{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.181 visninger | Oprettet:

mathias  A
mathias A
Tilmeldt:
7. maj 2021
Emner: 1

Hund gøer og fremtræder "aggresiv"/opstemt over for andre hunde i bestemte områder {{forumTopicSubject}}

Hej Forum , håber jeg poster det rigtige sted ellers må det meget gerne påpeges

Jeg har en hun golden retriever, som er omkring 4 år gammel. Vi er for cirka halvanden år siden flyttet til et nyt område og dette klaret hunden udemærket, dog har der været problemer på gåturene i området efterfølgende. Det skal præciseres, at det kun er i området omkring huset, hvis vi tager i hundeskoven eller andre områder, som ikke ligger omkring huset, sker det ikke.

Dette problem er ikke et der har været tidligere(inden vi flyttet). Min hund er siden begyndt at gø af andre hunde. Dette sker dog kun 80% af gangene og ikke imod alle hunde, Det er også forskelligt hvor stor afstanden er til den anden hund før hun begynder at gø. Samtidig med at hun gør kan hun også godt finde på at "springe frem" er dog i tvivl om det er af aggresivitet eller for at komme over og hilse. Uanset årsagen kan det godt komme til at se voldsom ud for vedkommende med den anden hund. Halen løfter sig også op, men synes ikke at hårene som sådan stritter

Nogen gange holder det op efter de har hilst og andre gange bliver vi nødt til at vænne om. Har prøvet/ er i gang med at træne kontakt med hunden med en masse godbider, men det er ikke altid at godbiderne får opmærksomheden...
Det skal lige siges at vi derhjemme ikke har noget problem med kontakt øvelser osv

Tænkte på om der er nogen, som har nogen forslag til noget træning eller andet man kan gøre for at arbejde med dette.

Hilsen Mathias


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund gøer og fremtræder "aggresiv"/opstemt over for andre hunde i bestemte områder
Kommentér på:
Hund gøer og fremtræder "aggresiv"/opstemt over for andre hunde i bestemte områder

Annonce