{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jack Russell
  • #2   30. mar 2013 Hvad skal du bruge den til? Har kendskab til et super jagt kuld.

  • #3   30. mar 2013 Tak Line. Sarah som familie hund

  • #4   30. mar 2013 Hvilken type JRT er det du leder efter ?
    kort hårede, broken eller ruhåret ?
    Farve ?
    Stamtavle ?
    Hvad mener du med yngre ?


  • #5   30. mar 2013 Handi: ja så er det ikke det kuld du skal have.

  • #6   30. mar 2013 Sarah: Okay.
    MD: korthårede eller ruhåret, farve er ligemeget og ved ikke rigtig med stamtavle er det ikke kun nødvendigt hvis man skal udstille osv ? Med yngre mener jeg den gerne må være 1 til halvandet år gamle


  • #8   30. mar 2013 Og selvom de har stamtavle kan det være noget rigtig l.... Taler af enorm dårlig erfaring, haft 3 jacks, alle med arvelige sygdomme

  • #9   30. mar 2013 Druestrup avlen kan jeg godt henvise til. Vores Ike er derfra, og han har (7-9-13) aldrig fejlet NOGET i de 9 år vi har haft ham smiley .. Det er dog gravavl de laver.. Hvis de stadig avler altså, men det tror jeg bestemt..
    Ike fungere fint som familie hund, selvom han er af godt præmieret rævegravs hunde. Så det kan godt lade sig gøre, selvom de er avlet til jagt smiley


  • #10   30. mar 2013 toller malou ja nu er hunden jo en gravgående jagthund , men det kuld jeg henviser til SKAL bruges aktivt ellers bliver de et helvede at bo sammen med.
    Der er jo ved gud ingengrund til at skyde sig selv i foden. Desuden forstår jeg slet ikke man køber en jagthund/brugshund som familie hund. Så kan man kigge på selskabsracerne der er lavet til formålet. Men det er jo bare mig..


  • #11   30. mar 2013 Vores har været brugt til rævegrav, så det er ikke fordi mine forældre købte ham som selskabshund. overhoved ikke..
    Men hvad så med dem der køber labrador, cavalier ect ect.

    Det kan lade sig gøre, om nogen så synes det er fjollet.


  • #12   30. mar 2013 cavalien kan ikke som sådan længere fungere på praktisk jagt og indenfo labben har man rent faktisk lavet en udstillingsmodel der er fint egnet til familiehund.

    men ja - det er ikke det vi skal diskutere men er ikke enig med dig.


  • #15   1. feb 2014 Ja nu skal du jo gøre dig klart med om det skal være den lavbenet eller den engelske standard - STOR forskel. Er du ude i en hund med stamtavle, så kan du få en udemærket hyggehund hos DKK (de koster mellem 9-12.000 kroner). Vil du hellere have de friske og mere aktive en af slagsen, så skal du kigge i specialklubberne (her koster de mellem 6-8.000). Skal du have uden stambog, så er der dba eller guloggratis og prisen er nok nærmere 3-5.000.
    En jack er en sund race, men ja der er altid individer der bliver syge. Jeg og kæresten har 6 af slagsen (alle med stambog) og der er der blot en enkelt med et dårligt knæ, men intet der skal opereres for. Du hører ikke om syge individer for dem uden stambog, da det ikke registreres nogen steder, så hvor mange der er vides ikke. Det kan derfor ikke sammenlignes!

    Så du skal gøre dig op med nogle ting inden der kan guides yderligere. Du kan evt. skrive til mig privat, men jeg har nok ikke hunde til dig, da jeg avler jagthunde, som Sarah så pænt hentyder til smiley


  • #16   1. feb 2014 Mit indtryk er at JRT er en hund der skal bruges til noget, ellers kan de blive ret trælse.
    Så hvis ikke i vil bruge hunden til andet end "familiehund" så er der nok andre racer der er mere nærliggende.

    Iøvrigt så er en tavle ikke kun god at have ifb. udstilling. Den er hundes indholdsfortegnelse, så man fx. kan gennemskue indavl, som mange jo er så bange for.


Kommentér på:
Jack Russell

Annonce