{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
642 visninger | Oprettet:

Hund tisser oftere {{forumTopicSubject}}

Hej hundefolk.
Vi har en hund på 1 år og 8 måneder som altid har været god til at være alene hjemme og til at være renlig.
Han har altid kunne holde dig i de 8 timer man er på arbejde, og sjældent har han været alene op mod 10 timer helt uden problemer.
Han beder aldrig selv om at komme ud, så vi lukker ham bare ud når vi føler for det, både i haven og på tur.

Nu er jeg så sygemeldt pga graviditet og går hjemme hos ham, så nu kommer han selvfølgelig mere ud end han plejer.
Forleden oplevede jeg at han begyndte at pive, hvilket jeg troede var manglende opmærksomhed, men nej, han tissede sgu indenfor for første gang, og inden da havde han været ude ca 2-3 timers tid inden.
Og i nat vækkede han os 00:15 ved at pive og skulle ud og tisse, 4 timer efter vi havde gået aftenturen med ham. Hvilket han heller aldrig har gjort før, og vi har alligevel haft ham i 1 år og 4 måneder.

Hvad kan årsagen være?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund tisser oftere
  • #1   20. feb Blærebetændelse er oplagt, nyresygdom en mulighed.
    Det er klart noget der skal tjekkes. Urinprøve opsamles fra ham og afleveres ved dyrlægen. Jeg selv bruger en 2 litters frysepose hvor jeg ruller siderne ned så den kan stikkes ind under hunden.


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 45 Emner: 8 Svar: 1.445
    #2   20. feb Blæresten er også en mulighed - så ja - skynd dig at få en urinprøve til dyrlægen.
    Selv bruger jeg en suppeøse, når jeg skal tage urinprøve, men det er på en tæve. På en hanhund kan jeg godt forestille mig, at det er bedre med en frysepose - større volumen, om jeg så må sige.
    God bedring med ham.


  • #3   20. feb Når en hund pludselig tisser indenfor, suser man til dyrlægen og får tjekket hvad der foregår. Din hund fortæller dig med al tydelighed at noget er galt.
    Det kan være alt fra blære til prostata.

    Dyrlægen har opsamlingsrør til urinprøver. Så bare tag afsted med hunden, der ikke er luftet af.


  • #4   20. feb Jeg vil også sige dyrlæge - sådan lidt hurtigt. Det kan være alt fra forholdsvist harmløs blærebetændelse (der dog er smertefuld) til defekt i nyrene.
    Jeg har haft en hanhund med en nyredefekt. Jeg fik undersøgt en urinprøve (for at checke om behandlingen stadig virkede) fra ham hver 3 måned. Jeg havde lavet en pind med en 'kopholder' hvor jeg kunne sætte opsamlingsdimsen fra dyrlægen på og holde ind under ham når han tissede. Det virkede ret godt i de år det stod på.


Kommentér på:
Hund tisser oftere

Annonce