{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Daglig træning?
  • #1   29. mar 2007 Vi træner lidt hver dag, når vi går tur. Sit, stå, dæk, indkald. Og så kan jeg også godt finde på at træne lidt søge med ham herhjemme, hvis han keder sig. Og selvføgelig benytter vi jo hele tiden chancen til at snige en "Kommando" ind herhjemme også. Sidde pænt før man får maden, læg dig (...så vi kan se fjernsynet, dit store skrog) osv.

  • #2   29. mar 2007 Heidi

    Heh, har aldrig gået til hundetræning med Twoface, da jeg overtog hende som voksen velopdragen hund...

    Deeeet er lidt ved at gå af hende, hun er knap så lydhør som hun har været (men mon ikke det også kan hænge sammen med løbetid)
    Så det var lidt for at få nogle gode forslag til at putte lydighedstræningen ind i dagligdagen...


  • #3   29. mar 2007 Benedikte

    LOL
    Store skrog... hmm, sikke da et pænt sprog i bruger til hunden smiley


  • #4   29. mar 2007 Heidi

    Når du træner kontakt, hvad mener du så helt præcist?


  • #5   29. mar 2007 Tabu og jeg træner lineføring hver eneste gang vi er ude og gå

    og så går vi til træning 2 gange om ugen, hvor vi træner lydighed


  • #6   29. mar 2007 Jeg bruger kommandoerne hver dag - bare ikke hjemme - her har hunden fri - og sådan skal det være - at hunden har et fristed -

    Men når vi er ud at gå - så er hunden under konstandt kommando - det vil sige - jeg siger kommandoen 1 gang - og så kan vi gå - mere er der ikke i det.

    Men Babett kender både højre og venstre - om omkring kommandoen.


  • #7   29. mar 2007 Lige nu er det nok mest NEJ og dyygtig (kommer helt af sig selv med en hvalp i huset ;))
    og så ellers sit og enten højre eller plads alt efter hvilken vej vi går når hun bliver luftet


  • #8   29. mar 2007 hver gang, når du er sammen med hunden, så belønner du den, hver gang den kigger på dig, med godbider evt.

  • #9   29. mar 2007 Ja, ja grin I bare piger. Men han måler altså næsten en meter over ryggen, og han har altså fundet ud af, at det er en ret effektiv måde at få mors kontakt på, når hun bare ligger og flader ud på sofaen... he he...


  • #10   29. mar 2007 Kimie
    Det gør hun hele tiden indendørs - men ikke udendørs...

    Banehunden
    hvad gør du så hvis den ikke hører efter 1. gang?

    Heidi
    Men der går du også ud med det ene formål at træne?


  • #11   29. mar 2007 Så har vi i øvrigt også lært ham kommandoen "bliv usynlig, fedtøre" (Han lægger sig ind under bordet)... og "opløs dig i atomer" (Han går ud fra køkkenet, når man laver mad)..... men ellers taler vi selvfølgelig da pænt til "chefen"

  • #12   29. mar 2007 Kaoz og jeg går ikke til træning og har aldrig gjort det - alt hvad kan kan er tillært af mig og han er jo vældig dygtig..

    Vi træner lineføring hver dag - når man er i snor går man ALTID på plads når man er min hund ; )

    Ellers er der jo hvad man nu får brug for i dagens løb..

    Sit
    Dæk
    Stå
    Vent
    Bak
    Bliv
    Omkring (når han løber i en forkert retning)
    Samel op
    Ja/Nej
    Kig
    Indkald
    - Diverse håndtegn

    Vi træner meget og Kaoz ææææælsker det =)


  • #13   29. mar 2007 Benedikte
    Heh, den er højere end mine forældres shetlandspony...


  • #14   29. mar 2007 Heidi L... Ja, den er sikker hver gang *ggggg*

  • #15   29. mar 2007 Two Face går oss (næsten) altid i snor - men ikke på plads, Mest fordi jeg ikke har en have hun kan lege i, så hovedparten af motionen skal foregå i snor...
    Har en minimal plet græs ude foran lejligheden hvor hun ka få lov at løbe efter pinde o.l., og der kommer hun lige så fint med dem og slipper...



  • #16   29. mar 2007 Camilla A

    Det gør den - den hører efter 1. kom. og jeg behøber bare at viske.

    Hjemme bruger jeg ingen kommando - her siger jeg gå hen og læg dig - så ved hunden at den godt må flytte sig rund for at finde en bedre plads.


  • #17   29. mar 2007 Heidi
    OK;-)


  • #18   29. mar 2007 Camilla > Ha ha, sådan en shetlænder kunne være en god legekammarat. A pro pos kommandoer, så kommer man faktisk nemt til at bruge hestekommandoer til sådan en stor hund, uden at tænke over det. Foreks. siger jeg phrrrr når han skal sætte farten ned, og chk chk (mundlyd) når han skal gå lidt hurtigere....

  • #19   29. mar 2007 Banehunden
    Heh, det må være skønt smiley


  • #20   29. mar 2007 Benedikte

    Kom gående med en af vores shettere da jeg mødte et par der var ude og gå med to newfoundlændere... gik lidt med den her tanke "nåh, i lufter jeres hund, jeg lufter min... hest?"
    Heh


  • #21   29. mar 2007 >Heidi L .. Ja, den kender vi også, den med at stikke snuden helt op i hovedet på en... Puha.....hvis den skal være rigtig god, så gemmer man lige en liter vand i skæget, som man kan vaske mors hovede med smiley arghh

  • #22   29. mar 2007 lol den kender jeg godt, jeg har også en shetlands pony på næsten 2 år, hun er jo også bare en stor hund.. og hun elsker byen, så da hun stod tæt på Haderlsev og jeg var på gåtur i byen med hende spurgte de tit hvad det dog var for en underlig hund (jeg et stort grin selvfølgelig)

  • #23   29. mar 2007 Camilla A. lol

  • #24   29. mar 2007 Nogen der har nogle gode ideer til hvilken basistræning man kan lægge ind i de daglige gåture? Og hvordan?

  • #25   29. mar 2007 højre og venstee (plads) så hunden går væk fra bilerne..

    sit - sitter sig ved kantstenen og venter til DU går..

    gå pænt - siger sig selv smiley

    (navn) kooom - til hvis den er løs smiley

    øh, og så selvfølgelig dyyyygtig når den gør det rigtige smiley


  • #26   29. mar 2007 Ratster zoo
    Dem bruger jeg allerede smiley


  • #27   29. mar 2007 Når han går plads, så prøv at sige sit, gå videre med højre ben først, og så skal han blive siddende, sig plads og så kommer han op på plads, og i fortsætter som intet var hændt....Kan varieres med dæk eller stå, og skifte mellem højre ben først (hunden bliver) og venstre ben først (hunden følger med dig igen)

  • #28   29. mar 2007 Benedikte
    Det skal da prøves - lyder lidt sjovt!


  • #29   29. mar 2007 Spor
    Indkald
    Lineføring
    kontakt
    Sit, stå. dæk


  • #30   29. mar 2007 Træner mange gange dagligt.......

    Træner hver søndag i dansk collie klub med min han ( klasse 2 ).

    På gåturene kan de gå løs - men jeg kalder på dem jævnligt og beder dem om noget - f.eks dække dem af - og går fra dem. "på plads" o.s.v. Jeg kan få tre hunde på plads - side ved side smiley

    Det at vi har øvet således 4-5 gange på hver gåtur alltid, gør at jeg altid kan have dem løs, da de kommer straks der bliver kaldet og sætter sig på plads. Jeg kan dække dem af fra 30 meter afstand. Meget rart, hvis der kommer en jogger eller lign , man ikke lige har registreret i god tid.

    Øver lydighed fra dkks klasse 1 og 2 program med dem alle dagligt. Træner nok 1½ time dagligt p.t.

    Ingen får aftensmad uden at udføre en kommando. F.eks stillingsskift, rulle rundt eller lign.

    Om aftenen tager jeg dem enkeltvis ud i køkkenet, og klikker dem med den øvelse der lige p.t. er relevant. Min han er i gang med apporten, min ene tæve skal have en mere sikker "stå", den anden ( som jeg ikke har haft så læmge ) træner jeg kontaktøvelser og stillingsskift med.

    På den måde er der "træning" faktisk hele tiden. Det er en del af vores hverdag sammen. De er vænnet til at skulle udføre småting, for at opnå hvad de gerne vil.

    Jeg synes vi har en utlrolig nem hverdag, fordi de ad den vej er blevet utroligt lydhøre - og vi har en super kontakt og kommunikation.

    Særligt er jeg - og de - vilde med at træne med klikker.


  • #31   30. mar 2007 jeg træner sit læg dig stop og kom hver dag. sit og læg dig er når vi er hjemme og de andre når vi er uden men nogle gange er han øre kun til pynt men han kan godt høre når jeg bliver sur også kommer han for han ved at hvis jeg skal hente ham så kommer han i snor så kan han ikk lege med de andre hunde

Kommentér på:
Daglig træning?

Annonce