{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til aktivering af hund
  • #1   11. jul 2016

    profilbillede
  • #2   11. jul 2016 Gør hunden godt træt og gi hende ro inden du går fra hende.
    Et god aktivet er fr.eks en kong/ marveben fyldt med frossen leverpostej eller vådfoder gulerødder er også gode eller lækre ben smiley


  • #3   11. jul 2016 I mine øjne skal hunden ikke aktiveres når den er alene hjemme, men resten af dagen.

    Morgenmad kan serveres på hele græsplænen, i stedet for i en skål.
    Lydighed kan trænes på hver eneste gåtur.
    Også selvfølgelig den træning du ellers ville lave med din hund, og gåture i skoven osv.

    Hunden skal nyde at den kan sove 6-8 timer mens du er på job/skole smiley


  • #4   11. jul 2016 Din hvalp er ½ labrador, så det er jo åbenlyst at træne næsearbejde inden hvalpen får ½ time til at falde helt ned på jorden inden du går.

  • #6   12. jul 2016 Enja har i lørdags været alene i 8 timer, da jeg kommer hjem ser mit hus sådan ud. Hun har bidt i gulvet og ødelagt det smiley noget hun ellers aldrig har haft gjort før

    profilbillede
  • #8   12. jul 2016 Kan se at hvalpen er kommet hjem til jer ca halvanden måned siden.
    Hun er stadig bare hvalp.

    Hvad gør i i løbet af morgenen for at aktivere og "trætte" hende?
    Hvad gør i resten af dagen når i er hjemme?

    Husk hun bare er hvalp, også ja, så ser det ud som om hun ikke er træt nok når hun er alene.


  • #9   12. jul 2016 Ja vi har haft Enja siden D 30/5 hun er i dag 17 uger. Jeg arbejder 15-22 og min mand han er som regel hjemme kl 16 - 17 men han skal på herre tur. Så derfor kommer de til at være alene i de her 8 timers tid. Det gik godt i fredags, men så i lørdags var hele huset splittet ad. Normalt inden jeg tar på job. Der søger jeg spor med dem, der kaster jeg hunde kiks ud på græsset. Så de kan gå og søge efter dem. Jeg har haft givet dem et kødben hver men hun er meget beskyttende overfor dette kødben, så det kan ende i et tumult.

  • #11   12. jul 2016 Lene. Altså hun har før været alene i 8-9 timer da vi en dag var fanget i en trafik prop. Vi har trænet hende på den måde at vi først tog væk i 30 minutter senere altså 2 dage efter blev det til 1 time. Osv osv så derfor går jeg udfra når vi har trænet så er hun klar til være alene sammen med vores gård hund som sover det meste af dagen. Vi leger alle sammen i løbet af formiddagen sådan så hun burde være rigtig rigtig træt, men det hjælper ikke altid smiley

  • #12   12. jul 2016 Lene. Enjas mor var/er meget dominerende. De spiser deres mad ved siden af hinanden. Uden knurren osv.

  • #13   12. jul 2016 At lege/løbe gir korthedstræthed, men på sigt giver det blot hunden bedre kondi, så den derfor kræver mere og mere for at blive træt..

    Der er stor forskel på at have lært at være alene 1 time, også ved et uheld være alene i 8 timer og gøre det godt - også på at have lært at være alene i 8 timer..


  • #16   13. jul 2016 Men hvad kan jeg gøre for at gøre hende træt?

    Altså vi har en mark hvor begge hunde løber løs, og der går vi i 15 - 20 minutters tid. Jeg ved godt at man siger at de ikke må gå så langt. Men de nyder bare at kunne gallopere afsted.

    Så jeg har overvejet at gå vores vanlige tur løs, så når vi kommer hjem vil jeg skille dem ad men stadig så de kan se hianden igennem et baby gitter, og de hver får et lækkert kødben som de kan gnave i


  • #18   13. jul 2016 Line - Tak men hun er en bandit smiley

    Vi har gået til hvalpe træning men der er pt sommerferie. Så vi skal til forsætter træning i slut august smiley

    Normalt er hundene kun alene i 3-4 timers tid. Det er kun fordi at min mand skal på herre tur med gutterne, og tager allerede af sted i morgen.

    Men bliver de overhovedet træt af at søge spor tænker jeg? smiley


  • #20   13. jul 2016 Line - Ork det kan du tro jeg gør. Hvis jeg løber 10 meter er jeg ved at omkomme smiley ej jeg forstår hvad du mener smiley

  • #22   13. jul 2016 Du kunne lave spor på marken i stedet, eller feltsøg..
    Markering af tabte genstande eller lignende..
    Du kan servere deres mad på marken, så går de stadig fri og bruger næsen (lidt mere afslappende for dig)..

    Maden kan serveres på en normal gåtur..
    Indkaldelse kan øves både med og uden snor.. Alm lydighed, plads, sit, dæk osv..
    Går hunden den forkerte vej rundt om en lygtepæl, så afvent og lad hunden bruge hjernekræfter på at finde den rigtige vej tilbage..
    osv osv..


  • #24   13. jul 2016 Herhjemme forefindes ikke madskåle.En labrador skal, efter MIN mening, ikke have maden serveret. Den skal arbejde for maden (det bør mange andre hunde også).

Kommentér på:
Forslag til aktivering af hund

Annonce