{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.253 visninger | Oprettet:

Alene hjemme-energi {{forumTopicSubject}}

Vi træner alene hjemme på højtryk - det er ret svært synes jeg. Jeg går pt hjemme, men skal snart starte på kursus.
Vi vågner omkring klokken 6 og går en tur hvor han får besørget.
Han plejer at få en tur mere ved en 9-tiden hvor han besørger igen. Problemet er bare.. han har SÅ meget krudt og energi der om formiddagen. Jeg kan ikke forestille mig at han ville kunne finde ro til at være selv. Prøver at give ham noget han kan ligge og gnave i selv men jeg skal underholde ham. Hvad gør i med jeres hvalpe? smiley

Kommentarer på:  Alene hjemme-energi
  • #1   26. feb 2018 Sørg for IKKE at vænne ham til aktivitet om formiddagen (altså den tid han normalvis skal være alene).

Hvis mine hunde kræver aktivitet uden at det lige passer ind i min tidsplan, så bliver de ignoreret og så falder de hurtigt til ro smiley

• #2   26. feb 2018 Forudsat at de jo er stimuleret, og derfor bare har svært ved selv at finde ro.

• #3   26. feb 2018 Han skal trættes både mentalt og fysisk inden det forventes, at han kan sove i alenehjemmetiden. Du kan fx give ham morgenmad som fodersøg, når I er ude, hvis han får tørfoder. Det er vigtigt, at tørfoderet fordeles ud over et relativt stort areal, så han skal arbejde med at snuse sig frem til pillerne. Og så skal han selvfølgelig både have mulighed for at krudte af fysisk efter at have sovet en hel nat og have tid til at snuse rundt efter nye duftspor. Hvad giver du ham at gnave i? Det skal være noget han synes er uimodståeligt, se fx på hundeparadiset.dk, der har de et kæmpe udvalg af lufttørrede kødgnaveguffere som de fleste hunde ville elske. Du kan også give kødfulde ben nogle dage som morgenmad, mens du er hjemme (han skal ikke spise kødben, når han er alenehjemme). Du kan også give ham en Kong fyldt med frossen fars eller vådfoder, som han kan ligge stille og roligt og slikke ud

• #4   26. feb 2018 Ziva går en tur på 40 min a 2.5 km og så 20 min fodersøg. Så klapper vi lidt og ønsker hinanden en dejlig dag og så bliver hun efterladt med noget frossent der skal slikkes eller tøret der skal gnaves

• #5   26. feb 2018 mine hvalpe har altid fulgt samme rytme som de andre hunde.
    Ca. 30 gåtur med friløb og søgeopgaver (find nøgler, handsker eller andre små genstande.) hjemme : søge morgenmad i haven.

• #6   26. feb 2018 Enig A-S selvfølgelig skal hunden bære optimalt stimuleret, ellers skal man selvfølgelig ikke ignorere smiley men er den tilpas stimuleret, så skal den simpelthen lære at finde ro og ikke forvente aktivitet fordi den har lyst.

• #7   27. feb 2018 Han plejer at få sin morgenmad efter 6-turen lidt opblødt og med lakseolie. Han kan ikke rigtig koncentrere sig til at lave fodersøg hvis jeg ikke er ved ham..
    Jeg må indrømme at den tur mest har været ud og lige gøre det han skal og så ind. Da han så har fået en ordentlig tur klokken 9.
    Han har et hav af forskellige tyggeting - energistænger, griseøre, fiskehud og sådan noget. Men han er svær at fastholde men han er jo også kun 15 uger smiley

• #8   27. feb 2018 Så må du jo blive ved ham.. du skal jo også vise ham hvad han skal søge efter ellers lære han det aldrig. Og så drop "slikket".. han skal jo have mad ikke Mc D. smiley Det kan du give ham når du går fra ham.

• #9   27. feb 2018 Meget enig med med Boesen. Du bliver nødt til at blive ved ham når han laver fodersøg, som du selv skriver skal han jo lære det og du er læreren. Dernæst ville jeg også træne lidt småting med ham med hans morgenmad. Lær ham at gå på et target, træn sit og hvad du nu ellers kan finde på af småting. Ikke alt for vilde ting, men noget hvor han skal tænke. Og så se om ikke det hjælper på energiniveauet så du kan træne at gå fra ham om morgenen.

• #10   27. feb 2018 Derudover ville jeg begynde at køre rutiner ind nu, som passer tidsmæssigt med når du skal på kursus.

• #11   28. feb 2018 Han får jo også mad, giver det i en foderbold, den der buster labyrint eller på anden vis. Det har han fuldstændig fanget. Han er bare blevet ret kræsen med sit foder, da han er vant til det med lidt vand på og lakseolie over, plus han også får vådfoder smiley Og så noget til at tygge i. Han gnasker lidt i det og så er det ikke så spændende mere. Så det bliver også nødt til at være noget ekstra lækkert.
    Vil prøve at fryse noget i en kong smiley

Jeg har indtil videre givet ham noget lækkert og så lister ud af døren. Men han er ligeglad, han vil med ud af døren.. Prøver så kun lige at gå ud, lukke døren og gå ind igen

• #12   28. feb 2018 Du må for guds skyld heller ikke distrahere ham for at liste ud af døren. Han skal være fuldstændig opmærksom på at du går.

• #13   28. feb 2018 Ja det er han også helt opmærksom på da jeg siger 'farvel, kommer igen' smiley

• #14   28. feb 2018 I dag har han faktisk bare ligget og sovet hele formiddagen, det går da rette vej smiley

• #15   28. feb 2018 Jeg er også altid ved min hund, når han får fodersøg, men nu har jeg heller ingen have, så det er jo når vi er på tur. Men god ide med Kong med frossen fars eller vådfoder/råt fuldfoder. En foderbold trætter ikke rigtig, det er jo super nemt. Jeg er enig i, at han skal trænes også, jeg træner altid, mens vi går tur også med lidt parkour (staves). Og så er det vigtigt, at du begynder at aktivere ham, så han er træt til at sove, på det tidspunkt hvor du snart skal afsted til kursus. Det er på det tidspunkt, at du skal alenehjemmetræne allerede nu. Du kan ikke bare gå en super kort tur kl 6 efter han har sovet hele natten, give ham mad i en skål og så forvente, at han er træt igen. Min hund er i øvrigt også vild med at få tørfoder i sin snusemåtte og det trætter ham faktisk. Jeg har også købt et flette aktivitetsreb billigt på hundeparadiset.dk, hvor man putter godbidder/tørpiller ind mellem stofstykkerne og det er relativt krævende for hunden at få dem ud. Det kunne måske også være en ide. Det skal være krævende for hunden mentalt, for at det trætter. Du kan også tage et viskestykke og lægge godbidder/tørpiller på, rulle det sammen på langs og binde knude på. Det skal være en helt løs knude i starten. Hvis han ikke viser den store interesse for sit tørfoder, kan det være en fordel at købe små poser med forskelligt indhold, det vækker som regel madglæden med variation i smag/duft

Kommentér på:
Alene hjemme-energi

x