{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Ansigtsbideri {{forumTopicSubject}}

Hvad skyldes det at hvalpe er fokuseret på ansigtet?
Eller er det bare min hvalp? smiley

Jeg forstår de går efter hænder og fødder, der er bevægelse og masser af sjov, men hvad er det præcist ved ansigtet som er så spændende?

Her i huset sker det af til, i en hurtig vending, at jeg ikke får næsen til mig, men ellers er ansigtet jo til at holde uden for rækkevidde.
Jeg mener, det kan ikke være en dårlig vane, for det er da ikke sådan at han får lov til at gumle lidt på min hage om aftenen smiley

Jeg kender rådene omkring hvalpebideri. De er noget i retningen af ned på ryggen, tis på den, find en stor, våd avis, bid den i øret.. og jeg gør naturligvis det hele smiley

Faktisk er jeg bare oprigtigt nysgerrig på hvorfor det er ansigtet de (han) finder så spændende smiley

Kommentarer på:  Ansigtsbideri
  • Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 2.153
    #1   20. jul Fordi det er ansigtet hvalpe signalere venlighed over for andre hunde

Det gør voksne hunde også, hvalpe er bare voldsommere

• #2   20. jul Jeg er forresten helt med på at det er leg og spas, og at hvalpe leger med tænderne og at bideri er normalt smiley Bare lige for god ordens skyld.

Jeanette, mener du at de ved at være i en andens hunds ansigt signalerer venlighed, eller de bruger ansigtet til at signalere venlighed?

• #3   20. jul Det gjorde Umi også som hvalp. Faktisk kunne jeg slet ikke have ansigtet for tæt på hende det første stykke tid, for ellers blev min næse (prøvet) hakket til plukfisk. Nu er det bare skoene hun indimellem vil bide lidt i, når hun af og til får en mindre hjerneblødning smiley

• #4   20. jul Det er jeg glad for at høre at min crazy hund ikke er den eneste som er helt skør med ansigtet. Han er også en hare, så han hopper med glæde op for at prøve at nappe i næsen. Heldigvis har selv hans ben ikke sådanne springfjedre selvom han gerne tror det.

Håber inderligt det går væk når han bliver lidt ældre, for så er det søde hvalpe kort udløbet og folk sætter nok ikke pris på en hund i hoved, bogstavligtalt.

• Jeanette O
    Jeanette O Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 9 Emner: 6 Svar: 2.153
    #5   20. jul #2- begge dele

• #6   20. jul Da Vilma var mindre og mere ustyrlig, end hun er nu smiley blev jeg jævnligt spurgt bekymret til, HVAD der dog var sket - når jeg kom på arbejde med sår i ansigtet (og på hænder og arme). Svaret var kort: Vilma!!!
    Men hvorfor ansigtet er spændende at bide i, har jeg ikke lige en forklaring på.

• #7   20. jul Det er en hvalpeting som jeg tænker bliver dæmpet i takt med at hunden udvikler bidehæmning:)
    Coco (9år) er stadig MEGET ansigtsfikseret når hun er hysterisk glad. Udover et par bid i næsen og en blodlæbe har det også kostet en flig af en tand i løbet af årene..

Så jeg kan anbefale at man træner det bedre end jeg har gjort smiley

• #8   20. jul A-S, en flig af en tand? smiley

• #9   20. jul Det er et dæmpende signal at slikke i ansigtet.
    Min race gør det meget - både på mennesker og hunde.
    Når hvalpe bider, sker det enten i leg eller grundet situationsbetinget stress (altså opkørthed).
    Jeg gider på ingen måde bideri i mig og afleder altid. Det er ikke ønskelig adfærd hos os.
    Indlær et bestemt nej, så det virker. Afled og flyt energien over på anden aktivitet. Lad hvalpen lege med ligesindede. Få brugt energien på anden vis. Så går fasen langt mere smertefrit.

• #10   20. jul Malene, tak! Dæmpende signal... jamen så lærte jeg det smiley
    Her er bideriet (i ansigtet) som oftest et tegn på overstimulering, så når det starter så er der ro. Det betyder så også at han nu er noget bedre, ikke god, til selv at søge sin kurv i stedet for at fare op.

• #11   21. jul Ja herhjemme sker det stort set altid i opkørtleg, som heldigvis ikke er så tit. Generelt har hans hvalpebideri aldrig været slemt. Og det er heller aldrig blevet tolereret (tror ikke nogen mener hvalpebideri er ønskeligt adfærd). Men i stedet elsker han at holde fast i noget, om det så er et ærme eller et håndled eller skørtet. Han hiver ikke, bider ikke, men holder blot fast. Tror det er en race ting måske. Så han har et legetøj han har lært at havde i munden når der kommer gæster.

• #12   21. jul Vi møder af og til en ældre, venlig golden retriever, når vi går ture Sten har, helt fra han var hvalp, været fuldstændig elektrisk ved synes af den, og er de løse sammen, så drøner han frem og tilbage mellem den og mig med ørerne tilbage, lav logrende hale og så bliver den anden hund overslikket i I hele femøren.
    -Sten har aldrig været slem til at bide, men den der ansigts-slikkeadfærd har han hver eneste gang han ser den golden, og det er ikke blevet mindre med alderen.
    Jeg ser det som udtryk for "jeg er super ufarlig og venlig og respekterer dig helt vildt" sådan groft sagt.
    Og jeg tænker at netop det der stikken mundvige mm er ret almindeligt for hvalpe overfor voksne hunde. Så jeg ser egentlig ikke fokus på ansigt som usædvanligt - og bogen hvalpe bruger jo så tænder mere end andre

• #13   21. jul Jeg vil bestemt heller ikke sige, at hvalpebideri er ønskeligt her i huset - og jeg har uanede mængder af afledningslegetøj. Men at slippe 100% fri for bid igennem hvalpetiden har jeg ikke prøvet. Heldigvis er Vilma stort set færdig med at bruge mig som bidedyr smiley

Det med at slikke mundvige er et helt almindeligt dæmpende signal - især hvalp/voksen hund, men hvis jeg er irriteret over et eller andet, kan Kenia også finde på at ville slikke ansigt/mund smiley

• #14   21. jul Fru Christensen, hun sprang op med åben mund lige som jeg var ved at sætte mig på hug for at snakke, jeg smilede/snakkede til hende, så havde også åben mund og hendes tænder/tand? ramte så en af mine, og en mikro flig blev slået af.. der skete ikke noget og man kan ikke se det:) Jeg kunne bare mærke en flig i munden bagefter og mærke det med tungen på tanden..

• #15   21. jul A-S super uheldigt, men lyder som et almindeligt hændeligt uheld, når man sidder ansigtet i skudlinjen smiley

• #16   21. jul Tænk over om du puster på den?? Jeg kom til at puste på Morris da han var hvalp og efter det, går han efter ansigt. Vi har trænet meget at bliver man pustet på, udløser det en godbid.

• #17   21. jul Ansofie, den skulle jeg lige læse to gange smiley smiley Jeg ved faktisk ikke om jeg måske har pustet på ham smiley Det kunne da godt være vi også skulle øve at pust i pelsen er en god ting smiley

• #18   25. jul Mine reagerede kraftig på det og nu tænker de sig om inde de hopper med ansigtet smiley

Kommentér på:
Ansigtsbideri

x