{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
827 visninger | Oprettet:

Vores hund hyler MEGET {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Vi har en lille, meget stort problem med vores ene hund. Den hyler/piver rigtigt,rigtig meget, og vi aner simpelthen ikke hvad det skyldes, eller vigtigere, hvordan vi får ham til at stoppe!
Vi har to hunde, der begge er blandningshunde, en tæve og en hanhund. Hanhunden er fra 2009 og er også vores lille problemhund. Han hyler/piver som sagt hele tiden, og har faktisk gjort det siden han var hvalp. Det er bare (desværre) blevet værre med tiden. Han piver lige så snart han hører alarmen om morgenen, han piver hvis jeg står i køkkenet og laver mad, han går HELT amok når der enten kommer gæster eller min kæreste og jeg krammer. Han står nogle gange uden for døren og nærmest skriger. Men når han er alene gør han det ikke længere. Og for det meste bliver det værrer når min kæreste kommer hjem fra arbejde.

Er der nogle som har en ide til hvad i alverden vi skal stille op med ham?

Mvh. En MEGET frustreret hundemor

Kommentarer på:  Vores hund hyler MEGET
  • #2   30. dec 2017 Hans hund er en blanding mellem schæfer og retriever.
    Det har som sådan altid været et problem, men det er først nu at det er blevet rigtig træls og mest i perioder.
    Mht aktivering så går jeg med dem hver dag, ca. 4-5 km. Og ellers er de ude i haven det meste af tiden hvor de leger med hinanden (hvilket de gør rigtig rigtig meget). Når vi ikke er hjemme har vi aktivitetsbolde og legetøj til dem så de ikke skal kede sig.
    For at ændre adfærden har vi forsøgt at skælde ud når han piver/hyler.
    Derudover har vi prøver med godbidder når han holder op. Men der hjalp SLET ikke!
    Desværre er hans piveri blevet så slemt nu, at vi ikke engang kan have dem med når vi går ned til købmanden for at handle, for når han ser os så står han og skriger ud over hele byen.

• #3   30. dec 2017 Hvilken slags Retriever? Der findes mange.

• #4   30. dec 2017 Golden retriever / schæfer

• #5   31. dec 2017 Jeg ville aktivere mere.. Jeg synes ikke 4-5 km er meget. Også noget mere mental træning så han kan blive træt i hovedet også

• #7   31. dec 2017 Schæferen "snakker" meget, ofte med pibelyde og retrieveren er en tiggetrold Jeg tror den søger opmærksomhed fra jer mennesker. Gåtur (og jeg synes 2 x et par km er fin nok, hvis man derudover træner, laver Madsen, spor osv., for det er ikke de gåede km der tæller), tur i haven, aktivering med tyggeting .... Den søger KONTAKT! Hvor megen aktivitet har I i samspil med hunden, og ikke bare, hvor I går ved siden af med hunden i snor?

• #8   31. dec 2017 * #7 I stedet for Madsen skulle der altså stå madsøg

• Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

Svar: 58
    #9   31. dec 2017 "Han står nogle gange uden for døren og nærmest skriger"
    hvorfor er han uden for døren ???

• #10   31. dec 2017 Det er jo ekstremt populært at blande schæfer med lab eller golden, men desværre er resultatet tit en problematisk hund.

Det lyder som om der kommer en del piveri fra schæfersiden. Sådan ER schæfere - de er meget vokale.

Som de andre skriver, skal hundens hjerne aktiveres mere. Lær at lægge spor, at lave søg efter beholdere med mad, giv kun mad i aktivitetsbolde m.m. En mentalt træt hund laver ikke ballade

• #11   31. dec 2017 Helt seriøst, det er et så alvorligt problem, at der skal professionel hjælp til. Jeres hund må være i en forfærdelig ubalance.
    I skal have en person ud og betragte adfærden før I gør andet.

• #12   31. dec 2017 #9 som skrevet er begge hunde rigtig meget i haven. Men nogle gange når han hyler for at komme ud, så vender han sig bare og hyler for at komme ind igen.

#11 ubalance? Vi gør alt for at begge hunde er i balance og så lidt stressede som overhovedet muligt. Hvilken slags adfærdsekspert vil du foreslå?

Tak for svar allesammen

• #13   31. dec 2017 Rigtig meget i haven er ikke aktivering.

• #14   31. dec 2017 Ziva snakker også hvis hun føler sig ignoreret. Jeg tror det er en selvforstærkende vane omkring at søge mere opmærksomhed for kun ham. Han ønsker jer alene bare for en stund.

• #15   31. dec 2017 Der er som jeg ser det flere ting i det, en schæfer er der lyd på, det kommer man nok ikke rigtig udenom, der ud over tror jeg du har misforstået begrebet “aktivering” en let stressende hund som det lyder til du har, har apsolut ingen gavn af at lege i haven med en anden hund, den skal bruge hovedet i stedet.
    Jeg vil forslå at du starter med at smide alle madskåle ud og udenlukkende fodre din hund i haven, spred alt dens mad rundt i hele haven og lad den gå roligt rundt og finde det selv, det er normalt ikke nogen god ide at lade en stresset hund spise sammen med en anden hund, det vil sige lad den ene blive 8nde medens den anden spiser.
    Begynd at træne med hunden, små sjove ting som at lære den at dreje rundt, at gå op på ting, at vinke og så videre, der findes rigtig mange gode bøger med udførlig anvisning på hvordan du kan gøre. Sådanne ting trætter hunden langt mere end vild leg og vil nedsætte stressniuaet og dermed mindske lydproblemer.

• #16   31. dec 2017 # 15 hundene startede med at spise sammen, men jeg synes det føltes som om det stressede dem begge, så de spiser hver for sig, og har gjort det længe. Jeg har trænet med ham, først med den anden hund i nærheden og dernæst alene, det hjalp en del, men efter et stykke tid (2-4 dage) begynder han at kede sig, på trods af at jeg forsøger at variere med øvelserne.
    Men mange tak for svaret. Jeg er meget taknemmelig for alle input der er kommet????

• #17   31. dec 2017 Et andet spørgesmål: er der nogen der kan forklare mig, hvorfor han kan være "stille" en hel dag, selv hvis der kommer gæster, men så snart min kæreste kommer hjem så begynder han at hyle/pive??

• #18   31. dec 2017 Hyle og pive er et vidt begreb og mange muligheder når man ikke har hørt det og set adfærden.

hvis manden mangler et par cm på en smøg eller snakker i tlf i bilen kan Ziva finde på at pibe af hoveddøren. Hendes far tillader sig af ignorere hende hvis vi glemmer at rejse os om morgenen når hun ved vi er vågne skal hun nok også pive og fortælle at nu er det hendes tur til opmærksomhed.

Mere træls er det hendes mad sække står i et omklædningsværelse i forlængelse med entré med sko og jakker. Her har hun testet om hun kan pibe ynkeligt af gæster så de tillader hun kommer ind eller lige så fint at de lige kaster en håndfuld mad fra posen.

At hunden kommunikerer er jo ikke nødvendigvis dårligt så længe det er på et hyggeligt plan og kontrolleret. Hvem hader ikke også at sidde træt i bussen på vej hjem og sidde ved siden af en kvinde der bare knævrer uafbrudt?

• #19   31. dec 2017 Vores hanhund kan synge lange skingre serenader, hvis han tænker, han kan opnå noget med det.
    Han skriger, når han skal fodres i haven, gør skingert, når han skal ud at gå.
    Han kontakter os med piben og skubben, hvis vi har lavet for lidt med ham.

Han er schæfer - de kommer i mange versioner hvad lyd angår.
    At få begejstringslyde og forventningslyde væk er bøvlet (og måske unødvendigt?). Den anden type lyde forsvinder, når hunden er velstimuleret..

Når din hund piber når kæresten kommer hjem er det fordi den er glad og forventningsfuld..

• #20   31. dec 2017 Har din kæreste ikke haft ham fra før i lærte hinanden at kende ?

Måske din kæreste ikke giver ham lige så meget opmærksomhed som før ? Men han stadig har forventningen om opmærksomhed fra sin ejer ?

Du skrev at du havde trænet ham, derfor jeg stiller spørgsmålstegn om din kæreste stadig er på banen ?

En schæfer er en pivhund

• Ida og Figo
    Ida og Figo Tilmeldt:
    mar 2017

Følgere: 7 Emner: 26 Svar: 2.597
    #21   31. dec 2017 Hvis min hund eneste aktivering var 4-5 km gåtur og så ellers en masse leg der kører ham op, så ville han også være overkørt og pive/hyle/gø

Igang med at aktivere ham

• #22   1. jan Jeg har uploadet et lille klip med Coffey - Bels anes lige i baggrunden.
    Når vi er færdige med at spise og vi lige vil slå mave, så synger han altid lidt let-røven-skønsang
    https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/45356-schaefer_tigge_lyde

• #24   1. jan Ja han er så

• #25   1. jan Søde Coffey Jeg forstår ikke at folk synes schæfere larmer så meget

Jeg skal forsøge at lave en video en dag af Bellas bil-sang. Den er helt særlig, sådan nogle små hau-hau-hau-lyde

• #26   1. jan Kæft, hvor er det irriterende, at jeg ikke kan se videoklip på HG

• #27   1. jan Kendte en som ´´talte´´ med sin hund når ejer kom hjem, det bestod i glædes hyl som de to så udvekslede sammen.
    Det tog ikke hunden ret lang tid at lære denne ´´lille´´ glædes hilsen som endte i et mareridt for både hund og omgivelser. Som tiden gik hylede den højere og højere og i alle situationer, mennesker blev nu irriterede på den og hunden hylede ulykkelig videre. siger ikke noget lignende er sket hos jer Birgitte jeg bekræfter blot i står med noget som kan ende ud som et alvorligt problem, proff hjælp asap hvis det var mig og min hund.

• #29   1. jan Et alvorligt problem er vel når ejer samt andre i huset bliver mega irriteret på hunden mange gange om dagen.
    Hvad man oplever som et alvorligt daglig problem er vel individuelt, som gæst var det umuligt at føre en samtale pga hyl og piv i det hjem, jeg kunne tage hjem fra larm og stress modsat de der boede på matriklen.

• #30   1. jan Det behøver ikke at være noget, der er problematisk.
    Tre dele:
    Meningsfuld stimulation
    Opdragelse
    Accept af raceegenskab.

Det er bare at gå i gang.

Kommentér på:
Vores hund hyler MEGET