{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Gøen i haven
  • #3   4. jun 2016 Der kommer ikk så mange forbi min have. Nærmest kun dem som bor på vejen.
    Min hund må gerne gø.
    For rigtig som naboen siger. Så ved vi der kommer nogen.
    Han er der jo netop for at holde vagt. Han ska faktisk gø hvis der kommer nogen forbi smiley

• #4   4. jun 2016 Ja, goddaw, havde ikke tænkt på at søge i tidligere tråde smiley

Jeg synes det er svært, for hun er svær at få fat i pgr en masse bede og træer i haven ved min svigermor. Og havedøren står jo åbent.

Vi bor i lejlighed, så det er når vi er på besøg hvor der er have, at hun gør

• #7   4. jun 2016 Han ryger ind, så snart han begynder. Hver gang

• #8   4. jun 2016 Snor på, hund ind. Færdig.
    Man kan kun være ude, hvis man holder mund.

• #10   4. jun 2016 Mine gør så kun hvis der kommer nogen forbi ,med hund
    men det er altså også irriterne ,mine får Nej og så ind
    Men næste gang, der kommer en forbi med hund, er det det samme ,Og sådan har det været i næsten 2 år nu smiley

• #11   4. jun 2016 Her ryger hun ind hvis hun begynder at gø af folk der går forbi. Hver gang.
    De må gerne larme hvis der kommer nogen, alt fra gæster til skraldemanden, men de skal ikke gø, bare fordi folk går forbi.
    Nu bor jeg ude på landet og her i sommerhalvåret sker det vel et par gange om måneden at det passer med at de er ude samtidig med at der går nogen forbi.

• #12   4. jun 2016 Fin tråd!
    Også aktuel for mig om nogen tid.
    Jeg er nu mere en af dem, som vil have ro i min have. Min Alarmhund skal kun give lyd ved dem, som smutter ind i haven (over hæk eller rækværk), som ikke har fået lov.
    Det samme ved min åbne dør. Er den lukket skal der kun gives lyd, hvis nogen banker på, ringer på eller tager i døren.

• #14   4. jun 2016 sige til hundene de skal på plads og muligvis holde den til personen er gået forbi smiley

• #15   4. jun 2016 Jeg har gået med hundene ud og taget dem ind asap. Nu går jeg ikke (nødvendigvis) med dem ud og så kalder jeg dem bare ind hvis de gør. Det har lagt en stor dæmper på gøeriet.

• #16   4. jun 2016 Jeg gør ikke så voldsomt meget ved det, da jeg egentligt har det fint med at forbipasserende kan høre at jeg har hunde. Jeg bor langt ude på landet, hvor der sjældent kommer nogen forbi.
    Hvis de råber alt for voldsomt røv, siger jeg: "Tak, så er det nok" i et stille og roligt tonefald, det plejer at dæmpe gemytterne.

• #17   4. jun 2016 Vores hund har altid gået amok ved hækken. Så fik han en ti meter lang snor på i en uge. Så tog vi den af igen. Så stoppede det. Tre uger efter fik han et flip igen,han kom i snor i en time og nu gø'er han slet ikke. Hverken af hunde eller deres ejer. Den fangede han hurtigt. Så gamle hunde lære nye tricks ??

• #18   5. jun 2016 Vi fik hende til at sætte sig når der kom nogen, så hun kunne se hvad det var. Det var ligesom om det hjalp at se, at vi ikke var bange og at det bare var en anden person smiley

• #19   5. jun 2016 Hvad så når det er en stor have, så når hunden jo at tie stille inden man kommer? smiley Ind alligevel?

Det dur ikke at give snor på. Min svigermor har en hvalp som hun har behov for at komme væk fra.

• #20   5. jun 2016 Ellers må Lucca og hvalp jo lade vær med at være i haven på samme tid for en periode smiley

• pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 10 Emner: 3 Svar: 51
    #22   6. jun 2016 Det er selvf ikke ok at hunden gør af alle der går forbi, og også irriterende for jer forestiller jeg mig. Jeg vil gerne komme med et par bud på hvad du kan gøre, - men tag det ikke personligt smiley jeg kender ikke dig og hunden! Hunde vil jo oftest beskytte sit territorium, - men en hund der gør uden grund, kan være udtryk for utryghed, eller kedsomhed……. men det skal jo stoppes smiley Du ku prøve, at hver gang den gør, så brug et ord, der kun gælder for denne handling, altså dens gøen - sig f.eks "stop" og en god ide at kombinere det med f.eks en løftet pegefinger. STOP skal ikke skriges, men siges bestemt, og handlingen gerne når den lige kigger på dig, så den ser og hører samtidig, stopper den (også selvom det kun er kort) ros!! og godbid, - det kan være en lang proces, men den vil kode tingene sammen: ordre - jeg stopper - godbid. Giv den nogle aktiviteter hvor den skal bruge hovedet så den bliver træt (en lang gåtur er fint, men det gælder om også at trætte sin hund på en god måde hvor den bruger hovedet), det kunne f.eks være ved at kaste noget af dens foder ud i græsset, så den skal bruge næsen…. det er super krævende og den bruger meget energi. Bed den også om at udføre forskellige ting, f.eks følge dig ved benet og andre træningsaktiviteter. Man kan også købe forskellige ting/legetøj der aktiverer hunden, men man kan jo lige så godt prøve det der er gratis smiley ….. og så sørg også for, at hunden kan være social med andre hunde, så den også får dækket det behov. Mine hunde har aldrig gøet i haven, - men var de alene hjemme og ude, - viste de tænder og rejste børster hvis nogen ville gå ind i haven. Var de alene hjemme og inde, gøede de hvis nogen tog i døren, - skraldemand, postmand osv. kunne gøre hvad de skulle, men tog nogen i døren, så var der ballade. Det er de hunde vi har haft før, og den vi har nu smiley Jeg har ingen anelse om hvor meget du gør med din hund, og derfor skal du ikke tage mine ord personligt! - men som alm. råd. Håber I finder ud af det!!

Kommentér på:
Gøen i haven

x