{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

Stå med apport... {{forumTopicSubject}}

Jeg træner dch. programmet, og er lige oprykket til kl. A

Hvordan træner jeg stå med apport på den anden side af springet ?

Siger jeg en stå kommando spytter hun apporten ud med det samme, og virker meget forvirret og nærmest frustreret og begynder at gø ad apporten når jeg kommanderer hende til at samle op igen....

Nogen forslag ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af toilet 1.500 kr.
  • Samle spisebord 356 kr.
  • Mureropgave. Se på og evt lave en revne på en mur 3.000 kr.
  • Tilslutning og opsætning af vaskeskab 2.500 kr.
  • Gummibælg vaskemaskine 1.050 kr.
  • Vaskemaskine 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stå med apport...
  • #1   8. feb 2007 H og F stiller sig foran springbrædtet i valfrig afstand.
    H på plads.
    F kommanderer spring og H skal springe frem over springet og opsamle apporten. H skal stå på modsatte side af springet end F i ca 3-5 sek. inden kommando til tilbagespringet. H afleverer siddende tæt foran F herefter H på plads.
    ØV slut

• #2   8. feb 2007 Kisser...
    Hun kender godt stå.... Kan bare ikke holde noget i munden samtidig.. Det er det der med at multi taske....

• #3   8. feb 2007 Okay.. Vi prøver Kisser

Tak

• #4   8. feb 2007 Jeg har prøvet det der med at støtte under hagen for at få mere ro på... hun tygger og holder meget løst, men så viger hun og sender vildt mange dæmpende signaler..
    Det er en ret speciel hund..... På godt og ondt

• #5   8. feb 2007 Hun samler hvad som helst op, men det er som om at de ting, der er mine skal bæres meget forsigtigt...

Jeg har prøvet at lave lidt trækkeleg med apporten og det går rimeligt, og så har jeg prøvet at løbe væk når hun har opsamlet for at få hende til at glemme at tygge ( ved alm. apport ) Det virker lige i situationen men ikke på sigt

• #6   8. feb 2007 Jeg forstår godt hvor du vil hen Kisser....

• #7   8. feb 2007 Alex -

Jeg ville rykke øvelsen ind i huset hvis hun er roligere der. Ved ikke om du bruger klikker, men ihvertfald. Jeg ville sætte mig på gulvet med hende, få hende til at stå roligt - og så klikke for det i første omgang.

Jeg ville vente med apportbukken indtil hun kunne stå roligt med en tøjbamse/en bold/ noget andet legetøj - så klik og ros ..

Derefter flytter du øvelsen udenfor .. men stadig IKKE med apportbukken. Lav det samme som indenfor indtil hun er absolut sikker i øvelsen.

Først når hun er det, ville jeg sætte apportbukken ind i øvelsen. Og når hun er i ro med at stå med den i munden ville jeg sætte springet på - ikke før.

Jeg ville overhovedet IKKE begynde at sparke til apportbukken når hun slipper den og den ligger på jorden. Hun har jo allerede ved sin gøen vist frustration, og derfor ville jeg ikke "hjælpe hende" til yderligere stress i den situation.

Med den type hund som du beskriver hende som er det ro-ro-ro .. ikke vilde lege og drift ...

sådan ville jeg gøre det :o)

• #8   8. feb 2007 Kisser : Hvor er det egentlig du bor ?
    Jeg er jo på "Øen" her for tiden..... Desværre uden hund

• #9   8. feb 2007 Martine : Der er MEGET drift i hende, og hun stresser frygtelig nemt op... Al leg med bold er blevet forbudt... Undtagen som belønning i eftersøgningen.

Hun er bange for klikkeren... Stikker halen mellem benene og gemmer sig...
    Men almindelig motivationstræning med " dygtig" virker godt.

Pointen er vel at jeg skal træne momentet " stå med apport" væk fra springet...

Jeg takker for dine råd

• #10   8. feb 2007 Kisser :
    Er det langt fra Birkerød ?

• #11   8. feb 2007 Den med at skubbe på apporten har jeg ikke prøvet.....

• #12   8. feb 2007 Alex -

Når hun stresser så meget op, vil jeg virkelig ikke tilføje hende yderligere stress, som besværliggør forståelsen af øvelsen.

Hvis hun er bange for klikkeren, kan du jo bare bruge dygtig, som du skriver, eller klik med tungen ??

Alle, som har med Belgier at gøre, ved jo hvor sensitive de er med deres stress, og det er jo en af de ting jeg har lært ved at træne med dem.

Stor forskel på dem og f.eks Schæferhunde/Rotweilere.

Så tag det stille og roligt med hende, og endelig ikke noget med vild leg - det kan hun nok ikke administrere alligevel.

Held & lykke med hende :o)

• #13   8. feb 2007 Martine : Ja de tænder som regel meget nemt... Jeg ser det nu som en fordel... Så er der da noget at arbejde med i stedet for at man skal trække hunden op hele tiden...

Men alt med måde og indrømmet... Det kan blive for meget

• #14   8. feb 2007 nej det er ikke så langt igen fra Birkerød

kæft Kisser, man skal da osse klare alt for dig LOOOOOOL

• #15   8. feb 2007 Øhhhhhhhhhhhh Okay.............. Tror du der er nogen der ved det ? Krak måske ??

• #16   8. feb 2007 Janne H.. Tak... hvor langt tror du ?

• #17   8. feb 2007 omkring 35 km

• #18   8. feb 2007 Jeg ved jo stadig ikke hvor det er............ Men jeg vil gerne kigge forbi

• #19   8. feb 2007 (link fjernet)

her *G*

• #20   8. feb 2007 Alex -

Ja, det er da klart en fordel at hunden gider at arbejde. Der hvor jeg vil hen er såmænd bare, at de "gængse metoder", som man har brugt i årevis for at indlære hundene apporteringsøvelserne nok ikke er lige det der skal til med din hund.

Nogen gange skal der lidt nytænkning til, for jeg tror ikke på at den metode med vild leg og spark til apportbukken på jorden vil give dig det ønskede resultat. Tværtimod vil det stresse hende yderligere op - med mere tyggen og frustration til følge.

Men du må jo prøve dig frem efter det du tror mest på - sådan er det engang at træne hund :o)

• #21   8. feb 2007 Martine : Ja, og jeg tror såmænd du har ret..
    Det er dejligt at man kan få nogle løsningsforslag her når man selv er løbet tør for gode ideer..

• #22   8. feb 2007 Tak Janne... Og Kisser.

Øh... Hvornår må jeg komme ?
    Jeg er her mandag til fredag middag

• #23   8. feb 2007 Og indtil 23. marts

• #24   8. feb 2007 Mandag til torsdag fra kl. 16.00.......

Jeg skriver lige til dig i besked-tingen i næste uge.. Så kan vi lige aftale noget..

Tina

• #25   8. feb 2007 pyyyh

godt du ikke kan om søndagen

op og se tosserne på slap linie

og ja kisser, med dig som træner skal man være hurtig

• #26   8. feb 2007 og laver man fejl, skal man muge og luge og suge og

• #27   8. feb 2007 hmmm

jeg holder da kæft og gør hvad du siger!

• #28   8. feb 2007 Kæft trit og retning.... SÅDAN Kisser... Du har sgu forstået det

• #29   8. feb 2007 Alex: Kisser er nem nok, man skal bare åbne en cola og stikke hende en smøg *G*

• #30   8. feb 2007 Nå.... Okay.. Vi kører også med bestikkelse... Jamen det er godt at kende nogle kneb

• #31   8. feb 2007 Jeg går i seng nu... Sov godt

• #32   9. feb 2007 Alex >

Jeg ville gøre nogenlunde som Martine foreslår for at gøre hende meget mere sikker i selve apporteringen, da det i mine ører lyder som om hun er stresset og usikker i øvelsen.

Når så hun begynder at bære apporten mere sikkert og fast i selve apporteringen, ville jeg gøre det at jeg satte en elastikline i apporten, og så lærte hende at lystre en stå-kommando mens hun havde apporten i munden og elastikken blev holdt spændt (ikke meget). I starten kan du evt. bruge bolden som får et konstant træk - på denne måde lærer hun at hvis hun ikke bliver ved med at holde fast i bolden/apporten mens hun står, så mister hun den ... i starten skal hun kun liiiige stoppe op, og efterhånden kan du så øge tiden.

Når hun er helt sikker i at stå med apporten, kan du begynde at bruge det i springet :o)

/Carina

Kommentér på:
Stå med apport...

Annonce