{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Når alt skal smages på... {{forumTopicSubject}}

Ja altså, jer der fulgte med i fodertråden, så spiser hvalpen her i huset stadig alt andet end Platinum smiley
Problemet er jeg mener ALT. Det er som sådan ikke et problem, men jeg tror jeg lige i dag har brug for en opmuntring om at det stopper en dag smiley

Altså det er det med at samle dyrelort op, affald, grene, blade, fjer og alt det andet smiley Jeg er blevet 100-meter-mester i at pille lort ud af munden og kan efterhånden også fortælle om de kommer fra pindsvin, rådyr, hare osv.

Lige nu har han snor på udenfor, så jeg har en rimelig chance for at stoppe ham, bytte med legetøj eller godbid eller aflede. Det fungerer nogenlunde, men jeg kan ikke sådan stå 100% inde for at der ikke stryger noget ned en gang imellem som ikke lever op til sundhedsstyrelsens anbefalinger smiley

Så er i ikke søde at fortælle at det stoppede for jeres hvalpe? Eller i det mindste bare lyve om det, så jeg har lidt at se frem til smiley

Jeg ved at han bare er 10,5 uge og at det er mit ansvar som ejer, men hvis det skal være standarden i de forhåbentligt næste 12-13 år, så bliver jeg lidt træt smiley

Kommentarer på:  Når alt skal smages på...
  • #1   17. maj Akoya var slem som lille hvalp. Som i slem.

Grene og blade var ikke så meget et problem, fordi det var trods alt bedre end STEN smiley Og skal altså gå på små sten, når vi skal væk fra lejligheden!

Lagde egentlig ikke mærke til at det stoppede. Tror det var en gradvis nedtrapning og pludselig tænkte vi "Gud. Det er da egentlig længe siden vi har pillet noget ud af munden på hende" smiley

Men vil ikke lyve. Hestelort kan hun stadig ikke lade være! Alt andet er fint, eller også kan et "nej" stoppe hende.
    Men hestepærer... det kan bare et eller andet...

• #2   17. maj Ej ja okay, Louise, sten er på ingen måde fede at ha' en hvalp til at spise smiley Jeg håber det samme sker for os... Hestepærer er da for det meste i en størrelse hvor jeg kan se dem smiley

• #3   17. maj Jeg bliver stadig overrasket over alle de ting, hvor jeg tænkte "Åh nej! Stopper hun nogensinde med det" smiley

Alene hjemme, usikkerheden ved andre hunde, bide i tæpper (og folk) osv. osv.

Når jeg kigger tilbage føler jeg mig bare helt hysterisk smiley Men det samme sker nok igen, hvis vi får hvalp om 10+ år igen!

• #4   17. maj Hvor er jeg glad for at du skriver det smiley Jeg VED jeg er hysterisk - højst sandsynlig fordi jeg har overtænkt det med at have i hvalp i alt for mange år. Mine bekymringer kan godt lige stikke af med mig... Nogle gange er det vidst nemmere bare at hoppe ud i det.

• #5   17. maj Kia spiste sin egen, og vores egen kats lort, da hun var lille, det holdt op af sig selv (dog ikke helt kattesnacken), og noget afhang af instinkt og noget af fodring.
    Jeg husker ikke hun spiste andet udenfor ... ikke andre dyrs efterladenskaber eller noget.
    Skye spiser heller ikke rigtig klamme ting udenfor, heller ikke vores egen kats bæ.

Hvad jeg hører rundt omkring går det oftest over igen, men jo virkelig belastende imens det står på.

• #6   17. maj Vores den gamle åd hundelorte og kattelorte til hun var omkring 3-4 år. Såååå.... xD

Det stoppede kun, fordi hun fik en grime på, og aktivt afledt og fodret med godbidder, når hun lod en lort være.

• Isabelle
    Isabelle Hjælpe-administrator

Følger: 13 Følgere: 284 Hunde: 4 Emner: 551 Svar: 25.370
    #7   17. maj Du skulle LYVE, Hippie smiley smiley

• #8   17. maj Ej Hippie... smiley

• #9   17. maj Fuck... jeg havde ét job, og det gik bare galt, haha smiley

• #10   17. maj Men igen, min den gamle var en labrador. De æder jo alt altså xDD
    Kan iøvrigt tilføje, at hun aldrig stoppede med at rolle sig i rådden fisk smiley

• #11   17. maj Så giver jeg altså racen skylden smiley Bare for mit gode humørs skyld smiley

• #12   17. maj Det skal du ENDELIG gøre. Alle labrador jeg har kendt gennem tiden har ædt ALT de kunne komme i nærheden af. Så det kan jeg bekræfte smiley

• #13   17. maj Gaddafi var slem, han samlede ALT op og han var rigtig glad for sten, hvilket jeg ikke var glad for. Hans tænder skulle jo helst holde resten af et langt liv.
    Det stoppede så helt af sig selv, men kan ikke huske hvor lang tid det tog.
    Og han fandt utrolig mange spiselige ting under hækkene når vi gik på tur, hvilket nu ikke generede mig så meget, men den allerværste var at han år lort, og det gør han stadig i dag 3½ år gammel.
    Når mig og veninden gik tur med vores hunde, Så åd Gaddafi lort og min venindes rullede sig i det.

• #14   17. maj Mimi er 9 og æder kattelort.

Balder er 5 og har noget med selvdøde dyr.

Sorry, jeg kan ikke lyve. Men det er helt klart blevet meget bedre og kan oftest stoppes med et nej.

• #15   17. maj Det stopper fuldstændig og han bliver en ren engel smiley smiley smiley
    De fleste af mine hvalpe gennem tiden har ædt lort af alle slags og rådenskab med stor fornøjelse og de fleste af dem er også lige så stille stoppet med det efterhånden som de er blevet voksne.
    ... og så var der lige Perle. Hun holdt aldrig op med det. Hvis jeg så lorten inden den blev skovlet indenbords var et lille 'ah ah' nok til at hun gik udenom (efter ihærdig træning i 'NEJ du må ikke tage den og vælger du fra får du en stor kage'). Ellers var det bare at tage en dyb indånding og gentage for sig selv 'det så jeg ikke' smiley
    Min nuværende 'hvalp' på 7½ mdr elsker også lort og rådenskab. Hun er dog blevet god til at spytte dem ud igen på 'slip' - altså en klar forbedring i forhold til Perle. Det har taget en del træning smiley Hun kan også styres udenom hestepærene med 'ah ah' i de fleste tilfælde, men fuglelorte osv kan det være svært at se før de er slugt. Kattebakken måtte hegnes inde indtil vi fik installeret en kattelem og slap af med kattebakken smiley
    Clinton har aldrig rørt en lort. Men småsten - jeeezzzzz smiley Han slugte dem ikke men gik og 'knuskede' på dem. Han er nu 6 år gammel og kan stadig finde på at samle en sten op og gå og gumle på. Han spytter dog altid ud når man beder ham om det.
    Med hundehvalp i huset skal man være god til at trække på skuldrene og sige 'skidt med det' smiley

• #16   18. maj Det allerførste vi prøver at lære vores hvalpe er SPYT UD!
    Det er nemlig den kommando vi bruger aller hyppigst igennem hundens liv.

• #17   18. maj Er det "bare" tricket med at bytte med en godbid, og så sidde kommando på når den slipper/spytter det ud som er i munden, Louise?

• #18   18. maj Det stopper ikke men det bliver bedre efterhånden som han bliver ældre - et indlært "nej" kan også gavne smiley

• #19   18. maj @17: Det virker ret ofte fortrineligt. Penny har lært 'slip' på den måde. Nu hun samlede noget op viftede jeg hende om næsen med en godbid så spyttede hun det opsamlede ud og tog godbidden. I mellemtiden har man så lige med godbidden flyttet vovse væk fra det den samlede op som nu ligger på jorden smiley
    Det var meget nemt med Penny fordi hun er meget madglad og godbidder er åbenbart bedre end lort i Pennys optik smiley

• #20   18. maj Mine hunde har været meget forskellige. Bella år lort (inkl. sit eget) som hvalp, og det var MEGA klamt! En dag fik jeg råbt vel højt af hende, og så sluttede det. Derfra var det “kun” kattelorte og hestepærer, der gerne skulle smages på, men hun slap lydigt. Og havde jeg bedt hende om at lade det være, forsøgte hun ikke igen på dén tur.

Dorit har altid gået efter alt spiseligt og semi-spiseligt. Hun slipper, hvis jeg er hurtig nok, men hun prøver igen sekundet efter. Så at gå tur langs en gyllet mark, er virkelig en tålmodighedsprøve smiley Hun har plyndret adskillige højbede for ærter og diverse bær mange gange, og går vi forbi en mark med halvmodent korn, ærter eller majs, er det virkelig svært for hende ikke lige at smage smiley Markmus er i øvrigt en særlig delikatesse, siger hun smiley

Så altså, det afhænger både af lydigheden og af hundens vilje til at smage på alle de lækkerier, man kommer forbi smiley

• #21   18. maj #17
    Ja det er ikke en dum idé. Tror bare vi råber spyt ud og så når hvalpen spytter ud, så er det kæmpe ros og godbid. Vi er ikke så politisk korrekte herhjemme.

Kommentér på:
Når alt skal smages på...

x