammeri" med en ny kollega. Hun kunne ikke udstå, at jeg var venlig (sød), smilende og positiv, og altid mødte mine medmennesker med en venlig attitude. Hun sagde, at det var til at brække sig over. smiley Der var/er intet påtaget og forceret over min væremåde, jeg er som udgangspunkt sådan overfor mennesker, der ikke har givet mig grund til andet, og ved I hvad? Vi endte med at blive rigtig gode venner, og er det stadig i dag, 16 år efter. Hun endte med at se indad, og erkendte, at det var HENDE, der havde et problem, og ikke mig - hun brød sig ikke om, at jeg kom ind fra højre og "charmede" de andre, for det tog opmærksomhed fra hende, altså jalousi.

Kunne man, sådan helt basalt set, have forestillet sig, at GN kunne have spurgt ind til en anden mikrofon, om de hørebøffer nu var nødvendige og slet og ret sagt, at Z ikke er hendes kop the og derfor gerne vil have en anden journalist til at varetage opgaven? Kunne man forestille sig, at det havde været langt mere konstruktivt?

Hvem er hun, GN, at bestemme over, hvordan andre mennesker skal være? Z skader ingen andre, hun sårer ingen, fornærmer ingen og kalder ingen øgenavne - der gør GN i dén grad, og derfor synes jeg, at det er helt ude af proportioner.

Det kommer bag på mig, at flere i denne tråd bifalder den opførsel, der imo er selvhøjtidelig.

Men OK, selvhøjtidelige mennesker med trang til at tale ned til andre kan jeg så ikke udstå. smiley

• #154   15. mar "Jeg syntes tydeligt man kan høre på Ghitas stemme at meget af det hun siger i starten er for sjov. For at bryde isen. Men Zeuthen fanger den overhovedet ikke og gør situationen meget akavet."

Jeg ville bestemt heller ikke have fanget noget af det der som sjov.
    Det bliver rigtig hurtigt lagt en ubehagelig tonen for døren. og det kan jeg ærlig talt godt forstå kan hylde selv den bedste ud af sit skin.

at sidde og sige hun er dum og en idiot, har absolut ingen gavn.
    hvis hun mener journalisten er upersonlig - så sig det dog, istedet for at sidde og svine hende til.

flere skriver hun da ikke fatter en meter. - at hun er dum
    det jeg høre er nærmere en person der hverken ved hvad hun skal gøre fra eller til.

jeg synes det væmmeligt at sidde og retfærdiggøre at man kan tale sådan til andre mennesker - fordi man prøver at få deres personlighed til frem
    - Havde man talt sådan til mig, så var jeg lukket i, jeg havde bestemt ikke åbnet for sådan en gang til svineri.

• #155   15. mar Jeg hører Zeuthen “latterliggøre” Ghita. De laaannge pauser og gentagelsen af Ghita spørgsmål.
    Det er åbenlys for enhver at deres forudsætninger og mål med dette interview er meget forskellige.
    Fuldstændig fejlslået afstemning.
    Ghita vil gerne bare snakke og fortælle. Altså bare have en god afslappet samtale.
    Zeuthen vil have præcis det koncept, den stemning, den lyd osv uden at inddrage Ghita.
    Og nu udstilles Ghita så som en dement, gal kvinde..... FOR hvad? Hvem gavner dette?

Ja man skal tale pænt, det koster ikke noget.

• #156   15. mar Malene
    Jamen Ghita griner da og siger “ej det kan vi da ikke” “jeg kan da ikke tale ind i den der” ha ha
    “Det er da dumt og latterligt” ha ha
    Da det hele preller af spørger hun “ har du ingen humor?”
    Zeuthen “Jo, det mener jeg da “
    Ghita lyder sådan lidt ala “Jeg gider ikke sådan noget kedeligt, det skal være sjovt og til at grine af. “
    Zeuthen lyder lidt “ nu har jeg planlagt alt til mindste detalje og det er sådan vi gør”
    Kan du ikke høre det?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#157   15. mar Hold op alle de undskyldninger for at hun har en usædvanlig dårlig opførsel. Tænk sig at komme med en mikrofon det er for stor. Gå en tur i haven. Aldrig har man da hørt mage.

Der er forskel på at være direkte og ondskabsfuld. Hun er det sidste. Nu er det hende selv der står for skud og så er det ikke sjov mere.

Og helt rigtig. Nu har hun vist sig som den selvfede kost hun er. Hun fortjener alle de ord hun får med på vejen.

• #158   15. mar jeg kan godt høre hvad det er Ghita forsøger på - men det ikke ensbetydende med jeg synes hendes fremgangs metode er i orden...

Z har planlagt et interview - det hendes arbejde.
    hvis hun kom fuldkommen uforberedt - så ville hun jo så bare fremstå som ligeglad.

for mig virker det nærmere som at Z slet ikke ved, hvordan hun skal håndtere det, og forvirret.

at hun holder lange pauser og taler langsommere - er for mig indikation på hun er "bange" for at få det næste udfald i hovedet fra Ghita.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#159   15. mar Ja, jeg er også forundret over hvor lede man kan blive på en journalist der passer sit arbejde.

Hvis man som jeg er fast 24/7 lytter, så ved man godt, at hun laver altså nogen ret fede programmer og interviews.

Ja, jeg kan endda ikke lide hendes stil (for ikke at tale om hendes feministiske pjat), men jeg må da erkende, at hun laver nogen spændende programmer. Hun er i øvrigt ret succesfuld og prisbelønnet.

Som jeg skrev før.

Det interview er underholdning for pøblen, og jo mere sagen udvikler sig, jo tydeligere står det da frem.

• #160   15. mar "Det interview er underholdning for pøblen, og jo mere sagen udvikler sig, jo tydeligere står det da frem."

Alternativt kan du simpelthen ikke se/høre/fornemme/forstå det en del andre kan, Martin.
    Men det ER selvfølgelig nemmest at affærdige med "underholdning for pøblen".

Har du (og andre) overvejet, om Zeuten slet og ret er hamrende beregnende?
    Har du (og andre) overvejet, om Zeuten overhovedet er interesseret i Ghita?
    Har du (og andre) overvejet, hvorfor Zeuten kommer SÅ uforberedt mht. at vide, hvilket menneske, hun skal interviewe? Hun er jo ikke den første, der har mødt vulkanen og divaen Ghita.

PS. "Sagen" bliver debatteret i P1 i "Mennesker og medier" lige om lidt smiley

• #161   15. mar Hvis man nu vender den om og så ser lidt på, hvad de kendte og berømte skal stå model til, for at journalisterne kan få en god historie?
    Alle de gange hvor journalister er gået langt over stregen og total mangler pli og respekt for andre mennesker.
    Her ryger der så pludselig lidt den anden vej og så bu-hu stakkels lille Iben.
    Ghita burde blot have sagt. Undskyld, det her kan jeg ikke. Vil du være sød og gå. Farvel.
    Eller som Maude i Matador ville sige : Forsvind, for helvede. smiley
    Det ER vel menneskeligt at vise følelser, eller ?

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#162   15. mar @Isabelle.
    Skal vi ikke lige huske hvad jeg skrev til at starte med. Programmet skulle aldrig være bragt. Jeg synes det er dybt uetisk.

Om Zeuten er beregnende og kynisk, eller om det er hendes chef og hun bare er en brik, se det ved jeg ikke, og det kan jeg ikke svare på.

Uden tvivl er det et af de mest usympatiske interviews jeg nogensinde har hørt.

Men jeg forsøger at gå efter bolden ikke kvinden. smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#163   15. mar Hvem har sagt det ikke er tilladt at vise følelser. Det et at hun er modbydelig og ondskabsfuld der er problemet. Er det fordi at hun er kendt at man prøver at retfærdiggøre hendes opførelse.

Så det er ok fordi at andre har oplevet det omvendt. Det giver ingen mening overhovedet.

• #164   15. mar Fra Rokokoposten smiley

http://rokokoposten.dk/2019/03/15/aeldre-person-afsloeret-som-uhoeflig-kvaerulant/?fbclid=IwAR0-7Pn1fvAhnvHZtQ2PiI5SUkFoSSiPtH6tQWjqJcZMGKYxgdP2-jJp6JI

Ældre person afsløret som uhøflig kværulant

De fleste troede, at en kendt ældre kvinde fra København var sympatisk og rar. Nu mener flere imidlertid, at et nyligt interview illustrerer, at hun faktisk er temmelig træls.

En ældre dansk skuespillerinde har igennem rigtig mange år været overordentlig folkekær, fordi hun har været rigtig god til at portrættere andre mennesker på en overbevisende måde i film, på teateret og på tv.

Et chokerende interview har imidlertid afsløret, at den ældre kvinde kan opføre sig kværulantisk og voldsomt nedladende.

Chok: En ældre person kan være træls
    I en længere samtale raser hun blandt andet over et forslag om at drikke te og størrelsen på en mikrofon samt erklærer journalisten for idiotisk og værdiløs. At den kendte 84-årige kvinde kan optræde grænseoverskridende har chokeret flere på de sociale medier.

“På mange måder minder hun om min farfar, der heller ikke har nogen situationsfornemmelse og tit råber ‘Hold nu kæft’ ad Hammerslag i fjernsynet eller skælder ud på folk i Fakta, fordi de ikke går med hat. Men eftersom vi har at gøre med en berømt skuespillerinde, ville jeg have forsvoret, at hun kunne vise sig kværulantisk og nedladende på sine ældre dage. Det er dybt chokerende,” siger 29-årige Marianne Petersen, som erklærer, at hun aldrig igen vil se Baronessen fra benzintanken.

Nægter at svare på anklager
    RokokoPosten har kontaktet skuespillerinden for at høre, hvad hun mener om de mange anklager om at være træls, som er blevet rettet mod hende efter interviewet.

“Jeg har da aldrig hørt mage til ubegavet spørgsmål. Forventer du virkelig, at jeg skal forholde mig til den slags? ‘Hvad er din reaktionen på de anklager, der er rettet mod dig?’ Hør her, lille ven, jeg har talt med tusinder af journalister gennem mit meget lange liv, men aldrig en, der virkede så fuldstændig idiotisk som dig. Tror du helt oprigtigt, at du kan ringe til mig og forvente, at jeg svarer på, hvad du nu tilfældigvis har skrevet ned på din fedtede lille blok eller computer?” udtaler hun, inden hun afslutter samtalen for at rase mod en sky, der netop er gået for solen, og som ifølge den 84-årige skuespillerinde er den mest infame og hæslige sky, hun i alle sine livsskabte dage har oplevet.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#165   15. mar Niels Frid Nielsen og jeg er vist ret enige. smiley

Han nævnte endda Bertel Haarder episoden.

Tabloid radio og karaktermord. Stærke udtryk....

• #166   15. mar He he, A smiley

- Og så er det interessant, at mange, der synes interviewet var rædselsfuldt, kalder det et karaktermord på Ghita og anklager 24/7 for at sætte hende i offentlig gabestok. De har slet ikke "jeres" (ikke dig, Martin :D) kæmpe medlidenhed med stakkels Zeuten.

I "Mennesker og medier" nævntes også dette med, at journalister i mange år har vidst, at man "kan slå sig hårdt på Ghita". Hende putter man ikke bare lige ned i den interviewskabelon, som Zeuten havde brugt laaang tid på at forberede.

• #167   15. mar Max
    Nu kunne Zeuthen jo bare rejse sig og gå. Hun håndtere da situationen ret dårligt og forsøger flere gange med mere brænde på bålet. Desuden vælger hun at sammenklippe de værste strofer til en kort appetitvækker og sende dem i æteren.
    Rigtig mange har jo blot hørt det korte sammenklip og dannet sig en mening ud fra det. Og ærligt der lyder Ghita som en rigtig bitch men hvis man hører det hele timelange dårlige interview, giver det jo pludselig mening.
    Pænt? Nej, men ærligt!

Desuden så afhænger debatten jo også af hvad du fokusere på.
    Er det sproget/tonen?
    Er det interview metoden?
    Er det måden mennesker møder hinanden på?
    Er det grundlaget for at bringe det mislykkede interview?

Der er jo ingen der siger, at Ghita taler høfligt og pænt. Men hun siger sin uforbeholdne mening og kritisere den tilgang og procedure der er sat op i hendes egen spisestue.
    Er det virkelig så forkert?
    Og er det kun Ghita der fejler?

Vores hunde skal ikke kunne med alle. Det skal mennesker jo heller ikke.
    Så når Ghita ikke vil ned i kassen, så stop presset og ændre stategi eller gå.

• #168   15. mar "Det kommer bag på mig, at flere i denne tråd bifalder den opførsel, der imo er selvhøjtidelig."

Det kommer på ingen måde bag på mig..

• #169   15. mar Det hele er masser af dårlige undskyldninger for noget, der kunne være løst noget så enkelt. "Hej, jeg har fortrudt at jeg sagde ja til dette interview. Det fungerer ikke for mig. Vær sød at gå". Med gentagelse af "vær sød at gå" og "døren er der" indtil alle er ekspederet videre.

Det eneste autentiske omkring det der, er afsløringen af Githas autentiske ubehøvlethed og at det var et skidedårligt match med interviewer og interviewee.

• #170   15. mar Malene - Jeg hører det også som om, at Zeuten simpelthen bliver bange. Hvilket hun jo også selv siger senere i interviewet.

Jeg kan godt forstå hvad Ghita vil have. Og det giver også mening, synes jeg. Men hvordan man kan tro, at tilsvininger og provokation kan give en åben, afslappet og humoristisk samtale - det forstår jeg ikke. Jeg ville have reageret som Zeuten - det ville ihvertfald ikke få mig til at åbne op, eller give mig lyst til at give noget som helst af mig selv.

Skal jeg give Zeuten kritik, så må det være, at hun burde have forberedt sig på, at det er sådan Ghita er. Hun burde have afstemt forventninger og formål med interviewet. Hun må have fejlformidlet, hvad det hele gik ud på.

• #171   15. mar Tænker lidt at når jeg bliver den alder, har jeg heller ikke tid til mennesker jeg synes er intet sigende, trælse, dumme, åndsvage ellers andre ting jeg ikke bryder mig om. Og har da slet ikke nogen behov for at sætte et filter foran.

• #172   15. mar Hvor er det egentligt fascinerende, hvor forskelligt vi som mennesker kan opfatte sådan noget her - det forklarer jo til tider en del om hvordan uenigheder m.v. opstår smiley

At folk kan høre præcis det samme, men få vidt forskellige ting ud af det.

• #173   15. mar Netop!!!
    Det er super fascinerende.
    Og derfor bør vi måske være bedre til at stille spørgsmål ved uenighed.
    For det afhænger jo i høj grad af øjne der ser.
    Ikke om dumhed, provokation eller alt muligt andet man hurtig for stukket i hovedet i en debat.

• #174   15. mar Problemet med dette er jo også lidt at vi ikke kan se kropssprog og se hvad der bliver sagt der.

• #176   15. mar 175 Tine
    Præcis!!!! 100 % enig

• #177   15. mar Jeg har lige læst Lea Korsgårds artikel på Zetland om dengang hun interviewede Nørby. Og det ender med at være et forsvar, som er interessant omend jeg er uenig. Korsgård fortæller om hvordan Nørby er formet i et hårdt miljø som skuespillerinde. Og selv om hun vedgår, at den slags ageren har kostet os nogle dygtige skuespillere gennem årene, så ender hun alligevel med at fetischere det hårde, det onde, det eddikefyldte. Fordi vi skal forstå at Nørby er en survivor og ikke nok med det, åbenbart er det i den slags krydsild at det ægte og autentiske skabes .

Bullshit. Bare fordi det var hårdt for jer behøver det ikke være det for andre. Jeg har gennemlevet noget svært lort i mit liv, jeg er totalt survivor og stærkere pga det, og det sidste jeg ønsker for nogen her i verden er at de skal gennemleve hvad jeg har levet. Det er efter min mening en grundlæggende mangel på empati, der spiller ind i den tankegang.

Ghita er dygtig, Ghita er survivor, Ghita er ægte og irriteres over folk, og hun kan få for helvede bare afbryde og sige "jeg har ombestemt mig".

• #178   15. mar Også jeg er helt helt enig med professoren smiley

• #179   15. mar Det kunne Zeuten også have gjort, Batdog - sagt, at hun ikke kunne/ville/ønskede/magtede at fortsætte.

• #180   15. mar Helt enig, forresten Rollo, i at det er dybt fascinerende så forskelligt, vi mennesker oplever interviewet smiley

• #181   15. mar Der var ingen uskyldige i det interview.
    De opførte sig begge ubehøvlet og begge kunne have stoppet det...

• #182   15. mar Apropos artiklen fra Kristeligt Dagblad, der slutter med at fastslå, at Ghita er en mester i samtalens kunst, så er jeg bestemt IKKE enig.

Det kan godt være, at journalisten er både usikker, irriterende og alt muligt andet, men er man en sand mester i samtale, så starter man ikke med at være nedlandende og latterliggøre andre og gøre dem usikre, det kommer der aldrig en god samtale ud af.

Ønsker man indlevelse og interessant kommunikation, så starter man som en "sand mester i dialog og kommunikation" med at skabe en form for tryghed og respekt.
    Egentlig kan jeg godt forstå, at journalisten bliver hylet lidt ud af den og kommer til at fremstå som dum, men jeg tror hun bliver helt overrumplet af den "velkomstsalut" hun får, og det præger resten af interviewet.

En "sand mester i dialog" ville i en situation som denne bare have bedt om, at interviewet blev stoppet, og forklaret det med, at omstændighederne ikke var som forventet - der er aldrig en god grund til at tale ned til folk og latterliggøre dem, det burde man være for god til - og selvom man er Ghita Nørby.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#184   15. mar # 172 "At folk kan høre præcis det samme, men få vidt forskellige ting ud af det".

JA! Og én af grundene til, at det er fedt, at det interview blev bragt. Det vækker virkelig til eftertanke.

Nu hvor andre nævner at det lød som journalisten talte ned til Ghita, kan jeg sagtens forstå, at det kan opfattes sådan. Men i mine ører lød det ikke sådan, (jeg tror, at man ubevidst identificerer sig med en af personerne, og "læser" sig selv ind i situationen - og jeg "var" journalisten). Så fx de - i konteksten mageløst morsomme sætninger - "Skal vi.... drikke en kop TE?" " Skal vi gå en tur.... i haven?" hørte jeg umiddelbart som et udtryk for panik fra en presset journalist. Som en desperat bøn om at slippe for mere kritik og konflikt. Som et kikset forsøg på at lette stemningen ( smiley ). Og netop derfor blev det bare endnu mere morsomt - og jeg troede knapt mine egne øren idet Ghita i stedet for at imødekomme den stakkels pige, simpelthen gjorde nar. smiley .

• #185   15. mar Radar: Jeg tror klart, du har ret i, at der er nogen indlæsning af selvet iblandet folks reaktioner på interviewet, lige så vel som generelle holdninger til/meninger om Ghita Nørby og hendes evner og relative betydning som folkeskat (nogen Ove Sprogøe eller Ebbe Langberg er hun efter min mening ikke). Det er i virkeligheden ret sjovt at se, især i denne tråd med folk man efterhånden kender ret godt. Det deler virkeligt flokken og ikke efter nogle af de sædvanlige brudlinjer smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#186   15. mar Det er det mest mærkelige, synes jeg, at de fleste klart tager parti for enten Githa eller journalisten (jeg har først lige lært hendes navn, og her endnu ikke gidet at lære stave det smiley ).

Jo mere jeg tænker over det, desto federe synes jeg det interview var. For mit eget vedkommende spirer sågar en større overbærenhed smiley . Før interviewet syntes jeg, at Ghita virkede som en dominerende dramadronning (og det synes jeg stadig, men kan mærkeligt nok bedre "have" det nu ). Og journalisten(s stemme) kunne jeg da slet ikke holde ud - den får det værste frem i mig.
    Men nu hvor jeg har gået og tænkt over interviewet, er jeg faktisk kommet til at synes bedre om dem begge. :-S

• #187   15. mar Sjovt, jeg tænker værre om dem begge smiley smiley

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

#188   15. mar smiley
    Det er da også mere logisk.