{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.618 visninger | Oprettet:

Blå Fransk bulldog igen. {{forumTopicSubject}}

Ja, altså vi har jo haft den før. Men jeg tænker at visse ting er værd at gentage.

Blå FB er disponeret for helbredsmæssige problemer. Og er begge forældre blå er risikoen endnu større.

Så dvs. at det ikke skyldes snobberi, men sund fornuft, at den blå farve ikke er godkendt hos FB.

"Specielt den Blå farve, som har en tilstand kaldet
farvefortynding alopeci. Denne lidelse er almindelig hos blå hunde af alle racer og omtales
”Color Dilution Alopecia, ”Colour Mutant
Alopecia” og ”Blue Dobermann Syndrome”). CDA
kan resultere i hårtab og kronisk betændelse i huden. Denne betændelse kan føre til
revner, sprækker og infektioner i huden (se dyrlæge Flemming Kristensens artikel fra
”Hunden” nr.12 december 2007 - Genetisk Farve".

http://www.bulldogklubben.dk/images/stories/pdf/sjldne%20farver%20hos%20fransk%20bulldog%20web.pdf

Alt i alt synes jeg at FB har nok at slås med, der er simpelthen ingen grund til at tilføje flere problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå Fransk bulldog igen.
  • #2   24. nov 2013 Fordi jeg synes det er relevant, i og med at "specielle farver" bliver stadig mere populære.

  • #3   24. nov 2013 Tror det er fordi der er blå fb hvalpe tilsalg smiley

  • #8   24. nov 2013 Hvis en fransk bulldog er solgt uden bog - r den ikke DKK stambog nogensiden...


  • #9   24. nov 2013 De kunne faktisk godt få DKK tavle, hvis begge forældrene har FCI tavle eller DKK tavle. Folk registrerer dem bare som brindle, selvom det er forkert. Ellers hvis man vil gøre det korrekt, så skal de registreres som fejlfarve, så har den en fuldt ud lovlig tavle, men mener så at de får avlsforbud. Så de KAN godt få tavle, men om opdrætter gør det, er så noget andet

  • #27   24. nov 2013 hvis det er en reel stamtavle der er tale om, er der tale om brud på klubbens regler -samtlige af de gængse klubber her i landet, har regler om at ALLE hunde i et kuld skal stambogsføres og at tavlen skal følge hunden (altså kan man ikke sælge både med og uden bogen).
    -så er der tale om en reel tavle, er det jo bare at sende beskeden videre til klubben, så får sælger vel en henvendelse derfra.

    Mere realistisk er det dog at de hunde slet ikke har tavler og aldrig får det -men så tror folk der køber at de jo har sparet en masse penge ved at vælge (den ikke eksisterende) tavle fra


  • #28   24. nov 2013 og man må kun skrive på annoncer når man er interesseret i varen -men du å gerne sende en privat besked til sælger

  • #29   25. nov 2013 Selvfølgelig må du spørge ind til varen, når du er interesseret. Det skal bare ikke ende i ren tilsvining og "nedslagtning" det er ikke lovlig.

  • #30   25. nov 2013 Det er vel importerede fabrikshvalpe, de henter i Polen eller Ungarn eller hvor de nu kan finde et kuld blå til en tusindlap.
    Papiret laver de da bare selv og smider et stempel på.
    Hvis køber tror på det, så aner de ikke hvad de køber.

    Ti Potter pis på de hvalpe er øst fabrikshvalpe og at forældrene lever et lorte kummerligt liv.


  • #31   25. nov 2013 Til de priser er det jo for sindssygt..

    Skam avler for racen !!!


  • #33   25. nov 2013 Men hvis hannen er blå og har FCI-tavle, hvordan kan han så være avlsgodkendt, hvis blå er en fejlfarve?

    Jeg tænker at senest hvis man faktisk ønsker en parring og parringsaftalen skal underskrives og indsendes vil det vel blive opdaget... Så det forsøg på snyd er vel ikke specielt langtidsholdbart? Kan der ikke være tale om at man ganske enkelt ikke kender reglerne og tror at når vosen har tavle, så kan hvalpene osse få?


  • #35   25. nov 2013 Der står den er avlsgodkendt. Nå der så her i tråden skrives at sælger siger de kan få DKK-tavle, går jeg jo udfra at hunden (angiveligt) er avlsgodkendt i DKK... ellers var det jo ikke DKK-tavler de kunne få.

    Men hvis hunden er fejlfarvet kan den jo ikke avlsgodkendes. Og det kan man måske nok fuppe en tæve-ejer eller to med, men det er jo ikke langtidsholdbar snyd, og det MÅ man da være klar over HVIS det r helt bevidst at man snyder. Så jeg tæker om der ka ligge uvidenhed bag eller... jeg ved det ikke.. jeg synes blot det lyder mystisk


  • #36   25. nov 2013 Ok venges. Jeg har ikke set annoncen - men den vækker bare alle alarmklokker - og det plejer at være skidt uanset hvor hvalpene er fra!

  • #38   25. nov 2013 Venges: kotumen er at registrere blå hunde som brindle, og så er de jo pludselig avlsberettiget, ganske som man gør med de creme, hvor man registrerer dem som værende fawn. Så det KAN faktisk godt lade sig gøre at få tavle på de hvalpe, hvis tæven er registreret som brindle og ikke fejlfarve

  • #39   25. nov 2013 Hvorfor er det at den blå farve er anerkendt ved feks Grand Danios ? er det ikke hos alle racer at denne farve giver problemer ?

  • #40   25. nov 2013 Ud fra hvad jeg kan læse mig til, så giver det problemer i alle racerne, men hvorfor det er lovligt ved nogen racer og ikke ved andre må guderne jo vide...for det er jo ikke for sjov, når de har den sygdom der giver hudproblemer...Colour dilution alopecia

  • #41   25. nov 2013 så ænker jeg lige -er der forskel på blå/hvilke gener der giver farven?

    For ser man f.eks. en blå dober, så ligner den jo faktisk en sort der bare er lidt afbleget. Ser man GD så er den jo meget lysere -mere grå end afbleget sort. Og weimaraneren er vel osse blå, og har mig bekendt ikke problemer med farven(?)
    Hvis det er forskellige gener der giver de forskellige blå farver, kunne det måske forklare hvorfor nogen racer ikke har problemer med farven (har i øvrigt aldrig hørt om GD med problemer, men de findes måske?)


  • #44   26. nov 2013 Jeg har så ikke gået nærmere ind i det, så ved ikke om tæven er registreret i DKK, men kan godt se at den er blå smiley og er ret sikker på at hunde hvor der på stamtavlen har stået creme har været registreret som fawn, så det er ikke altid et problem at registrere dem i en farve de ikke har. Men det kan nemt være at det er et problem nu, hvor DKK har fokus på det.

    Det jeg svarer på et at du konkluderer at hvalpene absolut ikke kan få tavle da tæven sikkert ikke kan registreres som andet end det den er, altså blå/fejlfarve, men du ved det jo reelt ikke smiley

    Men ja uanset hvad er det ganske uhørt at man sælger hvalpe med og uden stamtavle, det giver jeg ret i, og det er også snyd hvis de vitterlig kan få tavle med fuld avlsret, det er jeg også helt enig i


Kommentér på:
Blå Fransk bulldog igen.

Annonce