{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
309 visninger | Oprettet:

Hundetræning i Varde {{forumTopicSubject}}

Jeg flytter med stor sandsynlighed til Varde, og jeg er derfor lidt interesseret i, hvad der er af muligheder i området smiley
Jeg har allerede lurret på DcH og spanieltræning, så jeg vil gerne høre, hvem jeg derudover skal kigge på? Næsten al træning har interesse, så kender i nogle dygtige hundefolk i området?

Kommentarer på:  Hundetræning i Varde
  • #1   8. sep Det kommer jo helt an på hvilken slags træning du gerne vil.

Jeg bor selv i Varde, men træner hos DcH i Esbjerg, det har jeg gjort i mange år og er rigtig glad for det.

Ift. DcH programmet finder du nogle af de bedste trænere i Esbjerg. Derudover har de også et hold med træner, når man rykker op i A-klassen og et hold til Elite-klassen, hvilket er sjældent at en klub kan tilbyde det.
    Lige nu er er der et C-hold og hele 3 B-hold, så man får mange træningskammerater.

De har også Rally-lydighedstræning, hvilket også er rigtig godt. Da trænerne selv konkurrerer og en(mig) er Rally Lydighedsdommer på 9. år, så man er up to date med det hele.

Derudover har de et familie hundehold, som laver alt muligt spændende, hvis man ik er til konkurrenceprogrammer.

Og så har de selvfølgelig både hvalpe, unghunde hold mv.

• #2   8. sep Jeg skal bo ved Tinghøj, så en tur til Esbjerg vil tage 30 min i bil. Det er for langt væk. Især når jeg ikke ved, om jeg kan låne en bil smiley så jeg skal enten køre med offentlig transport eller på cykel (med cykelanhænger).

• #3   8. sep Offentlig transport til DCH-Esbjerg er lidt bøvlet.
    Der er en DKK i Esbjerg, som er ret ok afstand til tog fra Varde. Ved dog ikke hvordan deres træning er. Gik til rally der med Reiki for en del år siden, og det var ok. Overvejer lidt at melde til noget nosework der, hvis det engang lykkes at finde noget andet arbejde, hvor jeg har fri om aftenen smiley

DCH Varde synes jeg også er ok - der er ikke så mange tilbud som i Esbjerg. Al træning foregår samme dag, hvis ikke man allerede er så vidt, at man er videre til minimum B-hold i lydighed, så at kombinere lydighed med AG kan være lidt bøvlet, hvis man er ny (eller bare ikke har konkurreret i lydighed før), det synes jeg er lidt ærgeligt, så er der ikke rigtigt mulighed for at gå på flere hold.
    Som de fleste DCH'er, så er der jo forskel på trænerne og hvem man foretrækker, jeg oplever at få noget mere ud af det hold jeg er på nu, end jeg fik på det første hvalpehold.

• #4   8. sep DcH Esbjerg har træningsplads i Tarp, så det tager kun 20 min i bil fra Tinghøj.

Men hvis du skal kunne komme til træning med offentligt transport, kan jeg godt se at det bliver svært at finde noget.

• #5   8. sep Hmm, det kan godt være, jeg har ualmindelig gunstige forhold her i Hadsten. Jeg synes, alle mulige udbyder hold rundt i hele kommunen smiley

Har i erfaringer med dette sted?
    http://www.enghavewellness.dk/

• #6   8. sep Ok, træningsplads i Tarp. Det hjælper lidt på det smiley

• #7   8. sep Jeg aner ikke hvem der er træner(e) der nu (i dit link), men jeg har gået på hold der med Gaia lige da jeg fik hende og på et klikkerhold med Reiki. Med Gaia mest fordi der var lang ventetid på hold både i Esbjerg og Varde, og jeg ville gerne i gang med hende.
    Lydighedsholdet med Gaia var for så vidt ok, men sådan meget "ok, så lærer vi sit nu" og så går alle ud og øver sit indtil næste øvelse. Jeg brugte det mest for at kunne få lidt distraktioner i form af andre hunde osv. på det træning jeg ellers ville have lavet hjemme. Så nok mest til, hvis man selv er ret ny.
    Jeg tog så endnu et lydighedshold med hende, denne gang var det en jagthundetræner, der havde det. Det var faktisk ret ok, masser af nyt og input til andre tilgange, men krævede at man selv lidt kunne sortere i informationerne. Men bestemt lærerigt.
    Klikkerholdet var sådan lidt hmm.. Jeg synes ikke jeg fik noget, jeg ikke selv kunne have lært hjemme i baghaven med en bog i nærheden.
    Som sagt aner jeg ikke, hvem der er trænere derude nu, så tænker, at der må man spørge lidt ind derude og høre, hvad det er de tilbyder nu. Dengang var der MEGA forskel på hvert enkelt hold - ingen rød tråd what so ever.

• #8   8. sep Nu ved jeg jo ikke, hvad det er for noget træning du søger, men der er også en DCH i Oksbøl. For mig er det lidt for meget hyggeklub og ikke nok reel træning, men er man primært efter noget familiehunde-hyggehold tror jeg det er fint.

Derudover er der faktisk også noget træning i min lille by (Billum - 10 min fra Varde). Jeg har ingen anelse om, om det er godt eller skidt, jeg vil jo gerne gå DCH-program, så derfor er det der jeg træner, men der er da flere af hundeejerne her i byen der går der og er glade for det. Man må næsten kunne google sig frem til det, og hvis ikke, så prøver jeg lige at høre en af dem, der går der, hvem, hvad, hvornår osv smiley

Der har også været en privat i Tistrup engang. Jeg ved ikke, om hun stadig udbyder træning - det var klikkertræning så vidt jeg husker. Mener også hun forhandlede BARF.

• #9   8. sep Nej, jeg gider ikke hyggetræning, det skal være noget jeg kan lære af. Jeg er allerede "trænet" i at sortere information og alternative træningsmetoder.

Hmm, jeg kunne ikke finde noget ved Billum.
    I Tistrup har specialklubben for belgiske hyrdehunde umiddelbart en træningsplads.
    http://belgiskehyrdehunde.dk/kreds-13-tistrup/
    Må lige kigge videre.

• #10   8. sep Jeg prøver lige at forhøre mig ved hundeejerne i byen, der er som sagt flere der går der smiley

• #11   8. sep Det må du gerne, men det haster ikke smiley

• #12   8. sep Nej nej - skal jo også lige rende på dem på lufteturen først smiley

Kommentér på:
Hundetræning i Varde