{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Hvad er vigtigt
  • #1   12. maj For mig handler det om KLIMA...

• #2   12. maj Klima.

• #3   12. maj Velfærd, ældre, uddannelse og forurening.

….og hvor er jeg træt af, at hver agurk er pakket ind i folie, set burde være ganske unødvendig. Det er svært at flå ag med gigtplagede fingre og forurener. smiley
    Og undskyld for mit brok uden for trådens emne smiley

• #4   12. maj vedr agurk kommer det ikke an på hvor man køber.
    Men korrekt emballage er tit unødvendigt

• #5   12. maj Klima må være en af vores tids største problemer.

• #6   12. maj Velfærd og klima må være det vigtigste for mig.

Ang. Indvandrere, så ville det være dejligt om der blev sat penge af til at få integreret dem ordenligt. Altså ordenlig sprogundervisning, samfundslærer (er det overhovedet et ord?) mv. i stedet for at lade dem flytte ind i en getto, og ende deres dage på kontanthjælp i et parlelsamfund.

• #7   12. maj Ang. Indvandrere, så ville det være dejligt om der blev sat penge af til at få integreret dem ordenligt. Altså ordenlig sprogundervisning, samfundslære mm

Det er der jo allerede, men de møder jo ikke op på sprogskolen

• #8   12. maj Børn, unge (institutioner og uddannelse), sundhedsområdet helt generelt, ældrepleje og beskæftigelses området med hvornår, hvordan og hvor længe skal vi arbejde, er for mig alt afgørende.

For at få råd er investering i det første essentiel, ellers bliver der ikke råd til noget som helst.

Dernæst klima...

• #9   12. maj Anni: så må man jo trække, dem der ikke møder op, i kontanthjælp.

• #10   12. maj KLIMA og så fokus på vores børn og unge - institutioner, skoler, uddannelsesinstitutioner.

Måske kommer folk ikke på sprogskolerne, fordi de ikke har råd, Anni. Det koster 12.000 kr. at gennemføre et sprogkursus - 2000 pr. modul og 1250 i depositum. Dette indførte Løkke på DF's opfordring sidste år.

• #11   12. maj Anne Julie, det må man desværre ikke, man må hellere ikke bestemme, hvor de skal bo.

• #12   12. maj Klima og sundhed

• #13   12. maj Klima, uddannelse, velfærd.

• #14   12. maj Isabelle, sprogskole er gratis for flygtninge op til 5 år.

http://refugees.dk/fakta/integration-job-uddannelse/danskuddannelse-sprogskole/

Og selv om det ikke mere var gratis, hvad ville du så undskylde med, hvorfor de hellere ikke mødte op inden der kom andre regler ?

Mener, at det ca er 50% der ikke møder op i gratis sprogskole

• #15   12. maj OK, Anni. Måske har jeg blandet noget sammen.

Jeg vil absolut IKKE undskylde, at ikke-dansktalende ikke møder op på sprogskole - og selv om Peter Brixtofte afgjort ikke var min yndlingsborgmester (mildt sagt), var det super godt, at han stillede krav om fx sprogskole, hvis man ville have kontanthjælp.
    Dog tror jeg altså, at kommunerne også KAN stille lignende krav i dag:

"Som kontanthjælpsmodtager har man pligt til at stå til rådighed for arbejde og såkaldt "beskæftigelsesfremmende tilbud" som for eksempel løntilskud, virksomhedspraktik osv.

Hvis du ikke lever op til kommunens krav, mens du modtager kontanthjælp, skal kommunen give dig en sanktion.

Kommunen kan for eksempel trække tre dage af din kontanthjælp, som er det man kalder en ‘punktsanktion’."

https://www.avisen.dk/saadan-kan-kommunen-straffe-kontanthjaelpsmodtagere_432362.aspx

• #16   12. maj Som kontanthjælpsmodtager har man pligt til at stå til rådighed for arbejde og såkaldt "beskæftigelsesfremmende tilbud" som for eksempel løntilskud, virksomhedspraktik osv.

Jeps, det er rigtig, desværre så bruges disse sanktioner jo ikke på flygtninge, hverken når de ikke møder op i sprogskole eller praktik.

Men nok om det, det er jo ikke det tråden handler om.

• #17   12. maj Anni der er forskel på flygtning og indvandre. Hvis du er refugee og så tilflyttet. 3 ikke vestlige af min omgangskreds går på sprogksole og resten af min “vestlige” omgangskreds betaler skam også for at lære dansk. Min ene veninde ved jeg betaler 6000kr for sprogskole. Ved ikke hvad de andre betaler.

• #18   12. maj klima er vigtigst for mig og samfundets svageste, herunder ældre, syge og lavtlønnede, samt børn og ældre.

• #19   12. maj Julie S - læs nu hvad der bliver skrevet!!!
    Jeg skriver ikke om indvandrere, men om flygtninge.

• Bodil D
    Bodil D Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 3 Svar: 162
    #20   12. maj Vigtigt for mig: nomeringer ved børn og ældrepleje, klima og generel velfærd

• #21   12. maj Ældre og indvandre og asyl politik

• #22   12. maj Sundhedssektoren, ældreområdet, børn og klima, bliver mit bud.

• Radar
    Radar Tilmeldt:
    aug 2010

Følgere: 8 Emner: 19 Svar: 2.173
    #23   12. maj Klima. Får vi ikke styr på det (og det gør vi nok ikke, så sent som politikerne er ude) så kan alt andet hurtigt blive komplet irrelevant smiley .

Ellers (som altid har været det primære for mig): Miljø, natur, dyrevelfærd.

Social retfærdighed og bekæmpelse af habitbanditters fusk, hvidvask og skattely bliver også stadig mere afgørende for, hvor jeg sætter mit kryds.

Problemer med integration af flygtninge/indvandrere er ærlig talt ikke noget jeg går ret meget op i. Men jeg er rasende over ghettoplanerne! smiley Den almene boligsektor er så vidt jeg noget unikt dansk. Angrebet på den er nok egentlig det, der gør mig mest harm af alt, der gør mig harm - og det er der meget der gør! Det gør mig faktisk så harm, at var det ikke for Enhedslisten (det eneste parti, der har stemt imod "ghettopakken") ville jeg stemme blankt.

• #24   12. maj Miljø, velfærd og det stigende fremmedhad/fascisme. Den sidste ting bliver formentlig løst på valgaftenen. De to første kan kun forhindres af et samarbejde mellem socialdemokraterne og venstre, eller hvis regeringen fortsætter.

• #25   12. maj Klima, miljø, sundhed, uddannelse og dyrevelfærd

• #26   12. maj Sjovt med det fokus på klima - klimaet er en del af en kæmpe miljøudfordring, som ikke rigtig har været sexet at tage sig af fra politikernes side.
    Auken vender sig i graven, det er jeg ikke i tvivl om.

Så - for mig er udlændingedebatten forskruet og misbrugt, den har brug for at komme lidt i skuffen.
    Til gengæld skal miljø ind, fattigdom i DK, arbejdsmarkedets dynamik, uddannelsessystemet, som er totalt udmagret - fremdriftsreformen må ud af vagten. Sundhedssystemet, som bliver dårligere og dårligere, den danske model, som efterhånden ligger og raller i rendestenen.
    Offentlig service, velfærd, fordeling af goder.

Jeg ønsker mig en valgkamp, hvor vi tager vores værdier op til diskussion. Ret beset ligger de danske partier ikke milevidt fra hinanden, og det budget, der årligt kan pilles ved er ret småt - vi har ikke brug for at høre tal slynget ud i luften, fortidens fortrædeligheder og fortræffeligheder, hensigtserklæringer for milliarder.

Jeg synes vi burde diskutere hvad der er vigtigt for os at bevare, at understøtte, at udvikle. Uden spin. Uden mudderkast, uden kreative fremskrivninger...

• #27   12. maj CH

"Jeg ønsker mig en valgkamp, hvor vi tager vores værdier op til diskussion"

Som jeg oplever det, dagligt. Så er floks værdier grundlæggende gået i en helt anden retning.
    Klima er blevet noget populistisk noget, som man gerne taler om og ønsker bedre, men når det kommer til at ændre vaner i hverdagen eller at give afkald på goder og magelighed, så er det lidt noget andet.

• #28   12. maj Sorry Anni, der måtte jeg havde læst for hurtigt!

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 36 Svar: 3.187
    #29   12. maj Helt enig i at flygtninge og integrationsproblemer fylder alt for meget i debatten.

Jeg er fuldkommen enig med CF ang. prioriteringer. Sundhedssektoren er ved at blive smadret totalt og de varme hænder køres ned en efter en. Herunder mener jeg også psykiatrien har en alt for lille plads på dagsordenen.

De ældre er også noget vi bør debattere. Der bliver flere af dem og flere der skal have hjælp. Der skal virkelig mange penge til hvis ældreplejen skal have et løft. Det samme gælder børn, der bliver flere af dem (hvilket jo er positivt) og mit indtryk er at pædagogerne er presset, både pga. normeringer men også pga. diverse læringsplaner.

Klima og grøn omstilling, ja det giver sig selv. Vi er ved at smadre planeten.

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator

Følger: 11 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 244 Svar: 8.322
    #30   12. maj Her er det klima , sundhedssektoren, ældre og børn der er vigtigt. For mig er folks ve og vel, og ordnede forhold for både ansatte og syge/børn/ældre dælme MEGET vigtigere end skattelettelser, billigere luksusbiler osv.

Og så burde psykiatrien dælme komme på finansloven, fremfor at være en del af satspuljen. Psykiatrien halter SÅ meget efter og har gjort det i virkelig mange år, det bliver slet ikke taget ligeså seriøst som fysiske sygdomme.
    Hvis vi havde en ordentlig psykiatri, ville vi ikke opleve så mange der ender med at begå selvmord eller slå andre mennesker ihjel, og ofte har de jo råbt og skreget på hjælp i mange år.

Sygehusvæsnet halter efterhånden også VIRKELIG meget efter, og der er bare den ene besparelse efter den anden. De sidste år har Skejby sygehus skulle spare 2 % om året, nu skal de spare 325 millioner, som er varrige besparelser! Så har de også lige et underskud på 1 MILLIARD efter deres flytning af alle sygehuse ud til Skejby. Og nåå ja, så skal de også lige lave nyt klimaanlæg, da det de har lavet ikke fungere ordenligt.

Det er simpelthen under ALT kritik, og jeg håber dælme at regeringen træder ind i sagen, og får fundet de penge, så der ikke skal spares ENDNU mere på driften. Det er simpelthen ikke i orden at behandle ansatte og patienter på den måde!
    Os patienter kan i forvejen tydeligt mærke hvor travlt personalet har, de gør virkelig deres bedste, og de er super søde, men for pokker hvor løber de rundt som hovedløse høns, er evigheder om at reagere når patienter trækker i kaldesnoren, glemmer patienter osv, flere besparelser vil skabe endnu mere stress, og i sidste ende vil det gå udover patienterne fordi personalet enten siger op, eller bliver så stressede at de laver fejl.

Og ja børne og ældreområdet har også bare haltet efter i mange år, og med flere og flere besparelser, færre hænder osv.

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan vægte økonomiske goder højere end folks liv, helbred og trivsel!

• #31   12. maj Flygtninge og grænse og indvandre politik er blevet til en debat der sælger. Den fylder fordi aviserne og nyhederne tjener penge og politikerne får stemmer.

• #32   12. maj Julie S - i dag kan man læse, at nogle kommentatorer (Det kan man vel godt kalde Søren Pind nu smiley ) faktisk, mener, at vi nu er der, hvor indvandrer- og flygtningepolitiken IKKE sælger, faktisk tværtimod.

Det er blevet en tabersag - og det synes jeg faktisk godt, jeg kan genkende.

Det er tough luck for DF og de to, der er værre smiley

• #33   12. maj jeg kan blive noget så irriteret når Løkke får lov at love både off. vækst og skattestop uden nogen spørger hvad der så bliver dyrere .. Når han siger det ikke skal være dyrere og være dansker og derfor skattestop, så er det for nemt, der er andre omkostninger ved at være dansker .. skal det være dyrere at få passet børn, koste mere at bo på plejehjem, eller skal der skæres i hjælpen i eget hjem, eller kommer der brugerbetaling ved lægen osv ... han slipper simpelthen for nemt .

• #34   12. maj Jeg vil nu mene at der er mange som netop stemmer på DF osv netop fordi de kampagner med grænsen som fokus. Folk som ikke nødvendigvis havde stemt før/lige på det parti.

Det er så ikke ens betydning med at det ikke er ligeså effektiv som måske for et år eller to siden. Og det kommer da også helt an på hvor i Danmark vi er.

Men jeg vil da sige at flygtning og grænsen sælger da stadig, det får clicks og views, om man er enig eller uenig skal man stadig liiige læse artiklen, enten i forbavselse eller enighed.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 36 Svar: 3.187
    #35   12. maj Hanne jeg tror at han vil tage pengene fra rådighedsbeløbet, så det ikke gerne skulle blive dyrere at være dansker.

Jeg mener faktisk at det der mangler at blive italesat i hans ligning er at de penge jo kun lige er nok til at opretholde status quo. Det er IKKE et velfærdsløft.

• #36   12. maj det er egentlig ikke mig der mangler svar, men det irriterer mig i situationen at journalisterne ikke spørger og graver ...

• #37   12. maj Jeg synes der er ringe gennemsigtighed i politikernes interviews og politik helt generelt Hanne.

Kommentér på:
Hvad er vigtigt