{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

alder ved avl {{forumTopicSubject}}

sad lige og læste dette emne, og tænkte at jeg ofte har troet folk var lidt lempfældige med sandhenden, når de sagde at dyrlægen havde sagt god for et kuld på en 5-6 årig tæve, men det er der åbenbart nogle der gør

http://www.gipote.dk/hunde-brevkasse/2-Skriv-til-dyrlaegen/spoergsmaal/990-Hund-som-ikke-vil-parres?ref=eblister112


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  alder ved avl
  • #1   11. okt 2012 En hund på 5 er da ikke for gammel til første kuld? jeg har altid læst at det var grænsen.

  • #2   11. okt 2012 Hvorfor er det lige at dyrlægen ikke fortæller, at et kuld hvalpe ikke vil hjælpe på hendes falske drægtighed???
    Mærkelig dyrlæge...


  • #3   11. okt 2012 Jeg var til dyrlægen med Laika da hun var falsk drægtig, en af gangene sagde dyrlægen at det ville være en ide at få hende parret i næste løbetid.... Der var hun vidst nok kun 11 mdr..!
    Blev bare helt paf da han sagde det...


  • #4   11. okt 2012 Synes ikke, den dyrlæge skulle udtale sig om den bedste alder for den pågældende hund, når han aldrig har set den.

    Jeg synes også, fire år er sidste udkald uanset race.


  • #5   11. okt 2012 Dyrlæger skal behandle dyr der er syge, der er ikke mange af dem der ved noget om hverken avl, racer eller den psykologiske del af hunden har jeg opdaget smiley
    En genbo har fået en udtalelse fra sin dyrlæge som udlejer kræver på at hunden ikke er en amstaff eller blanding for den har for lange ben smiley udlejer har accepteret det. Fjolser smiley
    Hunden er en Amataff blanding både iflg ejer og selv jeg kan se det smiley men den er nu meget velopdragen , men alligevel smiley Sorry OT men pointen er at jeg ville aldrig stole på en dyrlæge medmindre det var sygdom han skulle behandle.


  • Charlotte
    Charlotte Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 856
    #7   11. okt 2012 Jeg må med skam indrømme at jeg overhørte en Vet. sygpl. oplyse en hunde ejer at en parring ville hjælpe på falsk drægtighed, hunden 3½ år havde dårligt sind, og derfor burde ejer finde en flink hanhund !!!!

  • #9   11. okt 2012 Nej man har sine tvivl smiley og jeg har set hans udtalelse og måtte bide mig i tungen for ikke at bryde sammen af grin, ejer er nemlig så stolt af den udtalelse , hun kom helt henrykt og vidste mig den så jeg nænnede ikke fortælle hende at den ikke var værd papiret det var skrevet på smiley indskød dog at jeg rådede hende til at bruge mundkurv og 2 m line.

  • #10   11. okt 2012 Jeg kender ham faktisk. Og han er en dygtig dyrlæge. Men han ved ikke så meget om avl må jeg indrømme. må vist hellere opdrage lidt på ham også.

  • #11   11. okt 2012 Anette, jeg tror mange af dem er dygtige dyrlæger, men ikke opdrættere eller adfærds behandlere, og det er vel lidt vores egen fejl hvis vi spøger dyrlægen om noget han ikke er uddannet i smiley for jeg tror at mange ville mene at hvis han sagde , jeg ved intet om avl så ville de mene han var en dårlig dyrlægem hvilket han nødvendigvis ikke er. Jeg har det så lige modsat., han må gerne sige til mig at han ikke ved noget om avl, så kan jeg nemlig finde en der gør ( hvis jeg altså behøvede råd)

  • #12   12. okt 2012 Som jeg læser det skriver dyrlægen jo faktisk at hunden ikke er for gammel FØR den er 5-6 år. Dvs den er ikke for gammel nu, men er det når den bliver 5-6 år. Og det er da ikke helt ved siden af. Det betyder jo reelt at han, som så mange herinde mener grænsen går ved 4-5 år (5 år an så diskuteres, men både herinde og fra opdrættere jeg kender, har jeg nu fået at vide at 4 år er helt ok for første kuld, men at det så osse er ved at være sidste udkald).



    Men bortset fra det, så undrer jeg mig osse over at det slet ikke nævnes med et ord at de falske drægtigheder næppe stopper ved at hunden får et kuld hvalpe... og at der muligvis kan være noget arvelighed i det med falsk drægtighed, så hun risikerer at lave hvalpe der osse døjer med det


  • #13   14. okt 2012 Hvad pokker er det for nogle dyrlæger folk har?

    Zenta led ufatteligt af falsk drægtighed og jeg klagede min nød til dyrlægen. IKKE en gang nævnte min gode dyrlæge hvalpe, næh nej de anbefalede at sterilisere. Det blev hun så i en alder af 4 år.


Kommentér på:
alder ved avl

Annonce