{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.290 visninger | Oprettet:

Hund tisser stadig inde . {{forumTopicSubject}}

Hej !
Jeg har brug for lidt hjælp.
Jeg har den dejligste cairn terrier fra april af, dvs den er cirka 7 måneder. Men jeg har det problem, at den stadig tisser inde nogen gange. Også om natten. Er det normalt af en hvalp på 7 måneder? Vi har en hvalpebur, som vi lukker den inde i om natten. Vi har flyttet den fornyligt, så det ikke blev en vane for den at tisse derinde. vi lukker den ud omkring hver anden time, og inden vi lukker den ind i hvalpeburet. Kan nogen hjælpe mig?

Mvh. Louise ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund tisser stadig inde .
  • #2   8. nov 2009 Jeg vasker det med noget der jeg har købt i Petworld. Og jeg sprøjter lidt citron på det sted den har tisset, efter afvaskning. Fik at vide af en, at det skulle gøre at den ikke ville tisse der igen fordi hunde ikke skulle kunne lide lugten af det eller sådan noget (:

  • #3   8. nov 2009 Og jeg vasker det væk hver gang den har tisset (:

  • #5   8. nov 2009 okay , mange tak (:

  • #6   8. nov 2009 Min den ene af mine hunde var 13 mdr.inden hun var renlig,jeg fik det råd af min dyrlæge ikke gi min hund noget at drikke 2 timer inden hun blev puttet og der skulle heller ikke stå vand om natten.
    I dag kan jeg godt lade vandet stå om natten og hun er blevet renlig


  • #7   9. nov 2009 Hej Louise. Der er sat et indlæg ind i gruppen Ny Chihuahua, der ligner dit utroligt meget. Prøv og gå ind på den og se om du kan bruge nogle af de forskelliges gode råd. Bare et forslag. Vh. Tina.

  • #8   9. nov 2009 Bine var 4 måneder da hun var renlig.
    Vi brugte det at aldrig skælde ud når hun havde et uheld..
    Man skal være opmærksom på at de skal tisse hver eneste time. hver gang de har spist leget eller sovet.

    Hver gang jeg tog hende i at tisse satte jeg hende udenfor. når hun så havde gjort det ude så roste jeg hende til skyerne.. det gør jeg stadig.. (lidt underligt da hun er to)
    så hun syntes nok hun har gjort en bedrift hver gang hehe


  • #9   9. nov 2009 Malene N: du er ikke den eneste der roser din hund når den gør det udenfor smiley
    vores er nu 2½ og jeg tror faktisk efterhånden at hun har fattet pointen, hehe..

    Freja var også kun omkring 4 mdr da hun blev renlig.. vi skældte heller ikke ud når hun gjorde det indenfor, men tog hende straks med ud og selvfølgelig helst inden hun nåede at sætte sig indenfor..


  • #10   9. nov 2009 Min schæfer var heller ikke langt tid om at blive renlig. Tror den var omkring 2-3 måneder, og den har ikke haft et uheld siden. Vi roser begge hunde hver gang de tisser ude, og jeg går med dem ud og står ved græsset indtil de har tisset, men mange tak for alle de gode råd smiley

  • #11   9. nov 2009
    Louise . du er ikke den eneste med det problem. Mine forældres golden retriver hvalp kan gå ude i haven det meste af dagen, skal hun tisse, beder hun om at komme ind - for så at tisse på gulvtæppet.
    Om natten tisser hun også på gulvtæppet.

    Så jeg følger med få at kunne give rådene videre til mine forældre.


  • #12   10. nov 2009 hvis I ikke vil have den kan rende rundt om natten (når den ikke er renlig) kan I evt bygge en kasse til den som står lige ved siden af sengen.. så kan du hvis din vovse bliver urolig i løbet af natten lige stikke en arm ned og berolige og det hjælper når den kan mærke dig.. det var et fif vi fik af kennelmor, så da freja var lille sov hun i en kasse (åben oventil) ved siden af min seng og det gik rigtig godt.. I dag sover hun selvfølgelig oppe i sengen smiley

  • #13   13. nov 2009 Jeg ved ikke om det er rigtigt, men min erfarring siger mig at små hunde bare er længere tid om at blive renlige end store.
    Det er desuden vigtigt at lufte den steder hvor den er tryg. Ingen lange gåture, for så at gå ind. Hvalpen holder sig al den tid den er udenfor haven for så at tisse inde. Luft den i haven, hvor det kun er den der besørger, og vent til du er sikker på at den har tisset, så ros. Men ellers er dyrlægens råd nok det mest brugbare.
    Min tæve var 6 måneder inden hun var renlig (jeg fik hende så oz først da hun var 4.5 måneder) Men først da hun var 11 måneder ville hun tisse og skide andre steder end i haven. Nogle hunde er bare længe om det..


  • #14   13. nov 2009 Pia M: Så glæder jeg mig til om et par måneder, for Walder besørger i haven 8 ud af 10 gange, selvom vi går vante steder.
    Uh jeg glæder mig.

    Min gamle hund gjorde det ikke i haven, så det er ekstra irriterende.


Kommentér på:
Hund tisser stadig inde .

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce