{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.439 visninger | Oprettet:

progesterontest {{forumTopicSubject}}

Jeg har i dag været ved dyrlægen og har fået taget en blodprøve. Jeg har selv testet hende ved siden af med novosticks, de sagde hun var klar i morgen. Dyrlægens test sagde også hun havde ægløsning inden for de næste 24 timer... sagde de, de brugte en farveskala og den var lyseblå lige inden den bliver hvid. Nu er jeg så blevet nervøs for om det er for tidligt nu den kun er lyseblå og ikke hvid?
Hun skal inseminers, og hun er på dag nr 15 i morgen.
Bliver nok en smule utryk, da det ikke lykkedes sidste gang på trods af at vi var ved dyrlægen 5 gange smiley
Så denne gang skal det jo helst lykkedes smiley
Er der nogle der har erfaring med novosticks?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  progesterontest
  • #2   27. jul 2011 Er det hanhunde med bopæl meget langt væk siden I inseminerer? Vi anvendte novosticks, men de gav ikke udslag på noget tidspunkt. Vi kender dog flere, hvor de har været meget nøjagtige.
    I stedet gik vi frem efter den helt naturlige metode: Da Lúa stillede sig op for hanhunden, og hanhunden viste stor interesse - var de klar til parring. Hun har termin om en god uges tid smiley


  • #3   27. jul 2011 Det er simpelthen fordi han ikke vil lade hans hanhunde springe... desværre
    Men det er bare HANHUNDEN derfor har jeg valgt at bruge ham alligevel.
    Novosticks har også givet rigtig fint udslag her og mandag aften var den så helt lyserød uden det mindste udslag, så siger de jo der går ca 2 dage så har hun ægløsning.
    Jeg har lige snakket med ejeren og vi blev enige om at vente til fredag er hun så meget villig kommer jeg igen allerede lørdag ellers tager vi hende igen sødag.
    Jeg skal køre fra fyn til sjælland så der må meget gerne komme hvalpe denne gang .-)


  • #5   27. jul 2011 Vi har altid (6 kuld) tåget progesterontest med farveskala. Jeg tror jeg ville inseminere i morgen, fredag og lørdag. Evt i morgen og lørdag. Bedste tidspunkt er 24 timer efter ægløsning men den kan teoretisk ske lige efter du har fået taget testen. Ved at inseminere i morgen, ligger sæden i hende og den kan nemt holde et par dage. Jeg ville ikke vente til fredag! Der kan lige så godt ligge sæd i hende og vente på æggene ik;-)

  • #6   28. jul 2011 Hvordan får i stamtavle på hvalpene efter inseminering? Det er jo imod DKK's etiske regler for avl, og der skal søges dispensation fra reglerne nu. Jeg spørger bare fordi jeg er nysgerrig om proceduren smiley

  • #8   28. jul 2011 De skriver at man ikke kan stambogsføre hvalpe hvis de etiske regler er brudt. Og én af reglerne er at hundene skal kunne parre sig og føde hvalpene naturligt. Man kan søge dispensation fra reglerne.

    èn ting er inseminering med udenlandsk sæd, noget andet er ikke at ville lade sin hunde parre, selvom dette er muligt. På den måde aner man jo ikke om man avler på hunde der kan eller ikke kan parre sig selv. Og hvorfor dog avle på dyr, der ikke kan parre sig selv? I naturen ville de uddø helt af sig selv.


  • #10   28. jul 2011 Det var da en sjov ligestilling, for hundene har jo ikke selv parret sig. Men det letter arbejdet for dig smiley

Kommentér på:
progesterontest

Annonce