{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.571 visninger | Oprettet:

Uanmeldt besøg hos opdrætter {{forumTopicSubject}}

Jeg så i et andet indlæg, en forslå at man lige kørte forbi en opdrættereller kennel, og ringede på døren, og spurgte om de måtte komme ind, da de lige var om hjørnet, for at se forholdene uden opdrætter vidste man kom.

Hvad synes andre opdrættere om det?

Personligt ville jeg synes det var noget underligt noget, hvis nogen en dag bankede på min dør, og sagde de var interesseret i en hvalp, og spurgte om de måtte komme ind. De ville ikke komme over min dørtærskel. Jeg lukker ikke nogen ind, jeg ikke kender eller har talt med.

For det første skal der være en vis ro i huset og for det andet kan man jo ikke ane om det er nogen der er kommet med ondt i sinde.

Vi kan evt. tage en snak på, virker de seriøse kan de måske få lov til at hilse på de voksne hunde i haven, og så kan vi evt. aftale at de kan komme tilbage en anden dag når de har haft tid til at overveje om de stadig er interesseret, og jeg har haft tid til at overveje om jeg ønsker at sælge dem en hvalp.

Så har ville man ikke få meget ud af at være så mistænkelig, at man vil forsøge at snyde sig til at se mit hjem og mine hunde, uden jeg er forberedt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uanmeldt besøg hos opdrætter
  • #1   10. nov 2008 Hvis man ikke kender opdrætter på forhånd, så synes jeg et uanmeldt besøg virker forkert.

    Jeg ville nok heller ikke lukke folk ind jeg ikke kender i den forbindelse....


  • #2   10. nov 2008 Man finder jo hurtigt ud af om de bare er nysgerig eller om de er interseret i en evt. hvalp.

    Nu har jeg det på sådan, at der var adgang forbudt i selve kennelen, da hundene skal ha ro. da hunden vil blive tosset og skabe sig hvis fremmede kom ind i kennelen, også selv om jeg er med..

    og jeg er ikke den type der sælger hvalpe til hvem som helst, uden forudgående aftale. og så er der lige at jeg tager oplysninger på vedkommende.. så man ved hvem det er og hvad det er for en type person.



  • #4   10. nov 2008 Man kan da ikke sådan bare køre forbi uden at melde sin ankomst. Og hvad skulle formålet være ?

    Jeg ville da finde det yderst underligt, hvis nogen bankede på hos mig, og bad om at komme ind. Jeg lukker aldrig fremmede mennesker ind, jeg ikke kender. Folk må altså ringe først, og anmasende mennesker der bare vil snage, ville aldrig få lov til at købe en hvalp af mig.

    De eneste der ville blive accepteret på "uanmeldt" besøg, ville være DKKs kennelinspektion, men de kommer ikke uanmeldt, medmindre der er mistanke om at man har overtrådt DKKs regler eller forholdene ikke er som de bør være.....


  • #5   10. nov 2008 Jeg vil udtale mig både som opdrætter og som køber

    Hvis nogle kom uanmeldt på min adresse, ville jeg som udgangspunkt ikke lukke dem ind. Og der vil nok være nogen der så tror jeg har noget at skjule, og det må de så om. Hvis der ikke er tillid til min kennel skal de ikke købe hos mig alligevel. Jeg vil gerne kunne planlægge et besøg hos mine hvalpe med sove/spisetiderne, så derfor er det vigtigt for mig at jeg ved hvornår folk kommer, for at de kan få det meste ud af besøget.

    Som køber af hvalp hos opdrætter. Hvis jeg følte at jeg skulle komme uanmeldt, er det ikke den rigtige kennel for mig, længere er den ikke, og jeg er opdraget til at man ikke kommer uanmeldt hos folk, det er simpelthen respektløs i min verden



  • #7   10. nov 2008 Her er min kennel mit hus, og man er før blevet overrasket over hvor udspekulerede kriminelle kan være, så lur mig om ikke de også kunne lyde som om de reelt var interesserede, for så derefter at smutte med en hvalp.

    Formålet skulle være at se forholdene uden opdrætter havde haft mulighed for at vide man kom, og derved skjule noget.

    Ligesom jeg ikke lukker nogen ind jeg ikke kender, så sælger jeg heller ikke til personer jeg ikke har mødt, så det er ikke muligt at resevere en hvalp og så hente den når den er 8 uger.


  • #8   10. nov 2008 jeg er ikke opdretter men jeg syntes ikke uanmeldt besøg er ok, jeg kunne se det hvis det var fra den klup man er medlem af vil have lov at komme som de nu gør med katte men der skriver man under på de må komme
    men jeg syntes ikke det er ok at komme uanmeldt hvis man måske vil være køber for at tjække foreholdene man skal stole på sin opdretter ellers skal man ikke have derfra


  • #9   10. nov 2008 Nu har jeg været opdrætter i over 35 år - og jeg har altid haft det på denne måde..

    Har aldrig annonceret i aviser eller andet dagblad, at jeg har hvalpe..

    Jeg har kun annonceret i intern klubblad,

    og når folk har ringet, så har de fået den besked, ring igen om 4-5 uger - så kan vi aftale hvornår man kan komme og bese hvalpene..

    Det kan godt være at folk, tænker at jeg er en mærkelig fyr.. men det må folk selv om..


  • #12   10. nov 2008 Jeg synes ikke det er okay med uanmeldt besøg..

  • #13   10. nov 2008 Den bestemmelse eller lov om 6 hunde er gået min næse forbi, hvor finder man den?

    Her er venner og familie hjertelig velkommen til at kigge ind uden forudgående advarsel, men så må de også tage det som det er.


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #14   10. nov 2008 Jeg kom en time for tidligt for at hente min hvalp.....

    Vi aftalte et besøg da hvalpen var 5 uger... alt var dejligt og rent...opdrætteren var velforberedt på at vi skulle komme.... Vi bestilte hvalpen og betalte depositum....
    Da jeg 3 uger senere skulle hente hvalpen, kørte vi hjemmefra i god tid... og var i området en time før den aftalte tid.... så vi kørte derud.. og blev også lukket ind i "forkontoret"... hun undskyldte at hvalpen ikke var klar endnu til leveringe... men at hun lige ville hente hvalpen....nu vi var der...
    Da hun kom med den... havde den masser af lort i pelsen... som hun redte ud mens hvalpen peb....og hun ville lige spay´e den så den lugtede af hund.... Jeg tænkte kun på at få min lille hund væk fra dette sted... Idag lugtede det hele af hundelort.... det gjorde det ikke da vi var der første gang... hundegården udenfor der første gang var helt rengjort var fyldt med hundelorter...... Jo jeg har lært af det... ikke et sted jeg skulle handle hund igen.....

    Ville ikke lukke vild fremmede mennesker ind som jeg ikke har talt med på forhånd.... men folk der kommer for tidligt til et aftalt besøg eller som har bestilt en hvalp ved mig er altid velkommen til at komme... også uanmeldt...


  • #15   10. nov 2008 Jeg er HELT enig med Flatrunner.

    Hvis man, som køber, mener at et uanmeldt besøg er nødvendigt, er det ikke et sted, jeg ville købe hund. Lotus er købt hos min veninde igennem mere end 30 år, så det er en helt anden sag. Men Kaidos opdrætter skriver på sin hjemmeside at besøg kun foregår, hvis de er anmeldt i forvejen. Det er HELT fair, synes jeg:-)


  • #16   10. nov 2008 Uanmeldte besøg, der ville folk ikke blive lukket ind.

    Men ja, at komme en time for tidligt, det er ikke et uanmeldt besøg i mine øjne..


  • #17   10. nov 2008 Jeg synes at har man alm. dannelse med i rygsækken så ringer man sammen (eller på anden vis aftaler mødet) inden man kommer forbi. Om man så ringer 1 time eller 3 uger før er for mig underordnet, men hvordan kan man forvente folk lukker fremmede ind i deres hjem, bare fordi?

  • #18   10. nov 2008 Her kommer køberne så ofte og besøger deres hvalp indtil den er gammel nok, at lort og snavs aldrig ville nå at blive gammelt.

    Personligt kunne jeg heller aldrig finde på at komme en time før aftalt, uden først at ringe. Det kunne jo være der var andre der skulle hente en hvalp, og til det skal der være ro, og ikke nogen der står og ånder dem i nakken. At hente hvalp her tager normalt et par timer, da vi sammen vasker hvalpen og der skal underskrives købsaftale mm. og samtlige papirer gennemgåes.

    Så kom man for tidligt, kunne man meget vel blive bedt om at køre en lille tur og komme tilbage til den aftalte tid.

    Selvfølgelig uheldigt at der er nogen fjolser, men det var jo alligevel helt noget man skulle have opdaget inden den dag med stod og skulle hente hvalpen.


  • #19   10. nov 2008 Colour:

    Det er der ingen, der gør.


  • #20   10. nov 2008 Jeg kan kun finde følgende og der står NÅR hundene opstaldes i andre bygninger end private boliger....

    Jeg kan ikke læse at de SKAL være andet sted, men ret mig hvis jeg tager fejl.

    Bokse
    § 16. Når hundene opstaldes i andre bygninger end private boliger, skal hundene opstaldes i bokse. Bestemmelserne vedrørende hundenes opholdsrum finder tilsvarende anvendelse på hundenes bokse.


  • #21   10. nov 2008 Uanmeldt besøg, nej tak.

    Og jeg er fuldstændig ligeglad om det er hvalpekøbere, familie eller venner. Jeg vil også have mulighed for at kunne være mig selv.

    Man er hjerteligt velkommen. Bare man ringer i forvejen.


  • #22   10. nov 2008 Gitte>> lol regner du også med at de skal sidde ned? Min erfaring er alligevel at de sidder på gulvet ved hundene, så hvorfor have en sofa?

  • #23   10. nov 2008 hehe Gitte, det var også det jeg tænkte *GG*

  • #24   10. nov 2008 Gitte>> LOL

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #25   10. nov 2008 Så blev jeg frue....

    Jeg er så hende du kalder fjolset...
    Dengang for 16 år siden var der ikke mange der havde mobiltelefoner...
    Vi havde overvejet vores køb af hund meget.... havde sat os grundigt ind i hvilken hund der passede til vores familie... vi ville have en "ordentlig" hund, da vi lige havde været igennem aflivning af en blanding med meget svær allergi... den blev kun 4 år.
    Vi fandt frem til den her DKK opdrætter, som godt nok boede 3-3½ times kørsel fra os... vi havde ingen bil.. men havde lånt en...
    Da vi kom var alt pænt og rent... nye aviser... udluftet rum (var ikke stueopdræt) varmelampe over hvalpene... højtalere med dæmpet musik... depositum papir lå klar... jo alt så godt ud....
    Det gjorde det ikke 3 uger senere en time før aftalt......
    Hun burde ikke have lukket os ind nej.... ikke før hun var klar...men det gjorde hun så... og derfor så og lugtede vi som vi gjorde....
    Ja... vi burde være kørt igen... have sat vores depositum til... men alle ikke mindst vores børn havde glædt sig til vores lille nye hund... så vi blev og tog den med....
    Hundekøb og købers indtilling til køb har heldigvis ændret sig meget på de år.... og gudskelov for det... så ja hun burde være blevet anmeldt til Dkk... men kan da fortælle at hun stadig har kennel.. bare andre racer end den vi købte den gang... og Tenna blev 14½ år.


  • #26   10. nov 2008 Lena>> Hvor kalder jeg nogen fjols?

    Gitte>> Det kan jeg godt huske du fortalte om, det var en værre histiorie
    smiley


  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #27   10. nov 2008 Så er jeg frue....

    det gør du i dit indlæg kl. 10:17:17 da du omtaler mit indlæg med at komme en time før... fjolset er nævt på de sidste 2 linjer.... Vi havde ingen chance for at gennemskue... da alt så tilsyneladende godt ud da vi var der første gang.... men skal lige love for at det ikke var okay... en time før afhentningen....

    Er desværre nød til at hoppe fra nu... skal på arbejde....


  • #28   10. nov 2008 Det er nu opdrættere der ikke holder deres hunde under ordenlige forhold jeg kalder fjolser. Men beklager hvis det kunne misforståes.

  • #29   10. nov 2008 Jeg ville ikke lukke dem ind. Folk kan ringe og aftale tid så der er afsat god tid til at se hinanden an. Vil ikke slge til hvemsomhelst

  • #30   11. nov 2008 Tine>> Ja, jeg var ikke helt sikker, havde dog aldrig hørt om det, så kontaktede DKK der heller aldrig havde hørt om en sådan lov.

  • #31   11. nov 2008 Uanmeldt besøg er bestemt heller ikke i orden her! Hverken fra hvalpekøbere eller andre, ved venner og familie er det ok at de bare lige ringer en time eller to i forvejen, men er det folk jeg ikke kender ser jeg helst at jeg minimum har én dag eller to til at forberede mig mentalt, da jeg har lidt af en socialforbi -tåbligt at være opdrætter kan man så sige, men så længe at besøg forgår med rimeligt aftalt tid er det ikke noget problem :o)

    Jeg har på ingen måde noget at skjule -ud over at også jeg roder temmelig meget, men mine hunde og hvalpe går på ingen måde i hverken tis eller l*** eller andre ulækre sager, dét er helt sikkert!!!

    Men dukkede folk uanmeldt op på mit dørtrin, ville de uden tvivl blive afvist.
    Jeg tager gerne i mod besøg fra alle der er interesseret i racen, uanset om jeg har hvalpe på det pågælende tidspunkt eller ej og jeg fortrækker også at hvalpekøbere kommer på besøg inden hvalpene overhovedet fødes så vi kan se hinanden an uden at de falder i svime over de små uldtotter -som regel er de fleste af hvalpene solgt længe inden de bliver født :o) Men jeg forventer til en hver tid at folk aftaler en tid inden de kommer! :o)


Kommentér på:
Uanmeldt besøg hos opdrætter

Annonce