{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
17.270 visninger | Oprettet:

Hvalp tisser stadig indenfor.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Vi har en hvalp på omkring 4 mdr. Vi har stadig problemer med at hun tisser indenfor, når vi har hende til at gå rundt i huset..Vi har hele tiden sagt nej og taget hende med udenfor, i dag har døren ud til stået åben så hun bare kunne gå ud og ind. Men alligevel sætter hun sig bare og tisser på gulvet, uden nogen form for advarsel.. Kan ikke forstå hun ikke snart finder ud af at det er forbudt.. Er der andet vi kan gøre?

Mvh. Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp tisser stadig indenfor..
  • #1   15. aug 2008 Har det samme problem:(

  • #2   15. aug 2008 oooooooooork, det er helt normalt..

    nogle hunde er først helt renlige når de er 1 år eller mere, og så kan der endda stadig ske uheld..

    det er en side bonus man får med som lykkelig hundeejer smiley


  • #3   15. aug 2008 noget udenfor kan evt gøre hende utryg..
    observer hende og når hun besørger udenfor så er det bare frem med de store rosende ord go godbidderne smiley


  • #4   15. aug 2008 der gik et helt år med lasse. Så du er ikk alene smiley

  • #6   15. aug 2008 selvom døren står frit åben for hende, så er i nødtil at gå ud med hende hver gang.
    ignorer når hun gør det indenfor, skæld ikke ud, men tag hende med ud.
    Når i er ude, så skamros hende.


  • #7   15. aug 2008 I skal holde øje med hende.. hvor tit lufter I? Måske sku I sarte forfra med hveranden time. Giv guffer når hun gør det ude.. og ignorer når hun gør det inde!!! LAD vær at skæld ud for så tør hunden ikke gøre det når I kigger og dermed ikke når I er med ude... Og nej I kan ikke bare forvente at fordi døren er åben så gå hunden ud.... Det er ikke noget med at den skal lære at noget er forbudt! Nej jeres fejl... den skal der imod lære hvad der er rigtigt og godt!!! Så gå med hunden ud tier og ros og giv guffer når den gør det ude.. Hvis den gør det inde og I kan når det så løft den ud og hvis I så kan få dentil at tisse færdigt ude så ros den!!! Når I har gjort dette i en periode så vil hunden søge mod døren når de nskal ud og I skal holde øje og gå med ud med den!!!

  • #8   15. aug 2008 det st døren står åben, eller f.eks man går i haven en hel dag, det kan hvalpen ikks skælne i længden,
    så det er bare at gå med ud smiley

    Jeg roser stadig min han på 3½år selvom han er renlig smiley


  • #9   15. aug 2008 Lene hvis en hund sætter sig og tisser hvordan vil du så lige få den til at gå selv før den er førdig med at tisse??? Alle mine 5 og min mors 7 hunde har alle været 100% renlige indenfor få dage ved at blive løftet ud! Men ok vi lufter også hvalpe min hver anden time og fra ca 4 mdr hver 4. time..

  • #10   15. aug 2008 Det er rigtigt, at det er vigtigt at "spritte" alle stederne af så det ikke kan lugtes ;o)

  • #11   15. aug 2008 Ok men du skriver bare så går det hurtigere, hvis de går selv, men prøvede du nogensinde bare at bære hende dir. ud?? Når men det er vel også lige meget pointen er at løfte hunden mens den gør det hvis man kan nå det også få den ud, hvor den kan roses når den gør det smiley

  • #12   15. aug 2008 Det er ikke et problem du har -det er en hvalp og hvalpe tisser og skider inde indtil de er gamle nok til at kunne holde sig, samt har lært at det skal ske ude.
    (for mange sker det først ved 6-8mdrs alderen, men self kan det sagtens ske tidligere)

    At døren står åben nytter jo ikke meget hvis ikke i går med hende ud.

    Når hvalpen tisser inde er det fordi i ikke har været opmærksomme nok og/eller fordi i ikke er ofte nok ude med hende.
    En hvalp skal som hpvedregel ud når den har spist, drukket, leget og sover og så self hvis den virker søgende, eller ca hver 2 time.


  • #13   15. aug 2008 Hej igen.. Hun kommer ud sammen med os tit.. Hun kommer ud når hun har spist, drukket, sovet eller leget.. Vi kan gå en tur med hende hvor hun tisser flere gange. Men så snart hun så kommer ind tisser hun alligevel..
    Vi roser hende når hun tisser udenfor, og giver hende godbider. Ved godt at vi ikke kan regne med at hun er helt renlig, men ville gerne have tip.. Vi vil prøver at tage hende med ud når hun har tisset uden at råbe nej.. Tak for hjælpen.
    Hun er ellers dygtig når hun er alene hjemme, når vi er på arbejde laver hun intet.. Så hun lærer det vel med tiden:-)


  • #14   15. aug 2008 Heidi -hun skal nok få det lært. Tænk på at med så stor og spændende en verden der er udenfor er det altså ikke altid man som bette hvalp kan huske at få sig gjort helt færdig:o)



  • #15   15. aug 2008 som der bliver skrevet så rodalon, det fjerner lugt, og nogle siger enda at det gør at vovse ikke vil tisse der igen...

    men tænk, min bella er 2½ år, når vi skal luftes af når vi skaltil træning, så går jeg og siger tisse tisse til hende, og ja når hun så tiser, så roser jeg hende, og gør det også når vi gå alm tur, ved faktisk ikek hvorfor jeg bliver ved, hun er jo renlig, men det sidder der stadig fra da hun var lille... det er squ lige før jeg også roser knægten når han tisser på wcet... smiler..


Kommentér på:
Hvalp tisser stadig indenfor..

Annonce