{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Pladstræning {{forumTopicSubject}}

Jeg har jo fået Mason. Han har gået LP til klasse 3 førend, han kom herhjem, hvilket betyder, at han trods alt kan en del.

Men men men, det er efterhånden noget tid siden, han sidst har trænet målrettet og derfor er der nogle ting, der skal friskes op. Blandt andet hans pladsposition.

Han kan kommandoen, men det er en smule hit or miss, om han indtager en pæn position.
Derudover har han tendens til at gå for langt fremme samt for langt fra mig.

Det er meget lang tid siden, jeg sidst skulle indlære plads og jeg har derfor også selv brug for at få genopfrisket smiley
Vi starter snart til holdtræning, men jeg kunne godt tænke mig at komme lidt i gang inden da.

Hvad er de bedste øvelser til at lære hunden en ordentlig pladsposition?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pladstræning
  • #1   27. feb 2020 OT, skal han ikke oprettes herinde? smiley

  • #2   27. feb 2020 Jeg ville starte helt forfra, uden kommando smiley

    Og så er jeg fan af target træning.. Så snudetarget, kunne fastholde denne og så bruge den til dirigering smiley Og ind på en korrekt plads.

    Nå ja. Og klikkertræning smiley

    Ville starte helt forfra også med gå pænt øvelsen smiley


  • #3   27. feb 2020 Janni, jo, når jeg har fået taget nogle ordentlige billeder smiley Den unge mand synes det er kedeligt, så snart jeg finder kameraet frem og så er han altså gået smiley

    K & T, vi er foreløbigt også startet forfra. Men snudetarget er en hel ting for sig, for i Masons tilfælde kommer tungen ALTID først, så er nødt til at få lært ham, at man skal dutte med næsen smiley

    Har skaffet et kvadratisk potetarget og tænker det kan bruges til at få de rigtige position?


  • #4   27. feb 2020 Prøv om du kan komme på et fri ved fod kursus hos Anja Christiansen, hun er genial til at indlære det! smiley

  • #5   27. feb 2020 A-S, åh ja, det er slet ikke en skidt ide, hun popper tit op med selvsamme kursus på min FB smiley

  • #6   27. feb 2020 Hun afholder det nemlig med mellemrum og det er virkelig godt, har selv prøvet det smiley

  • #7   27. feb 2020 Ja, jeg ville jo - heelt politisk ukorrekt og slet ikke klikkermoderne - sætte en guf på hundens næse og starte forfra med hjernevask...
    Hvorfor? Fordi det virker....


  • #8   27. feb 2020 Det er også meget muligt, det er vejen frem, CH. Vi tager det hele meget, som var han stadig hvalp, da vi også er ved at lære hinanden at kende og jeg skal have en fornemmelse for ham.

    Jeg har dog ikke før selv indlært plads med lokning, så det må jo komme an på en prøve smiley


  • #9   27. feb 2020 Uanset hvilken metode, Anine, tror jeg det er vigtigt at du ikke shopper for meget rundt, brug en metode, hvis den ikke virker så ja, så må man bruge en anden, men ikke bare for at prøve det.. jeg tror det vil forvirre hunden..

  • #11   27. feb 2020 A-S, du har absolut ret. Min bemærkning var nu også mest tiltænkt som et smil på læben fra min side af smiley
    Er yderst opmærksom på at være klar over, hvad jeg har gang i, således der ikke kommer nogen forvirring. Og selvfølgelig at sørge for at gøre en ting af gangen.


  • #12   27. feb 2020 Jeg har brugt balje, brædder, osv som target til at "klistre" Luf til venstre side i rette position i vendinger og sidelæns. Derefter kom lineføring/fri ved fod, samt indtagelse af plads faktisk helt af sig selv.

    Men jeg kan sagtens forstå, hvor du er.
    Jeg står jo med Sheena, der egentlig kan rigtig mange ting, men som ikke har få indlært sin plads, som jeg ville gøre det, og derfor ikke virker som om, hun har fuld forståelse for "konceptet".
    Dvs. i nogle situationer gør hun det fint - men ikke i alle.
    Jeg er nok også nødt til at starte helt forfra, hvis jeg ikke vil "nøjes" med 80-90% smiley


  • #13   27. feb 2020 Det er nemlig lige det, Karina. For han er blevet trænet på anden vis, end jeg er vant til, så det er også en tilvænningsproces for os begge smiley

    Tænker klart at tage det helt tilbage til start. Nu har jeg købt en balje og vil forsøge at se, om han mon er frisk på noget elefantøvelse smiley


  • #14   27. feb 2020 Jeg har både nogle gamle og nogle nye videoer her:
    www.youtube.com/sirirenee

    Der er en nyere hvor jeg arbejder med positionen med snudetarget også smiley


  • #15   27. feb 2020 Har allerede været inde og lure på nogle af dine videoer, Siri - super brugbart indhold smiley

  • #16   27. feb 2020 jeg lærer dem at dreje ind i positionen via elefanten men hvor hunden går hele vejen rundt. Jeg indlærer det til begge sider. platformen er ofte lav fx en lille måtte.

    når de tilbyder det tager jeg target væk. og så belønner jeg for at mit ben er target sideløbende med ovenstående. Det kobler de hurtigt sammen


Kommentér på:
Pladstræning

Annonce