{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
480 visninger | Oprettet:

Bulldog tygger i ting og kravler på møbler {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, håber i har et godt råd til mig da jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre.
Jeg har en rigtig dejlig old english bulldog, på 7,5 måned. Jeg vil selv sige at han er helt perfekt i alt hvad man kan tænke sig til, undtagen på to enkelte punkter.
Han er begyndt at tygge ting i stykker den sidste måneds tid, enten når han er alene hjemme, hvis jeg er ovenpå for at putte min datter, når jeg er i bad osv. Jeg prøver så vidt muligt at sørge for at der ikke er ting han kan ødelægge, og han har diverse tyggelegetøj, ben osv. Han får ikke skældud når vi tager ham i at tygge i noget, men får blot et nej, vi tager tingen fra ham og giver ham hans legetøj istedet. (Som han så gladelig leger videre med)
- men mit andet problem kommer så i, at jeg prøver at hundesikre tingene, for nu er han begyndt at hoppe i vindueskarme, på spisebord osv, så han kan få fat i vores ting (og det er alt han tager, lige fra porcelænsfigurer, pyntenips, køkkenrulle, tasker, tøj osv)
Jeg prøver så at hundesikre yderligere, med store ting i sofaen så han fx ikke kan springe i vindueskarmen, men ved ikke om hunden kan flyve når jeg ikke er tilstede, for derop kommer han på mystisk vis alligevel.
Mistænker også lidt at spring fra vindueskarme, borde osv er skyld i at han nogle gange har lidt ømme ben, fordi han jo lander på et hårdt gulv, og en bulldog måske ikke er lavet til sådanne ting.
- har endda måtte spærre af med trappegitter ud til vores ene gang, hvor vores trappe er, for fra førstesalen er der en “udgang” ud på ca 15-20cm bred, hvor trappen er nedenunder. - og derude balancerer han også rundt hvis han får muligheden, hvilket er ret farligt hvis han skulle dratte flere meter ned og ramme trappen.

Hvad kan jeg gøre, for at afhjælpe vores problematikker herhjemme. Jeg er snart på kanten til at overveje et bur til når han er alene, for jeg er meget nervøs for at komme hjem en dag og han er faldet ned og kommet til skade, har spist et eller andet som har skåret hans mave op og jaa.. ??????? Mistænker også lidt at det bare er noget lømmelalder, for han får jo alt hvad han har brug for, mad, kærlighed, hundevenner, frisk luft, plads osv. Undskyld det blev lidt langt, spørg endelig hvis der er andet i skal vide ??

Kommentarer på:  Bulldog tygger i ting og kravler på møbler
Kommentér på:
Bulldog tygger i ting og kravler på møbler