{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
837 visninger | Oprettet:

Træne hunden til at have sele på.. {{forumTopicSubject}}

Hvordan har i trænet jeres hunde til at elske og forbinde selen med noget rart?

Mine synes absolut ikke det er fedt at få sele på, men det er fint nok når den endelig sidder der smiley

hvilken fremgangsmåde kan jeg bruge så de begynder at blive glad for at få sele på smiley

Jeg har nok lidt en usynlig drøm om at de gerne må hoppe rundt af glæde med tungen ud af munden når de ser selerne bliver hevet frem smiley hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træne hunden til at have sele på..
  • #1   23. mar 2012 Jeg har ikke trænet det. Jeg gav ham den bare på en dag og så gik vi tur med sele smiley

    Han glæder sig til at komme ud og gå tur - sele, halsbånd eller whatever siger ham ikke så meget - han ville da helt sikkert helst rende frit smiley

    Hvor længe har du brugt sele? Jeg ville da tro at de per automatik på et tidspunkt tænkte sele=ud og gå smiley


  • #2   23. mar 2012 Måske bare drop selen.. Så får du hunde, der hopper af glæde når du finder snoren frem *smiler*

  • #3   23. mar 2012 Tina

    Så du mener jeg skal bruge halsbånd? eller? smiley

    Sarah

    Jamen jeghar gjort som dig, bare på med selen og så ud og gå, de elsker at gå, men sku ike at få selen på smiley


  • #4   23. mar 2012 Jamen, hvad gør de da, når du tager selen frem? smiley

    Stormer ind under sofaen og gemmer sig? smiley


  • #5   23. mar 2012 Vores 3 ½ måned gammel hvalp begyndte at løbe ind under sofaen, bordet og sengen hver gang hun så selen. Hun ville absolut ikke have den over hovedet ( det er en k9 sele der trækkes over hovedet og spændes om maven) vi trænede med ekstra lækre godbidder. f.eks. holdt selen i hånden og gave hende godbidder, lod den ligge fremme med godbidder ovenpå. Når hun skal have den på får hun først 1 godbid, og så skal hun selv stikke hovedet igennem halsåbningen til selen for at få den sidste godbid. Jeg vil ikke ligefrem sige at hun springer rundt af glæde nu når hun ser sin sele, men hun løber ikke længere væk fra den og hun stikker selv frivilligt hovedet igennem den når hun bare får en godbid. Håber det hjælper smiley

  • #6   23. mar 2012 Tina

    Ja altså de stormer ikke ligefrem ind under sofaen, men de går helt sikkert den anden retning eller under spise bordet. og så de så skal have den på stivner de helt.. jeg har bare de slags seler som man spænder rundt om maven og stikker poterne ned i. så ikke noget med ned over hovedet, men de kan stadig ikke lide det. meeget mystisk.


  • #7   23. mar 2012 Vi gav som noget af det første kiki sele på og lod hende rende rundt med den på i et par dage smiley (vi tog den af om natten)

    Men hvis min hund havde problemer med at få sele på så ville jeg nok prøve at forbinde den med noget rart - mad eller legetøj.. distraher den imens i tager den på.. smiley


  • #8   23. mar 2012 Jeg gør ikke det store nummer ud af det, de får bare selen på og så er det "overstået" og så går vi tur. Jeg tror, det er fordi de er lidt nervøse for at få et spænde i hovedet, når den kommer over hovedet på dem. Min erfaring er, at det bliver værre, hvis det får for meget opmærksomhed, så får man bekræftet hunden i at selen er speciel og "farlig".

  • #9   23. mar 2012 Jeg har aldrig haft den store fidus til seler til alm. gåtur.
    Og når hundene med alt hvad de formår viser at de ikke bryder sig om seler, hvorfor så ikke bare bruge halsbånd ?


  • #10   23. mar 2012 Tina

    Fordi jeg personligt ikke bryder mig om at skulle trække i deres små hoveder, så er det lidt mere humant at trække i hele kroppen.


  • #12   23. mar 2012 Tina - mine har halsbånd på når det er praktisk, til træning og udstilling, konkurrencer mv.
    Men til hverdag sidder selerne bedre, og det er lettere at tage snoren af og på. Et halsbånd forsvinder i pelsen.

    Derfor har mine seler på, selvom det ikke er det fedeste at få den over hovedet.

    TS - jeg er enig med dig, men prøv at tage selerne på, som om det ikke er nogen stor ting. Måske du selv påvirker dem til, at det er farligt.


  • #13   23. mar 2012 Loke er helt elsker at få sele på. Han hopper og danser rundt om en indtil han har fået den på. Han ved hvad det betyder når vi finder den frem. Han stikker også hovedet frivillig igennem selen. Vi har egentlig ikke gjort noget for det, bare på med selen og så ud og have det sjovt. Der er dog en slags sele han ikke kan lige, og det er dem hvor hunden skal have poterne igennem inden man lukker den.

  • #14   23. mar 2012 Cecilia

    Det er præcis sån en mine piger har, hvor man stikker poterne gennem og så lukker den på ryggen.

    men da de var yngre havde vi de der puppia seler som fås i lyserød, de lukkes med to "klemmer" begge på ryggen, det kunne de heller ikke lide. så nu tror jeg bare det er alle seler de har det sån med smiley


  • #15   23. mar 2012 Ingen af mine går med sele, men alle mine har jakker (Jarna har en vandtæt vinterjakke til om vinteren, da hendes pels er meget tynd, og Alva og Aifi har regnfrakker fordi al deres pels gør dem plaskvåde i flere timer) og det har jeg egentlig ikke trænet, da turen efterfølgende er belønning nok. Prøv med noget leverpostej/gode guffere, når de får dem på :o)

  • #16   23. mar 2012 Chihuahua Det er også derfor vi har valgt at bruge en anden slags sele til ham.. Før brugte vi kenjan, men nu bruger vi k9 sele og den er han lige så glad for som kenjan selen.

Kommentér på:
Træne hunden til at have sele på..

Annonce