{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Lige-til øvelser {{forumTopicSubject}}

Hej smiley jeg søger lidt gode idéer til lettere træning/mental aktivering af min hund. Han er lidt doven og skal kunne se belønningen tæt foran sig for at være motiveret, fx en memory trainer synes han er noget pjat selv om han har fanget idéen.

Vi bruger meget søge-øvelser hvor jeg gemmer godbidder i græsset og han synes det er sjovt at hoppe op på fx en træstub og søge. Han synes også det er sjovt nok med de små hygge-tricks med at gå zig-zag mellem benene osv. Og så får han tit en kong og får sit foder i en wobbler.
Nogle ideer?

Kommentarer på:  Lige-til øvelser
  • #1   3. jan Her finder du inspiration til hundredvis forskellige øvelser og tricks.
    Bare login med Facebook, så er du kørende.
    Det er helt gratis.
    https://learn.domorewithyourdog.com/courses/TrickDogTitle

• #2   3. jan Hvis han er glad for at søge, kan du lære ham at søge efter genstande eller tebreve.

Tag en hvilken som helst genstand eller et tebrev, og lig det på gulvet eller hav det i hånden, klik ham så snart han kigger på det, og beløn, og fortsæt med det et par gange, beløn aktivt på forskellige måder, både via hånd og ved at kaste godbidden væk, og se om han selv kommer tilbage og genoptager indlæringen, når han er super motiveret venter du med at belønne til han tager snuden hen til genstanden eller tebrevet, fortsæt, til du kan mærke at han forstår at søge hen til genstanden.

Så kan du stille og roligt begyndte at gemme genstanden eller teen, hvis han er svær at motivere, så gør det nemt for ham og sæt ham igang tæt på søget, så han har nemt ved at få succes, og når det bliver nemt for ham, begynd på at lave svære og svære søg, i forskellige højder og miljø, og flere genstande eller te samtidig fordelt ud.
    God træning smiley

• #3   3. jan Tak for tips smiley Han er svær at motivere hvis ikke belønningen er lige foran næsen på ham. Jeg har godt overvejet at prøve det med te, jeg ved bare ikke om han forstår sammenhængen. Jeg må prøve smiley

• #4   3. jan Skal du lokke ham til alt når i træner med en godbid foran næsen?

Har du prøvet at belønne ham for alt initiativ han tager?

Du kan bruge en genstand (papkasse eller alt muligt andet) og så belønne alt adfærd han overhovedet tilbyder, alt lige fra at blinke med øjet, til løft af en pote osv.
    Det handler om rette timing, på den måde kan du også shape en bestemt adfærd frem smiley

Jeg ville ikke have en godbid i hånden, men have dem i lommen, hvor han ikke kan se dem.. jeg tænker du godt kan lære ham at få adfærd frem uden at skulle tigge og be om det. smiley

• #5   3. jan Ja han har opdraget mig godt smiley han tager selv initiativ på gåturen ved at stoppe op og kigge på mig hvor jeg så netop tager en godbid frem..
    Indimellem hopper han op på en sten og kigger afventende. Leg herhjemme ligger han op til hvilket jeg altid reagerer på

Skal siges at han ikke er vant til at træne andet end på udstilling.

Kommentér på:
Lige-til øvelser

x