{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højre plads
  • #1   5. jun 2021 Præcis samme måde som jeg indlærte at indtage position på venstre side smiley

  • #2   5. jun 2021 Samme som venstre, blot på højre side smiley

  • #4   5. jun 2021 jeg har to lydsignaler men ellers på samme måde

  • #5   5. jun 2021 #3, mente nu egentlig mere vejen dertil smiley

    Jeg har forsøgt at lære Mason højre plads på samme maner som jeg indlærte venstre hos Spot - med balje og target. Men han har utroligt svært ved det. Så jeg var bare nysgerrig efter at høre, hvordan andre har gjort smiley


  • #6   5. jun 2021 Nu er min hund super mad glad, så jeg har brugt lokning med godbid, så hun blev hjulpet ind og ned i sit, og masser godbidder, og når hun ligesom begynder at forstå hvad hun skal, så begyndte jeg at sætte kommando på men stadigvæk hjælpe med godbidder.

    Min hund er ikke tryg ved at skulle tænke for meget selv i opstart, så går hun i baglås, men ved lokning forstår hun hurtigt hvad hun skal.

    Håber det gav mening.


  • #7   5. jun 2021 Det giver super fin mening, Maya smiley

  • #9   5. jun 2021 Sam har lært snude target, så min hånd har guidet ham ind og klikket ham hver gang han var i rigtig position, han har aldrig rørt hånden med snuden, for det er ikke det der er meningen med hånden her under indlæring af højre og venstre plads, det fangede han lige med det samme smiley

  • #10   5. jun 2021 Sten har lært at dreje både med og mod uret på baljen (hele vejen rundt ikke kun til benet) afhængig af om jeg står med højre eller venstre ben fremme og tilsvarende højre/venstre skulder mod baljen og derfra både højre og venstre ind på plads. Venstre er stærkest men det er jo blot fordi den er forstærket mest.

  • #11   5. jun 2021 Samme måde på begge sider.
    Jeg bruger meget tid på at belønne hunden for rette position i stå. Når hunden kan finde position fra alle verdenshjørner begynder jeg med små step til siden, bagud og fremad.
    Så begynder jeg FVF og derefter sit og dæk i position.
    Jeg lokker ikke men holder utrolig høj belønningsrate.


  • #12   5. jun 2021 Min den højre hedder plads (min gamle Boston kan bedst lide højre) hvor ventre hedder gå pænt. Og de indlært på samme måde

  • #13   5. jun 2021 Jeg har som de andre gjort det samme på højre side som venstre - brugt en kombination af balje, target og lokning, for det har virket godt for os. Man skal jo bruge det, som virker for hunden, og jeg ville ikke tøve med at guide ham mere direkte i position, hvis han har svært ved target o.l. smiley

  • #14   5. jun 2021 jeg starter med at belønne massivt i position.

    sideløbende lærer jeg via en platform hunden at svinge ind i position

    herefter bygger jeg skridt på.

    går hunden skævt bruger jeg en mur.
    og så fodrer jeg så den ikke går ind foran mig for at tage godbid.

    jeg belønner både gang og position når jeg begynder at bevæge mig.

    jeg tester om hunden er klar til at øge sværhedsgraden ved at tage til godbidder. gør den rigtig i et flow otte godbidder så øger jeg sværhedsgraden


  • #15   5. jun 2021 Jeg bygger det bla. op, ved at træne en masse skift fra venstre til højre, så jeg kan komme til at belønne den position massivt.
    Når hunden "falder ud af position", kan jeg godt finde på at gå baglæns et stykke (med hunden foran mig) og så dreje rundt, så den kommer korrekt ind på højre side igen.


Kommentér på:
Højre plads

Annonce