{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Ditte
Ditte
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 14

Hvalp vil ikke tisse.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvalp på snart 15 uger herhjemme. Hun er født og opvokset her..

Der har indtil for knap 1 uge siden ikke været nogle problemer med at få hende til at tisse ude, men nu er hun begyndt at nægte det.

Hun har fået en ide om, at gulvet ude på vores badeværelse er hendes toilet...
Hun pisser og skider gladeligt derude..

Men udenfor nægter hun nu...!!

I går sad jeg ud med hende i 4 1/2 time, før end hun overgav sig og tissede ude på deres toilet. Et toiletter har været vant til at bruge fra helt lille af..
Da vi stod op til morgen, havde hun igen både tisset og skidt på gulvet i badeværelset. Lukker jeg døren derud til, så tisser og skider hun bare i gangen i stedet for, og hun giver ingen tegn i løbet af natten til at hun skal ud.

Men da vi så stod op til morgen, kl 7., tog jeg med det samme og løftede hende ud til deres toilet, så hun ku tisse udenfor.
Men... Hun nægter....!!
Indtil videre har vi været herude i 5 1/2 time nu, og hun viser stadig ingen tegn overhovedet på, at hun har tænkt sig at tisse..

Kender hende så godt til at vide, at "lader jeg hende slippe" så hun får lov at komme ind, så render hun direkte ind på badeværelset eller i gangen og både pisser og skider.

Prøver virkelig at opmuntre hende med lys stemme, Giver hende godbidder og roser stort når hun tisser på deres toilet ( når det endelig lykkedes) , men alligevel nægter hun.

Lige pt står hun og er ved at falde i søvn, fordi at vi har været så længe ude.. Men hvad fanden gør man? Lader man hvalpen slippe, så hun kan rende ind og tisse på gulvene indenfor, hvilket jeg personligt synes er et skråplan, eller holder man fast i, bare at sidde ude og vente lige meget hvor længe det tager.....????

Kommentarer på:  Hvalp vil ikke tisse..
  • #1   11. aug Er det kun mig , der ikke fatter hvad der menes ?
    Skal den eller skal den ikke tisse og skide på ----> hvis toilet ---> deres … og ikke dit eller ?

Du skriver ….. " Men da vi så stod op til morgen, kl 7., tog jeg med det samme og løftede hende ud til deres toilet, så hun ku tisse udenfor. "

Er "deres " ---> hvis ? toilet udenfor eller ???

Jeg må vist opgive at forstå hvad du skriver smiley

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#2   11. aug Ja, hundene har et hundetoilet ude i haven. Et som hun indtil for knap 1 uge siden har brugt uden problemer.
    Nu er hun begyndt at bruge gulvet ude på badeværelset som toilet i stedet for..

• #3   11. aug Nåååh …. det kunne du jo bare have skrevet … der står jo ingen steder du har flere hunde … og de har et hundetoilet i haven … smiley

Tag hvalpens lort og læg den ud i hundenes hundetoilet i haven , og se om det hjælper , hvis den kan lugte sig selv derude . smiley

• #4   11. aug Du skal i hvert fald pakke alt I har gjort til nu væk, for det fungerer jo tydeligvis ikke.
    Hvalpe tisser hvor de er trygge, og din hvalp er så blevet utryg udenfor.
    Du skal fuldstændigt back to start.
    Pak frustrationer, attitude og vaner væk. Start forfra.
    Måske hun ikke vil tisse, der hvor du ønsker det, fordi det stinker af andres tis, eller fordi hun spiser der, eller fordi hun leger der.
    Blokér hendes adgang til de værelser hvor hun tisser indenfor. Lav et nyt fast, tisseområde udenfor, som kun er til hende. Når man er der, er der ro på. Rolig stemning, nus og tis. Gå derud hver time. Indenfor er du ved hende med 100% opsyn og roligt kropssprog. Hun skal ikke have chancen for at tisse inde. Hun skal guides til korrekt adfærd.

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#5   11. aug Ja okay.. smiley
    Skrev ellers, at vi gik ud til deres toilet, og om vi skulle blive ved med at sidde ude og vente, eller om vi skulle lade hende slippe så hun rendte ind og tissede på badeværelset eller i gangen..

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#6   11. aug Hun hverken leger eller spiser der. Er kun til toilet brug.
    Har prøvet at lukke til de rum hun tisser og prutter, men så gør hun det bare et andet sted inden for.
    Som sagt har hun uden problemer brugt deres toilet uden for indtil for knap 1 uge siden.
    Og der er ingen frustration, skældud eller noget. Sidder stille og roligt og venter på at hun tisser, og npr/hvis det lykkedes, bliver hun rost til skyerne samt får guffere.

• #7   11. aug Ud et andet sted hvor de andre ikke tisser så.. Det fungerer jo ikke at hun skal tisse et sted hun ikke vil. Så må du finde et andet sted med hende..

• #8   11. aug Jeg undrer mig altid over at man kan have hvalpe der ikke vil tisse.. vores tisser alle steder.. selv ude i hundeklubben når de er 4 1/2 uge sætter de sig bare hvor de er og tisser..
    måske sådan noget overdreven ros osv er med til at gøre tisseri til et problem. Jeg har aldrig gjort noget særligt ud af at tisse og skide..
    og vores er altså stort set renlige allerede 6 uger gamle, fordi de kommer ud og tisse..

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#9   11. aug Problemet er bare, at haven ikke er specielt stor, så der er ikke super meget plads til at indrette et toilet mere kun til hende.
    Som sagt har hun brugt toilettet uden problemer indtil for en uge siden. Også selvom at de andre brugte det der.
    Det er kommet inden for den sidste uge, ( efter jeg har fået nye naboer faktisk), at hun konsekvent nægter at bruge det.
    Før kunne vi gå direkte derud, hun fik kommandoen - ud at tisse -, og så gik hun direkte ud og tissede..

• #10   11. aug Har du prøvet at gå en lille tur med hende?

• #11   11. aug Så må du jo udenfor matriklen. Noget har gjort hende utryg ved at tisse der, så må man finde på noget andet.

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#12   11. aug Hun vil ikke hverken tisse eller prutte på tur endnu smiley

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#13   11. aug Kan det have noget at gøre med, at vi har fået nye naboer måske..
    Vi har et hegn man kan kigge igennem, og sad tidligere og overvejede, om vi skulle lukke det helt, så der netop blev mere ro på deres toilet.

• #14   11. aug Hvornår har du sidst prøvet at tage hende ud og gå?
    Og det der hundetoilet i haven, hvordan er det indrettet? Er der hegn omkring det, eller skal du overvåge hende og bede hende holde sig inde på toilettet, hvis hun træder udenfor? Konstant stirren er nok heller ikke befordrende for et toiletbesøg..

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#15   11. aug Det er ude i haven ja, og er lukket med hegn hele vejen rundt samt en lille låge, så de kan lukkes af,hvis det er nødvendigt. Kan se det indefra.

Det er helt lukket i hegnet på de fleste af siderne, men i hegnet ind mod naboen er det som sagt så man kan kigge igennem. Og som skrevet lidt længere oppe, sad jeg tidligere og overvejede, om vi skulle lukke det helt, så der var helt ro derinde.

• #16   11. aug Som sagt har hun brugt toilettet uden problemer indtil for en uge siden. Også selvom at de andre brugte det der

Det her kan du ikke rigtig bruge til noget.
    Hvalpe tisser hvor de er trygge.
    Og selv om hun altid har gjort det der, så kan der jo være sket et eller andet der har gjort hende utryg ved at tisse der. Evt en høj lyd eller et eller andet der har gjort hende forskrækket.

Jeg ved så hellere ikke rigtig, hvad jeg skal mene om at hundene skal lave på den samme lille plet i haven, og da slet ikke når der er flere hunde.
    Hvordan gør du rent på deres "hundetoilet " ?
    Hvis ikke du gør rent der, så må det været ret ulækkert og lugte fælt.

• #17   11. aug Hvor lille er det hundetoilet? Har du overvejet at lade hende besørge hvor hun vil i haven?

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#18   11. aug Selvfølgelig bliver det da gjort rent.. Det bliver det da dagligt. smiley
    Og det hverken lugter, stinker eller er ulækkert eller noget.

• #19   11. aug Jeg tror ikke det er en god ide at lukke af så hun ikke kan se ud fra hundetoilettet..

• #20   11. aug Er hunden ikke vant til at komme på tur..?
    Jeg får altså lidt tics ved at man kan have en 15 uger gammel hvalp som man selv har lavet, der ikke kan tisse i haven eller andre steder end inde..
    Det må være en meget sart og nervøs race..

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#21   11. aug Hun kan godt se ud, lågen er "åben" smiley Altså lågen er lukket, men brædderne sidder fra hinanden så de kan se ud.

Har overvejet om hun bare skal have lov til at gøre det hun skal i resten af haven, og så bagefter vænne hende til, at det skal foregå på toilettet. Måske det var vejen frem.

Som sagt bliver det renset hver dag, bunden er dækket med dækbark i et tykt lag, det bliver skyllet 1-2 gange om ugen med Rodalon så det ikke stinker og det er nok omkring 3*1 1/2 meter.

• #22   11. aug Selvfølgelig bliver det da gjort rent.. Det bliver det da dagligt

Hvordan fjerner du tis fra "hunderoilettet" ?

Jeg forstår ikke lige din logik. Hunden må ikke tisse andre steder i haven, fordi haven er lille og at det så kommer til at lugte - Dine egne ord.
    Men det lille stykke have der skal bruges so "hundetoilet", hvor flere hunde tisser, det lugter ikke ?
    Det lyder ret ulogisk..

Hun vil ikke hverken tisse eller prutte på tur endnu

Selvfølgelig kan en hvalp på 15 uger gøre sig rent uden for haven.
    Hvordan tror du at alle dem der bor i lejlighed får gjort deres hunde renlige ?

• #23   11. aug Jeg synes du skal droppe det hundetoilet. Kan nemt være grunden til at hun har fået sådan et akavet forhold til det at skulle besørge ude.
    Du har heller ikke fortalt hvor lille det toilet er?

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#24   11. aug Jo, hun er vant til at komme på tur...

Som skrevet længere oppe, har det heller ikke været et problem med at få hende til at tisse ude, før indtil for knap 1 uge siden..
    Tidligere har hun gladeligt tisset udenfor..!!

• #25   11. aug drop det toilet, saml op når de laver som alle andre, ud hver time plus når sovet, spist og leget, gå små ture også.

jeg kan iøvrigt rigtig godt lide at din hvalp siger fra over for den idé her... ved at tisse på jeres eget toilet. der ligger en smuk besked i den adfærd som jeg synes du skal lytte til smiley

• #26   11. aug Jeg tror at hvalpen simpelthen synes det er mega ulækkert at gå der, hvor de andre har tisset og skidt. Min den ene ligner en der skal kaste op, hvis hun kommer i nærheden af tis eller lort fra andre hunde.

Og husk nu at en hundesnude er mange, mange gange bedre end vores. Så det er muligt at DU ikke synes der lugter af tis, men det gør hvalpen altså.

Lad den nu bare besørge hvor den vil i haven. Alternativet er indenfor smiley

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#27   11. aug Anni - jeg har intet sted skrevet, at haven kom til at lugte...!! Har ikke skrevet årsagen til, at de har et toilet.
    Og jeg har skrevet længere oppe hvordan at deres toilet bliver renset...!!

Ikkesomdeandre - se længere oppe. Der står det.

• #28   11. aug Pas nu på med Rodalon, det er giftig og en del hunde hat måttet lade livet på grund af Rodalon.

Jeg ville ALDRIG hælde Rodalon ud over dækbark, og da slet ikke når der er en hvalp i huset. Æder den noget dækbark med Rodalon kan det koste hunden livet.
    Endvidere er det miljøskadeligt og må ikke bruges på den måde, samt at Rodalon ikke tager lugten, da Rodalon ikke kan nedbryde urinkrystaller.
    Det eneste der kan nedbryde urinkrystaller er UrineOff

• #29   11. aug Ditte

hvorfor ikke droppe det toilet?

så er det løst....

hvor i alverden stammer tanken fra? katte? Jeg har ved gud altid set eller hørt om noget som dette før.

gør som 99,9 % af alle ejere i stedet. der er masser af erfaring der viser at det virker.

• #30   11. aug Ok, det havde jeg overset. smiley

Altså det er jo ikke mikro lille, men heller ikke særlig stort. Når jeg ser hvordan mine hunde kan kredse omkring sig selv og gå frem og tilbage for, at finde det helt rette sted at tisse eller prutte, så tror jeg det er meget unaturligt for hunden, at blive lukket ind i en mindre indhegning for at skulle gøre det der. Og så ovenpå flisbark, det er ikke specielt rart at gå på for små hvalpepoter.
    Rengøringen tænker jeg heller ikke får stedet til at lugte naturligt, og jeg tænker også at hun synes det stadig lugter af tis og prut.

• #31   11. aug Drop det toilet. Og så begynd at gå nogle flere ture og gerne samme tur hver gang.

• #32   11. aug Alle de hunde jeg har haft igennem 55 år … har ALDRIG hverken tisset eller skidt i min have … Jeg har altid gået tur med dem , når de skulle enten det ene eller det andet.

Det er ikke sværere at gøre en hund renlig i haven … end det er at gøre den renlig inden døre …. så på med snorene og kom ud og gå tur med dine hunde , så slipper du også for at skulle spule dit " hundetoilet " flere gange om ugen med giftig Rodalon. smiley

PS: … Bare husk at samle lortene op uden for haven også , så andre ikke får " glæde " af , at træde i dem.

• #33   11. aug Jeg tænker som A - at hvalpen simpelhen synes det ulækkert og derfor ikke vil tisse eller pølle der.

Min Aika er nøjagtig sådan som A beskriver - hun ligner nærmest en der kunne kaste op hvis hun er i nærheden af tis eller prut fra andre.

hun fortrækker at tisse og pølle på tur.
    og er der lige en enkelt dag der ikke er fjernet pøller i haven (vi fjerner normaltvis hver dag)
    SÅ skal jeg så sandelig love dig for at der skal hun satme ikke ud ! ad! kan man tydelig se hun tænker.

• #34   11. aug Hunde har meget bedre lugtesans end mennesker, og det toilet stinker for klamt. Især med Rodalonen oven i. I øvrigt bidrager du direkte til forurening af vores grundvand, hvis du står og pøser Rodalon på din have flere gange om ugen. og som skrevet tidligere, det tager heller ikke lugten.

Jeg forstår ikke, hvorfor hvalpen ikke er ude at gå tur. Det kan godt være den ikke er glad for at komme af med tingene uden for haven, men det er sådan set det, den skal lære. Jo før, jo bedre. I kan lige så godt udnytte, at hvalpen tydeligt har sagt fra over for det dersens hundetoilet, og gå ture med den. Den skal nok begynde at tisse og skide.

Jeres hvalp vil ikke bruge jeres hundetoilet. Uanset hvad årsagen er, så er det ligesom jeres udgangspunkt nu. Hvis I ikke finder alternativer til hvalpen, så gør den det selv. Det er det, I har at arbejde med.

• #35   11. aug at hun ikke laver noget når i går - skal nok komme.
    jeg ville begynde at forsøge med fx om morgenen - straks snor på og ud.
    Her brugte vi meget at sætte "kommendo" på, ved at sige hunden skulle tisse.
    når der blev tisset - straks stor ros

derudover skal hun ikke have adgang til de indendørs steder hun sætter sig - i skal have mulighed for at holde øje med hende, så i igen straks kan nå at få øje på hvis hun går rundt og ligner hun skal tisse.

• #36   11. aug jeg har haft en nabo der aldrig gik med sin chi. den havde kattebakke. jeg forstår slet ikke tankegangen og håber ts også går ture og tager de gode råd til sig.

Jeg tror du let kan løse det ts hvis du følger rådene her. jeres hund viser en helt normal adfærd.

• Ditte
    Ditte Tilmeldt:
    jun 2017

#37   11. aug Malene K - jeg er heller ikke nervøs for det med, at hun ikke tisser og prutter på tur endnu. Det ved jeg kommer når hun er klar smiley

Det der bekymrer mig er, at hun pludselig går fra, at jeg bare kan sende hende ud at tisse på kommando, til slet ikke at ville tisse udenfor, men heller holde sig i mange timer.. For som tidligere skrevet, er dette problem kun kommet inden for den sidste uge smiley
    Før dette, rendte hun glad med de store ud og både tisse og prutte der, når jeg gav dem kommandoen.

Fik i sidste weekend nye naboer, og nu vil hun slet ikke bruge toilettet. Min hanhund er faktisk også begyndt at trække sig lidt væk fra deres toilet, og han er ellers 100% trænet til at bruge dette, hvis han skal tisse eller prutte når vi er hjemme.

Og til alle jer der hentyder til, at mine hunde ikke kommer ud at gå, så synes jeg ærlig talt at det er lidt urimeligt at i udtaler jer om dette, når I slet ikke ved noget om hvor meget mine hunde faktisk kommer ud, men at i laver jeres egen konklusion ud fra hvad jeg kort har skrevet i denne tråd...!!

• #38   11. aug Så vidt jeg kan se, så er der da ikke en eneste der skriver at dine hunde ikke kommer på tur, så ved ikke, hvor du får det fra?

• #39   11. aug Preller det helt af, at hunden kan synes at det er ulækkert? At Rodalon er gift, både for hunde og miljø?

Hvad tænker du selv af løsninger? For det lyder ikke som om du er interesseret i alternativer. Det lyder som om du vil have en gylden løsning, som gør at dine hunde igen bruger det “toilet”, hvor de vader i tis og pøllerester smiley

• #40   11. aug Dækbark er FYLDT med svampesporer. Når vi (jeg er uddannet anlægsgartner) arbejdede med dækbark, flis etc, så skulle vi være masker. Man kan blive rigtig dårlig og det lugter fælt. Dit er i mindre skala, men lur mig om ikke din hvalp nemt kan lugte det. Det har regnet en del den sidste uge 14 dage samtidig med at det er varmt. Det skulle ikke undre mig andet end at skimmelvæksten er eksploderet. Her hjælper almindelig Rodalon ikke. Flis/bark er bandlyst i vores have, da jeg er 100 % sikker på at det vil blive konsumeret. Spagnum er nemlig et hit.
    Jeg er personligt imod et afgrænset sted i haven, men kan godt se idéen fra et ejersynspunkt. Tror bare ikke hundene er begejstrede.

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 38 Svar: 3.471
    #41   11. aug Min hund brugte i yderste nød haven som lille hvalp, men ret hurtigt blev han enig med sig selv om at det der med at tisse og pølle i haven er klammo, så måske det også bare er det der er sket for din hvalp?

Jeg ville faktisk være mere bekymret for at den efter 15 uger stadig ikke er blevet fortrolig med at besørge udenfor matriklen end jeg ville være bekymret for brug af hundetoilet.

Og så forstår jeg slet ikke ideen med hundetoilettet, er det ikke nemmere at samle op efter hundene på en gåtur frem for at stå og rense flis hver dag? Det lyder da ret så besværligt i mine ører (udover selvfølgelig som de andre skriver at rodalon er giftigt for hvalpe og ret så miljøskadeligt).

• #42   11. aug Ts

Tænker at folk reagerer på dette:

'Har ikke skrevet årsagen til, at de har et toilet',

• Ida og Figo
    Ida og Figo Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 9 Emner: 38 Svar: 3.471
    #43   11. aug Anni, BATDOG skriver at hun ikke forstår at hvalpen ikke er ude og gå tur, NITTIB skriver at TS skal på med snoren og ud og gå mens HL skriver at hun håber at TS også går ture, så jeg kan godt forstå at Ditte lige vil pointere at hvalpen altså bliver luftet men ikke er tryg ved at besørge på turene.

• #44   11. aug Ditte, du har skrevet flere gange, at hunden kommer ud at gå, og jeg kan se, at der kommer tastefejl, man ikke opdager, når man skriver fra sin mobil. Min sætning skulle have været "mere ud at gå tur. Det kan godt være den ikke er glad for at komme af med tingene uden for haven, men det er sådan set det, den skal lære."

Men hele mit indlæg står jeg såmænd ved. Det er ligegyldigt hvorfor hvalpen ikke vil tisse på et hundetoilet, faktum er, at det vil den ikke. Og så må I tage renlighedstræningen derfra. Drop hundetoilettet og/eller gå ture andre steder med den, hvor den kan være tryg og tømme sig. I kan ikke snakke med den og få den forklaret, at hundetoilettet er fint. Det synes hunden ikke, det er.

Jeg prøvede i øvrigt hundetoilet dengang Balder var knægt, for det havde jeg læst om og det virkede bare smart, sådan at holde pøllerne på ét sted; det holdt 2 dage, så sagde kræet fra. Det er meget lettere at lære hunde, hvor de IKKE må skide, end det er at lære dem at skide på en begrænset plads. Det er ikke naturligt for vovser at have et toilet. Det er naturligt for dem at undgå at bruge "hulen", og i bredere forstand hjemmet, som toilet.

• #45   11. aug Er det egentlig ikke langt nemmere at gøre dit badeværelse rent end det der hundetoilet? smiley

Spøg tilside: Jeg stemmer i med flere andre. Nedlæg hundetoilettet.

• #46   11. aug i stedet for at forsøge at flytte fokus over på enkelte ting i andre indlæg så spørg dig selv om du reelt ønsker råd til renlighed eller kun råd til at få den toilet idé til at fungere. for det virker som det sidste når du svarer.

du skriver om din hvalp som om den har en problem adfærd. den har en normal adfærd. det er miljøet der er problematisk. hvis du ændre det som foreslået her i tråden får du en renlig hvalp.

du må gerne synes jeg er hård ved dig. men prøv at overveje om der kunne være noget om snakken når så mange ejere uafhængige af hinanden foreslår dig det samme.

jeg har skrevet mine råd herover. de ændrer sig ikke. det er frivilligt at følge dem. men overvej at gøre som 99,9 % af ejere og om det ikke kunne gøre din hvalp renlig også.

om ikke andet så overvej indlæggene om rodalon og svampesporer. det bør gøre indtryk synes jeg når man er glad for sin hvalp.

jeg synes samtidig det er bekymrende at en hund på 15 uger er så utryg uden for matriklen. hvorfor et den det? har du en forklaring? er den så altid utryg på jeres mange gåture også? for så ville jeg straks tage det meget alvorligt som ejer også.

• #47   11. aug Der er nu altså også forskel på hvordan man kan gi råd.. Kan godt forstå at folk føler sig lidt defensive når rådene kommer som halve eller hele angreb.. Langt de fleste vil nok være mere åbne overfor at ta imod råd hvis de ikk kommer som direkte kritik og halve/hele angreb med beskyldninger om ting vi intet ved om men blot antager - og selvfølgelig er det nærmest altid det værste der bliver antaget.. Sys det er lidt sørgeligt, og det viser bestemt ikk hg fra sin bedste side.. (Her snakker jeg ikk kun om denne tråd)...

Men dertil er jeg da også enig i at hunde toilettet bør nedlægges og hunden bør gåes ture med for at besørge og at rodalon er giftigt..

Er ikke interesseret i en lang debat om min holdning, men ville blot skrive det fordi jeg flere gange har tænkt det, således at folk måske kan overveje hvordan de svarer og kommer med deres råd - hvordan ville I selv reagere bedst på råd?

Over and out, dejlig aften til jer alle..

• #48   11. aug Og Pernille, hvordan er det lige, du ville servere rådene uden at være kritisk, når rådene i sig selv ligesom indebærer et ret stort element af "når du har bedt om råd er det fordi det, du allerede gør, ikke fungerer"? Bare for fremtiden, forstås

• #49   11. aug det er ikke et angreb at sige tingene som de er. det er ærlighed. det sker også i en til en rådgivning at træneren må sige tingene endda meget klart for at nå igennem.

online er det skrevne ord fattigt og kan man ikke skelne det er det bedre at opsøge en til en rådgivning og få hele paletten ved kommunikation med.

der er ingen i denne tråd der angriber ts. faktum er at det aldrig er sjovt at få at vide at man skal lave noget om som man har startet i bedste mening.

det er en menneskelig reaktion. og derfor bør ts sove på rådene og læse dem med friske øjne når ts er klar. herefter kan ts så gøre de ting som ts vil. det er jo ts hund og valg.

• #50   11. aug Der er ingen der kan udelukke, at det kan have noget med naboen, at gøre, som er det, som du helst vil høre, tror jeg ...
    Måske det har.
    Det er væsentligt at være obs. på, om der kunne være en problematik der, som der skal handles på.
    Så med hundene ud HVER gang, ikke bare stå inde, og holde øje med dem. Hvis naboen er problemet, skal du jo høre/se hvad det er, der sker, som skræmmer dine hunde.

Under alle omstændigheder har du jo nok også lært noget, ved at læse denne tråd, ang. hundetoilettet.

Jeg har set de offentlige udgaver af dem, en del som barn ... jeg ved ikke om de stadig findes.
    De var lavet i forbindelse med lejlighedskarreer, hver blok havde så et hundetoilet hvor de kunne gå ned, og lade deres hund besørge. En lille indhegnet firkant. Det var praktisk, sådan da ...
    Så jeg forstår idéen.

Hvis du fortsat vil have et hundetoilet så er det dit valg, dog bør du jo nok lave det, på en sundere, og mere hensigtsmæssig måde.
    Jeg er ikke i tvivl om, at du gør, hvad du tror er det rigtige for dine hunde og dig.

Så tag det med dig fra tråden du kan ... Din hvalp er meget ung endnu, så den skal nok lære at besørge "offentligt", med godt med øvelse. Ting tager den tid, ting tager.

• #51   12. aug Hun er opdrættet hos dig og brugt wc udenfor...Nu vil hun hellere bruge gulvet på jeres wc,,,Har prøvet det med én af mine egne hvalpe..Luk døren til wc så hun ikke kan komme ud...Nye naboer har sikkert forskrækket hende, så luk hegnet helt..Vær obs på hende og læs når hun trænger, og så ud med hende..Du skal ikke regne med renlighed en hel nat endnu, så sent ud og tidligt ud...Og en trøst, det går over igen når der er kommet ro på..Væør obs på det bliver tidligere mørkt og ikke så trygt for hende i en periode.. Og sådan et hunde wc i haven er alle tiders..

• #52   12. aug Nu spørger jeg lige, var Balder en superheltehvalp? Han sov igennem en hel nat (7 timer) fra 12-ugers alderen. Eller er det raceafhængigt?

• #53   12. aug Balder var helt sikkert en superheltehvalp - og heldigvis er der mange af den slags smiley

Lina og Kela sov også igennem i 12-ugers alderen. Fie ved jeg ikke helt med, for vi havde hundelem, da hun kom til, så jeg kan ikke sige med sikkerhed, at hun ikke selv er smuttet ud at tisse, mens vi sov smiley

• #54   12. aug Puha, mine har været übersuperhelte så smiley De har sovet igennem siden 10 uger smiley

• #55   12. aug Jeg husker også alle de alvorlige advarsler om at gåture skulle vare i minutter hvad hundens alder var i uger. Så Balder skulle have 15 minutters gåtur af gangen. Meanwhile, hvis kræet ikke fik mindst en time af gangen, var han kropumulig at være i nærheden af

• #56   12. aug Ha.. Mine var kun 8 uger.. Jeg har kun været oppe et par nætter med vores når de lige er kommet hjem.. Husker så tydeligt lille Chante der sov så godt i min seng og blot gloede på mig da jeg sagde vi skulle ud at tisse den anden nat hun var her..

Til gengæld har alle drengene enormt gerne ville ud og tisse, men sådan nogle har jeg ikke lavet selv, så der ved jeg ikke om de måske er anderledes end pigerne. Der siges de har mindre blære, men det tror jeg mest er en skrøne.

• #57   12. aug Kia sov igennem fra hun kom hjem, det samme med Skye. Hun kan gå ud, men hun vælger at blive liggende. Jeg tror hun er mest træt af, at jeg er oppe 3-5 gange om natten. Hun står i hvert tilfælde ikke længere op sammen med mig. Til gengæld vipper hun med halen og beder om at blive nusset på mavsen lidt, inden vi sover videre smiley

Skye har aldrig haft et problem med at besørge hvor hun nu var, når hun skal, heldigvis.

Men hun har stadig ikke fanget den der med, at man skal gå til døren, når man skal tisse. Hun har hele tiden været renlig med afføring, men vi har ikke knækket koden helt med vandladning ... så der er stadig engang imellem et uheld indenfor.
    Jeg håber hun snart får styr på det. Ved Kia krævede det 2 dage sammen med en voksen hund, der lærte hende, hvor og hvordan det hele skulle foregå.
    Måske jeg må ud i det.

Jeg tror hun er forsinket pga. slusesystem med dørene (pga. katten).

• Daniel M
    Daniel M Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 20
    #58   13. aug Giv dig go tid og vær tålmodig med hende, hunde nægter at tisse og skide hvis de føler sig "udsat" da en af hundens mest sårbare situationer er netop at tisse og skide, ja så nægter de.. Det kan være du skal prøve et helt nyt sted evt. Har hørt om det før i schæferklubben og der var faktisk en der mente man skulle tage en lort fra hunden med sig og sætte på ruten.. har aldrig prøvet det, men man må vel prøve sig frem.. lige pludselig skal det sgu nok komme. Held og lykke! smiley

• #59   13. aug Sam var 9 uger gammel, da han sov igennem 8 timer om natten, kom ud og tisse om morgen inden jeg tog på arbejde og sov så videre en time i ske under dynen med David.
    Så er Sam også en super helte hvalp smiley

Kommentér på:
Hvalp vil ikke tisse..