{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.274 visninger | Oprettet:

Stor forskel på vækst med andet foder? {{forumTopicSubject}}

Er der meget forskel på hvordan hunden vokser om den spiser det ene eller andet foder, laban er svær at få til at vokse ordentligt.. han ligner lidt en spand knogler med hud, det ser ikke ud som om at hans muskler kan følge med i forhold til hans søskende.
Han får dog heller ikke giant size foder, men hills 25-35 kg voksenvægt.
Han vejer nu ca 28 kg kg og han er 26 uger gammel.
Så man må nok sige at han ender noget højere end 35 kg.

Hans ene bror får det der hedder "dyrlægens hundefoder" fra diverse supermarkeder, og jeg er overrasket over at hans pels er lige så fin som labans.

Men tilbage til spørgsmålet, er der så meget forskel på hvordan hunden vokser på det forskellige?

Nu ved jeg godt det ikke er en og samme hund, men da kuldet var mindre var laban blandt de 2 største.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor forskel på vækst med andet foder?
  • #1   21. okt 2007 godt nok ser det MEGA flot ud... han er MEGET flot bygget.. men jeg var helt chokket over at se en så ung hvalp have en voksen krop.

  • #2   21. okt 2007 Svært at sige når han er en blanding...
    Men jo en stor dreng.
    Du kan jo ikke regne med at de to brødre vil vokse ens og blive lige store når nu det er blandinger, din ligner måske amstaffen og Kato måske ambullen....


  • #3   21. okt 2007 Min Arthur (boerboel) vejede ca 40 kg da han havde samme alder...
    Ambullen og Boerboelen kan godt ligne hinanden lidt i størrelse, så jeg tror ikke at det er helt galt...
    Med mindre at han virkelig var besværet af det?


  • #4   21. okt 2007 Jaah . . Men da de var mindre var det Labse der var stor, og nu følger han slet ikke med og er meget spinkel i det.
    Men det kan vel komme med alderen.
    Men skal lige få oprettet kato en dag smiley jeg har personligt aldrig set noget lignende på så ung en hvalp.

    Må man godt blande foderet med andet? Eller laver det ballade i maven?


  • #5   21. okt 2007 Kenneth og Lise - Overhovedet ikke... jeg aner ikke noget om foder for at sige det lige ud,

  • #6   21. okt 2007 Vi giver vores hvalpefoder til de er 6 mdr derefter over på voksenfoder med max 25% protein.

  • #7   21. okt 2007 Ved du ca hvad han tager på om ugen?

  • #8   21. okt 2007 Jeanet - Det er det der hedder junior fra hills op til 35 kg som Laban er på nu, og det andet man kan købe i bilka der hedder "dyrlægens" er det som Kato er på.

  • #9   21. okt 2007 kenneth og lise - Jaah men ville da godt se Laban vokse med samme tempo hvis jeg var sikker på han havde godt af det, var også lige så meget derfor jeg spurgte.
    Jeg troede ikke de var mere sarte da de da har 4-5 gange stærkere mavesyre? eller har jeg sovet i timen smiley

    Jeanett - Laban tager lidt mere end 1 kg på om ugen.


  • #10   21. okt 2007 Altså Dyrlægens fra Bilka er jo noget værre L... at give sin hund, Hills kender jeg ikke så godt, andet end til kat.
    Jeg bruger selv RC eller Regal til min amstaff og hun stortrives. Boerboelerne får Magnusson eller Regal, GD og Rottweileren får Flatazor, RC, Magnusson eller Regal.


  • #11   21. okt 2007 kenneth - Jaah men har surfet rundt det meste af dagen og synes ikke rigtig at det gav pote
    Hvad for noget kød? er jo en anelse dyrt hvis han skal have 500 gr oksekød hver anden dag


  • #12   21. okt 2007 Jeanet - Dyrlægens foder er vel ikke noget lort hvis hunden vokser så meget af det,? ellers er det mig der har tabt tråden smiley
    Det flatazor så jeg at en fra mit arbejde solgte så det kunne jeg evt prøve.


  • #13   21. okt 2007 men jaah.. hvis der er affaldsstoffer osv i.. meen.. er der egentlig lavet så mange undersøgelser af sådan noget?

  • #14   21. okt 2007 Oki, den er taget til overvejelse smiley


    Acana har jeg aldrig hørt om


  • #15   21. okt 2007 Lidt over 1 kg vækst om ugen er også okay smiley
    Det behøver jo ikke at skyldes fodret at Kato vokser mere end Laban...
    Dyrlægens indeholder mange affaldsstoffer og er i sidste ende = meget lort.
    Det har aldrig været sundt for nogen hunde at vokse hurtigt og slet ikke de store racer (bla ambull og dogo canario)


  • #16   21. okt 2007 Min dr. dyr er en værre abe at snakke med sådan noget om.
    Sidst var det hele bare fint

    Sprugte blandt andet hvordan hvalpe havde det med trapper, om jeg skulle bære ham meget når vi gik op og ned (Bor i lejlighed)
    Han sagde at det var ligemeget, den skulle bare røre sig.

    Maden spurgte jeg også om, så spurgte han til mærket som på det tidspunkt ´var eukanoba eller hvad det hed, Jaah.. fint mærke sagde han så, ikke noget med at spørge hvad for en udgave af foderet eller noget.
    Han virker meget ligeglad når man snakker med ham.


  • #17   21. okt 2007 Hvorfor bruger du ikke et large breed hvalpe foder ? Tænker her på det mix af racer han er ? Eller er det mig der ikke kan læse smiley



  • #18   21. okt 2007 hjælp pindsvinene - Jaah jeg finder på noget.

  • #19   21. okt 2007 stine m - Han får også det der hedder large mener jeg at det hedder, men der står op til 35 kg som voksenvægt.

  • #20   21. okt 2007 Lasse.. det burde da gå højre op i vægt.. Har lige smidt sækken ud og har ingen ny før imorgen.. Ville se hvad der stod på min.. bruger Hills og har gjort det i mange år..

  • #21   21. okt 2007 SS jeg mener at tænk og test eller hvad det hedder lavede engang en undersøgelse og sammenligning af hundefoders kvalitet i forhold til prisen, ved ikke om den stadig kan findes på nettet. RC funkede ikke herhjemme ej heller eukunuba så vi brugte olivers under kyndig vejledning af de dygtige og søde mennesker derinde, men nu bruger vi så uniq fordi olivers ikke funkede til sidst her.. Så jeg ville se på hunden, vokser den som den skal, er pelsen som den skal være osv? alle hunde er forskeliige og vi har alle forskellige oplevelser med diverse mærker SS tror du skal kigge på indholdstofferne, der er mange produkter hvor der er meget korn ogl i, hvilket kan give allergi - så er kødholdigt foder ville nok være sagen SS held og lykke med det S

  • #22   21. okt 2007 Stine M: Det hedder nok Hills Large breed puppy og er til hunde med en voksenvægt på over 25 kg.

  • #23   21. okt 2007 Jeanet.. Ja det er noget i den stil smiley Kan ikke huske det,før jeg står foran sækken..Gg

  • #24   21. okt 2007 stine m - Det stod på sækken , den er dog smidt ud da jeg har en tønde til mit foder smiley

    Anna Z - jo tak.. jeg ved ikke lige hvordan jeg tackler den, men jeg prøver smiley


  • #25   22. okt 2007 Jow mange tak smiley Men han skal vel nok vokse, tror det er ham der vokser mest rigtigt af dem efter hvad jeg kan høre smiley

Kommentér på:
Stor forskel på vækst med andet foder?

Annonce