{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hund eller mobil
  • #1   13. apr Telefon.

Er i forvejen virkelig dårlig til at bruge den smiley så den er nem!

• #2   13. apr Mobilen

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 1.395
    #3   13. apr Hunden smiley

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 8 Emner: 35 Svar: 3.312
    #4   13. apr Jeg har levet uden begge dele før så det kunne jeg nok godt igen smiley

• #5   13. apr hund, min telefon er min livsline ud af til, og min stress nedsætter når jeg er ude blandt folk..

• #6   13. apr Kunne godt undvære begge dele, hvis ikke det var fordi jeg skal være tilgengængelig på telefonen hvis børnene bliver syge eller andet

• #7   13. apr Men tror nu hunden ville det nemmest

• #8   13. apr Telefonen.

Jeg er svært glad for min telefon, og nok på grænsen til afhængig..

Men hundene er halvdelen af det familie jeg har.. Kunne aldrig drømme om at bytte dem for noget smiley

• #9   13. apr Telefonen selvfølgelig! No doubt. Jeg bruger den rigtig meget - men hundene vs telefon. Den er nem!

Hundene er familie smiley

• #10   13. apr Mobilen.

• #11   13. apr Mobilen

• #12   13. apr Telefonen helt klart

• #13   13. apr Jeg er ret afhængig af min telefon, desværre. Men stod jeg faktisk i den situation, så ville jeg helst undvære telefonen.

• #14   13. apr Nu har jeg jo Conor, men ellers kunne jeg sagtens undvære begge dele. Kaffe ville jeg til gengæld ikke gerne stoppe med smiley

• #15   13. apr Øøh der findes jo fastnet og telefoner på arbejdspladser, så mon ikke man kan være tilgængelig for eventuelt sygdomsramt afkom, selvom man opgav sin smartphone?

Her ville det uden tvivl være telefonen der røg. Udover at jeg er glad for vovsen, så er hund også det der holder mig kørende i dårlige gigtperioder, så det kunne jeg ikke undvære.

• #16   13. apr Mobilen

• #17   13. apr Kan nemmere undvære min hund end min mobil. Mest fordi jeg bruger den til alt. Jeg er dybt afhængig af mit kort og af musikken for at kunne fungere "ude af huset" :3 Men nu har jeg så heller ikke hund mere, så...

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 11 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 8.459
    #18   13. apr Mobilen smiley Jeg er også typen der stort set adlrig har den med når jeg lufter hunde, oftest er den kun med hvis jeg f.eks venter et vigtigt opkald fra sygehuset. Jeg glemmer den også ind imellem, hvis jeg skal handle, besøge min mor eller sådan noget smiley

Som Michelle holder mine hunde mig igang, og sørger for at jeg kommer ud og gå selv på mine virkelige dårlige dage smertemæssigt . Kunne slet ikke forstille mig et liv uden hund smiley

• #19   13. apr Hippie - der er faktisk andre løsningsmuligheder for at tage musik med ud. I minnlevetid har vi haft alt fra walkman til iPod.
    Ikke at det ikke er smart, at man kan slæbe det hele med i en "pakke", og når du ikke har hun lige nu, er det da også det nemmeste at undvære.

Men der ER faktisk mange alternativer til mobilen, hvis det da ikke specifikt er ringefunktionen man ikke kan undvære (mønttelefoner har vi jo ikke mange af mere smiley ).

• #20   14. apr Bruger stort set ikke min mobil til andet end at ringe/sms’e, så det er nemt: Mobilen kan jeg sagtens undvære smiley
    Og min Ipad blev også smidt ad H. til, hvis valget stod mellem hundene og mobil/Ipad. Er absolut ikke afhængig af elektronik, og nyder at være offline smiley
    JOMO = Joy Of Missing Out smiley

• #21   14. apr Mobilen helt afgjort.

• #22   14. apr Glemmer fra tid til anden min mobil.

Har ALDRIG glemt Coco.

Så prioriteringen er vidst på plads her smiley

• #23   14. apr Da jeg lavede tråden, var jeg sikker på, hunden var det letteste at undvære for mig, men når jeg tænker over det, så var det faktisk først efter, jeg fik hund, at jeg begyndte at bruge mobilen igen.

Når jeg har hund, kan jeg ikke undvære min mobil, men når jeg ikke har hund, har jeg ikke brug for mobilen smiley
    Alligevel må svaret nok blive, jeg kan bedst undvære hunden.

• #24   14. apr Jeg må indrømme at jeg er meget overrasket over at der overhovedet er nogen der har svaret at de vælger telefonen frem for hunden. Tænkte virkelig at dette var en åbenlys for sjov tråd idet valget burde være indlysende for enhver der har hund smiley men der tog jeg åbenbart fejl.

• #25   14. apr #24 Vi har jo ikke alle de samme behov. Jeg har bl.a. brug for at kunne komme i kontakt med min bostøtte, det kan min hund ikke hjælpe mig med.
    Det betyder jo ikke, at jeg er gladere for min mobil end min hund.

• #26   14. apr Sofia, men før der var smartphones klarede folk sig jo ganske fint alligevel. En fastnettelefon ville ret nemt kunne opfylde det behov du beskriver?

• #27   14. apr Før smartphones boede jeg hjemme, nu er jeg kun mig.

• #28   14. apr Ja, måske smiley
    Sidst jeg var på hyttetur med Laika, var planen at lade mobilen ligge i tasken. Hytten havde ikke strøm og det var midt i december. Solen stod op kl 8.30 og gik ned kl 15.30. Det blev nogle virkelig lange aftener så jeg droppede hurtigt planen om, at lade mobilen ligge i tasken.
    Jeg kan godt undvære mobilen, når dagene er lange og jeg ikke har nogle aftaler. Men før jeg fik Laika, havde jeg ikke haft hund i 4 år, og jeg er ikke sikker på, jeg kunne undvære mobilen så længe smiley

• #29   14. apr Mobil.

• #30   14. apr Lige nu nok hunden.

Ikke at jeg elsker hende mindre end telefonen, men jeg bor langt væk fra min familie og bruger min tlf til ret vigtige ting, så ville være svært ked af at mangle den. Og før Ciah havde vi ikke haft hund længe.

- Nicole - Det muligt man klarede sig fint før mobilen, men en del kom nok os væsentlig mindre ud end de kan nu fordi den netop giver en frihed til nogle.
    Og man behøver vel ikke virke som om det forkert at vælge anderledes. Vi er allesammen forskellige.

Jeg bruger f.eks. også min tlf som babyalarm, og det kan hunden altså ikke.

• #31   14. apr mobilen og har ikke i-phone- smart phone men derimod syv hunde, de kan IKKE undværes, så nemt valg.

• Bodil D
    Bodil D Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 1 Svar: 114
    #32   14. apr Jeg må da godt nok indrømme at jeg er noget forundret over at nogle er så afhængig af en mobil telefon at de ikke kan undvære den! Det var da nok noget jeg ville arbejde med hvis det var mig;) verden går altså ikke i stå bare fordi man ikke er “på” konstant! Vi levede faktisk rigtig fint før mobiler smiley

• #33   14. apr Mobilen selvfølgelig.

Jeg har ikke nogen smartphone, men har dog en gammel Nokia, som kan bruges til at ringe og sms. Jeg er dog så gammel, at jeg foretrækker mit fastnet, og lyden er også meget bedre i den, men efterhånden som færre og færre af mine venner har fastnet, er der mere brug for en mobil, fordi det er dyrt at ringe fra fastnet til mobil. I hvert fald i mit abonnement.
    Jeg render ikke rundt med min mobil hele tiden, har den kun med ude, hvis jeg skal køre, så jeg kan ringe efter Falck, hvis noget går galt med bilen.

Selvfølgelig er den da praktisk at have, men jeg kunne sagtens undvære den. Jeg ville til gengæld nødig undvære mine hunde. Jeg synes, at mange gør sig selv afhængige af telefonen, og her snakker jeg ikke om folk, der er syge på den ene eller anden måde, men helt almindelige sunde og raske mennesker, der bare føler, at de skal være til rådighed konstant, og som bare øjeblikkelig MÅ tjekke enhver besked, der tikker ind

• #34   14. apr Mobilen. Ja den er et handy redskab, men så heller ikke mere end det. Hunden er en træningsmakker, turkammerat, kunstkritiker, dynevarmer og ven.

• #35   14. apr Bare fordi man ikke kan undvære mobilen behøver det jo ikke betyde man har et problem.
    Der kan da være alskens grunde til, at mobilen er en vigtig ejendel.

Jeg ville dog personligt være ked af at skulle leve uden hund resten af livet.

• #36   14. apr Lidt nostalgi …… Da jeg var barn / ung … skulle man helt ned på gaden og putte 10 øre i en telefon i en telefonboks for at ringe. ……. dengang fungerede det da godt nok.

Da jeg fik børn var mobilen slet ikke opfundet … og mine børn var sikkert lykkelige over , at få lov til at lege i fred udenfor uden nogen holdt øje med dem hele tiden....

JA … så gammel er jeg. hi hi smiley

I dag har både jeg og mine børn … og børnebørn mobil tlf. ….. og alt er meget mere stresset …. Jeg bruger MEGET sjældent min mobil … jeg har den ALDRIG på mig , når jeg går nogen steder. …. og jeg ville leve glimrende uden.

Så jeg vælger hunden / hundene. … smiley

• Bodil D
    Bodil D Online Tilmeldt:
    jan 2019

#37   14. apr Da jeg var barn havde rigtig mange husstande slet ikke telefon, vores første telefon havde nummeret 03, det vil sige det var den 3 telefon i byen;) når man skulle ringe løftede man røret og fik forbindelse til en dame på centralen, så fortalte man hende hvem man skulle ringe til og hun satte stikket i til personen;)
    Senere blev det hele noget mere automatisk, men stadig var der altså rigtig mange som ikke havde telefon;)

• #38   14. apr Bodil og i gamle dage havde man heller ikke de toiletter vi har idag men sådan udvikler verdenen sig jo hele tiden. smiley

• #39   14. apr Uanset behov og hvordan det var i gamle dage, så har visse personer brug for lige at udvise en lille smule pli ift brugen af smartphones. https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=pli
    Og hvornår var egentligt gamle dage. Isabell spurgte en gang min mor, hvorvidt der var dinosaurer, da hun var barn. Linket med 'pli' er dermed også møntet på min egen datter smiley

• #40   14. apr Tænker ikke vi behøver tilbage til stenalderen, så vi kan undgå al teknologi, blot fordi vi klarede os fint uden før.
    Men det var nok meget godt, om man overvejede, at det faktisk ikke er livstruende ikke lige at kunne kontaktes en halv time, eller at man har en dag eller to uden FB, Snapchat og hvad man nu ellers bruger.
    De fleste kunne reelt nok få dækket deres behov uden smartphone - man kan jo altså også ringe til en fastnet eller "gammeldags" mobil. Bevares den kan ikke gå på nettet, har ikke alverdens apps mm men hvis argumentet er "Hvad nu hvis sønnike har brug for at komme i kontakt", så er det faktisk nok med sådan en telefon. På mit job må telefoner slet ikke være fremme i arbejdstiden medmindre det er aftalt den dag, og folks unger klarer sig alligevel - i nødstilfælde ringer de da bare til arbejdspladsens hovednummer og bedet om at komme til at tale med deres mor. Det kan de godt i dag, og det var da også det vi gjorde før mobilen.

Jeg flyttede i sommers og pga travlhed ved internetfirmaet havde jeg ingen net i de første 1,5 måned. Jeg overlevede. Man kan jo tjekke mail, e-boks mv steder med gratis Wi-Fi (I mit tilfælde de gamle + arbejdspladsen) og nyde al den fritid man får, når man ikke har internet hjemme smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 141 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 4.830
    #41   14. apr Siger som Michelle
    Telefon eller hund hmmm
    Er det ikke nærmere det telefonen kan der er problemet ?
    Telefonen er perfekt til at ringe på og kunne man nøjes med det var spørgsmålet ikke relevant.

For mig er spørgsmålet nærmere: kan du undvære Facebook smiley

• Bodil D
    Bodil D Online Tilmeldt:
    jan 2019

#42   14. apr Hvad er det der gør at man ikke kan undvære sin telefon? Hvad bruger man den til som ikke kan undværes??? Det undre mig da godt nok må jeg indrømme smiley

• #43   14. apr Mange af mine venner og veninder bor udenlands og det ville godt nok være noget besværligt (og dyrt) at skulle til at kontakte dem via fastnet e.l.

Omend jeg sagtens kan undvære mobilen i sig selv, så vil jeg nødig undvære nogle af mine bedste venskaber.

Jeg bruger sjældent sociale medier og jeg snakker praktisk talt aldrig i telefon. Men det at kunne opretholde kontakten med mine venner og veninder, der ikke bor i Danmark, betyder en del for mig.

Dette kan jeg dog til nøds bruge iPad (eller computer) til, hvilket er derfor jeg svarede tidligere at jeg ville vælge hund over mobil.

Men for the sake of the argument.

• #44   14. apr Jeg har godt nok ikke hund, men hvis jeg først havde fået en, ville det være nemmere for mig at undvære mobilen.. Forudsat at jeg kunne have en Ipod, og stadig måtte tilgå en pc.
    De fleste af de ting jeg laver fra mobilen, kan jeg også gøre fra pc'en.. Det sværeste ville være at få kontakt til min chef..

• #45   14. apr Jeg ville 100% vælge mobilen. Jeg bruger da også min til alt muligt andet end at ringe og jeg ville nødigt undvære den når min angst driller, men jeg aner ikke hvordan jeg skulle klare mig uden hundene smiley

Der findes jo altså også computere, så selvom man skal undvære det ude i verden, har man Stortset samme muligheder man er bare ikke ligeså mobil i den tid man skal bruge det. smiley

Dermed ikke sagt at jeg ikke forstår at det ville være svært at undvære, når man bruger den som et redskab, men umuligt er det ikke for mig.
    Mine hunde er min familie, og familie kan jeg ikke undvære.

Jeg øver mig faktisk i at lade min mobil lægge i lommen eller tasken når jeg er sammen med andre mennesker, for det er jeg desværre blevet dårlig til, for man kan lige tjekke og nu havde en lige skrevet osv. Nogle gange føler jeg faktisk at det er blevet lidt for nemt.

• #46   14. apr Anya, selvom du fx bruger mobilen som babyalarm, så var det problem jo ikke større end at købe en reel babyalarm.

Jeg bruger selv min telefon rigtig meget - og jeg har den altid (!) med mig da det er en enorm tryghed ift min angst. Jeg er ret introvert og bibeholder derved også en del kontakt via telefonen. Jeg bruger den til mange ting. Alle mine aftaler er i kalenderen og jeg tjekker den mange gange dagligt osv. Men blev jeg bedt om at undvære enten telefon eller mine hunde, så var jeg slet ikke i tvivl. Så skulle jeg nok finde en løsning på tingene - bare jeg kunne beholde mine hunde.

Jeg har intet sted skrevet at det er forkert at have en anderledes holdning til det end jeg har - men jeg vil ikke ligge skjul på at jeg undrer mig og ikke forstår at man kan foretrække en telefon over sin hund. Men det er min holdning - ikke noget jeg pådutter nogen.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#47   14. apr Altså visse ting kræver bare en telefon, men der er det jo rigtigt at en fastnet kan klare det, en computer kan klare mange af de ting en smartphone kan.

Jeg ville ikke kunne leve uden en telefon, jeg er kronisk syg, og har jævnlig kontakt til sygehuset, lægen osv, det er ganske enkelt nødvendigt at jeg kan ringe og de kan ringe til mig, men igen det kunne en fastnet jo sagtens klare smiley

Men derfor ville jeg til enhver tid vælge mine hunde, fremfor en smartphone hvis jeg stod overfor det valg smiley

• Ikkesomdeandre
    Ikkesomdeandre Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 11 Følgere: 44 Svar: 1.157
    #48   14. apr Jeg har ingen smartphone og jeg skal heller aldrig have en, jeg sværger til en almindelig mobil.
    Grunden til det er, at jeg nægter at blive sådan en der hele tiden fedter med telefonen - også når man er sammen med andre mennesker. For ja, folk bliver afhængige af det lort.
    Jeg har en pc hjemme og den bliver man da også i en eller anden grad afhængig af, men det går ikke ud over samværet med andre mennesker. Når jeg er til stede, så ER jeg til stede. Om det er i byen eller i naturen..

Og nej jeg kan ikke undvære mine hunde, de er familie.

• #49   14. apr Øhh Michelle så er det bare et problem når man ikke har en arbejdsplads eller et uddannelsessted smiley

• #50   14. apr Hjemmegående, hvis du lever op til dit hg navn, kunne du jo have en fastnet telefon. Der bliver jo ikke spurgt, om man helt vil undvære telefon.

• #51   14. apr Hvis jeg stadig havde hund, så mobilen smiley Bruger den til at høre musik stort set konstant

• #52   14. apr Jeg kunne godt undvære min mobil.
    Det ville dog betyde indkøb af en computer, kamera, vækkeur, lommelygte, musikafspiller og radio. Det ville da være øv, men ok.
    Skulle jeg undvære hund - det kunne jeg vel nok hvis jeg skulle.. det ville så betyde et helt nyt liv. Og det ville jeg da være ked af. Men overleve skulle jeg nok.

Skulle jeg vælge ville jeg beholde mine dyr.

• #53   14. apr Mobilen!!!!

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 4 Følgere: 9 Emner: 26 Svar: 1.882
    #54   14. apr I sådan et teoretisk spørgsmål ville jeg vælge hunden.

Jeg lever ret meget af at tale i mobil.

Heldigvis, udelukker det ene ikke det andet. smiley

• #55   14. apr Mobilen måtte undværes, ingen tvivl der.

• #56   14. apr Klart mobilen. Min er konsekvent på lydløs, med mindre jeg venter et vigtigt opkald. Jeg hader seriøst at blive forstyrret af det lort smiley

• #57   14. apr Hjemmegående - du overså bevidst at jeg også har nævnt fastnet, eller..? Som man jo også kunne installere hjemme.

En mobil er på ingen måde nødvendig for at ungerne kan give besked, hvis der sker noget i skolen, de bliver syge e.l. praktisk er den helt bestemt, men det kan også lade sig gøre uden. Og helt ærligt tror jeg egentligt, at hvis jeg havde børn, ville jeg vente så længe som overhovedet muligt med at give dem egen telefon - jeg tror det er sundt ikke altid at kunne kontaktes. Som barn at lære at fordybe sig i leg, skole osv uden sms'er fra mor om en glemt madpakke eller hvornår man kommer hjem, at kunne tale med andre børn uden telefonen som mellemled osv.
    Og i det hele taget lære ikke altid at skulle være "på" - det kunne vi voksne Og så godt trænge til at genopfriske af og til.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#58   14. apr Michelle: Jeg ville også være sådan en "skrap" mor hvis jeg havde børn smiley

Noget af det fedeste da man var barn, var da at sige til ens forældre at man løb ud og legede, og så bare lege og hygge sig med vennerne, udforske naturen, klatre i træer, bygge huler osv, og så enten vende snuden hjem når uret på armen sagde det var ved at være spisetid eller sengetid, eller når mor råbte ud af vinduet , hvis man var lige udenfor lejligheden/huset smiley

• #59   14. apr Bodil - Det handler ikke for mig om at være på, men at kunne kontakte folk også hvis jeg skvatter om og der er langt til en fastnet.

Ud over det er min mobil også mit ur (hader armbåndsure) samt mit kamera.

• #60   14. apr Frk. Jensen
    Hvis du skulle skvatte om, er du næppe i stand til at anvende en mobil alligevel smiley

• #61   14. apr CF - Nej, men så er der en tæt på smiley

Jeg har prøvet at besvime i badet og ringede straks til min kæreste da jeg vågnede på gulvet (ja jeg hører musik i badet), da jeg var ret stresset dvs overstresset

• #62   14. apr Hvad hjælper en mobil tæt på, hvis den der skal hjælpe dig, ikke kan åbne den og anvende den.
    Det er en falsk tryghed. Men det er fint nok hvis det fungerer for dig jo

• #63   14. apr Jeg har en mobil fra 1992. Den er god at have, hvis man skulle blive forsøgt overfaldet, når man går gennem parken om natten. En potentiel gerningsmand vil blive efterladt med voldsomme frakturer i ansigtet - og telefonen, ikke så meget som en lille ridse får den.

• #64   14. apr Jeg bryder mig personligt ikke om at rende rundt uden mobilen, især ikke hvis jeg er i skoven. Men det er fordi jeg er vildt klodset. Så er jeg faldet, og ved bevidsthed, men kan ikke komme op, er det dændyleme rart at kunne ringe til folk der kan komme og hjælpe. Til det behov ville jeg dog ikke behøve en smartphone, men sagtens kunne leve med en gammel fon af en eller anden art.

• #65   14. apr CF den hjælper det at hvis jeg falder om ude kan folk hurtigere ringe

• #66   14. apr Jeg er gladest for mine hunde helt klart, men føler alligevel at jeg rent praktisk ville have svært ved at undvære en ringefunktion, når jeg ikke er hjemme. Det er aldrig til at vide hvornår jeg eller mine kæreste er hjemme, hvad vi skal have at spise osv. smiley vi planlægger stort set ingenting, så det ville betyde en temmelig stor omvæltning af vores hverdag, hvis jeg ikke lige havde mulighed for at ringe til min kæreste for at høre hvem der handler, eller smide en sms om jeg ikke kommer hjem eller er forsinket, fordi jeg har lavet en aftale, eller står og sludre halvanden time efter hundetræning smiley
    Bruger også min iPhone en hel del til sociale medier, men det ville jeg til hver en tid droppe for hundene!

• #67   14. apr Ja hvis der er nogle mennesker i nærheden. smiley
    Og hvis de kan åbne den...

• #68   14. apr CF:. Man kan godt falde uden at besvime smiley
    Og så vidt jeg ved kan man som minimum ringe 112 uden at åbne telefonen først

• #69   14. apr CF - Den er ikke låst, så det kan de smiley

• #70   14. apr Der er jo altid risikoen for, at forbipasserende bare lader som ingenting. Jeg har læst i et blad hos frisøren, at det er omsiggribende tendens i dagens Danmark.

• #71   14. apr Det er altid noget.

Men nu skriver jeg lige noget provokerende. Og det er ikke negativt ment!

Man kan også vælge at tro på at livet vil én det godt. At der ikke sker én noget.
    Hvorfor skulle der ske noget??

Man ringer jo ikke 112 fordi man eller nogen falder.
    Man ringer heller ikke 112 fordi man besvimer. Det gør man kun hvis vedkommende er ukontaktbar i flere min. eller der er tvivl om apopleksi eller hjerte/kredsløbsproblem. Ellers ringer man til egen læge eller lægevagten. Skadestuen, hvis det er relevant ved fald.
    Det andet er jo total spild af ressourcer. 112 er til forskellen imellem liv og død og det kan en fremmed altså ikke taste på din mobil, hvis den er simlåst.

Grunden til jeg skriver det, er at det er jer selv i bekymre jer om. Der er ingen af jer der tænker på andres liv eller sikkerhed. Tankevækkende, vil jeg mene.

Tro da på at livet vil jer det godt og hjælp andre hvis de er i nød. Så kommer der sikkert også hjælp til jer, hvis i en dag skulle få brug for det.

• #72   14. apr For mig handler det ikke om at være på, opdateret eller til rådighed osv.
    Jeg er ikke afhængig af min mobil.
    Sjældent tager jeg den med, når jeg forlader huset. Jeg har den kun med på gåture, eller i haven hvis jeg véd, jeg skal bruge den.

Jeg har den med, når jeg skal til hundetræning og op til morfars gård, af den simple grund, at mine forældre kører mig, og gerne vil have, jeg har mobilen på mig, så jeg kan ringe, når jeg skal hentes eller de kan ringe, når de kører.
    Jeg bruger især mobilen til lydbøger, som opslagsværk (ordbog, google), at være på sociale medier, filme/tage billeder og som "bankbog". Jeg kan tjekke e-boks og e-mail. Min bostøtte sender en besked hver morgen, som jeg skal svare på.
    Efterhånden hæver jeg aldrig penge, når jeg skal handle med private, for alle har mobilepay.

Er der alternativer? Ja da, mange. Men når så mange behov kan dækkes af ét aggregat, så er det bare lidt lettere. Om jeg er slave af min mobil... Måske, men den er vel lige så meget slave af mig smiley Vi er efterhånden mange cyborgs i verden smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#73   14. apr Hvis nogen falder om er de klodsede eller pisfulde.

• #74   14. apr Nu er der vel heller ingen, der påstår, at en mobil ikke er praktisk, men den er undværlig.

Jeg har svært ved at forstå, at man kan vælge den i stedet for sin hund, men jeg kan jo også se, at flere af jer, der ville vælge mobilen, ikke har hund, og det spiller måske også en rolle. For de af os, der har hund, er der jo en del følelser involveret, som der ikke rigtig er for en mobil, og heller ikke for en eller anden hund, man måske vil få på et eller andet tidspunkt.

• #75   14. apr Jeg har haft hund, og ville stadig vælge mobilen.. Den er min livline og en hjælp når mine diagnoser kammer over

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#76   14. apr Hvis det ligefrem er en livline ville jeg afgjort vælge en gammel Nokia frem for en af de nye, da den holder strøm meget længere tid smiley

Men ellers må man sige det er et af de mindre problemer, folk kan gøre som de vil for min skyld, med eller uden hund og telefon.

• #77   14. apr Det er muligt, men den har ikke kamera og kan ikke videoopkald, som min datter helst vil.

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#78   14. apr Frk..Så du kombinere livlinen med fornøjelser..smart smiley

• #79   14. apr En mobil er undværlig, men det er en hund også.
    Spørgsmålet er, hvad kan man bedst undvære.

Selvom jeg bedst kan undvære min hund, betyder det ikke, hun ikke er en del af familien
    Det betyder ikke, jeg ikke elsker hende, ellers havde jeg sgu ikke brugt al den tid på hende, som jeg bruger.
    Det betyder bare, jeg bedre kunne undvære en hund end en mobil.

• #80   14. apr Holly - Nej jeg forbinder det ikke, men det er altså ikke 1990'erne smiley

• #81   14. apr Det er vel op til en selv hvad man synes er rigtigst smiley

Personligt så var jeg langt mere optaget af min mobil mens jeg studerede og tilbragte meget tid hjemme -og jeg tog det mønster med mig ud. Den blev brugt til musik osv.

Nu hvor jeg 10 timer af min dag er forhindret i at bruge min telefon (arbejde + den er lydløs mens jeg kører til og fra) så ved jeg godt hvem/hvad jeg glæder mig mest til at komme hjem til... og hvad jeg prioriterer når jeg kommer hjem smiley
    Det er sgu kræet smiley

• #82   14. apr HVIS nu ikke mobilen var opfundet …. hvad ville I så gøre ? smiley

Ville i tage jeres fastnet tlf. med når I gik udenfor hjemmets 4 vægge + selvfølgelig 10 kilometer telefon ledning , hvis I skulle en tur i skoven … eller i NETTO ? ... … smiley smiley smiley

Det ville ellers se sjovt ud , hvis ALLE gjorde det … sikken en gang "kludder-mor " det ville blive med alle de lange ledninger rundt om i byen. … eller rundt om træerne i skoven …. Ha ha

• #83   14. apr Hvis mobilen ikke var opfundet, så dagens Danmark nok lidt anderledes ud.

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#84   14. apr Jeg får angst ved tanken om alle de ledninger

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#85   14. apr Nittib, ja altså jeg kan forstå at en del brugere herinde enten ville ligge og dø eller få det meget dårligt psykisk uden en mobiltelefon smiley

• #86   14. apr Nittib - Så ville jeg sikkert lukke mig mere inde end jeg allerede gør og prøve på at lukke alt og alle ude.

• #87   14. apr Jeg har de problemer som jeg har, det er ikke for sjov jeg har fået bevilliget førtidspension..

Mobilen er et godt hjælpemiddel for at få hverdagen til at kører bare lidt..

Man tager jo heller ikke et høreapperat fra en med nedsat hørelse, bare fordi man kunne klare sig i gamle dage uden smiley

• #88   14. apr John
    Du får angst af ledninger?!
    Jeg forhøjer med, at jeg ikke kan fordøje dem

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#89   14. apr Ledninger mig her, ledninger mig der, jeg er træt af dem.
    Folk har fandme ledninger på hjernen.
    Nu skal vi også have dem i telefonerne igen.
    Det er lige så jeg ryster nu.
    Jeg sætter lamper op med ledninger i tide og utide. Sidst sort stofledning.
    Forrige uge var det 2 med hvid plastledning.

• #90   14. apr Søren, jeg kan heller ikke fordøje dem! Gnavede 20 cm højtalerledning af som barn og spiste det. Så det er testet og nej det kunne ikke fordøjes smiley

• #91   14. apr At sammenligne en telefon med et høreapparat giver jo ikke mening? Mange af de ting man bruger sin telefon til kan jo klares med fx en fastnettelefon og en computer. Begge dele giver fin kontakt til omverdenen. Et høreapparat er en nødvendighed hvis du skal kunne høre og kan ligesom ikke erstattes af andet.

• #92   14. apr Nicole det kommer lidt an på hvordan man anskuer det.
    Hvis man anskuer det, som værende et hjælpemiddel (Det er det jo) Så kan mobilen også anskues som værende et psykologisk hjælpemiddel. Dvs. Mere tryghed, mindre angst, mindre isolation og deraf mere livskvalitet.
    På den måde er det i og for sig godt nok.
    Men det er ikke en mestringsstrategi.

• #93   14. apr Nicole - det er muligt du kan rende rundt med fastnet og computer udenfor, men det kan jeg ikke..

• #94   14. apr CF, det er delvist rigtigt - men jeg kender nu ingen der bare er tiptop psykisk fordi de har en telefon. Det kræver væsentlig mere end dét. Behandling/terapi, måske medicin osv osv. En telefon kan ganske vist delvist være et hjælpemiddel i den forstand, men står næppe alene. Så jeg vil mene at der burde være andre områder man kan arbejde med (altså arbejde med psyken) og stadig finde hjælp i fx en computer og få det bedre psykisk hvis man pludselig ikke kunne have en telefon - hvor man med høreapparatet ikke har så mange andre muligheder.

• #95   14. apr Frk Jensen, prøv at læs igen. Der står intet om at det skal kunne transporteres rundt i mit indlæg.

• #96   14. apr Nicole - Det gør der i mit.

• #97   14. apr Frk Jensen, så hvis du fik frataget din telefon imorgen så ville du simpelthen ligge dig i fosterstilling under din dyne resten af livet? Du ville ikke kunne få hjælp (terapi, behandling, medicin el.lign) til at få hverdagen til at køre bedre? Eller få opfyldt dine behov for kontakt med omverdenen via en fastnettelefon eller computer derhjemme? Der findes simpelthen ikke andet end en mobil der kan gøre din hverdag god?

• #98   14. apr Hvad er det for nogle skove i render rundt i? Vi har sgu da ikke mobildækning alligevel her ude på landet. smiley
    Der var en grund til jeg ikke skulle ud og købe fastnettelefon hvis jeg skulle undvære mobile. For den har vi da i forvejen. smiley

• #99   14. apr Jeg får medicin,og nej terapi hjælper ikke..

Jeg ville ikke ligge i fosterstilling, jeg ville blive inde og lukke mig ind i mig selv og lade lejligheden forfalde omkring mig, og så miste muligheden for besøg af min datter..

• #100   14. apr Ginne - masser af dækning her i Fredericia, selv ude i hundeskoven smiley

• #101   14. apr Nu er Fredericia næppe at betragte som landet smiley

• #102   14. apr Nicole - Har jeg sagt det?

• #103   14. apr Fordi Ginne skrev om landet. Selvfølgelig er der dækning i byerne.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#104   14. apr Hvis og hvis smiley Syntes det er en ret vild drejning tråden har taget . Med det mener jeg at der nævnes alle de værst tænkelige ting der KUNNE ske ( som for de fleste aldrig sker gennem hele deres liv).

Faktum er da at menneskeheden SAGTENS kunne overleve uden mobiltelefonener, vi kunne som skrevet bruge computer og fastnet. Altså hvordan tror I folk klarede livet før mobilen ? Der rendte de altså ikke alle rundt og faldt om, brækkede benet i skoven, blev kidnappet af pædofile, og hvad folk ellers tror der sker hvis man færdes uden mobil, og børn færdes uden mobil og opsyn af voksne smiley

At mobilen er rar, og den gør visse ting nemmere, det kan de fleste af os da sagtens enes om. Men undværes kunne den altså godt.

• #105   14. apr Nicole - Ginne spurgte hvor vi gik i skoven..

• #106   14. apr Rikke- Jeg var barn uden mobil, og der var jeg aldrig ikke selv, hvis man faldt om rendte ens venner hjem efter en voksen...

Dengang måtte man kører i bil uden sele og børn måtte være længe ude, uden der blev sat spørgsmål ved det..

Sådan er det ikke idag, bare mængden af biler er vokset.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#107   14. apr Der findes HELDIGVIS stadig børn der må være sent ude, og rende rundt og lege uden opsyn af voksne. Der findes heldigvis fornuftige voksne der ikke tror at deres lille Viola Gunhilde Solstråle falder død om eller bliver kidnappet af en pædofil, bare fordi hun færdes udenfor sammen med vennerne uden mobil eller opsyn smiley

Jeg smiler altid stort når jeg går tur med hundene dag eller aften, og kan se og høre børn der render rundt og leger, spiller bold osv, det er SÅ skønt at se. Der hvor vi boede før så eller hørte man aldrig nogen børn , med mindre der var voksne med, her er der masser af børn der leger og hygger sig udenfor, uden opsyn fra de voksne.

• #108   14. apr Ja de må være ude uden opsyn, men ses en rende rundt kl 22 om aftenen, så undres man..Især på hverdage..

Min datter på 10 år er heller ikke overvåget skønt hun har mobil, vi har ikke gps sladerhank eller andet..

• #109   14. apr Hvis både forældrene og deres børn har mobil tlf. ( og begge altid har den på sig ) … så er det sgu da lidt det samme som at have line på sin hund …. smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#110   14. apr Priserne på mobil surfing og samtale kunne sagtens 100 dobles så folk kun brugte den til det mest nødvendige.
    Samtidig ville det give bedre livskvalitet.
    Det er alt for billigt, men nok utopisk her i 2019.
    Bruger stort set aldrig min og kunne sagtens undvære den.

• #111   14. apr Og jeg vil gerne slå fast at hvis hun kommer afsted uden, så tror jeg ikke hun bliver overfaldet eller andet smiley

• #112   14. apr Nittib - Hun har den ikke altid på sig smiley Jeg har min.

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#113   14. apr #112
    Du har jo heller ikke hund, så du har valgt smiley

• #114   14. apr john - Det er kun fordi min udlejer ombestemte sig og fortsat siger nej til jeg må have hund.. Ikke engang en servicehund må jeg have for hende.

• #115   14. apr #104, helt enig. Godt skrevet smiley

• #116   14. apr Servicehund? Du må bare selv hente dine sutsko

• #117   14. apr Søren - Det er jo ikke det den skal bruges til smiley

Den vil kunne trænes til at sørge for jeg kommer ud, at jeg ikke får angst anfald og til at gå foran mig når der er mange mennesker så jeg ikke går i panik.

• #118   14. apr Så skal du da have sådan en hund. Og når du bestiller den, så få den med sutsko-modulet smiley

• #119   14. apr Jeg ligger øverst på en venteliste til et opgangsfællesskab, som er noget kommunen har, der har min bostøtte sagt man gerne må have servicehund, så det glæder jeg mig til.

Opgangsfællesskabet kan der læses om her: https://www.fredericia.dk/borger/omsorg-sundhed/socialpsykiatri/bostoetten

(man skal muligvis lige trykke på krydset for at kunne læse det hele)

• #120   14. apr Søren - Haha ja det kunne være smiley

• #121   14. apr Faktum er da at menneskeheden SAGTENS kunne overleve uden mobiltelefonener
    Det samme kan jo siges om hunde. Kun de mest udsatte er seriøst afhængig af en hund/førerhund.

At mobilen er rar, og den gør visse ting nemmere, det kan de fleste af os da sagtens enes om. Men undværes kunne den altså godt
    Præcis som med hunde. Skønne at leve med, men ikke strengt nødvendig.

• #122   14. apr Sofia, selvfølgelig kan hunde undværes. Problematikken for mig består i at man kan finde på at sige at man ville fravælge sin hund til fordel for en telefon. Altså et levende væsen bliver fravalgt til fordel for en død ting. Dét er en prioritering jeg aldrig kommer til at forstå. Står man derimod uden hund og siger man hellere ville beholde sin telefon end anskaffe sig en hund, så ser jeg ingen problematik i det valg idet man ikke fravælger en specifik hund.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#123   14. apr Selvfølgelig kan en hund undværes hvis det af den ene eller anden grund ikke er muligt at have den. Men i min optik er en hund en del af familien, og kan slet ikke sammenlignes med en eller anden elektronisk dims, hvis formål der kunne løses på andre måder smiley

Hvis en stod foran mig og sagde : Nu har du et valg, enten beholder du dine hunde, ellers beholder du din mobil, du SKAL vælge. Så ville jeg da ikke være 1 sekund i tvivl, ville da kyle mobilen af helvedes til.

• #124   14. apr Michelle - mine børn er 2 og 4 Så der får meget længe før de får egen telefon. Jeg ville ikke være tryg bed kun at have fastnet - jeg er til mange møder, lægeaftaler og lignende i løbet af en uge og jeg er måske en pyllermor, men institutionerne SKAL kunne få fat i mig, hvis de bliver suge eller noget skulle ske. Så ja - af den grund ville jeg hellere undvære hund end mobil. Ville aldrig kunne have ro, når jeg var ude hvis jeg kun havde fastnet.

• #125   14. apr Nicole, okay det kan jeg godt forstå, at du tænker. Min tilgang til spørgsmålet var mere "Vil det være svære for dig at undvære en hund eller en mobil?", og her er mit svar, det ville være sværest at undvære en mobil.
    Hvis spørgsmålet lød, "Hvis du enten skulle skille dig af med din hund eller din mobil, hvad ville du så beholde?" Så ville jeg nok svare, at jeg ville behold Liva.

• #126   14. apr Sofia, du skrev i start indlægget hvad man helst ville undvære og der skrev du din(e) hund(e). Altså blev det dermed ret specifikt et fravalg af ens hund, hvis man svarede at man ikke ville undvære sin telefon.

• #127   14. apr Så hvordan ville du formulere det?
    "Har i størst behov for en hund eller en mobil?"

Så er vi vel tilbage ved spørgeskemaet om kæledyr og selvværd, og de mange enslydende spørgsmål med små nuancer.
    F.eks. har jeg ikke spurgt, hvad man helst ville undvære, hvis man skulle vælge, da jeg tænkte svaret var indlysende (vi vil jo gøre alt for vores elskede kræ).

• #128   14. apr Jeg ved ikke hvilket spørgeskema du henviser til.

Jeg ville have formuleret det generelt ala "Udgangspunktet er at du ikke har hund pt. Ville du så helst leve et liv uden at have hund eller telefon?"

Mine indlæg er skrevet ud fra at jeg læste indlægget med "din(e) hund(e)"-formuleringen og det er dét der gør at jeg er SÅ overrasket over at nogen vælger telefonen til.

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#129   14. apr Jeg forstod spørgsmålet på samme måde som Nicole, netop fordi der blev spurgt om man helst ville undvære ens hunde eller mobil smiley

• #130   14. apr Men der står jo netop ikke, "hvad man helst ville undvære" smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#131   14. apr Der står hvad man bedst kunne undvære, ens hunde eller mobiltelefon.

Er det mere et generelt spørgsmål om hvad man bedst kan undvære, ville jeg have formuleret det : Hvad kan du bedst undvære i dit liv, hunde eller mobiltelefoner" smiley

• #132   14. apr Nu sad jeg lige og gennemgik min lejligheds indhold og der er faktisk ikke én eneste ting her i hytten jeg hellere ville have end Coco. Hun er altafgørende, hun står for en stor del af min daglige glæde, så skulle jeg undvære mulighed for spontan og direkte kontakt med venner og omverden for at have hende, så var det sådan det var.
    Jeg har som Nicole meget svært ved at forstå at man kan sige at en tlf er vigtigere end ens hund. Har man ikke en højt elsket hund, kan jeg forstå at man kan tænke at man havde mere gavn af tlf, men når man har en hund, har mærket den fuldstændig kompromisløse og ærlige glæde og kærlighed sådan et lille kræ giver, så forstår jeg ikke prioriteringen.

• #133   14. apr 94# Nicole

Det har ingen vidst påstået muligt.
    Det er en overlevelsesstrategi og det gør den til et hjælpemiddel.

Og kan det ene hjælpemiddel være finere end det andet?

• #134   14. apr Sofia, når du går ind og skriver din(e) hund(e) så gør du det jo netop helt specifikt og ikke generelt. Kan ikke helt se forskellen på bedst kunne undvære/helst kunne undvære i den sammenhæng når du stiller det op med de hunde man har og ikke generelt.

• #135   14. apr A-S

Kan det have noget at gøre med hvor man henter sin livskvalitet fra?
    Selv ville jeg vælge at kaste mobilen over borde... Fordi jeg får så meget mere livskvalitet af at gå en tur i naturen med min hund, end det min mobil kan tilbyde.
    Den kan for mig, ikke noget, som ikke kunne erstattes af andre ting. Det handler mest af alt om bekvemmelighed. Men jeg er heller ikke afhængig af hverken Facebook og Twitter selfies osv.

• #136   15. apr Egentlig har jeg ret svært ved at forholde mig spørgsmålet... måske fordi det er et super urealistisk valg i den virkelige verden smiley tror ærligt jeg ville have nemmest ved at undvære hundene i hverdagen. Skulle jeg ud på en øde ø og havde valget mellem at tage hunde eller mobil med, ville jeg helt sikkert tage hundene med smiley

• #137   15. apr Ts
    Din formulering af spørgsmålet er ikke til at tá fejl af... smiley
    Jeg vil helst ikke undvære nogle af delene smiley

• #138   15. apr Præcis CF

• #139   15. apr Mobil

• #140   15. apr Jeg synes faktisk at det mest imponerede er, at alle tråde kommer til at handle om Frk Jensens psykiske problemer smiley

• john
    john Online Tilmeldt:
    aug 2010

#141   15. apr #140
    Som du dog kan sige det. smiley

• #142   15. apr For LANGT størstedelen af os handler det bare om, at vi er alt for knyttede til mobilen. Lidt småafhængige af at lægge hundebilleder op på instagram, eller bruge Maps når vi er faret vild, eller trygheden i en livsline når man er væk.

Men for andre er mobilen et rigtig essentielt redskab, og selvom jeg ikke kan forstå prioriteringen (jeg troede også, tråden var ment som en joke), så ser jeg nu heller ikke vigtigheden i at lave en diskussion ud af det?

Det er en hjælp, som hunden ikke nødvendigvis kan opfylde. Ja, man kunne benytte sig af noget andet. Man kan altid benytte sig af noget andet. Og hvis vi ikke kunne benytte os af fastnettelefoner, så kunne vi bruge brevduer. Det er vist ikke, hvis jeg forstår det ret, pointen.

Når det så er sagt - for mit vedkommende: mobilen. Selvfølgelig ville jeg have undværet mobilen for Freja, da jeg havde hund. Men jeg vil da ikke gøre mig til dommer over, hvad andre har brug for smiley

• #143   15. apr Uh, jeg ville vælge brevduer over mobilen til hver en tid! Det lyder hyggeligt smiley

• #144   15. apr #140
    Åh ja... en hver given mulighed smiley
    Som om det sku være en nyhed smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#145   15. apr Jeg vil godt lige rette mig selv, jeg vil helst af med mobilen hvis jeg skulle vælge..jeg har lige opdaget der er kommet en revne i skærmen smiley

• #146   15. apr Holly :
    Ud fra det med reven i skærmen...det var også derfor jeg helst ville af med min mobil ??
    Havde mobilen været ok, så var det klart mit første valg og farvel og tak til bege hunde ??

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#147   15. apr Mike’s Mor: Ja det er klart smiley

• #148   16. apr Haha, i behøver jo ikke sige farvel og tak til nogle af delene smiley Heldigvis.
    For mig er det lettest at undvære min hund, men skulle jeg vælge at sig farvel og tak til én af delene, så ville jeg da klart indrette mig, så jeg kunne droppe mobilen. Liva er klart det vigtigste for mig, jeg er klar til at bosætte mig i en campingvogn for hendes skyld.

• #149   16. apr Sofia, men så undergraver du jo dit egen spørgsmål? Du spørger hvad man bedst kan undvære og først at det for dig er hunden, men nu, hviiiis nu det var alvor, så egentlig din mobil.
    Det giver jo ingen mening, skulle vi andre forstå dit meget korte, uspecificerede spørgsmål som dig, så skulle vi først lade som, om vi mente vores spørgsmål alvorligt, men så lige tilføje, at hvis det var alvor, så mente vi egentlig det modsatte.

Altså, det er jo egentlig lidt til grin.

• #150   16. apr Ej, hold nu op...
    Spørgsmålet lyder; Hvad ville du bedst kunne undvære? Din(e) hund(e) eller din mobil/smartphone?

Det handler bare om, hvilke behov henholdsvis hunden og mobilen dækker. Min mobil dækker flere og vigtigere behov end min hund.

Hvis spørgsmålet lød, hvad ville du helt undvære, din hund eller din mobil. Så er svaret mobilen, jeg vil ikke undvære Liva.

• #151   16. apr Det er jo egentlig pudsigt at hr og fru Danmark glad og gerne betaler 5-6-7.000 kr for en smartphone, som holder i et par år, men når det kommer til hund, vælger de helst den søde blandingshund til 4.000 kr, for en hund med stamtavle er alt for dyr smiley

• #152   16. apr #151 Enig, det sad jeg også og tænkte på i går.
    Min mobil er 3 år gammel (tror jeg), det er mange år for en smartphone. Den har vel kostet 2000 kr. pr. år.
    Hvis jeg skulle give samme pris for en hund, så ville den koste 20.000 kr. (Og blive 10 år.)

• #153   16. apr Okay, jeg kan se, at jeg åbenbart har misforstået hele tråden fuldstændig smiley

• #154   16. apr Mine hunde dækker så vigtige og grundlæggende behov som samvær, tillid, kærlighed og nærvær. Noget så ligegyldigt som en mobil dækker nogle funktionelle behov maps, google, ringe, SMS, kamera, spille osv fantastisk bekvem og vanedannende.
    Jeg ville aldrig fravælge hundene. smiley

• #155   16. apr Ham her beskriver det meget godt og lige ud af posen smiley Hunde giver ofte det samme som mennesker. Best friends smiley
    https://www.facebook.com/264521017787694/posts/275667256673070/

• #156   16. apr Men så giver det jo heller ikke mening at du i sidste ende alligevel skriver at du hellere vil have din hund, hvis din mobil dækker flere og vigtigere behov. Det vil du jo ikke, du vægter din mobils værdi højere end din hunds.

Det er jo ret tydeligt at dit oprindelige indlæg er skrevet i en lidt provokerende ånd (kort, upræcist, og med popcorn-smiley) spørgsmålet er der flere der allerede har sagt at de troede var joke, da det jo "selvfølgelig" er det levende væsen, man mindst "bedst vil undvære". Men det er det ikke for dig - fair nok, men stå dog ved det, istedet for at gå med flokken fordi du får dårlig samvittighed smiley

• #157   16. apr Ej hold nu op altså...
    Jeg kan godt se, mit spørgsmål et blevet misforstået af mange, og det er da kedeligt, men det kan jo ske, men der er altså og en del, der forstår spørgsmålet. Jeg har ikke taget en bachelor i kommunikation, så havde formuleringen måske været mere forståelig.
    Det er et spørgsmål til refleksion, hvilken jeg finder spændende, derfor popcornsmiley. Lad være at tolke mine intentioner, det er da for underligt.

Selvom mobilen dækker flere og vigtigere behov, så er jeg da gladere for min hund, det er da indlysende, hvorfor jeg hellere ofre min mobil, for at behold min hund. Umiddelbart (fordi jeg endnu ikke kan komme i tanke om et behov, hvis det findes, der kun kan dækkes af en mobil, og er uundværlig).
    Det spørgsmål finder jeg kedeligt, da det er ret indlysende. Jeg elsker min hund mere end min seng, og jeg er klar til at opgive alle møbler i huset for min hund, hvis jeg skulle. Men det skal jeg jo ikke...

• #158   16. apr Hvordan ses det om folk har forstået spørgsmålet og de ikke rent faktisk vil vælge mobilen over hunden? smiley

• #159   16. apr Jeg misforstod også spørgsmålet. Men uanset hvordan det formuleres ville mit svar være det samme. Mine hunde har måske ikke en masse smarte funktioner som GPS og den slags, som jeg virkelig er glad for at have i mobilen, men de giver meget noget som jeg ikke kan få andre steder. Mobilen kan jeg finde tonsvis af alternativer til, det kan jeg ikke til hundene. smiley

Det eneste der findes som jeg ville vælge over hundene er nogle bestemte mennesker og det skulle være af en rigtig god grund, f.eks. At min kæreste var så allergisk at han vitterligt ikke kunne være sammen med dem på trods af medicin osv. Men ellers vil jeg altid vælge hundene over alt andet smiley

• #160   16. apr A med Bomstærk

Jeg forstår fuldt ud din pointe men var det nødvendigt?
    Fordi man vælger at udstille sig selv, behøver andre jo ikke også gøre det. smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#161   16. apr Altså Holly kostede kun 6000kr og hun har da stamtavle, måske er hun bare en billig tilbuds model ? smiley

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#162   16. apr Men lige et godt spare tip angående elektronik, her køber vi det altid lettere brugt..sådan noget falder hurtigere i værdi end man kan nå at klø sig i nakken !
    Sidst købte jeg en Mac book for 3000kr og fik den fikset ved power for 500kr, og det funker bare...nægter at betale alle de penge for noget nyt smiley

• #163   16. apr Hæhæ, jeg overtager fars smiley det er gratis (for mig)

• Holly
    Holly Online Tilmeldt:
    feb 2018

#164   16. apr Sofia, der kan jeg ikke være med..det er endnu billigere, hvis han har flere der skal overtages må du endelig sige til smiley

• #165   16. apr Hunden er forresten også billigere, hvis man køber lettere brugt. Liva kostede gratis, og hun har de stadig 10 år i sig smiley

• #166   16. apr Jeg har overtaget min fra min kæreste.

Kommentér på:
Hund eller mobil