23. sep 2008 Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
Alene hjemme - igen. (lidt langt) {{forumTopicSubject}}
Ja som nogen af jer måske ved, havde Bella alene hjemme-problemer de første 5 måneder, efter jeg fik hende. MEN! Til sidst lykkedes det at få hende vendt til at være alene! Og hurra for det!
Nu flyttede jeg jo så i hus, i oktober sidste år og der gik det i starten okay med at være alene. Hun kunne i hvert fald være alene i ca. 2 timer. Så var der en dag, hvor at jeg blev nødt til at lade hende være alene i 6 timer og siden den dag har hun altså ikke kunnet være alene.
Det skal så også siges at jeg har været meget hjemme hos hende de sidste 2 måneder, hvor jeg ikke har skullet noget, plus at jeg har passet en anden hund, så jeg har ikke haft mulighed for at træne alene hjemme i den periode.
Det skal jeg jo så igang med igen.
Jeg er så småt begyndt, med at ignorere hende de sidste 10 min. inden jeg går hjemmefra og så lade radioen køre og kaste nogle godbider ud på gulvet. Men lige så snart jeg lukker lågen til forhaven HYLER hun. Jeg forstår bare ikke, for det var præcis den rutine vi havde i min gamle lejlighed og det virkede jo? Jeg har tænkt på om hun mon kun skulle have soveværelset at være i og så ellers samme procedure. Det ville måske gøre at hun ikke hørte lågen til forhaven, som jeg tror udløser "gråden".
Nogen der ellers kunne komme med nogle fif?
aug 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 105
hvis jeg kaster godbider til Anton og går begynder han at pive og gø, det jeg gør er at jeg går bare, når han er falde til ro så kan han være alene hjemme.
jeg ved ik om du kan gøre det, men jeg synes du skulle prøve samt evt. træne alene hjemme igen
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
sep 2008
Følger: 12 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 309 Svar: 1.753
maj 2004
Følger: 23 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 671
Vi skiller hundene ad når vi forlader huset og giver dem sådan et kæmpe ben hver (selv den lille chi får en kæmpe knogle ggg) og når vi kommer hjem ligger de nærmst stadig og gnasker.
Måske det kan få hunden til at tænke på noget andet. Godbidder slipper jo hurtigt op.
jun 2009
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 8
Alene hjemme - igen. (lidt langt)