{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
414 visninger | Oprettet:

træne gøen væk, altid lade sig gørligt ? {{forumTopicSubject}}

Vi har 4 hunde, hvoraf den ene, en tæve simpelhent er nød til at kommentere (gø) på næsten alt. Hun er meget opmærksom/nysgerrig og forsøger at følge med i alt (uden stress). Hun har næsten altid en kommentar til det, der foregår

Hun kommunikerer rigtig meget, fra små hviskende bjæf og over til direkte hylen, alt efter hvad hun forsøger at kommunikere ud Det værende til dyr eller mennesker. Hun står ikke og gøer, ud i luften, bare for at gø f.eks. i haven. Der er altid et eller andet f.eks. fuglen, der fløj op i træet, før hun fik fat i den. Hunden der gik forbi haven og som hun forsøger at kalde tilbage (Her hun kan gå over i ulvehylen med hovedet tilbage) Søster der SKAL lege med hende eller i selve legen, eller os der skal give hende opmærksomhed eller hun skal vise os noget. Er der et pindsvin i haven, gøer hun indtil vi kommer og kigger, når vi så siger : Ja det er et pindsvin, det er okay, så kommer der et lille vuf og så er hun klar til at finde noget nyt interessant.

Umiddelbart vil jeg selv mene, at man kan komme rigtig langt med træning af en hund, der gøer for meget, men det var før Cindy kom ind i vores liv

Vi har prøvet mange forskellige ting for at forsøge at dyse hende ned, men det er simpelhent så stor del af hendes personlighed, at vi har kapituleret og nøjes med at dæmpe hende, hvis hun går over gevind. Kan være ulideligt indimellem, når man er til træning, for hun kan ikke holde kæft, når hun sidder i bur/kravlegård.

Man kan indimellem læse, at folk har problemer med deres hundes gøen og der kommer mange bud på hvad der kan være galt, hvad der ikke er gjort fra f.eks. prægning/træning o.s.v.

Vores Cindy er af eget afkom, ingen af hendes forældre eller søskende (5 stk.s) er meget kommunikerende. Hun blev kaldt skrige Marie, før vi fandt et navn til hende Før hun kunne gø, bed hun sine søskende i maveskindet, hvis de ville sove og hun ikke var træt, så hun endte ofte med at komme med os, indtil hun var træt nok til at sove. Hun har været med rundt diverse steder, før hendes søskende flyttede hjemmefra og efterfølgende. Hun er koncentreret når vi træner og der kommer kun lyd på, hvis en anden hund gøer, så får den lige et lille vuf uden at hun behøver at kigge i dens retning. Når træningen er overstået og hun sættes i bur/kravlegård, så skal der igen kommenteres på alt (Hun sidder sjældent alene).

Jeg er ret sikker på, at hvis vi kunne forstå alt hvad hun forsøger at kommunikere ud, så var hun "Byens bedste sladrecentral" Næsten intet undgår hendes opmærksomhed. Hun er vores lille støjsender

Kommentarer på:  træne gøen væk, altid lade sig gørligt ?
  • #1   14. jun Jeg tror der er nogle hvor det bare ligger mere dybt i dem. Om man kan træne det væk, pas. Men Lucky er alarmhund med stort alarm. Han gør også af alt muligt, specielt når han er i haven. Han har været min i 5 år nu. Måske er jeg bare virkelig dårlig til at træne, men jeg har endnu ikke kunnet knække koden. Vi har prøvet med en helt masse, godbidder, kalde ham ind. Sige nej/stop, bærer ham ind osv. Det hjælper i sekundet, men han gør det igen ligeså snart det næste kommer forbi.
    Rosa kan stortset altid stoppes igen bare ved at kalde på hende.
    Min mor sprøjtede engang vand på Lucky. Det var ikke meningen hun ville ramme ham, men han bevægede sig lige i det hun gjorde det, det hjalp intet..

Så nu fjerner jeg ham fra haven af hensyn til vores naboer når han gør, men har accepteret at han altså bare er larmende..
    Han kan også finde på at sidde og snakke meget højlydt indenfor hvis han ikke får den opmærksomhed han ønsker.

• #2   14. jun Hun er da charmerende

• #3   14. jun Til emnet: Jeg ser jo en del, der gør. Også meget....Det er min erfaring, at det kan dæmpes men nogle hunde snakker mere. Det er lige som os Jeg snakker altid - min mand aldrig Jeg lærer det heller aldrig!

Så længe en hund gør af glæde som din og ikke af kedsomhed osv så synes jeg det er en charme. Jeg kender en malle, der hyler, hvis du snakker til hende Især hvis du vil have hende til at gøre noget, som hun ikke gider lige nu. Så brokker hun sig - imens hun gør det Det tror jeg heller ikke jeg hverken kunne eller ville træne væk

Jeg synes det er sødt, når dyr snakker.

Selv de hunde, hvor du fx fjerner årsagen - kedsomhed osv fx - så bliver de tit ved. Jeg ser man kan dæmpe det, men det er svært at fjerne helt. Gøen er selvbelønnende og udløser nogle gode stoffer i hjernen, og vi skal give en belønning for tavshed, der er bedre end dopamin, serotonin osv... Det er godt nok op af bakke! Så selv ved de hunde, hvor du giver dem et sundt liv med aktivering osv, så er der noget at hente, og som de har lært at hente ved at gø - og nogle mener, at de måske endda er lidt afhængige af det kick de stoffer kan give.

Nogle hunde bruger også stofferne (ubevidst naturligvis) til at berolige sig selv. Det er tit den der monotome vov vov vov, som kører dagen lang (og natten) ved hunde der egentlig ikke synes livet er så fedt. Dem har vi nogle stykker af herude på landet. Vov vov vov.... Det udløser de stoffer, der gør, at de beroliges. Det er synd!

Men sådan en som din - hun er en charmebøf! Hun har jo et superliv, og så ville jeg ikke spekulere over det

• #4   14. jun Hun er nemlig en charmebøf, meget aktiv og god til at finde på, ihærdig til at løse opgaver også dem hun ikke skal Såsom at tjekke indhegningen (lavet om 4x alene for hende) Og når hun ved et uheld er kommet ud, kan hun ikke komme ind igen, så bruges mundtøjet til at kalde på hjælp Vil helst gerne ligge i arm hele natten

Vi er kommet til at holde af, at hun er meget kommunikerende, MEN for filan, på træningspladserne er det bare IKKE charmerende

Det ER bare så meget af hendes personlighed

• Jeanette O
    Jeanette O Tilmeldt:
    jun 2014

Følgere: 6 Emner: 2 Svar: 1.855
    #5   15. jun Hun forstår garanteret mere end du tror, og går og fortæller pinligheder om dig til omegnens hunde......hahaha

Kommentér på:
træne gøen væk, altid lade sig gørligt ?