{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

At bære ting i munden {{forumTopicSubject}}

Hej

Toffi skal lære at hente sin snor når jeg beder hende om det. Hun har haft store problemer med adfærd, træning osv. men nu går det rigtig godt. Jeg er dog stadig bange for at have hende løs (både derhjemme og på træningsbanen), men min træner synes Toffi reagerer så godt på mig nu at hun skal have mulighed for at lave f.eks. spring fri uden snor. For at mindske min frygt var hendes idé så at Toffi skal lære at hente sin snor til mig når springet er ovre, så mindsker man risikoen for at hun "smutter" efter springet, da hun så stadig har en arbejdsopgave.

Men, jeg kan ikke få hende til at tage andre ting end hendes tennisbold og hendes bamse i munden. Hun leger ikke med tov eller andre legesager, kun hendes tennisbold og en bamse.
Min mor kan holde en hagesmæk frem som hun tager i munden et kort øjeblik, men så lægger hun det igen.

Hvordan er fremgangsmåden for at lære en hund at bære på ting? Det ville jo være praktisk hvis hun kunne lære det, både af ovennævnte grund, men også fordi hun så ville kunne lære "at rydde op" og andre sjove ting.

Hun er blanding af Dobbermann og Australien shepherd, så det ligger nok ikke lige for at bære rundt på ting, det er vel nemmere at lære en labrador dette eller hvad??

Gode råd og tips ønskes smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At bære ting i munden
Kommentér på:
At bære ting i munden

Annonce