{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

Gi pote/Dæk på håndtegn {{forumTopicSubject}}

I lørdags lærte jeg Lulu at give highfive, og nu kan hun SLET ikke finde ud af dæk hverken på håndtegn eller “dæk” lydkommando længere smiley hver gang jeg bevæger hænderne tror hun simpelthen at hun skal give highfive, og når jeg siger “dæk” har hun halm i ørerne smiley
Dæk bevægelsen er en flad hånd ned, mens Highfive bevægelsen er en lodret hånd foran hende. Kan det være fordi de to bevægelser minder for meget om hinanden, at hun ikke kan finde rundt i det? Og hvordan lær jeg hende at lægge mærke til forskellen?

Kommentarer på:  Gi pote/Dæk på håndtegn
  • #1   29. mar Det kan hjælpe at sige signalet lidt inden håndtegnet, og at gøre en stor forskel ud af det verbale signal; dæk evt dyb stemme, High five meget lys. Det kan også hjælpe at bruge forskellige hænder. Det kan også hjælpe at sætte sig ned til hunden hvis den er lille smiley

Jeg prøver ikke at indlære 2 øvelser samtidigt som ligner hinanden (eks. dæk/buk, gi pote/kryds pote etc).

• #2   29. mar Din hund forstår endnu ikke kommandoen. Hun er ikke så kommandofast, at hun kan skelne. Så gå et par trin tilbage i indlæringen. Og sørg nu for at træne de enkelte ting hver for sig, indtil hun er kommandofast

• #3   29. mar Mit dæktegn var at pege på jorden med pegefingeren, mens sit var at pege op. Gi' pote var flad hånd med håndfladen opad, og highfive var lodret flad hånd. Hvis det hjælper dig smiley

• Salla
    Salla Online Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 62 Følgere: 1017 Emner: 196 Svar: 6.275
    #4   29. mar Åh det kunne være SÅ sjovt, hvis man lærte sin hund at skamme sig, altså komme forbenet op over snuden, hvis man rækker fuckfinger til den smiley smiley
    Sorry for ot

• #5   29. mar Jeg troede egentlig at hun var kommandofast på dæk, vi har brugt det mange gange dagligt i månedsvis smiley men åbenbart har det ikke været nok alligevel.
    Vi skal til træning i morgen, og vores lektie var at dække hunden af og så få den til at blive mens vi går 30-50 meter væk, og så slutte af med indkald med fløjte. Vi har styret på træningspladsen i den øvelse i ugevis, og nu sviger dæk smiley Det bliver næsten helt pinligt, især fordi vi i tirsdags blev opgraderet fra hvalpehold til lydighed, så vi skal på et helt nyt hold med folk vi ikke kender, og så glipper noget så basalt som dæk smiley øv altså!

Vi prøver at starte helt forfra med dæk, og så smider jeg highfive tricket laaaaangt væk, indtil jeg er sikker på hun er stærk nok i alle de nødvendige kommandoer

• #6   29. mar Salla: Det er da bare at komme i gang med at træne smiley

profilbillede
  • #7   29. mar Hvor gammel er hun nu? For det er sådan set meget muligt at hun kan, men at hendes hjerne bare er mos, fordi hun er teenager. Det er meget normalt at de glemmer cirka alt andet end at skide, spise og lave ballade i perioder smiley

• #8   29. mar Hun er næsten 8 måneder gammel, så det kan måske godt være begyndende teenage hjerne der er på spil. Det havde jeg SLET ikke skænket en tanke, men det giver egentlig god mening, for hun har været sådan lidt off her de sidste 2 ugers tid smiley

• #9   30. mar En af måderne du kan se om din hund er kommandofast er at stille sig med ryggen til hunden og give kommandoen.
    Gør den det, så burde kommandoen have sat sig fast.

• #10   30. mar Åhhh About, sikke et ansigtsudtryk, det får jo ens hjerte til at smelte. smiley

Kommentér på:
Gi pote/Dæk på håndtegn

x