{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

tisser stadig inden for (lidt langt) {{forumTopicSubject}}

OK måske det er et lidt dumt spørgsmål, men vores hund ved udemærket godt at der skal tisses udenfor og han har også været næsten renlig i en måned nu.. MEN i gennemsnit ca hver anden dag tisser han stadig inden for en enkelt gang eller to... Er det normalt? Jeg mener, når han godt ved han skal tisse uden for burde han så ikke gøre det.. de sidste par gange har han ikke vist tegn til at skulle tisse overhovedet og er også gået ved væk fra os for at tisse som om han godt ved det er forkert...
Og skal lige siges han sagtens kan holde sig hele natten og flere timer når han er alene hjemme, så det er ikke fordi han fejler noget, men når vi er hjemme skal han åbenbart tisse oftere og gør det så stadig inden for jævnligt.

Hvad kan jeg lige gøre ved det? Når jeg opdager det siger jeg nej og tager ham udenfor ligesom ved renlighedstræning, men alligevel gør han det.

Synes da det er lidt underligt, så ville lige vide om I andre også har oplevet det med jeres ellers renlige hvalpe...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisser stadig inden for (lidt langt)
  • #1   4. mar 2010 *er også gået ved væk fra os for at tisse som om han godt ved det er forkert...*

    Det er noget skidt, for det tyder på at hn er utryg ved at tisse, når I er i nærheden.

    Han ved IKKE at det er forkert, men frygter jeres reaktion.

    Jeg tror simpelthen ikke på at han ikke viser nogle som helst tegn.

    ET tegn er da at han søger væk fra jer? Så når han gør det, så fat i ham stille og roligt og gå med ham udenfor. Han kan IKKE selv gå ud og tisse endnu:-)


  • #2   4. mar 2010 Nu kan jeg ikke helt præcis se hvor gammel han er nu , men min Simba var først helt renlig da han var lidt over 6 mdr.
    det sidste stykke tid var det ligesom du beskriver med din hund , sådan on and off , men til sidst var han renlig


  • #4   4. mar 2010 Hehe det lyder som om han prøver dig af smiley Alle hvalpe kommer i en bølle alder hvor de lige skal tjekke en ekstra gang om de kan slippe afsted med ting de ellers ikke må smiley Min på 4½måned har også lige haft en afprøvnings periode smiley

  • #5   4. mar 2010 Mette:
    ja jeg ved godt det med at han går væk at det er tegn på han godt ved at det er forkert og derfor er utryg ved at gøre det mens vi er der.. Hvilket er underligt for vi har ALDRIG skældt ham ud eller noget når han har tisset indenfor... Men nu siger vi nej, men ikke på den hårde måde, bare mere sådan lidt "ej det var ikke så godt" og så kalder vi på ham og skynder os ud med ham.... Så vi gør det stadig på den positive måde, synes jeg da....
    Og nej han viser altså ingen tegn... Her før gik han ind i soveværelset hvilket han ofte gør for at snuse eller ligge i sengen, men han har aldrig nogensinde tisset derinde... Og skal lige siges at han altså hverken var gået ud til døren eller noget, han gik bare direkte fra sin kurv og ind i værelset og tissede.. Meget underligt syns jeg....

    Charlotte og Simse:
    Ok det trøster mig lidt at andre også har oplevet det.... Så er det nok abre fordi han ikke er helt 100% renlig endnu...


  • #6   4. mar 2010 Daisie:
    Nej han er nemlig ikke så gammel endnu, men det var ellers begyndt at gå så fint men så begyndte han pludselig på at tisse lidt inden for igen, så skulle bare høre om det var normalt eller om jeg havde gjort noget galt..

    Kinesisk kiwi:
    Han prøver ekstremt mange grænser af lige nu... med alt... Han er generelt meget rolig og velopdragen, men lige i øjeblikket er han meget flabet hehe... så kan godt være det er det måske...


  • #8   4. mar 2010 Han "prøver" dig ikke af. Han er ikke ret gammel og er bare ikke renlig endnu og ved ikke bedre. I må blive bedre til at se tegnene. De eneste i kan takke for at han tisser inde er jer selv. En hund kan let først være renlig når den er 7-8 måneder, så der skal tålmodighed til. Husk masser af ros når han tisser ude og lad som ingenting når han hør det inde.

  • #9   4. mar 2010 Hehe sådan er det også med Milo. Han var renlig da han var 3 mdr. men har haft 2 perioder hvor han pludselig tissede indenfor.
    Han gik dog til døren, men hvis vi ikke lukkede ud med det samme, satte han sig bare nogle gange. Det lader dog til at være stoppet igen.
    Jeg trøster mig også med at han kun er 5 mdr. og hvalpe kan få tilbagefald.

    Men for første gang i dag, har han holdt sig i 8 timer mens vi var på arb. Super skønt.

    Så jeg er sikker på din hund nok skal stoppe med det igen smiley


  • #10   4. mar 2010 Maria S:
    Jeg husker, at vores hvalp fik en slags "tilbagefald" hvor han en periode tissede inde mere end han plejede at gøre, men pludselig en dag holdt det op. Vi blev ved, som du, og havde konstant et øje på ham, men alligevel fik han sig lusket ud i gangen og fik lavet en lille pøl ;o)
    So hang in there...det skal nok komme. Håber du kan bruge det til noget.


  • #11   4. mar 2010 Og forresten findes der ingen dumme spørgsmål :o)

  • #12   4. mar 2010 Bailey var 10 måneder før den sad 100% i skabet med renligheden...

    Og gør hunde generelt ik mange ting de ik må selvom de godt ved at det er forkert smiley - Det er charmen ved dem smiley


  • #13   4. mar 2010 OK det lyder som om det er ganske normalt... Jeg tænkte også selv at det nok var normalt der ville ske lidt uheld, men da han så her for et par dage siden begyndte på det der med at gå lidt væk fra os for at tisse synes jeg det virkede lidt underligt, men det er nok meget normalt hvis han godt ved at det egentlig skal ske uden for...

    Men jeg takker for alle jeres råd og fortsætter renlighedstræningen med masser af ros og godbidder og håber han snart bliver helt renlig... Tak for hjælpen...


  • #14   4. mar 2010 (Har ikke læst hele tråden)- ,men jeres hund er ikke mere end 4 måneder, så i skal nok regne med at han tisser inden for lidt endnu. Riki tissede den aller sidste gang inden for da han var nøjagtig 8 måneder gamel. Så i har lidt vej endnu.

  • #15   5. mar 2010 Ja jeg kan forstå på de andre herinde at det godt kan tage noget tid... Men jeg troede jo lige han var blevet renlig fordi han ikke havde tisset i noget tid indenfor og vupti så skete der et uheld og det sker sådan jævnligt... Men heldigvis ikke hver dag og ikke 5-6 gange om dagen så det er til at klare.... Jeg må bare have tålmodighed og pænt tørre op efter ham smiley

Kommentér på:
tisser stadig inden for (lidt langt)

Annonce