{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Annie H
Annie H
Tilmeldt:
14. aug 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16

lineføring, og gå i venstre side {{forumTopicSubject}}

vi har, for en uge siden, købt en labrador/rottweiler på 5 mdr.
Ville gerne have nogle gode råd når jeg går tur med ham. mit mål er at han skal gå i venstre side og ikke trække.
jeg stopper hver gang han trækker, men så vender han om mod min højre side og jeg skal trække ham til venstre. Syntes jeg er helt fordrejet når jeg kommer hjem.
hvordan får jeg ham til at blive i venstre side?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lineføring, og gå i venstre side
  • #1   18. aug 2012 Har du prøvet med pølse?

  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #2   18. aug 2012 ja men syntes det er mange pølser for den lille mave:) men han trækker også mod højre når han bare går


  • #3   18. aug 2012 Jeg gjorde det med pølse.. en skive pølse skære i 4 kvarte... så det ikke slemt med for meget pølse

  • #4   18. aug 2012 Prøv med en af hans favorit legeting, hold den i venstre hånd og gi ham den indimellem når han går fint.

  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #5   18. aug 2012 haha ja selvfølgelig små stykker:) det vil jeg prøve. Hans ynglingslegetøj, ja, det må være en pind:)

  • #7   18. aug 2012 Mine har jo meget små maver, jeg vil gætte på, jeg skærer en grillpølse i i hvert fald 100 stykker. De dufter jo stadig godt og så har jeg noget i hånden hele tiden til at fange deres opmærksomhed og ind imellem får de en bid

  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #8   18. aug 2012 det er heller ikke meningen han skal gå på plads, vil bare have ham inde ved hækken og ikke ved biler.jeg forsøger lige med legetøj og pølser, ellers skriver jeg lige igen:) dejligt man kan få nogle gode svar og ideer, når man skriver

  • #9   18. aug 2012 Jeg har altid brugt mure , hække, parkerede biler osv. og på den måde fået hunden til at vende sit hoved i den ønskede retning, for så vil den automatisk gå i samme retning. Det er faktisk lettere end det lyder og end man tror, men samtidigt så skal man også tro på sig selv= at man kan få det til at ske, tror man ikke selv på det, hvorfor skulle hunden så gøre det. smiley

  • #10   18. aug 2012 Trækker han til højre når i går, så går han for langt fremme i forhold til dig.

  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #11   19. aug 2012 ja han trækker til højre når jeg går,han er foran mig så snoren ikke er stram. Hvordan får jeg ham tætter på mig uden det bliver en lille kort snor?
    Har meldt ham til hvalpetræning, men der er først plads til november:( så gode råd modtages med glæde:)


  • #13   19. aug 2012 Du for ham til at blive et skridt længer tilbage ved at gi et lille nyk OPAD i snoren ikke tilbage eller til siden. smiley Husk også at halsbåndet ikke må sidde nede ved skulderne det skal så højt op som muligt, du kan se når det sidder rigtigt, for så ser hunden stolt ud når den går. sidder det for langt nede så mærker han ikke dine tegn da der kun er muskler i det område, det er også derfor at selv 2kg`s Chi`er kan trække voksne på bagdelen. smiley

    Forresten. Løb en lille tur før du begynder træningen så krudtet er brændt af, så vil han også konsentrere sig meget mere om dig og træningen.
    Good Luck. smiley


  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #14   21. aug 2012 han har sele på , mon man kan have 2 snore? en til at sidde i selen når han pludselig får øje på noget, så han ikke får et ryk i halsen, og en snor i halsbåndet. haha kommer til at se sjovt ud , men mon man kan?


  • #15   21. aug 2012 Annie, det vil bare være som når man gir hunden en Halti på, der BØR man ihvertfald ha 2 snore el. en med karabinhage i begge ender så den ene sidder i halsbåndet og den anden i Halti`en =ligesom en grime på en hest til jer der ikke kender en Halti. smiley
    så i samme øjeblik man skal korigere så gi`s der et bette nyk i Haltisnoren og når hunden går som ønsket holdes der i den almindelige halsbåndssnor el.den ende der sidder i halsbåndet.

    Hov forresten. man bør slet ikke træne med sele, da hunden blir alt for stærk og den kan slet ikke mærke ens tegn til den, en sele er til træk, kig på dem der bruges, intet holder hunden tilbage tvært imod, mange er netop lavet så man ikke har en chance for at holde sin hund.

    Hmm. Beklager hvis jeg stadig taler "morgensort" -) Håber bare det er til at forstå hvad jeg mener. smiley


  • #16   21. aug 2012 Anita, helt enig. Selen er til at trække eller hvid hunden allerede kan gå pænt, halsbånd er til træning, specielt hvis hunde trækker.

  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #17   21. aug 2012 uhh tak, han skal sørme gå pænt og helst nu:) han bliver jo stærk og min ryg er ikke for god, så må jeg have fat i sådan en halti. vi har haft hund før ,men den kørte jeg ned på marken med og slap løs, der var jo ingen problem i det. han havde en træksele på(tror den hedder sådan) men da han var løs dernede blev den jo ikke brugt. kan jeg bruge den til min nye hund så han ikke trækker eller er halti bedst?

  • #18   21. aug 2012 Halti er helt sikkert den mest effektive, om den er bedst vil/tør jeg ikke sige da HG da går helt agurk hvis man siger at man har brugt den, så HVIS så hold det for dig selv. smiley rygter om div.halsskader er utallige og meget nær dødelige, men det er så ikke min erfaring.
    Da jeg fik Prixie var hun8-9mdr.og havde aldrig gået i snor og da hun er en Alaskan Husky så ville hun trække, jeg kunne ikke få hende til at gå pænt, så jeg afprøvede Haltien 2dage efter trak hun ikke mere og den er ikke blevet brugt siden, hun skulle bare lære at forstå hvordan jeg ønskede at hun gik sammen med os andre.

    Ps. efter jeg blev syg så får pigerne stadig deres seler på men det er pga.de bruges i bilen for jeg køre dem nemlig også ud med dem bare på fælleden o.l. så de kan gasse ordenligt af. smiley "snoren bruges kun til/fra bilen" smiley


  • Annie H
    Annie H Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #19   21. aug 2012 ok tak:) hmm ,det er jo snart alt der efterhånden er skadeligt, men man kan som du siger bruge det med måde:)

  • #20   21. aug 2012 smiley

Kommentér på:
lineføring, og gå i venstre side

Annonce