{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

Berit P
Berit P
Følger: 11 Emner: 2 Svar: 18

Slapper ikke af {{forumTopicSubject}}

Halløj igen.
Håber i kan hjælpe med et meget vedvarende problem...

Vores labrador, 10 mdr, er SÅ dårlig til at ligge sig ned og slappe af, når han er træt!
Man kan se på hele hans kropssprog at han er træt.
Om formiddagen er han ok, men fra aftensmadstid og til vi går i seng ligger han ikke stille uden det regner med godbidder fra vores side...

Vi har haft problemet Hele hans liv.
Måden vi har trænet afslapning er ved at belønne ham med godbidder, når han slapper af (det regner med godbidder), give ham pauser bag børnegitter når han SLET ikke kan finde ro + giver ham masser af gnaveting (ben, bøffelhorn mv.) Han har legetøj og bamser.
Det har vi gjort hver dag i 6 måneder nu. Og der sker SÅ lidt fremgang.
Hvis vi stopper med at give godbidder, skynder han sig hen til et møbel og gnave eller skrabe på det, for at få vores opmærksomhed. (Også selvom han i forvejen lå i sofaen og bliver nusset)

Gode råd til hvordan det kan trænes? Er det noget vi kan håbe på vil blive bedre med alderen?

Næste skridt for os er adfærdsbehandler/enetimer hos en træner.

Han får gå-ture hver dag på i alt 5-8 km, hvor han snuser meget, får friløb mv.
Træner lette agility øvelser med ham (indenfor, så lidt begrænset)
Han søger godbidder indenfor og i tæpper.
Han er udenfor i haven mange gange i løbet af dagen.
Vi leger med ham og hans legetøj.
Han er sjældent alene hjemme (men kan godt være det uden problemer)
Og så afventer vi at vi kan starte til nosework og agility-træning.

Frygter lidt han er stresset, men tror mest på at vi har fejlet i opdragelsen smiley han viser ikke andre stress-tegn, kan være alene hjemme, sover fint om natten.

Kommentarer på:  Slapper ikke af
  • #1   19. feb Jeg er næppe ekspert på området. Jeg har aldrig trænet ro, blot forventet/forlangt det når jeg ved hundene er velstimulerede. Og jeg har aldrig haft problemer med det på trods af indtil videre 3 meget aktive hunde. Min første tanke da jeg læste dit skriv var, at I har lært hunden at der konstant kommer noget fra jer. Hvis den lægger sig regner det med godbidder. Hvad med at i efter en god gang træning eller en god lang gåtur prøver, at vise den hen i kurven og blive ved at vise den derhen uden overglade stemmer eller regn af godbidder. Bare stille og roligt men bestemt vise hunden at nej der sker ikke mere nu.

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#2   19. feb Det er også min tanke.

Hvis vi beder ham lægge sig i kurv eller blot dække af, rejser han sig efter ganske få sekunder og lydigheden er ikke den bedste . Men det kunne godt være det er vejen frem at træne det i stedet.

Synes bare alle steder man læser om hundeopdragelse, at hunden skal føle det er ‘det værd’ at høre efter?

Og nej, har heller aldrig mødt hunde med denne udfordring før. smiley føler mig helt velsignet

• #3   19. feb Sæt snor på hunden og bed den lægge sig ved siden af dig på gulvet;) bare bevar roen og bed den lægge sig hver gang den rejser sig, lad være med at fylde godbidder på,ros evnt stille og roligt, men det vigtigste er at forhindre hunden i at lave andet end at ligge roligt, derfor snor smiley

• #4   19. feb Det er rigtigt at der skrives meget om ro. Og jeg vil heller ikke påstå, at det er forkert altid. Det har bare taget overhånd efter min mening. Mine hunde skal egentlig ikke være under kommando når vi kommer hjem- de må gerne gå rundt efter mig og se hvad jeg laver og de må gerne lege med hinanden eller deres legetøj. og når de lægger sig, er jeg ligeglad hvor. derfor vil jeg heller ikke belønne dem for at slappe af.
    Og så skal man huske, at man ikke nødvendigvis gør noget forkert fordi en hund på 10 mdr. er en pestilens smiley
    Det kan være en god ide, at have nogle gode ben liggende- nogle der tager lang tid at gnave i- så man har noget at give teenageren hvis hjernen er stået lidt af. Jeg synes gerne de plejer at falde i søvn efter de har ligget og gnavet ben.

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#5   19. feb Han har altid et stort okseben liggende fremme:D når han først går på sit ben, så bruger han også langt tid på det.

Kan godt lide tanken om at hunden ikke skal være under kommando derhjemme. For det er jo nok det vi gør pt. Og ønsker jo en hund, der slapper af. Det hænger jo ikke sammen med hele tiden at kommandere den til ro.
    Stof til eftertanke.

• #6   19. feb Prøv at lade være at have benet liggende fremme altid. Det kan være rart at have som “nødløsning” hvis teenageren har kuller.

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#7   19. feb Det har vi også prøvet, men vi oplever at han ikke gider benet hvis det fx. Har ligget i køleskabet. Så der er større chance for at han går på benet, når det ligger fremme smiley

Han kan bedst lide dem lidt fordærvet smiley

• #8   19. feb Som jeg lige husker det var min labrador lidt på samme måde da han var 10 mdr.

Jeg er så en af dem der træner ro - ikke at jeg FORLANGER ro af mine hunde, men der ryger en del belønninger og opmærksomhed til de hunde som ligger på deres senge og ikke noget det dem der flimser rundt og dutter os på hænderne.

Vi har 3 hunde, hvoraf en er 7 mdr og temmeligt aktiv, så ofte ligger de voksne på ders senge og unghunden fiser rundt og laver alt muligt.

Jeg kan bede dem om at gå til deres senge, men det gør jeg kun i særlige situationer hvis der er gæster eller ling.
    Ellers vælger de selv, men fordi der er så meget forstærkning for at være på sengene er det ofte det de vælger.

profilbillede
  • #9   20. feb Den golden jeg passede kunne ikke finde ro når han var overtræt.

Så inviterede jeg ham til at ligge ved mig i sofaen og så gik han ud som et lys smiley

• #10   20. feb Hunden er jo ikke i ro, hvis den hele tiden har en forventning om at der kommer godbidder, ro er vel når hunden er helt afslappet og i hvile, også i hoved.

• #11   20. feb Mine hunde skal slappe af inde, de er ude mange gange dagligt og får motion og aktivitet nok, inde slappes der af, mange hunde kan ikke selv finde ud af det i starten, så fårvde snor på eller bliver lukket bag gitter og får besked på at lægge sig, ikke dæk! Jeg belønner ikke det at lægge sig, jeg vil have at hunden ligger stille og slapper af uden forventning om belønning smiley jeg sørger selv for at være afslappet i starten så hunden ikke springer op konstant, senere virker det fint bare at bede hunden lægge sig smiley

• #12   20. feb Jeg har ikke trænet ro, til trods for jeg har en race, der har ry for at løbe på væggene.
    Min hvalp er nu 7 mdr, og begge hunde lægger sig i burene, når der ikke sker noget, og de ikke har et behov, der skal opfyldes (ud og besøge, træne eller lege, har brug for selskab/kæl, er sulten)
    Jeg sender dem kun i buret og lukker, når de skal have rå ben og når jeg tager overtøj på. Ellers er burene aldrig lukkede.
    Jeg har sørget for, al aktivitet foregår udendørs.

Når jeres hund tripper rundt om aftenen, så tag ham udenfor 5 min og træn noget let, såsom "gå pænt i snor" op og ned ad vejen. Og når i kommer ind igen, så sørg for, han har adgang til det sted, han sover om natten.

Når han gør noget, han ikke må, så sig "nej" (hvis han har lært, hvad det betyder), men giv ham ikke en belønning. Han skal ikke belønnes for at stoppe med at gøre noget, han slet ikke må.

profilbillede
  • #13   20. feb Nå ja, det kan også se sådan ud smiley
    Det er altid hyggeligt med en hund, der gerne vil nærvær

profilbillede
  • #14   20. feb Jeg tror ikke Umi havde en særlig god tænd/sluk-knap i starten, så jeg havde også lidt udfordringer med at hun hele tiden gerne ville lave noget og være i gang med noget og bare være en pestilens. Dog lyder det også til at I er kommet til at fodre adfærden (well, bogstavelig talt) og bekræfter hunden i at der hele tiden er gang i noget, fordi der kommer en lind strøm af godbidder. Så skal den jo være på og ligge klar.

Jeg fik rådet at putte hende i snor og det hjalp her. Altså, først da hun havde fundet ud af at hun lige så godt kunne overgive sig og lægge sig ned/slappe af. Det er til gengæld ret effektivt når hunden har luret pointen. Men hun fik ikke noget at beskæftige sig med. Det blev gjort på hendes lammeskind hvor hun plejer at slappe af og ligger blødt.

• #15   20. feb Jeg synes det lyder til at i fokusere meget på at kører ham træt fysisk, men ikke helt så meget mentalt, så for det første ville jeg skrue gevaldigt op for det. Jeg har selv en unghund på 11 mdr og der skal virkelig meget til for at kører ham træt mentalt.
    Den fysiske del er selvfølgelig også vigtig, så det er godt i også har fokus på det smiley

Så ville jeg stoppe med at give godbidder, for jeg tror i har lært ham det modsatte af hvad i egentligt ville, nemlig at hvis han gør de ting og ikke er i ro, så får han godbidder, når han så slapper helt af så stopper i, hvilket får ham til at starte igen.
    Jeg træner ro ved at sidde ved hunden og nusse den så den slapper af, det bliver til en hygge tid imellem mig og hunden og ikke som sådan træning. Jeg kan også sagtens finde på at give en kong eller noget andet lækkert de kan ligge med og gnaske i.

• #16   20. feb Som Fünke skriver kan det hjælpe meget at komme snor på hunden.

Eksempel: Jessie er i mine forældres have og vil jage fugle. Fuglene er fløjet, men hun løber stadig rundt og forsikrer sig om, at de ikke kommer tilbage, hun kan slet ikke stoppe, og løber og gør smiley Så får hun snor på og skal ligge på tæppet hos os. Efter et års tid on-off i snoren holdt hun op med den adfærd og går roligt rundt i haven uden snor.

• Hera-pigen
    Hera-pigen Tilmeldt:
    jul 2020

Følger: 1 Svar: 28
    #17   20. feb Min hund, som nu er næsten 1 1/2 år havde også svært ved selv at finde ro da hun var yngre. Vi havde et børnegitter ud til køkkenet, der kom hun ud når hun kørte for højt eller bare ikke kunne slappe af. Hun kunne se os, men kunne ikke komme ind til os, og der gik kun få minutter efter hun var lukket derud, så slappede hun af og sov.
    Det virkede som om hun ikke af sig selv kunne finde hvile, men var glad for at blive hjulpet med det. Ingen godbidder eller kontakt, og vupti lagde hun sig til at slappe af.

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#18   20. feb Tak for gode bud allesammen.

Iiih hvor er det altså svært at have hund, når man læser gode råd andre steder, der måske nu har bidraget til dårlig adfærd smiley for vi har læst at man kunne træne ro/lære hunden at det kan betale sig at slappe af...... og derfor de mange godbidder.

Kan godt se, vi måske skal sadle om.

At give ham snor på indenfor hjælper ikke, det har vi forsøgt før. Så bliver han ‘sur’ og bider i snoren (det har kostet en snor før) og føler jeg straffer ham.

Børnegitter hjælper os rigtig meget, som er ind til hvor han normalt sover og ligger sig for at slappe af.

Jeg tænker, vi forsøger at sadle om og holder igen med godbidderne:D

Dem som tænker han mangler mental stimulans; hver dag bliver der søgt foder, snuset på gåture og/eller trænet smiley
    Vi mangler HELT sikkert værktøjer til at gøre udfordringerne sværere, men Corona har ødelagt alle vores planer (nosework, agility, midtjysk greyhound). Vil begynde at løbe biathlon med ham når han er udvokset smiley

Så vi går og tripper for at komme ud og lære nye ting smiley vores omgivelser er desværre ikke til at jeg kan lægge fx lange spor.

• #19   20. feb jeg oplever at mange ejere har succes med at bruge omvendt lokning og derved få mere ro på efter en fejlindlæring. prøv at få en til at vise jer hvordan man anvender det.

ved omvendt lokning belønner I roen imellem aktivitet. gradvis øges perioden med ro.

i denne alder er uro dog også normalt. nogle har glæde af at skrue op for aktiviteter i en periode når hunden er teenager

• #20   20. feb berit, jeg tænker bare at meget af det i laver er ting der trætter mere fysisk end mentalt. smiley At søge foder er super fint, men det er i hvert fald ikke noget der trætter min unghund nær nok til at være træt og gå om kuld. Jeg skal da selvfølgelig ikke kunne sige om det er min hund der er sær smiley
    Jeg tænker i skal give nogle udfordringer, måske nogle aktivitets spil eller lign der kræver noget af hunden at løse.

I kan også træne tricks, det gør jeg meget i, både fordi jeg synes det er vildt sjovt, men også fordi det er ting vi kan træne herhjemme og vi kan øge sværhedsgraden.
    F.eks. bliver hjernen jo brugt noget mere på at indlære noget nyt fremfor at lave kendte øvelser. smiley

• #21   20. feb At hunden “bliver sur og bider i snoren” er simpelthen den dummeste undskyldning jeg har hørt smiley du har jo fat i snoren, så få den da til at stoppe smiley hunde dør ikke af at få at vide at en adfærd er uønsket;) de dør oftere af ikke at få sat grænser, så bliver de nemlig ofte så ulidelige at de opgives!

• #22   20. feb Belønningstidspunktet er SÅ vigtigt. Ikke mindst Når man har et madøre som en labrador typisk er.
    Jeg opfatter at I har belønnet, når I har fået ham til at være i ro. Altså han kegler rundt,. bliver beordret til ro for så at få en godbid. Dvs at han skal kegle for at få en godbid? Smid en snor på ham og sæt jer på gulvet. Eventuelt se en film Ingen kommandoer, bare ro. ALLE i husstanden sætter sig og får ro på kroppen. Ingen godbidder, ingen opmærksomhed. Hvis han begynder at kegle, skal han ikke have kommandoer. Bare fat i snoren og se filmen videre.

• #23   20. feb Ts, det er altid svært med råd online. Hvis jeg ikke oplever fremskridt ret hurtigt, så ændrer jeg strategi. Det tager ikke lang tid at ændre en "almindelig" adfærd.

My, ts skriver jo, hunden er træt, men ikke kan finde ud af at lægge sig, så det gør ingen forskel, om de skruer op for mental stimulering og træning.

• #24   20. feb Bodil, ts skriver, hun føler, at hun straffer hunden, ved at give snor på. Så er det ikke den taktik hun skal fortsætte med. Det må vi respektere.

• #25   20. feb ved omvendt lokning belønner I uden snor.

metoden er udbredt. i bør kunne finde en der lige kan vise jer hvordan.

det er yderst effektivt er min erfaring

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#26   20. feb Bodil

Hvordan skal hunden “have det at vide”, tænker du? smiley Han forstår jo ikke menneskesprog.
    Det handler også om at jeg synes det er ubehageligt, for føler han bliver straffet, når jeg sætter snor på ham indenfor. Og det kan jeg ikke lide.

My little.
    Vi træner også tricks smiley mest noget som efterfølgende kan overføres til agility, men forsøger at udvide tricks-bogen

Jeg har endnu ikke fundet et aktivitetsspil, hvor hans løsning IKKE bare er at løfte det med munden og kaste rundt med det, til godbidder falder ud / eller splitter det ad smiley smiley
    Det gider han slet ikke smiley

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#27   20. feb Omvendt lokning, det vil jeg undersøge mere om smiley

Sofia
    Ja, vi har nok forsøgt med noget FOR længe, som ikke virker/virker meget langsomt.

• #28   20. feb Lens, begge mine synes, omvendt lokning er en pisse fed form for træning, så hvis jeg går i gang med det, lægger de sig 100% ikke til at sove. Tværtimod vil de følge min mindste bevægelse med smiley smiley

• #29   20. feb Sofia ja det kan anvendes forskelligt men også til ro.

det afhænger af kontekst.

jeg har ikke mulighed for at forklare det på skrift pga jeg simpelthen ikke synes det er optimalt sammenlignet med når det demonstreres. det tager til gengæld super kort tid at vise. derfor synes jeg ts skal få en til at vise sig brugen i denne kontekst.

det er så basalt at det må være til at finde en der kan og som lige har en halv time...

men ja alt handler om kontekst. man kan også bruge omvendt lokning til at skabe intensitet men det er et andet set Up.

En BC opdrætter lærte mig at bruge det da jeg fik min seneste hund som mildest talt var fucked Up af stress. det virkede fantastisk og jeg har brugt det siden ved mange. det er ret let for ejeren tak bruge er min oplevelse

hunde in godt skelne, heldigvis.

ellers var vi ilde stedt. forestil dig fx at den hund der tændes med mad ikke kunne fodres i andre kontekster uden at tænde. smiley

men ja generelt er omvendt lokning eminent til mange forskellige resultater.

når man mødes kan ts samtidig få en vurdering af om det er metoden til denne hund eller ej. Mettes er også god, oplever jeg.

så en af de to ville jeg gå med, men hvilken kan jeg ikke se online.

pøj pøj med det ts. det skal i nok få styr på sammen med en dygtig træner smiley

• #30   20. feb *kan

• #31   20. feb I forhold til træning/ bruge hovedet, kan man eks. Sætte sig for at lære hunden et nyt trick om ugen. Det kræver ikke at man kan komme afsted til træning osv. kan klares hjemme i stuen eller i haven eller på gåturene.

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#32   20. feb Linda

Lyder som et godt mål at sætte. Et nyt trick Om ugen;D

• #33   20. feb Umi bed også i snoren da hun fik den på først. For ja hun ville da langt hellere bide i mine dørkarme eller rive pelsen af mit lammeskind, eller bare være rundt omkring!

Men der ér bare en konsekvens - om man kalder det straf, tja... straf, konsekvens, opdragelse, træning; det kommer vel ud på et.. hunden er i snor fordi den herved lærer (får hjælp til) at lægge sig ned og slappe af.

Hvis du føler det er ubehageligt er det jo ok, det er dine følelser, men jeg kan tale fra personlig erfaring: min hund lærte ret hurtigt, at hun bare skulle lægge sig på tæppet og slappe af, og hun blev reelt afslappet.

Jeg anser det som en hjælp, ikke en ond straf, selvom hunden måske synes det er træls i starten smiley

• #34   20. feb Generelt er det nok vigtigt at huske at hunde er hunde! Ikke mennesker, nogen ting er det pinedød nødvendigt at hunden kan, fx at lade være med at bide i snoren;) for hundens egen skyld er det også vigtigt at den hjælpes til at slappe af, det kræver altså at man er konsekvent og bestemt! Lad være med at udstråle usikkerhed det gør situationen meget værere smiley
    Der aflives rigtig mange hunde fordi de er vilde, bider, ødelægger ting og så videre, alt sammen ting som er rigtig nemt at undgå hvis man tager ansvar for sin hund smiley

• #35   20. feb Ej, ro på. Hunden her bliver næppe aflivet, fordi ejer ikke tager ansvar. Man kan sagtens lære en hund at slappe af, uden at hunden skal have snor på.
    Ts har forsøgt metoden, og brød sig ikke om den. Slut.

• #36   20. feb Om en hund kanlære ro med godbidder kommer an på hvordan godbidderne serveres, hvor ofte de kommer og kvaliteten af godbidderne.

Jeg bruger typisk en lidt kedelig godbid til denne træning, gerne hundens foder og jeg gør det fx mens jeg laver andre ting, som at arbejde eller se fjernsyn. Jeg har en skål foder og et tæppe/en hundeseng ved siden af mig. Hunden har været ude at gå/træne og burde være klar til at slappe af. Jeg ignorerer hunden og når den går til tæppet drysser jeg en tørfoderpille eller to ned på tæppet.
    Jeg giver ikke hunden godbidden i munden og jeg forsøger ikke at have øjenkontakt med hunden, jeg prøver at drysse godbidderne når hunden ikke ser det og jeg giver så mange godbidder at tæppet alligevel er et bedre alternativ end at være et andet sted. Jeg forsøger desuden at drysse godbidder når hunden viser tegn på at slappe af - lægger hovedet ned, lægger sig om på siden, sukker osv.

Det er min oplevelse at hunden vælger seng/tæppe mere og ofte falder i søvn der eller i hvertfald falder til ro.

Jeg kan finde på at bruge omvendt lokning til lige at få ro på i en meget stresset situation, men ikke til at træne at være i ro - med omvendt lokning vil jeg gerne bruge fristelsen til at give hunden og ingen af mine hunde falder i søvn foran en madskål smiley

• #37   21. feb Randi, forstyrre det ikke hunden, at der pludselig er mad, når den lige har lagt sig og endelig slapper helt af? Det ville det i hvert fald gøre for min hund, og hun ville ligge på tæppet og vente på at der faldt godbidder af og allerede der er hun jo så på arbejde.

Spørger kun fordi jeg lige præcist har det problem at min hund altid er på arbejde, fordi at hun vidste at hvis hun gjorde et eller andet så faldt der godbidder af, så kan jeg træne nok så meget ro, men bevidstheden om at der om et øjeblik kan være mad til rådighed, gjorde at hun altid var på.

• #38   21. feb #37

Helt enig.

Det der med at pludselig kan der falde noget ned giver ikke den store mening. Min hund er da ihvertfald kvik nok til at finde ud af, at hvis han ræser hen på det tæppe og lægger sig, så ryger der mad af til ham.

Jeg ved ikke lige hvad man gør med en hund, der ikke kan slappe af - men undrer mig over den metode der, og synes iøvrigt at billedet med de tre hunde, der "demonstrerer" metoden, ikke udstråler "afslapning". For mig at se, er de under en eller anden form for kommando .. de virker ikke afslappede, hverken i blik eller kropssprog. De virker lidt opgivende, som jeg ser dem.

Hunden i #13 - det er sådan det skal se ud, når en hund er afslappet og veltilpas smiley

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#39   21. feb Det er nu rart at læse at selv herinde, er der meget forskellige tilgange til at træne/ikke træne ro smiley

Jeg synes jeg har fået nogle gode værktøjer med herinde fra og det vil vi forsøge inden vi tyr til personlig træning.

• #40   21. feb Hvis jeg gav mig til at dele godbidder ud, når mine hunde skulle slappe af, ville de HELT sikkert synes, det var en sjov leg/opgave, hvor de nok skulle sørge for at være helt klar til næste godbid = alt andet end afslappede smiley
    Det ville være cirka, som når jeg skærer kød i køkkenet: Klar, parat, må vi smage? smiley

• #41   21. feb Jeg har ikke haft problemer med at godbidderne forstyrrer - det virker fremragende her.

Jeg skovler jo ikke godbidder i hundene, men der kommer en i ny og næ og relativt hurtigt er godbidder en sjælden begivenhed når de ligger på deres senge.

OG det er ikke fordi mine hunden ikke kan lide godbidder - det kan de i høj grad!

• #42   21. feb Det med at tabe godbidder virker til en vis grad på min voksne hund. Det har været udendørs og i snor, mens vi står og venter. Målet har ikke været "snork sov" men "lige nu sker der ikke noget".
    Hunden skal stadig være klar, hvis vi skal flytte os, eller det er vores tur, men skal ikke følge med i, hvad det sker rundt omkring.
    Én af faldgruberne ved øvelsen er, hunden fikserer på jorden (det er jo dér, godbidderne falder).

• #43   21. feb Sofia jeg er ikke enig, det kan godt gøre en forskel hvis hunden ikke bliver mental stimuleret nok, selvom den bliver træt fysisk, for det kan netop være med til at den så ikke kan finde ro.
    Om det er sådan i dette tilfælde kan jeg ikke svare på, for jeg kender ikke hunden og har jo ikke set hvad der præcis sker i situationen, men jeg ved at herhjemme var der forskel på hvordan træt han var afhængig af hvad vi havde lavet. Teemo er god til at ligge sig nu uanset, men man kan godt mærke hvis han ikke får brugt hovedet.

• #44   21. feb Hvis i kan "indrette" et sted, hvor hunden har fred (jeg kalder det deres "værelse"), som de kan trække sig tilbage til, og hvor de ikke behøver forholde sig til så meget. Mine har hver deres bur (for 3 år siden opdagede jeg, hvor praktisk, sådan et bur kan være. Har ellers aldrig kunne se formålet), nu med "gardiner". Bobby kan godt lide at ligge ovenpå burene, så der ligger også tæpper.

Siden dette billede, har begge fået madrasser og "gardiner" (se #12). Dummysnorene er udenfor rækkevidde og badesandalerne kan stå i fred på gulvet smiley

profilbillede
  • #45   21. feb TS hvordan evner jeres hunds kuldsøskende og forældre at slappe af?

• Berit P
    Berit P Tilmeldt:
    okt 2020

#46   21. feb Lens

Har ikke kontakt til kuldsøskende, men moren er ganske fin til at slappe af smiley hun er netop blevet ‘pensioneret’ som avlshund og skal være tjenestehund nu. (Ved dog ikke mere end dette)

Sofia
    Han har et ‘værelse’, og der går han altid/ofte hen når han så endelig falder til ro smiley

Kommentér på:
Slapper ikke af

x