{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Seperationsangst {{forumTopicSubject}}

Hej venner,

Min kæreste og jeg har lige adopteret en gadehund fra Portugal, og hun er super dygtig og lydig på det meste. Bortset fra når hun er alene hjemme.

Hun er 8 måneder, og vi har haft hende i tre uger. Vi har kamera på hende, når vi forlader hjemmet, og hun skriger og hyler uanset om det er 10 min eller 1-2 timer. Vi siger ikke hej og farvel, og vi efterlader godbidder og aktivering, som hun ikke er interesseret i.

Har i nogen råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seperationsangst
  • #2   7. aug 2022 Vi er med på træning - det er selvfølgelig klart. Vi er startet med at lade hende være i separate rum i huset uden os, som hun klarer fint nu. Men lige så snart vi er ude af hoveddøren så starter hylen og slutter ikke før vi er tilbage igen. Det er umuligt at komme ind et tidspunkt hun ikke hyler smiley

  • #3   7. aug 2022 Start forfra med træningen og gå langsomt fremad smiley
    Vores havde svært ved at være alene i starten, så vi startede med blot at være i et anden rum end hende. Derefter var det få minutter alene hjemme og langsomt bygge op.

    Begyndte hun at pive gik vi lidt tilbage i træningen. Vi forsøgte ikke at overtræde hendes grænse.

    Det tog helt klart længst tid bare at komme op på 30 min alene. Da vi kom op på én time begyndte hun vist at forstå, at vi kommer hjem igen.
    I dag sover hun al den tid hun er alene smiley

    Vi brugte lidt bestikkelse i form at en snack, når vi gik. Så havde hun mere travlt med det end at vi gik. Vi siger også altid "vi ses", når vi går. Så ved hun vi går helt fra hjemmet (men kommer hjem igen). Hun leder ikke efter os, for hun ved vi er gået smiley

    Det er dog meget forskelligt om folk bruger snacks og hej/farvel. Men det har i hvertfald virket for os smiley


  • #4   7. aug 2022 Forfra med træning. Hvis hun hyler, er I gået for hurtigt frem.
    Gadehunde kommer altid med udfordringer, det må man forvente. De er ikke vant til at blive lukket inde alene, og det kan derfor være ekstra udfordrende at træne dem til det.

    Træn med museskridt, og kun når hunden er rolig efter aktivering, luftning og mad. Al adrenalin fra tur og leg skal være ude af systemet, før hunden efterlades.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 740
    #5   7. aug 2022 Hvis den har "rigtig" separationsangst, så er det ikke bare nok med bare almindelig alene hjemme træning. Gadehunde fra udlandet kan have manglet den vigtige omsorg i det tidlige hvalpestadie.

    Har været til foredrag om separationsangst med hende her: https://www.dogwise.dk/om-mig/ Og hun har taget en gadehund til sig som hun fortæller om til foredraget.



  • #6   7. aug 2022 Tusind tak for svar.
    Hvor ofte anbefaler i at man træner det? Når nu vi går tilbage til “gå ud med skraldet”-turene?


  • #7   8. aug 2022 Flere gange om dagen

  • #14   8. aug 2022 Hippie, prøv nu at lytte lidt til erfarne hundeejere, inkl. de likes, der er kommet på Isabelles svar - de er stille "jeg er enig".

    En smule mere ydmyghed og villighed til at lære af andre ville nok få dig rigtig langt - sagt med al respekt. smiley


  • #15   8. aug 2022 At man ikke må gå ind til en hund der hyler, er lige så outdated som at alfarulle den og at den skal spise sidst. Det kunne give mening at opdatere sin viden på området, hvis man vil rådgive om noget så problematisk som separationsangst.

    Når det er sagt, så tror jeg, TS, at du skal starte med at finde dig en god adfærdsbehandler. Som John er inde på, er det ikke unormalt at gadehunde er ekstra problematiske i forhold til at være alene. Det kommer givetvis til at tage rigtig lang tid og koste en masse penge i adfærdsbehandler smiley


  • #16   8. aug 2022 Til TS. Anskaf dig en rigtig god adfærdsbehandler.

    Tro mig. Det er pengene værd. Har selv været igennem et forløb hos en meget anerkendt adfærdsbehandler. Og det har taget mig 9 måneder at få min hund til at være okay med at være alene hj. Det kræver virkelig et fleksibelt skema. Man kan ikke bare lade sin hund være alene hj, i 8 timer den ene dag og så træne på seperationen den anden dag.

    Kig på denne side. Der kan du finde eksaminerede adfærdsbehandlere : https://sea-hund.dk/find-en-adfrdsradgiver


  • #18   8. aug 2022 Det tog mig 1,5 år at lære min den gamle at være alene en hel arbejdsdag (han er 9 år nu og kigger ikke efter mig når jeg går) den unge kunne være alene hjemme en arbejdsdag dag da han var 4 mdr. men han er en hel anden type hund af sind. Så det kommer såååå meget an på hunden oftes 1 skridt frem og 10 tilbage

  • #19   8. aug 2022 Hippie, uanset om det er dig eller en anden, der var så skråsikker, så ville jeg skrive nøjagtigt det samme. Så meget fylder du altså ikke i min verden, selvom du lader til at tro det...

    Men læs, hvad Anne skriver, hun skriver det rigtig fint. smiley


  • #22   8. aug 2022 Fniiis ...

  • #24   8. aug 2022 Hippie, dette er jo ikke et spørgsmål om holdning, men om at du videregiver forkert information, og risikerer at gøre mere skade end gavn. Så den med holdning kan du ligeså godt pakke sammen.

    Du er slet ikke så oplyst og erfaren, som de andre hundeejere, der har svaret i denne tråd, slug stoltheden, og læs og lær, i stedet for stædigt at fastholde.

    At du selv skille have haft en hund i 10 år, gør det jo egentlig bare værre, at du ikke er mere opdateret indenfor hundeviden.


  • #26   8. aug 2022 Jeg er helt enig i ,at det der med at blive væk til hunden er holdt op med at hyle, gør mere skade end gavn.

    TS : Da i købte jeres hund, hvor meget gjorde dem der formidlede hunden så ud af at klæde jer på til at håndtere de udfordringer, der kan være forbundet, med at have en gadehund?


  • #27   8. aug 2022 Du har selv flere gange sagt, at du ofte er for firkantet i dine holdninger - prøv nu at se lidt indad og prøv at reflektere lidt over det, der bliver skrevet.



  • #29   8. aug 2022 Det er fedt at alle tråde kommer til at handle om Hippie…. Måske skal man forsøge at ignorere sig ud af det i stedet. Altså ikke af TS’s problem, men I ved smiley

  • #31   8. aug 2022 Hippie, jeg skriver kun til dig i denne tråd, fordi du er den eneste, der anbefaler, som du gør, så duer det jo ikke at skrive til andre, vel?! smiley

    Lad nu være med at føle dig så stakkels og forfulgt.


  • #32   8. aug 2022 #29 ... Det er måske fordi Hippie kommer med så mange " gode kloge råd " i alle tråde ... som man ikke KAN ignorere ... men bliver nødt til at kommentere på smiley

  • #33   8. aug 2022 Hvis nogen kommer med et direkte forkert råd, et råd som oven i købet kan skade hunden, så er man nødt til at påtale det, det ville være unfair over for de hunde det gik ud over hvis ikke det blev påtalt;)

  • #35   8. aug 2022 Hippie påvirker det dig slet ikke at SÅ mange meget erfarne hundefolk fortæller dig at det råd du kommer med faktisk risikere at skade hunden mere end det gavner?

  • #36   8. aug 2022 Hippie, så lad os høre din begrundelse for ikke at gå tilbage til hunden, før den tier stille?

  • #37   8. aug 2022 Det minder om det gamle råd, om at man ikke må gå ind til barnet når det græder, for så lærer det bare at græde, så man kommer farende. Det kan da godt være det kan virke, men er i hvert fald ikke fair overfor hverken barn eller hund

  • #38   8. aug 2022 . Er det mig, som gør noget galt her? For jeg er faktisk bare træt af, at Skrigehunden er efter mig konstant. Jeg prøver bare at forstå, hvem du forsøger at irettesætte.

    Jå Hippie, det er igen og igen dig der gør noget galt.
    Du kommer med ældgamle råd, hvor man har fundet ud af at de skader hunden mere end de gavner.

    Samt at du igen igen igen kommer med noget ubrugelig vås og igen igen igen faktisk ødelægger en tråd med ubrugelige råd, og påståelighed og arrogance.

    Og nej, det du har gang i har ikke noget med holdninger at gøre, du udstiller bare endnu engang din manglende viden.

    Hvorfor tror du, at du er dygtigere end alverdens hunde trænere, adfærdsbehandler og meget erfarne hundeejere.?
    Så stop nu dig selv og hold op med at udstille din uvidenhed.
    Det er ingen skam at man ikke ved noget, men det er så sandelig en skam at man er påståelig og ikke vil lære noget.


  • #39   8. aug 2022 Ooooog nu er endnu en tråd blevet afsporet af Hippie og co.....

    For en gangs skyld er der ikke noget at sige til at TS glimre ved sit fravær.


  • #40   8. aug 2022 Tak for svar. Jeg ved, at i alle bare ønsker hundene det bedste og gør jeres ypperste for at hjælpe andre hundeejere. Vi starter forfra med træning og virker det ikke, så må der skrappere redskaber i brug: Adfærdsbehandler smiley

    Igen, tusind tak for jeres hjælp og råd hver og en. Lad os stoppe den grove tone - Håber i får en skøn aften!


Kommentér på:
Seperationsangst

Annonce