{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

tisser stadig indenfor {{forumTopicSubject}}

hej min onkels hund har et par problemer!
det er en jack russell terrie og den er snart 2år
men den tisser stadig inden for min mor og far er ret trætte at det for vi har lige fået nyt gulvtæppe på !

min onkel vil gerne gå på jagt med den men den første og eneste jagt den var på blev den bange fordi de skød og stak af hvordan kan de gøre den jagt glad ?og motivere den til at jage :-)?
håber i kan hjælpe

*Emilie V


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tisser stadig indenfor
  • #2   15. jan 2009 Hvis den ikke har været vænnet til skud inden de tog den med på jagt første gang kan det godt være noget af et chok for hunden prøv evt at find en skydebane som har åbent endnu og stil så bilen et stykke derfra og gå langsomt op i mod skydebanen mens i leger med en bold eller ligenden hvad den nu er glad for hvis i kan mærke den bliver utryg jo nærmere i kommer så vend om inden den selv stikker af og så må i bevæge jer stille og roligt tættere på.

    En anden idé er jo så hvis i har en startpistol eller lignende der giver et knald så send en makker et godt stykke væk og leg så med hunden stille og roligt og så kan i jo så bevæge jer nærmere og nærmere jo bedre det går ros for ønsket adfærd efter skud afgivelse.

    Brugte selv den første med min og det har virket fint smiley

    -Alex


  • #3   15. jan 2009 Er det en hanhund? I så fald, markerer den inde, eller tisser den? For det er en væsentlig forskel på frmegangsmåden.

    Hvis den tisser, så er renlighedstræningen slået fejl, og man må begynde "forfra", med at tage hunden ud mange gange om dagen, rose den meget når den tisser ude osv.

    Hvis det er noget markeringstisseri, ville jeg tage den i hoved og r*v og kyle den udenfor med et bestemt NEJ når den gør det.

    Ang jagt -det kræver jo nogen træning, og en skudræd hund er ikek super egnet til jagt. Man kan prøve at vænne den til skud f.eks. vha lyd-CD eller ved at træne den i fornuftig afstand til skuddende osv.
    Men det er ikek usædvanligt at en ellers god jagthund kasseres fordi den er skudræd, så det siger lidt om hvor svært det KAN være at træne.
    En ting er at lære hunden at være tryg ved skuddende når den eri vandte omgivelser. Noget helt andet er at lære den det når den befinder sig nærmest lige ved siden af skuddene,


  • #4   15. jan 2009 Kunne din onkel ikke bare lade være med at tage hunden med hjem til din far og mor...... så kan den ikke tisse på deres nye gulvtæppe.... :O)

  • #6   15. jan 2009 tak for svarene smiley vil give dem til min onkel er sikker på de kan bruges

  • #7   16. jan 2009 Hvis den tisser inde, så sæt den i en transportkasse lige efter den har tisset, og lad den så blive der inde til I skal hjem igen. På den måde stoppede min terrier med at merkere inden for. Han var 3.

Kommentér på:
tisser stadig indenfor

Annonce