{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
641 visninger | Oprettet:

Hunde PIVER {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har to dværg schnauzere og hver gang de skal ud at gå, bliver de meget ivrige og begynder at pive helt vildt. Det samme gælder hver gang, de går forbi en anden hund. De er meget ivrige for at møde de andre hunde og lege med dem og så piver de helt vildt og gør. Det er TRÆLS.... Hvad kan jeg / mine forældre gøre for at træne det væk????? det er så træls at man bliver helt pinlig når der kommer en med en anden hund og så gider man ikke at gå med dem.

HJÆLP


Kommentarer på:  Hunde PIVER
  • #1   17. feb 2010 Ang piveriet når de skal ud at gå, går jeg udfra det er i iver fordi der gøres klar til gåtur, og ikke fordi de "siger til"?

    Reiki kan finde på at gø/hyle når jeg henter snoren frem, men han har ret hurtigt fundet ud af at det er en dårlig idé. Så lægger jeg nemlig snoren væk igen, og så røg den gåtur (han kommer self ud -men jeg giver mig til noget andet et par minutter og så prøver vi igen).
    Det har fungeret rigtig godt her. Når en sjælden gang der alligevel ryger et vov ud, behøver jeg bare at kigge på ham, så sætter han sig pænt ned, tier stille og venter på at jeg bliver færdig med at få sko osv på.


    Gøen af andre hunde, kan man starte med at træne derhjemme, nemlig ved at træne kontakt (og masser af det)
    Når den øvelse fungerer, skal man så bede om kontakt når en anden hund nærmer sig. I starten vil kontakten sikker ryge når den anden hund kommer meget tæt på, og derfor kan det være en fordel at skifte fortov (øge afstanden) så man stadig kan holde kontakten.
    Hvis ikke det er muligt, så vend om og gå den anden vej, og når kontakten er der igen, så prøv igen at holde den mens den anden hund passeres.

    Lettest er det self hvis man i starten har nogen hjælpere, så man kan få trænet med lige den afstand man ønsker osv.


  • #2   18. feb 2010 Helt enig med Michelle,

    Måske kunne dine forældre komme til hundetræning med dem, hvor der er frikvarter, så de også får dækket deres behov for "at tale med artsfæller" :o)


  • #3   19. feb 2010 ok tak for jeres svar.

  • #4   19. feb 2010 Catalina -så at hunde hyler/piver/gør når den ser andre hunde er bare helt ok?

    Hos mig er det en adfærd jeg ikke vil have. Meget muligt den bare er glad for at se andre, og det må den skam osse gerne være -men trækken/piven osv i den forbindelse, vil jeg ikke have, og det ville være noget der blev trænet


Kommentér på:
Hunde PIVER

Annonce