{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.427 visninger | Oprettet:

apport med klikker træning {{forumTopicSubject}}

Django har behov for at lære at tage apporten i munden og holde den.

jeg har for længe siden læst om fremgangsmåden, men husker ikke hvor.

min plan var at gøre han interesseret i dummyen for håbe han vil tage den i munden klikke hurtigt, og så godbid.

fortsætte sådan indtil han forstår hvordan han får godbid, og så efter lidt tid prøve at forlænge tiden inden klikket...

han er i forvejen god til at have noget i munden og blive rost uden at smide det, men det virker til han har trænet apport uden først at lære at holde ting i munden, for når vi har været i vand har jeg brugt en vandapport og den smider han konsekvent før han når mig - det skal siges han virker som om han forventer godbid

er der andre ting, eller er der en mere korrekt måde at indlære det på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  apport med klikker træning
  • #1   16. aug 2013 Baglæns kædning smiley dvs hunden foran dig, apport i munden og klik og godbid, gentag mange gange, læg så apporter på jorden, lad hunden samle op og sætte sig klik og godbid, læg apporter længere og længere væk, klik og godbid når hunden er inde hos dig med apporten i munden;) kast ikke apporten før hunden ved hvad den skal, altså hunden skal vide at en apport skal samles op og afleveres inde hos dig for at få belønningen;)

• #2   16. aug 2013 Enig med Bodil. Hvis du skal træne DKK apport, er det dog en god idé, at begynde øvelsen med at holde apporten med hunden i plads-position, frem for foran dig. Da det vil være det, den færdige øvelse slutter smiley

• #3   16. aug 2013 Smider hunden apporten før den er inde så samler du bare op og giver ikke belønning;)

• #4   16. aug 2013 tak begge to, BOdil, Sasha lærte at aflevere med den i munde ved at hun langsomt regnede ud man kun fik godbid når man afleverede til hånd, men det er først efter et års finpudsning at hun har kunnet sitte og stadig holde den - så derfor jeg vil lære Django det rigtigt fra start smiley

planen var mere markprøver og brugsprøve, og så skulle det være ok at hunden sidder foran en?

• #5   16. aug 2013 Ja Louise - så er aflevering foran helt fint smiley

• #6   16. aug 2013 Jeg har ikke brugt klikker til apport.

Jeg har gjort sådan at jeg fra starten har indført signalet "Slip".

Når du giver hunden apporten venter du et splitsekund, siger slip og hiver en godbid frem, og er klar til når hunden spytter apporten ud fordi den vil have godbidden.

Så kan man langsomt forlænge tiden.
    Jeg ville ikke gå videre til at hunden skal samle apporten op førend den kan sidde med apporten i munden i mindst dobbelt så lang tid som der forventes til de prøver du håber på at gå til.

• #7   16. aug 2013 Men hvad har DKK af prøver man kan tage ?

• #8   16. aug 2013 han afleverer rigtig pænt på signalet "Tak" men det vi mangler at indlære er at han skal tage i munden altid, for nogle gange går det ligeså fint. har bare med vilje kun trænet det i leg, og uden godbidder, men bare med kløen på bryst mv. og derfor er det heller ikke kommandobaseret, men går kun når han har lyst...

jeg tror det vil virke bedst med klikker for han er meget godbidsmotiveret, og jeg tror det vil være svært at få ham til at holde den længere tid uden at bruge klikket....

• #9   16. aug 2013 DKK´s officielle prøver hedder LP1, LP2, LP3 - og eliteklassen. Fra LP2 er apportøvelsen med i forskellige varianter, og allerede i LP1 er den så småt med - hvor det bare er en kombination af en næseprøve (find din førers fært på en træpind) og en apport. Der er det bare "næse/snuse.-delen" der har højest prioritet, og øvelsen kan godkendes, selvom der ikke afleveres korrekt smiley

Du kan se programmerne her:
    http://www.dkk.dk/side.asp?ID=2713

• #10   16. aug 2013 Med klikkeren kan du lave det som en friste-øvelse også. Hav apporten/dummyen i den ene hånd, og godbidder/klikker i den anden. Hold begge hænder frem mod ham - med god afstand imellem - og så får han klik/godbid for at vælge godbidderne fra, og tage apporten istedet. Når det fungerer, så sætter du dig på hug, med godbidder i begge hænder, som holdes åbne frem - og lægger apporten på jorden. Nu skal han så igen vælge apporten til og godbidderne fra, for at opnå belønning.

På den måde kan jeg få min husky (huskyer HADER apportøvelser) til at samle op 50 gang i træk - fordi han jo selv får lov at vælge det til smiley

• #11   16. aug 2013 Prøv at se min video med Jackpot
    http://www.hundegalleri.dk/video/diverse_hund/39101-jackpot_10_uge

• #12   16. aug 2013 Her tages genstanden ikke fra ham men roses for at komme og holde den i munden.
    Jeg beder ham ikke om at aflevere !
    Det trænes i en separat øvelse:

Er han vant til klikkertræning ?
    Så kan du gøre dette: http://www.canis.no/ekurs/15-dk-apportering.html

• #13   16. aug 2013 Bella, det er netop ca hvor vi er nu, er han i legehumør så beholder han det gerne i munden, mens jeg kløe og aer og roser, og han kan tilmed aflevere på tak, og tage det i munden igen når jet tilbyder.

men vil han ikke så vil han ikke, derfor vi vil i gang med klikker

i øvrigt så er han altså stadig bare så kær den lille Jackpot smiley

• #14   16. aug 2013 super side Bellla, den er hermed tilført favoritter;)

han er under tilvænning til klikker, så han ved det er godbid, men vi er kun i gang med at træne dæk, og han begynder så småt at fatte det smiley

Django havde fra vi modtog ham lært komandoen tak meget godt, og han får altid apporten tilbage straks efter for at det bliver positivt, og bare en del af legen

• #15   16. aug 2013 Del øvelsen op, så han IKKE skal aflevere når i leger hente med genstanden. Også selvom han godt kan smiley

og så træn afleveringen for sig selv

Og tak, han er virkelig kær min Jackpot smiley

• #16   16. aug 2013 karina den med friste øvelse skal jeg huske når vi når så vidt smiley

• #17   16. aug 2013 bella, afleveringen kommer jo selvfølgelig også på som en del af indlæring af apport i og med han slipper den efter klikket for at få godbid, så kan godt se hvad du mener.

hvad vejer Jackpot efterhånden? tænker det kan være de to skal mødes

• #18   16. aug 2013 Nemlig Louise smiley

Jackpot vejer 7,8- netop vejet idag faktisk smiley
    Hvad med Django ?
    Hvor gammel er det han er ? 4 -5 mdr. ?

• #19   16. aug 2013 ja lige godt 19 uger, vejet til 13 kg i dag, men han er jo spinkel så der går sikkert ikke længe inden jackpot indhenter ham smiley

Kommentér på:
apport med klikker træning

Annonce