{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.144 visninger | Oprettet:

Tinna
Tinna
Online Tilmeldt:
29. apr 2005
Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822

At vælge sin egen hanhund {{forumTopicSubject}}

Lilly er gået i løb igen og jeg prøver atter engang at få hvalp i hende.
Sidst havde jeg længe før valgt en hanhund til hende, som hun da afviste blankt og lod ham ikke komme til hende, uanset hvor langt hun var henne.
Var nød til at finde en anden til hende, hun blev parret - men gik desværre tom.

Denne gang prøver jeg så med en helt anden hanhund end sidste gang og Lilly er total forelsket i ham. Han ved dog ikke hvad han skal stille op med hende.
Vi har så været på besøg igen, hos den hanhund Lilly skulle have været parret med sidste gang - lidt i håb om at jeg kunne få hunden jeg egentligt i første omgang havde valgt. Men til trods for at Lilly leger parringsleg og er total kåd over for "min" nye hanhund - så afviser hun igen den gamle. Hun er aggresiv over for ham når han nærmer sig.

Er det normalt at tæver bare sådan afviser en hanhund - og selv vælger hvem hun vil være sammen med.
Hvordan håndtere folk med rigtig opdræt det, hvis deres tæve afviser den hanhund der er valgt ud?

Synes godtnok det er lidt sært.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At vælge sin egen hanhund
  • #1   27. dec 2007 Hvis mine tæver afviser en hanhund, vil jeg ikke bruge den. Jeg stoler på deres dømmekraft smiley Jeg har så ikke prøvet at nogen af dem har afvist den han jeg har udvalgt - *GGG* det tager jeg som et tegn på at jeg er god til at finde kærester til damerne

  • #2   27. dec 2007 Jeps de er lige så kritiske som os menneske damer!

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #3   27. dec 2007 Bully Power: Nej det er der ikke blevet lavet.

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #4   27. dec 2007 Anette: Jeg er sikker på at det er Lilly der er unormal. Har aldrig hørt om at en tæve afviser en hanhund på den måde.

    Kan det være fordi hun er en meget dominerende tæve og han er lidt af det modsatte?


  • #5   27. dec 2007 Jo jo tæver har før afvist hanhunde på den måde, det siges at tæven kan fornemme hvis der er noget galt med hannen (dårlige gener, sygdomme osv)

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #6   27. dec 2007 Ok. Håber da ikke han har elendige gener. Det ville være lidt synd.
    Sygdom skulle der ikke være noget af. Hvertfald ikke opdaget endnu.


  • #7   27. dec 2007 Hvis du insistere på den han skal være faderen til hvalpene hva så med at insiminere!!!

  • #8   27. dec 2007 Hunde kan jo også fornemme kræft hos mennesker...

    Så jeg tror du skal stole på din hund smiley


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #9   27. dec 2007 Kennel Wøkk: Ja det havde jeg tænkt på - men har det lidt dårligt med det, da det jo ikke er strengt nødvendig med hvalpe på Lilly.
    Må lige tage den med dyrlægen.


  • #10   27. dec 2007 Ok kan jeg godt se... Elles ville jeg da hvis jeg var dig se om jeg ikke kunne finde en anden hanhund!!

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #11   27. dec 2007 Det må jeg prøve.

    Mange tak for jeres svar.


  • #12   27. dec 2007 Min tæve blev ved med at afvise vores egen hanhund. Jeg fik ham så testet og det viste sig at han er steril.

  • #13   27. dec 2007 jeg har en pige der har afvist hannen 2 løbetider i træk, og en af vores tidligere hvalpe der lige er blevet mor, fik selv lov af vælge hanhund, hun havde nægtet pure ved dem de selv havde fundet...
    Hihi lidt mystisk...

    Nå det så er sagt så går jeg bestemt ikke ind for man insiminere, medmindre tæven før har født og blevet parret frivilligt jeg synes det er at pille ved naturen og vil en tæve f.eks ikke overhovedet lade sig parre så må der være en mening med det, så er planen måske bare ikke af hun skal have hvalpe


  • #14   27. dec 2007 Inden hanhunden dømmes, til at have dårlig gener eller div. sygdomme, kunne det være at Lilly skulle testes, for at se om hun er helt klar... :o)

    Held og lykke med det... Jeg håber du for hvalpe ud af dine anstrengelser....

    Heidi


  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #15   27. dec 2007 Mange tak.

    Jeg ved ikke helt om Lilly er helt klar endnu da hun kun er på dag 8 - men bare det at hun i det ene øjeblik ligger op til den nye han hund og i det næste øjeblik knurre og snapper ud efter den anden - tager jeg som en afvisning fra hendes side af.


  • #16   27. dec 2007 Tinna - jeg har en enkel gang haft en tæve på besøg, som havde nogenlund samme adfærd, hun var ikke klar - og da hun så blev klar var det ikke længere et problem

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #17   27. dec 2007 Ok - mente også selv at det var deromkring, men læste så på en side at det var dag 8-10.
    Den nye hanhund bor hos mig den næste uges tid, så der sker måske noget med ham. Det håber jeg.


  • #18   27. dec 2007 Tinna - højløbetiden kan variere meget.. har en der har lavet hvalpe på 7 dagen og en der har lavet på 21 dagen, så prøv at give dem LANG tid.. smiley

  • Tinna
    Tinna Online Tilmeldt:
    apr 2005

    Følgere: 123 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.822
    #19   27. dec 2007 Sussan: Ok, det vil jeg gøre. De kom så godtnok først sammen i går på dag 7 - men giver dem den tid de skal bruge.

  • #20   28. dec 2007 Ja, de kære hunde har det jo lige som os andre, nogle hankøn kan de lide andre kan de ikke, dertil har de som andre også er inde på en godt "intuition" eller hvad man skal kalde det, hvis hanhunden enten ikke passer til tæven eller har nogle andre arvelige ting.

    Men ja, det kan nemt være fordi hun ikke er klar endnu, jeg vil ikke tilråde at inseminere med den første han, når hun blankt har sagt nej. Inseminering kan være en god ting i nogle tilfælde, men tror bare at i dette tilfælde risikere man problemer, men man skal jo aldrig sige aldrig.

    Som du selv er inde på, kan det også sagtens være fordi han er hende mentalt underlegen, og hun derfor ikke mener at han er en værdig far til hendes hvalpe.

    Nu skriver du at den nue hanhund ikke ved, hvad han skal stille op med hende, det tror jeg simpelthen er fordi hun ikke er klar, så kan de sagtens lege, snuse, slikke osv men mere bliver det ikke til. Men så når tæven er klar, så skal de nok få ordnet det der skal ordnes. Har selv prøvet det med en han, der havde adskillige damebesøg, han ville gerne snuse osv men mere blev det ikke til, vi troede ikke at han kunne finde ud af det, indtil vores daværende beagletæve blev højløbsk, så skal jeg da love for at der kom gang i ham. Og hende skulle han jo ikke parre, så kan nok være at vi fik travlt med at få skilt dem ad:-)

    Held og lykke


Kommentér på:
At vælge sin egen hanhund

Annonce